vaihteiston egs boksi ja vaihteisto ongelmat.

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
juhona
Viestit: 21
Liittynyt: 09.12.2006 19:19
Paikkakunta: Alavieska

vaihteiston egs boksi ja vaihteisto ongelmat.

Viesti Kirjoittaja juhona »

Onkohan boksit vaihtokelpoisia keskenään jos numerot on samat vai joutuuko ohjelmoimaan ? kävi pieni vahinko öljyä tyhjentäessä ja tuli iso naarmu piirilevyyn.
Viimeksi muokannut juhona, 01.4.2014 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juhona
Viestit: 21
Liittynyt: 09.12.2006 19:19
Paikkakunta: Alavieska

Viesti Kirjoittaja juhona »

up.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei tarvitse ohjelmointia !
oulaistenliikenne.fi
juhona
Viestit: 21
Liittynyt: 09.12.2006 19:19
Paikkakunta: Alavieska

Viesti Kirjoittaja juhona »

Ok, kiitoksia
juhona
Viestit: 21
Liittynyt: 09.12.2006 19:19
Paikkakunta: Alavieska

Viesti Kirjoittaja juhona »

Viat jatkuvat mersussa, elikkä ostin ebaysta uuden käytetyn boksin ja vaihdoin samalla myös uuden ilmamäärämittarin joka oli rikki. Moottori vetää nyt hyvin puna kierroksille asti ja vääntää, mutta vaihteisto ei vaihda isointa vaihdetta jos ei käytä välissä N:llä ja pistä takaisin D:lle pakkovaihteet ei myöskään toimi eikä kickdowni, sitä yrittäessä käyttää sytyttää epc valon. Olisiko kellään heittää mitään mahdollisia vika paikkoja? Voisikohan vika olla tuossa boksissa vaikka onkin samalla varaosa numerolla?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

juhona kirjoitti:Viat jatkuvat mersussa, elikkä ostin ebaysta uuden käytetyn boksin ja vaihdoin samalla myös uuden ilmamäärämittarin joka oli rikki. Moottori vetää nyt hyvin puna kierroksille asti ja vääntää, mutta vaihteisto ei vaihda isointa vaihdetta jos ei käytä välissä N:llä ja pistä takaisin D:lle pakkovaihteet ei myöskään toimi eikä kickdowni, sitä yrittäessä käyttää sytyttää epc valon. Olisiko kellään heittää mitään mahdollisia vika paikkoja? Voisikohan vika olla tuossa boksissa vaikka onkin samalla varaosa numerolla?
Mitä *:ri kertoilee syyksi,

Laita kuva kumastakin boxsin tarrasta missä teksti on
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
juhona
Viestit: 21
Liittynyt: 09.12.2006 19:19
Paikkakunta: Alavieska

Viesti Kirjoittaja juhona »

CDI203 kirjoitti:
juhona kirjoitti:Viat jatkuvat mersussa, elikkä ostin ebaysta uuden käytetyn boksin ja vaihdoin samalla myös uuden ilmamäärämittarin joka oli rikki. Moottori vetää nyt hyvin puna kierroksille asti ja vääntää, mutta vaihteisto ei vaihda isointa vaihdetta jos ei käytä välissä N:llä ja pistä takaisin D:lle pakkovaihteet ei myöskään toimi eikä kickdowni, sitä yrittäessä käyttää sytyttää epc valon. Olisiko kellään heittää mitään mahdollisia vika paikkoja? Voisikohan vika olla tuossa boksissa vaikka onkin samalla varaosa numerolla?
Mitä *:ri kertoilee syyksi,

Laita kuva kumastakin boxsin tarrasta missä teksti on
Starin päähän en ole vielä päässyt, pitäisi löytää joku harrastelija alavieska-ylivieska seudulta jolla olisi, autocomilla katsottiin äkkiseltään kun ilmamäärämittaria vaihdettiin, siellä oli joka osasto täynnä koodeja kuultavasti tyhjentyneen akun takia, mutta mikään ei sillon jäänyt sillä päälle laatikkoon.
Laitan kuvat huomenna.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

harrastelija
Ylivieskasta löytyisi ammattitaitoisiakin testaajia :wink:
oulaistenliikenne.fi
juhona
Viestit: 21
Liittynyt: 09.12.2006 19:19
Paikkakunta: Alavieska

Viesti Kirjoittaja juhona »

dealer kirjoitti:
harrastelija
Ylivieskasta löytyisi ammattitaitoisiakin testaajia :wink:
Ammattitaito yleensä myös tahtoo maksaa. :wink:
juhona
Viestit: 21
Liittynyt: 09.12.2006 19:19
Paikkakunta: Alavieska

Viesti Kirjoittaja juhona »

Kuva

Tuossa on vanha alkuperäinen.

Kuva

Ja tuo tuli sen tilalle, toivottavasti kuvista saa jotain selvää.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

juhona kirjoitti:
dealer kirjoitti:
harrastelija
Ylivieskasta löytyisi ammattitaitoisiakin testaajia :wink:
Ammattitaito yleensä myös tahtoo maksaa. :wink:
Ammattitaitoisen henkilön kanssa on vielä sekin vaara että vikojen määrä vähenee :wink:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

juhona kirjoitti:
dealer kirjoitti:
harrastelija
Ylivieskasta löytyisi ammattitaitoisiakin testaajia :wink:
Ammattitaito yleensä myös tahtoo maksaa. :wink:
Moni on tässä kohtaa säästänyt kymppejä ja vaihdellut sitten vähintään satasilla osia joilla vika ei korjaannukaan. Star kun ei yllättäen olekaan kaikkivoipa ellei testitulosta osata tulkita oikein 8)
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Ei noissa firmojen tekemissä vikakoodien luvuissa ole mitään järkeä, n.10minuutin homma ja siitä kiskotaan monta kymppiä. Älytöntä.
-98 300diesel turbo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Starin lisenssi maksaa tonnin luokkaa kuussa :roll:
Vikatestien hinnassa korjaamo ei tiliä tee mutta testeri ja osaava käyttäjä tuo "oikeaa" työtä.
oulaistenliikenne.fi
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Jaa se on yhen miehen kuukausipalkka pelkässä ohjelmassa kiinni/kk... Sitte ymmärrän kalliit lukemiset.
-98 300diesel turbo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, kuka mitenkin ymmärtää.

En tiedä mitä vikakoodien lukeminen saisi maksaa korjaamolla että sitä pidettäisiin järkevänä.
Muistan erään bemarikuskin vuosien takaa, luettiin autosta vikakoodit ja siinä kesken testauksen asiakas kyseli mitähän muuten mahtaa maksaa tämä testi. Kerroin että 30 euroa, no siitäkö elämä että muutaman minuutin työstä hän ei tuommosta summaa maksa.
Asiakas häipyi, vein testerin pois ja tulostin vikakoodilapun ja menin viemään sitä työnvastaanottoon.
Siellä oli kiivas keskustelu pomon ja asiakkaan välillä aiheesta testauksen hinta, en jäänyt kuuntelemaan vaan tyrkkäsin lapun pöydälle ja poistuin.
Autossa oli ollut käynnistysongelmia ja yksi hyvinkin tuttu vikakoodi muistissa, luultavasti asiakas myöhemmin vaihtoi tunnistimen johon vikakoodi viittasi ja ihmetteli sitten että kas kun ei tullutkaan kuntoon :roll:
Minähän olisin osannut kertoa mikä osa pitää vaihtaa, mutta ei siinä suunvuoroa saanut kun keskustelivat tärkeimmästä asiasta eli hinnasta.

Testeri on työkalu, ei lähestulkoonkaan kaikkivoipa laite jolla viat selviävät kunhan vaan osaa vikakoodit lukea.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”