W210 koiranluiden vaihto
W210 koiranluiden vaihto
Yritinpä eilen vaihtaa '98 E290TD väyrysen koiranluita eteen
Ei hievahda se alapultti sitten millään eikä mihinkään. Torx 50 siihen käy napakasti, mutta ensimmäinen torx-pala vääntyi ja toinen ja kolmas murtuivat palasiksi, mutta pultti vaan on ja pysyy ja samoin onneksi ne torxin urat pultissa pysyivät ehjinä.
Onko joku vaihtanut ne onnistuneesti ja millä ihmeen kikkakakkosella?
Jos alapultin saa auki, lähteekö se yläpusla siitä mitenkään pois, näyttää vaan painetun sen klunssin päältä paikoilleen ilman mitään pulttia.
Ei hievahda se alapultti sitten millään eikä mihinkään. Torx 50 siihen käy napakasti, mutta ensimmäinen torx-pala vääntyi ja toinen ja kolmas murtuivat palasiksi, mutta pultti vaan on ja pysyy ja samoin onneksi ne torxin urat pultissa pysyivät ehjinä.
Onko joku vaihtanut ne onnistuneesti ja millä ihmeen kikkakakkosella?
Jos alapultin saa auki, lähteekö se yläpusla siitä mitenkään pois, näyttää vaan painetun sen klunssin päältä paikoilleen ilman mitään pulttia.
Tätä itsekin sunnittelin ja lämmitys kannattaa varmaan tehdä ihan liekillä, eikä kuumailmapuhaltimella.dealer kirjoitti:Yläpään saa kyllä vääntämällä pois, uuden paikalleen laittaminen on oma savottansa.
Kannattaa nyt lämmittää se alapultin kiinnitys ennen seuraavaa irrotusyritystä.
Mitenköhän pulttipyssyn hakkaus toimisi torxin kanssa, lyökö se torxin sileäksi?
No nyt on kuumennettu kuumailmapuhaltimella, ruikittu lisää ruosteenirrotusainetta joka puolelta ja hakattu uudella torxilla kevyehkölä pulttipyssyllä (malli Biltema) ja väännetty jatkovarrella, hakattu 2 kilon lekalla ja pultti vaan pysyy hievahtamatta.
Kaasuliekkiä en uskaltanut tuonne tohottaa, kun tukivarsi on täynnä kaikenlaista kuraa ja öljyä yms. niin sillä sen saisi äkkiä palamaan.
Ehkäpä tuossa on torx juuri siksi, että esim. 19 mm hylsyllä oleva pultin kanta olisi tuossa kohdassa liian helpo vääntää poikki...
Nyt loppuivat konstit ja se koiranluun väljyys ei enää tunnukaan niin pahalta. Pitää jutella mitä mieltä katsastaja on asiasta.
Kaasuliekkiä en uskaltanut tuonne tohottaa, kun tukivarsi on täynnä kaikenlaista kuraa ja öljyä yms. niin sillä sen saisi äkkiä palamaan.
Ehkäpä tuossa on torx juuri siksi, että esim. 19 mm hylsyllä oleva pultin kanta olisi tuossa kohdassa liian helpo vääntää poikki...
Nyt loppuivat konstit ja se koiranluun väljyys ei enää tunnukaan niin pahalta. Pitää jutella mitä mieltä katsastaja on asiasta.
Sama savotta menossa. Apukuskin puoli nitkahti auki kohtuu hyvin, nopea tarkastelu osoitti, että pultissa on käytetty lukitetta ( sinistä ) En laittanut kasausvaiheessa mitään tököttiä paitti rasvaa.
Kuskin puoli onkin sitten pahempi, ensimmäinen torxi meni muruiksi. Toisella vääntäessä katastrofi iski. Avain lipsahti ja pultista muutama "hammas" sileäksi.
Onko tuossa mitään mahdollisuuksia jollain vastakierretapilla?
Kuskin puoli onkin sitten pahempi, ensimmäinen torxi meni muruiksi. Toisella vääntäessä katastrofi iski. Avain lipsahti ja pultista muutama "hammas" sileäksi.
Onko tuossa mitään mahdollisuuksia jollain vastakierretapilla?
Löisin vaikka pienen kahvin vetoa, wettei mitään jakoa niillä tapeilla. Tuolla moottoripyöräpuolella on sanonta, että on vain kahdenlaisia vastakierretappeja, käyttämättömiä ja katkenneitavalto kirjoitti:Sama savotta menossa..
Onko tuossa mitään mahdollisuuksia jollain vastakierretapilla?
Panitko sinä tulta perään sille pultille? Itse en ole vielä saanut itseäni motivoitua sinne kaasuliekin kanssa.
Öh, nyt tuli laite, johon en ole törmännyt Missäs sellaisia on käytössä, onko jollain suositella jotain pajaa täällä pk-seudulla, jossa tuollainen laite olisi? Perehdyin hieman asiaan googlailemalla ja juuri tuo olisi se oikea ratkaisu, ehdottomastidealer kirjoitti: Helpointa on lämmittää induktiokuumentimella pultin kanta punaiseksi, sitten irtoaa
Joe Cool:
viewtopic.php?t=27178
viewtopic.php?t=27178