farkkuväyryseen madallussarja
farkkuväyryseen madallussarja
Elikkäs suht tuoreena 220 farmari väyrysen omistajana (ja se hemmetin classic tietysti ) kiinnostaisi saada tuota alustaa hieman matalammaksi/jäykemmäksi. Autossani on ilmeisesti takana automaattinen korkeudensäätö joten voiko ko. mallia madaltaa siten että paketti toimii kuten joku gynther on saksanmaalla viisaudessaan sen suunnitellut
Älä helvetissä laita madallussarjaa, sen jälkeen auto on täysin p...eestä, meinaan jos meinaat Suomen teillä ja parkkipaikoilla ajella. Etupää on turpeessa jatkuvasti ja puskuri meinaa taipua alle. Kaikki kuopat ja näkyvät töyssyt pitää kiertää tai ajaa kävelyvauhtia. Vaihtaisin välittömästi normaalikorkuiseen, jos se olisi helposti tehtävissä.
Ei kai se ihan noin mene? Ainakin etuiskarissa ulosjousto tuosta normaali korkeudesta on enää vain pari senttiä, takana enemmän. Lisäksi ei taida tuo ajovalojen korkeussäätö ja takapään korkeussäätö toimia ilman lisätoimenpiteitä. Olenko vainoharhainen? tai muuen väärässä. Nääs jos tuo homma menee pelkällä jousien vaihdolla, teretulemast Kajjaaniin, minulla on 2 lämmintä autotallia ja kasapäin avaimia.
No joo ... tietysti autojen pitää olla molempien farkut ja samanlaisella / painoisella moottorilla.Ei kai se ihan noin mene? Ainakin etuiskarissa ulosjousto tuosta normaali korkeudesta on enää vain pari senttiä, takana enemmän. Lisäksi ei taida tuo ajovalojen korkeussäätö ja takapään korkeussäätö toimia ilman lisätoimenpiteitä.
Useinhan on niin että Classic-malliin on laitettu madallusjousisarja vakioiskareille, silloin tavan jouset voi tietysti vaihtaa takaisin iskareista piittaamatta.
Tasonsäätö pitää säätää madalluksen / korotuksen jälkeen.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 25.4.2006 14:28
tasonsäätöventtiili
Takakallistuksen vakaajasta lähtee käyttövipu korkeudensäätöventtiilille.
Venttiilin käyttövivun pituutta voi venyttää säätökohdasta.
Mitä pitempi käyttövipu sen korkeammalle se sitä perää pumppaa.
Siittä vain vipua lyhentämään kunnes perän laskeminen loppuu ja sitten ihan vähän takaisin.
Mulla taisi olla niin, että säätövälyksestä kun tönärillä mittasi niin noin 14mm "säätövälillä" iskarin korekussäätövara oli minimissä ja kun 2 mm tankoa pidensi niin perä nousi noin 2 cm. Tämä siis samoilla jousilla.
Ei ole mikään neuvo, mutta kokeilemalla sen hoksaa...
Venttiilin käyttövivun pituutta voi venyttää säätökohdasta.
Mitä pitempi käyttövipu sen korkeammalle se sitä perää pumppaa.
Siittä vain vipua lyhentämään kunnes perän laskeminen loppuu ja sitten ihan vähän takaisin.
Mulla taisi olla niin, että säätövälyksestä kun tönärillä mittasi niin noin 14mm "säätövälillä" iskarin korekussäätövara oli minimissä ja kun 2 mm tankoa pidensi niin perä nousi noin 2 cm. Tämä siis samoilla jousilla.
Ei ole mikään neuvo, mutta kokeilemalla sen hoksaa...
kiekot kans
Omaan 220CDI:hin /Classic on tollanen madallussarja laitettu, ja kannattaa tosiaan sitten varautua pulttaamaan alle isompaa kiekkoa. 18 tuumaisilla auto sekä näyttää että toimii kuten vissiin on ajateltu. 15 tuumaisilla voi talvisin aurata teitä, keula on niin matalalla. Perän tasonsäätö on ennallaan ,ei ole menoa haitannut.