rattia kääntäessä kumin kitinän ääni???kuka tietäs???

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
sugarman
Viestit: 1
Liittynyt: 07.11.2007 19:51

rattia kääntäessä kumin kitinän ääni???kuka tietäs???

Viesti Kirjoittaja sugarman »

:( :(kiitti vihjeistä!!! alapallot tutkittu niissä ei vikaa kitinä kuuluu ulospäin
niin lujaa että hävettää kun rattia kääntää,mutta tutkitaan lisää.eikä muuten
oo tehostinkaan.lisää vihjeitä tänne vaan.
ja hyvää isänpäivää
T:väykky man
Viimeksi muokannut sugarman, 11.11.2007 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tervetuloa meselle. :D

Semmonen narina kuuluu kun kääntää rattia paikallaan? Pallonivel se luultavasti narisee.

Vai mielummin "kitinä" kuin "narina"? Ettei tehostimen hihna huutaisi?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Teregtulemast!

Apusimpukan helat?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

jovihava kirjoitti:Apusimpukan helat?
Väykyssä :?: Hammastanko-ohjaus :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos ääni kuuluu sisältä niin ohjausakselin läpivientikumi, muuten voi olla vaikkapa alapallonivel.
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

Sama vika meikäläisen kärryssä. Kaikki nivelet vaihdeltu eteen pikkuhiljaa lukuunottamatta vänkärin puoleista yläpalloa ja ratin läpivientikumikin uusittu, siitä huolimatta narina vaan jatkuu ja verenpaine nousee. (Sitä alkaa olla jo toista mittarillista...) Narina / natina kuuluu kun rattia kääntää rauhallisesti, nopeasti käännettäessä ja moottori sammuksissa sitä ei kuulu.
Mitä öljyä tehostimessa pitäisi olla? jos vaihtelisi ne viimeisenä oljenkortena on tuo ohjaus pakkasella alkuun muutenkin niin hemmetin jäykkä. - 30 asteessa tarvii kääntää ruoria tosissaan, että saa laivan kääntymään.
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Mulla kuuluu kanssa pikku kitinä rattia käännettäessä. Purin ja rasvasin nivelet ja kumin mutta ei mitään vaikutusta. Ääni ei kuulu sammuksissa. Oliskojan sielä akselissa jokin pusla joka on kuivilla, purin ratinki ja vilkku vermeet pois ja laitoin suitsuketta akselille tai mitä sinne nyt sai mutta ei sekään auttanu!
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

Vaihtoin tehostimeen uudet öljyt ja nyt narina on pysynyt poissa... tiedä sitten mikä oli narinan todellinen syy.
masaf1
Viestit: 18
Liittynyt: 05.10.2005 19:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Itsellä vaivasi kans melkeen 3 vuoden ajan. Vaihettiin vaikka mitä, tehostimen öljyt, voideltiin ratin kehää vaikka millä, tarkastettiin alustaa ainakin 8 kertaa. 3 vuotta sitten vaihdettiin pari kertaa epäonnistuneesti epävirallisessa huoltoliikkeessä rattiakselin kumia, oli väärä kumi (KL:stä) tai väärin asennettu (alkuperäisen melkein oikea tarvikemalli ja nurinpäin asennettu, jippii) tms. Sen jälkeen sain toisessa huollossa oikean kumin, mutta oli tarvikeosa. Kitinä vaan jatkui, vaikka miten rasvaili. Nanorasvalla kun voiteli kumin, pysyi kitinä poissa max 2 päivää. Esiintyi erityisesti tietyillä keleillä tuo vonkuna.

Nyt sitten vihdoin ja viimein 1 kk sitten sain virallisessa merkkihuollossa siihen alkuperäisosana oikean haitarikumin ja laittoivat rasvat siihen. Kustansi vajaa 100 €. Kääntäessä esiintyvä narina pysyi poissa niin kauan (4 päivää), kunnes työpaikalla kehaisin että nyt on mukava ku on hiljaa pitkästä aikaa tuo ratti. Alkoi samantien kotimatkalla liikenneympyrässä hiertää rattia kääntäessä :D Vein takaisin merkkihuoltoon ja sanoin että taas hiertää kun kääntää rattia varovasti ja tunsihan sen ihan käsin. Ne otti sen kumin irti ja rasvasi sen takuuhommana huolella jollain kumille sopivalla vaseliinilla. Sen koommin ei ole hiertänyt yhtään, eikä kitissyt, ja on muuten tosi keveä ohjaus!

Eli summa summarum, pienestä se voi ärsyttäväkin asia olla kiinni. Ja ihan satavarmasti alapalloissa tai missään muussakaan ei oo ollut vikaa.

Tässä just kateltiin ja tunnusteltiin, niin faijan pari vuotta vanhemmassa Väykyssä on ihan sama probleema (siinä on tarvikekumi paikollaan).
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Olen Asentanut pariin väyryseen tuon tarvikemallin kumin (kylläkin reilulla rasvalla) eikä ole narinoita ilmentynyt. Voiskohan tuo narina kaikessa yksinkertaisuudessa olla vain rasvan vähyyttä läpiviennissä? Yritin kyllä itele suitsutella liukastetta eikä vaikuttanut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”