Alatukivarren puslien vaihto. Muut kunnossa myös.
Alatukivarren puslien vaihto. Muut kunnossa myös.
Jottei riitä se, että kaikki pultit kiukuttelee ja työkaluja joutuu ettimään, niin kertokaapa, kuinka tuo kaksiosainen pusla vaihdetaan?
Itse "ulkoistin" puslan vaihdon, mutta ei sekään nyt onnea tuonut näköjään
Itse "ulkoistin" puslan vaihdon, mutta ei sekään nyt onnea tuonut näköjään
Viimeksi muokannut pt, 09.1.2008 18:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Noniin, kun itse tekee, niin saa haluamaansa.
Taisi tuo motivaatio loppua puslan vaihtajalla, mutta onneksi tuon ison puslan oli prässillä vaihtanut.
Aamusta sitten otin asiakseni tuon hoitaa loppuun ja eihän siinä kummia ollut:
- Rälläkällä puslista päät pois
- Poralla kumit täyteen reikiä ja rojut pois
- Lyöntituurnalla lyö ulonmaista kehää kasaan ja ulospäin ja johan kohta ovatkin sieltä pois
Nyt on taas autossa alusta alla, eli työhän oli vaihtaa:
- Ylätukivarret
- Alapallot
- Koiranluut (ei pitänyt ensin vaihtaa, mutta ajoin sitten rälläkällä toisen poikki, niin sittenhän ne piti vaihtaa..)
- Alatukivarren puslat
- Alapallot
- Etuiskarit. Edelliset Konit oli jo 100tkm ajettu, joten eiköhän taas uusilla ajele tovin
- Takajarrut kaikkinensa
Ja siinähän tuota joulua sitten menikin ja lahjarahat myöskin
Huomiseksi ei saanut kulmien säätöä yllättäen mihinkään, joten kaivoin yhdet vanhat talvirenkaat esille ja laitan ne eteen, kun tuota ajoa tulee tuo melkein 500kilsaa, niin eipä tälle talvelle vaihdetut renkaat ota nokkiinsa, jos noissa kulmissa on sanomista.
Ja sitten; Kukas säätelee Vaasassa kulmia? Kait tuo pitää maanantaina asiakseen ottaa ja soitella paikkoja läpi, mutta kertokaa toki kokemuksista (jos tätä lankaa kukaan lueskelee..)
Taisi tuo motivaatio loppua puslan vaihtajalla, mutta onneksi tuon ison puslan oli prässillä vaihtanut.
Aamusta sitten otin asiakseni tuon hoitaa loppuun ja eihän siinä kummia ollut:
- Rälläkällä puslista päät pois
- Poralla kumit täyteen reikiä ja rojut pois
- Lyöntituurnalla lyö ulonmaista kehää kasaan ja ulospäin ja johan kohta ovatkin sieltä pois
Nyt on taas autossa alusta alla, eli työhän oli vaihtaa:
- Ylätukivarret
- Alapallot
- Koiranluut (ei pitänyt ensin vaihtaa, mutta ajoin sitten rälläkällä toisen poikki, niin sittenhän ne piti vaihtaa..)
- Alatukivarren puslat
- Alapallot
- Etuiskarit. Edelliset Konit oli jo 100tkm ajettu, joten eiköhän taas uusilla ajele tovin
- Takajarrut kaikkinensa
Ja siinähän tuota joulua sitten menikin ja lahjarahat myöskin
Huomiseksi ei saanut kulmien säätöä yllättäen mihinkään, joten kaivoin yhdet vanhat talvirenkaat esille ja laitan ne eteen, kun tuota ajoa tulee tuo melkein 500kilsaa, niin eipä tälle talvelle vaihdetut renkaat ota nokkiinsa, jos noissa kulmissa on sanomista.
Ja sitten; Kukas säätelee Vaasassa kulmia? Kait tuo pitää maanantaina asiakseen ottaa ja soitella paikkoja läpi, mutta kertokaa toki kokemuksista (jos tätä lankaa kukaan lueskelee..)
Viimeksi muokannut pt, 02.1.2008 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Puolustuksen sanan vuoro:dealer kirjoitti:- Koiranluut (ei pitänyt ensin vaihtaa, mutta ajoin sitten rälläkällä toisen poikki, niin sittenhän ne piti vaihtaa..)
Aika karkeat työkalut teilläpäin käytössä ja suht laajakaariset taitaa olla otteet muutenki.
Vaasan suuntaajista en osaa sanoa.
Kun ei lähtenyt auki pultti, jolla tulee kiinni tukivarteen, niin homman helpottamiseksi sitten tuo poikki. Hieman etukäteen kyselin jo noita osia tuosta Kouvolan "Vehosta" ja koska seuraavaksi päiväksi (eli täksi päiväksi..) ne oli mahdollista saada, niin helpotti tuota päätöstä. Ja eikös nuo koiranluut ole kulutustavaraa.. Toisaalta, kun kaikki muut jo etupäässä uutta, niin miksipä säästellä enää 3kymppiä noissa.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Noniin, rattivinossa ja hieman hakee, joten ihan hyvä oli, kun tuli vaihdettua nuo eturenkaat. Mutta..
Akku oli irti ja tietokoneboksista (vai mikä lie..) liittimiä irti, joten eipä paljon ohiteltu isolla tiellä Pienillä vaihteilla vetää joten kuten, mutta isommilla meno hyytyy sinne maagiseen 3000kierrokseen.
Pitänee huomenna soitella paikalliseen ja kysellä aikaa saada testeriin.
Toinen kysymys; Tuossa ilmanpuhdistin kotelossa on kaksi venttiiliä kiinni. Molemmissa on kaksi lähtöä, mutta toiseen, johon tulee turbolta letku ei ole kuin tuo turbon letku kiinni. Pitäisikö huolestua, jotta olisi tohinassa sitten irronnut..? EGR:n tuosta on poistettu/tulpattu/teljetty (vuonna 2001), josko tätä asiaan mitään vaikuttaa. Piru kun ei muista, jotta onko siinä aina se toinenkin letku ollut kiinni..
Akku oli irti ja tietokoneboksista (vai mikä lie..) liittimiä irti, joten eipä paljon ohiteltu isolla tiellä Pienillä vaihteilla vetää joten kuten, mutta isommilla meno hyytyy sinne maagiseen 3000kierrokseen.
Pitänee huomenna soitella paikalliseen ja kysellä aikaa saada testeriin.
Toinen kysymys; Tuossa ilmanpuhdistin kotelossa on kaksi venttiiliä kiinni. Molemmissa on kaksi lähtöä, mutta toiseen, johon tulee turbolta letku ei ole kuin tuo turbon letku kiinni. Pitäisikö huolestua, jotta olisi tohinassa sitten irronnut..? EGR:n tuosta on poistettu/tulpattu/teljetty (vuonna 2001), josko tätä asiaan mitään vaikuttaa. Piru kun ei muista, jotta onko siinä aina se toinenkin letku ollut kiinni..
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Tarkoitatko murikoita joissa on päällä kaksi letkua ja alla yksi sekä sähköjohto kyljessä ?Tuossa ilmanpuhdistin kotelossa on kaksi venttiiliä kiinni. Molemmissa on kaksi lähtöä, mutta toiseen, johon tulee turbolta letku ei ole kuin tuo turbon letku kiinni. Pitäisikö huolestua, jotta olisi tohinassa sitten irronnut..? EGR:n tuosta on poistettu/tulpattu/teljetty (vuonna 2001), josko tätä asiaan mitään vaikuttaa. Piru kun ei muista, jotta onko siinä aina se toinenkin letku ollut kiinni..
Toinen niistä ohjaa hukkaporttia, sen päälle tulee letku hukkaportilta ja toinen letku jolla pömpeli saa alipaineen.
Jos jompikumpi letku on irti moottorinohjaus on vikatilassa eikä auto kulje.
Alapuolella oleva letku on "huohotin" ja sillä ei ole niin väliä, menee pikku suodattimelle sinne iskarin yläpään lähistölle.
Vastaa kuvausta aika hyvin. Eli tuo hukkaportin letku on kiinni kyllä, mutta sille ei siihen päälle tule kaveria lainkaan.dealer kirjoitti:Tarkoitatko murikoita joissa on päällä kaksi letkua ja alla yksi sekä sähköjohto kyljessä ?Tuossa ilmanpuhdistin kotelossa on kaksi venttiiliä kiinni. Molemmissa on kaksi lähtöä, mutta toiseen, johon tulee turbolta letku ei ole kuin tuo turbon letku kiinni. Pitäisikö huolestua, jotta olisi tohinassa sitten irronnut..? EGR:n tuosta on poistettu/tulpattu/teljetty (vuonna 2001), josko tätä asiaan mitään vaikuttaa. Piru kun ei muista, jotta onko siinä aina se toinenkin letku ollut kiinni..
Toinen niistä ohjaa hukkaporttia, sen päälle tulee letku hukkaportilta ja toinen letku jolla pömpeli saa alipaineen.
Jos jompikumpi letku on irti moottorinohjaus on vikatilassa eikä auto kulje.
Alapuolella oleva letku on "huohotin" ja sillä ei ole niin väliä, menee pikku suodattimelle sinne iskarin yläpään lähistölle.
Mistäköhän päin tuo alipaineletku mahdollisesti tulee?
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Koska jo tähän aikaan antoi kunto myöten, niin puhdistetuin mielin kävin katselemassa konehuonetta.
Eli tuo turbon letku on kiinni, mutta tuo egr:n puuttuu, siis se alipaine VAC-liittimeen. Ja egr:n alipaineletku on itse asiassa aina puuttunut (tai siis vuodesta 2001), koska tuo haaroituskappale on keskikyynärnojassa.
Mitenkäs tuo vikatila, pitänee kuitata testerillä vai? Jos kuittaantuu itsestään, niin siinä tapauksessa viellä jotain vikaa taitaa jossain olla, mutta sekin lie selviää tuolla muutaman kympin panostuksella merkkiliikkeelle..
Suoranaisesti ei kummia tullut tehtyä konehuoneessa:
- Kone pesty (sähköosat peittelin muovipusseilla
- Akku irti
- Tietokoneboksista (repsikan puolella konehuoneessa) johtoja irti aika paljon (tätä itse veikkaisin..)
Eli tuo turbon letku on kiinni, mutta tuo egr:n puuttuu, siis se alipaine VAC-liittimeen. Ja egr:n alipaineletku on itse asiassa aina puuttunut (tai siis vuodesta 2001), koska tuo haaroituskappale on keskikyynärnojassa.
Mitenkäs tuo vikatila, pitänee kuitata testerillä vai? Jos kuittaantuu itsestään, niin siinä tapauksessa viellä jotain vikaa taitaa jossain olla, mutta sekin lie selviää tuolla muutaman kympin panostuksella merkkiliikkeelle..
Suoranaisesti ei kummia tullut tehtyä konehuoneessa:
- Kone pesty (sähköosat peittelin muovipusseilla
- Akku irti
- Tietokoneboksista (repsikan puolella konehuoneessa) johtoja irti aika paljon (tätä itse veikkaisin..)
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Tuo 290 on vielä siitä hyvää vanhaa tekniikkaa ettei se tarvi testerillä nollauksia. Jos vikaa tulee niin ne nollautuu pois kun käynnistää auton uudelleen.
Tarkistitkos että tuleeko siihen hukkiksen sähköventtiilille alipainetta?
Ja MOLEMPIEN sähköventtiilien johdot kiinni? Molemmat täytyy olla kiinni vaikka se pakokaasunkierrätyksen venttiili ei olekkaan käytössä.
Ja onko se vikatila heti käynnistyksen jlk päällä vai vasta kun hetken ajaa?
Tarkistitkos että tuleeko siihen hukkiksen sähköventtiilille alipainetta?
Ja MOLEMPIEN sähköventtiilien johdot kiinni? Molemmat täytyy olla kiinni vaikka se pakokaasunkierrätyksen venttiili ei olekkaan käytössä.
Ja onko se vikatila heti käynnistyksen jlk päällä vai vasta kun hetken ajaa?
Eli kun lähtee ajamaan, niin ensin vetää jopa normaalin tuntuisesti, eli 1 ja 2:n menee punarajalle, mutta ehkä hieman arpoen vaihtaa isompaa. Seuraavilla vaihteilla ei sitten tehoja ole, joten yli 3000:n ei kierrä.Mika.T kirjoitti:Tuo 290 on vielä siitä hyvää vanhaa tekniikkaa ettei se tarvi testerillä nollauksia. Jos vikaa tulee niin ne nollautuu pois kun käynnistää auton uudelleen.
Tarkistitkos että tuleeko siihen hukkiksen sähköventtiilille alipainetta?
Ja MOLEMPIEN sähköventtiilien johdot kiinni? Molemmat täytyy olla kiinni vaikka se pakokaasunkierrätyksen venttiili ei olekkaan käytössä.
Ja onko se vikatila heti käynnistyksen jlk päällä vai vasta kun hetken ajaa?
Autolla ei tullut ajettua oikeastaan muuta, kuin tuo pitkän huiskea siirtyminen Vaasaan, joten liikkeelle lähtöjä ei sinällään tullut. Pitänee tänään käydä hieman ajelemassa.
Tämä lie tarkoittaa, että menee vasta ajossa vikatilaan? Mitään valoja ei syty, pitäisikö..?
Etu- ja takarenkaat ovat nyt eri merkkiä, mutta samaa kokoa, mutta kokoero alkaisi herjata noita ABS sun muita valoja.
Liittimet sähköille katselin äkkiä läpi, mutta pitää ottaa ne venttiilit viellä irti ja katsoa ajatuksella (pihalla pimeässä..)
Itse asiassa tuota vaihtoa siinä pitkään puntaroin, mutta uudet oli jo hommattu, niin tuli sitten vaihdettua alle. Kait allekirjoittaneen patouma luulla autoon sijoitettujen rahojen parantavan elämääAri66 kirjoitti:Mitä ihmettäpt kirjoitti:- Etuiskarit. Edelliset Konit oli jo 100tkm ajettu, joten eiköhän taas uusilla ajele tovin
Täällä on ajettu etuiskareilla 400 tkm enkä edes vielä suunnittele vaihtamista
ps. Tuolla hyllyssä olisi sitten 100tkm (ja kaksi vuotta vanhat) Konit, jotka jäykemmällä säädettynä viellä menevät ajossa. Melko nimellistä korvausta vastaan..
Viimeksi muokannut pt, 02.1.2008 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Autokorjaamo Laulaja Mpt kirjoitti:Noniin, kun itse tekee, niin saa haluamaiansa.
Ja sitten; Kukas säätelee Vaasassa kulmia? Kait tuo pitää maanantaina asiakseen ottaa ja soitella paikkoja läpi, mutta kertokaa toki kokemuksista (jos tätä lankaa kukaan lueskelee..)
Faaringintie 102, 66400 LAIHIA
Puhelin: 06 4770277
Tuola saatiin 123 langista ainakin kulmat kohdilleen. Muutamissa paikoissa vähä tuntunu olevan hankalaa
Sitä ku itte tekee nii saa sellesen ku sattuu tulla.
Kävin tuossa hieman tutkimassa ja sähköjohdot tuntuivat olevan kiinni, mutta alipaine jäi testaamatta (sitä kaikkea voi..)
Eli vauhdin yltäessä 90kmh, niin silloin tuntuu menevän vikatilaan. Jos ajelee tuon alle, niin toimii normaalin oloisesti.
Mikään merkkivalo ei syty tosiaan. Toisaalta tämä on ihan hyvä juttu, koska ainakin ruiskupumppu ja koneen viat saadaan rajattua pois.
Laatikko voisi Käyttöauton mukaan olla yksi syypää (siis sanoi vain syitä, mitkä eivät merkkivaloa sytytä), mutta se kyllä toimii, niin kuin pitääkin. Öljyt ja suodatin vaihdettu joulukuun alussa tuolla Seinäjoella Lucky-Dog korjaamolla
Jos vika olisi ABS-antureissa, niin pitäisi kaiken järjen mukaan syttyä ABS(BAS)-valo.
Jostain syystä noita pyörimisnopeus eroja pitäisin jotenkin syy päänä, mutta kun sitä ei mikään kuitenkaan käytännössä tue.. Antureiden johdot ovat saattaneet jäädä löysälle, kun tukivarsi-jumpassa nuokin hieman tiellä olivat. Mikään ei ollut kuitenkaan irti, vaan napa jäi roikkumaan välitangostaan (siis mikä menee ylätukivarteen..) sähköjohdolla jousikuppiin.
Voehan elämä taas, nooh aikaa pohtia ongelmaa näin tuonne 14 päivään asti, jolloin ensinmäinen vapaa aika piuhan päähän irtosi Käyttöautosta Tai sitten kyseltävä Bosch-korjaamoja vai pääseekö niiden laitteilla kuinka tuohon käsiksi?
Eli vauhdin yltäessä 90kmh, niin silloin tuntuu menevän vikatilaan. Jos ajelee tuon alle, niin toimii normaalin oloisesti.
Mikään merkkivalo ei syty tosiaan. Toisaalta tämä on ihan hyvä juttu, koska ainakin ruiskupumppu ja koneen viat saadaan rajattua pois.
Laatikko voisi Käyttöauton mukaan olla yksi syypää (siis sanoi vain syitä, mitkä eivät merkkivaloa sytytä), mutta se kyllä toimii, niin kuin pitääkin. Öljyt ja suodatin vaihdettu joulukuun alussa tuolla Seinäjoella Lucky-Dog korjaamolla
Jos vika olisi ABS-antureissa, niin pitäisi kaiken järjen mukaan syttyä ABS(BAS)-valo.
Jostain syystä noita pyörimisnopeus eroja pitäisin jotenkin syy päänä, mutta kun sitä ei mikään kuitenkaan käytännössä tue.. Antureiden johdot ovat saattaneet jäädä löysälle, kun tukivarsi-jumpassa nuokin hieman tiellä olivat. Mikään ei ollut kuitenkaan irti, vaan napa jäi roikkumaan välitangostaan (siis mikä menee ylätukivarteen..) sähköjohdolla jousikuppiin.
Voehan elämä taas, nooh aikaa pohtia ongelmaa näin tuonne 14 päivään asti, jolloin ensinmäinen vapaa aika piuhan päähän irtosi Käyttöautosta Tai sitten kyseltävä Bosch-korjaamoja vai pääseekö niiden laitteilla kuinka tuohon käsiksi?
Ja kun ensin säästää, niin sitten maksaa kahta kauheamminHolomes kirjoitti:Sitä ku itte tekee nii saa sellesen ku sattuu tulla.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Hahhaa, oikea asenne. On sitä tullut itselläkin hakattua päätä seinää. Pitäs alkaa ne narinanivelet vaihtamaan vai jättäsköhän ihan suosiolla ammattilaisille Ei muuten mutta aika kylmät ilmat pyöräillä jos/kun jotain menee pieleen.pt kirjoitti:Ja kun ensin säästää, niin sitten maksaa kahta kauheammin
Ilmamäärästä todennäköisesti herjaa. Oma 290 tekee juur samoin kun tukkii pakokaasun kierrätyksen. Samaten kaverin 290 tekee samoin. Tosin se pelas vuoden päivät kierrätys tukittuna. Pakkasten tultua alkoi pelleilemään.
Onkos raitisilmaläppä paikoillaan ja lukittu auki asentoon? Vai onko koko läppä otettu pois?
Ettei olisi menny kiinni kun kerta alipaine letkut on irti.
Onkos raitisilmaläppä paikoillaan ja lukittu auki asentoon? Vai onko koko läppä otettu pois?
Ettei olisi menny kiinni kun kerta alipaine letkut on irti.
Itseasiassa ei sen kummempaa tietoa mitä on poistettu, mutta n200tkm se on toiminut ilman sitä. Mikä kumma siihen nyt sitten iskiMika.T kirjoitti:Ilmamäärästä todennäköisesti herjaa. Oma 290 tekee juur samoin kun tukkii pakokaasun kierrätyksen. Samaten kaverin 290 tekee samoin. Tosin se pelas vuoden päivät kierrätys tukittuna. Pakkasten tultua alkoi pelleilemään.
Onkos raitisilmaläppä paikoillaan ja lukittu auki asentoon? Vai onko koko läppä otettu pois?
Ettei olisi menny kiinni kun kerta alipaine letkut on irti.
Alipaineletkut eivät ole olleet irti, mutta tuolta egr:ltä on otettu se letku ihan kokonaan pois. Eihän kait tuon pois ottamista tarvitse akun vaihdon jälkeen kertoa autolle..?
Mutta sitten asiaan, eli mitä lähden tarkistelemaan tuolta? Tuosta EGR:n poistosta taitaa jotain tarinaa olla valmiinakin forumilla, mutta jos joku muistaa sellaisen topicin, missä hyvin asiaa, niin voi toki helpottaa hakua
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Ilmamäärä mittari paskottunu?pt kirjoitti: Itseasiassa ei sen kummempaa tietoa mitä on poistettu, mutta n200tkm se on toiminut ilman sitä. Mikä kumma siihen nyt sitten iski
Omassa on muuten semmonen omituisuus että se ei pelaa kuin eka kiihdytyksen jos pakokaasun kierrätyksen tukkii.
Het kun ajaa pätkän tasasella kaasulla niin vikatilaan tökkää. Pakokaasun kierrätyksen kun pistää toimintaan niin toimii kuin ajatus.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Oivoi...pt kirjoitti:ps. Tuolla hyllyssä olisi sitten 100tkm (ja kaksi vuotta vanhat) Konit, jotka jäykemmällä säädettynä viellä menevät ajossa. Melko nimellistä korvausta vastaan..
Ei kelpaa ne Konit, jos ne sadassa tonnissa sökö ovat.....
Orkkisiskarit voisin varastoon ottaakin, alkuperäistä huomattavasti huokeammalla hinnalla toki
Toisaalta hieman erona tuohon toimintaan se, että kestää kyllä kiihdytyksiä vaikka kuinka monta, kuhan varoo ajamassa yli 90kmh (ainakin eilisen testin mukaan.)Mika.T kirjoitti:Ilmamäärä mittari paskottunu?pt kirjoitti: Itseasiassa ei sen kummempaa tietoa mitä on poistettu, mutta n200tkm se on toiminut ilman sitä. Mikä kumma siihen nyt sitten iski
Omassa on muuten semmonen omituisuus että se ei pelaa kuin eka kiihdytyksen jos pakokaasun kierrätyksen tukkii.
Het kun ajaa pätkän tasasella kaasulla niin vikatilaan tökkää. Pakokaasun kierrätyksen kun pistää toimintaan niin toimii kuin ajatus.
Tasakaasulla voi ajella huoletta, eikä siintä sitten ole moksiskaan.
Ilmamäärämittarin voisi puhdistella jossain vaiheessa, niin on sekin tehty.
Pirullista, ei syntynyt kauppoja näistäkään. Jos puhdistaisi ja maalaisi uudestaan ne iskarit ja kokeilisi lähettää takaisin, saatteella "En mie näitä tarvinnutkaan sitten."Ari66 kirjoitti:Oivoi...pt kirjoitti:ps. Tuolla hyllyssä olisi sitten 100tkm (ja kaksi vuotta vanhat) Konit, jotka jäykemmällä säädettynä viellä menevät ajossa. Melko nimellistä korvausta vastaan..
Ei kelpaa ne Konit, jos ne sadassa tonnissa sökö ovat.....
Orkkisiskarit voisin varastoon ottaakin, alkuperäistä huomattavasti huokeammalla hinnalla toki
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Hmm, tänään aamusta, kun tulin töihin, niin pakki ei meinannut mennä päälle. Pieneen ylämäkeen keula.
Siirsin P:lle ja sitten pakille, niin toimi.
Näkeekö testerillä laatikonöljyn määrän vai tarviiko olla tuo tikku? Tänään auto menee suuntaukseen ja testeriin, mutta ei merkkiliikkeeseen, joten tuo tikku voi olla kivenalla. Ensi viikon maanantaille varattu aika merkkiliikkeelle, joten josko tuolla sitten..
Siirsin P:lle ja sitten pakille, niin toimi.
Näkeekö testerillä laatikonöljyn määrän vai tarviiko olla tuo tikku? Tänään auto menee suuntaukseen ja testeriin, mutta ei merkkiliikkeeseen, joten tuo tikku voi olla kivenalla. Ensi viikon maanantaille varattu aika merkkiliikkeelle, joten josko tuolla sitten..
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Noniin, eli homma toimii taas.
Syynä vikatilaan menoon oli löysä ahtoputki. Itsellä ollut oletus aina, että tuollainen vika tuuppaisi mustaa putkesta, joten eipä osannut epäillä asiaa.. Eli se letku, joka menee välijäähdyttimelle oli löysä. Taisipa jäädä ajatuksissaan kiristämättä kunnolla.
Taas piti paikkansa se kaikkein suurin sääntö ahdettuihin autoihin: AHTOMITTARI. Yksi nestevaimennettu teollisuusmittari on, joka siis tuohon mittauskäyttöön hommattu, mutta eipä ole tullut letkua vedettyä tuohon autoon viellä, joten kait tuo pitää vetää taas tästä oppineena
Suuntauksen jäljiltä ratti viellä vähän vinossa, mutta huomenna aamusta tuokin tulee kuntoon.
Joten ei nyt ihan hirveätä tuhoa saatu aikaan, vaikka tulikin turattua itse
Ja kait seuraavaksi sitten tuo lastutus.. Digituning vai jotain muuta?
Syynä vikatilaan menoon oli löysä ahtoputki. Itsellä ollut oletus aina, että tuollainen vika tuuppaisi mustaa putkesta, joten eipä osannut epäillä asiaa.. Eli se letku, joka menee välijäähdyttimelle oli löysä. Taisipa jäädä ajatuksissaan kiristämättä kunnolla.
Taas piti paikkansa se kaikkein suurin sääntö ahdettuihin autoihin: AHTOMITTARI. Yksi nestevaimennettu teollisuusmittari on, joka siis tuohon mittauskäyttöön hommattu, mutta eipä ole tullut letkua vedettyä tuohon autoon viellä, joten kait tuo pitää vetää taas tästä oppineena
Suuntauksen jäljiltä ratti viellä vähän vinossa, mutta huomenna aamusta tuokin tulee kuntoon.
Joten ei nyt ihan hirveätä tuhoa saatu aikaan, vaikka tulikin turattua itse
Ja kait seuraavaksi sitten tuo lastutus.. Digituning vai jotain muuta?
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi