W210 ja madaltaminen (Camperit..)

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
jarmohi
Viestit: 3
Liittynyt: 18.10.2006 20:45
Paikkakunta: Iisalmi

W210 ja madaltaminen (Camperit..)

Viesti Kirjoittaja jarmohi »

Se on moro. Mun on pakko avata uusi keskustelu, kun en löytänyt suoraa vastausta siihen, että voiko tuota SEDAN W210, Classic 200 CDI:tä madaltaa ja jos voi niin minkä verran?

Kajaanissa ja Iisalmessa Hartikaisella ei tiedetä, mitä tapahtuu takarenkaille, jos tiputan Eibachin sarjalla -30 mm alustaa. Iskareiksi tulee sarjalle sopivat Koni Sportit.

Takapään camper ei ole säädettävä, eikä se ole säädettävä myöskään avantgardessa, jossa on -20 mm alusta normaalisti. Jos -20 mm menee ihan heittämällä niin tapahtuuko kummia jos tiputan sen -30 mm ?

Autossani ei ole korkeussäätyvä perä.

Eli: Jos laitan ko. satsin alle, lähteekö renkaan kuvio alle tuhannen kilometrin?

Autossa on nyt iskarit niin loppu, että siihen pitää saada uutta osaa ja pikaisesti. Katsastuskin pitää hoitaa tämän (04 / 2007) kuun loppuun.

Auttakee hyvät ihmiset mersumiestä:)
Avatar
tovayryn
Viestit: 284
Liittynyt: 26.9.2006 23:02
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

no ei mulla ainakaa tuosssa omassa lorinserissa takaset mihinkään kulu muuten ku normaalisti, kesän kestää :D :D

mut edessä on camberit päin persettä, renkaat kekottaa ja kun tuo v8 painaa aika paljon niin renkaiden sisäreunat menee sileiksi yhden kesän aikana, eli ne joutuu sit kääntää päittäin sit taas seur. kesäks jos ei halua ostaa uusia heti ku 70% pinnasta on viel tallella. et ei mulla ainakaa oo laskulla ollu takarenkaiden kulumiseen vaikutusta.
eikä ollu 190:ssäkään vaikka siinä se perä oli jo matala ja renkaat kekotti miten sattuu.

jossain e30 bmw:ssä näkyy joskus aina aika villejä taka cambereita :D


ja renkaat kuvion ikää jatkat luonnollisesti suuntauttamalla auton nelipyöräsuuntauksessa alustan asennuksen jälkeen, tämä tunnetusti parantaa myös ajettavuutta ;)
BMW 535d //Täysitehoinen

ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: W210 ja madaltaminen (Camperit..)

Viesti Kirjoittaja eerola »

jarmohi kirjoitti:...mitä tapahtuu takarenkaille, jos tiputan Eibachin sarjalla -30 mm alustaa...
...Jos laitan ko. satsin alle, lähteekö renkaan kuvio alle tuhannen kilometrin?...
Oman kokemukseni mukaan (joka on 203:sta) Eibachin Pro Kit pudottaa sen verran maltillisesti, että cambereista ei tule vielä ongelmaa. H&R:llä ja matalilla kumeilla alkaa tapahtua.
-T

Kuva
Avatar
jarmohi
Viestit: 3
Liittynyt: 18.10.2006 20:45
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja jarmohi »

Alkaa kuulostaa hyvälle. Kiitos tähän mennessä vastauksista.

Taitaanee mennä tilaukseen..
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

124:sessahan on myöskin melko samat tukivarret takana kuin väykyssäkin, ja siinähän ei ainakaan tuollainen madallus ihmeemmin campereitten kanssa tuota ongelmia. Paljon ajetun orkkisjousista on paha mennä sanomaan, todellinen madallus voi olla vähemmänkin kuin 30mm..sitähän saa tosin jousien päälle tulevilla kumeilla korjattua molempiin suuntiin 8)
bantse1
Viestit: 32
Liittynyt: 25.10.2006 23:03

Viesti Kirjoittaja bantse1 »

4cm alas päin ja tasaisesti kuluu ainakin takaa...
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

bantse1 kirjoitti:4cm alas päin ja tasaisesti kuluu ainakin takaa...
Varmaan kuvan autosta kyse? Oletko muuten mittaillut/konttorilla mitattu mittaa kaaresta vanteen keskiöön? Ihan vaan mielenkiinnosta minkälaisia mittoja löytyy :roll:
bantse1
Viestit: 32
Liittynyt: 25.10.2006 23:03

Viesti Kirjoittaja bantse1 »

joo kuvan auto...Joo kyl ne tuli mitattua takana tais olla 36cm ja edes 35cm...ja tavallisilla puristimilla tuli jouset vaihdettua ;)
Avatar
jarmohi
Viestit: 3
Liittynyt: 18.10.2006 20:45
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja jarmohi »

Okei, nyt on Eibachit ja Koni Sportit alla. Renkaista (ja niiden kulumisesta) ei oikein voi sanoa mitään, kun on vielä huomiseen kitkat alla ja kilometrejä rullattu jotain 200 km. Sen toki voi sanoa, että kyykähtihän se! Ja pelaa aika mukavasti kaarteissa ja tietenkään noilla kitkoilla ei pysty tietämään, tuliko siitä mun perseelle liian kova:) Kitkat alla ei jymsähtele tien epätasaisuuksissa vaan kulkee niin kuin ennenkin.

Nyt on sitten karu vanteiden katselu tiedossa. Ja käyttö Hartikaisella nelipyöräsuuntauksessa; mieluummin ennen nakkien siliämistä väärästä kohti.

Kiitokset kommenteista asianomaisille!
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

bantse1 kirjoitti:joo kuvan auto...Joo kyl ne tuli mitattua takana tais olla 36cm ja edes 35cm
Juu, ihan vain kyselin että saa verrata tuohon avantgarden alustaan, tuntuu niin matalalle..Tuossa edessä n.34cm ja takana 36.Tosin farkku joten takana voi olla eri korkeudella kaaret.
J.J.J.
Viestit: 23
Liittynyt: 27.1.2011 12:30

Classikkiin avangarten jouset

Viesti Kirjoittaja J.J.J. »

Mites suuntausille tapahtuu w210:ssä kun madaltaa?
Alkaako auraamaan sitä enemmän mitä lähemmäksi tonttia menee?

Just iskin avangarden jouset alle ja classikin kumit jäi väliin. Näyttäs, että taakse pitäs laittaa korkeemmat tai eteen matalammat kumit.

Taannoin classikin jousilla käytin 4-suuntauksessa ja äijä tuumasi ettei ihan saanut vasenta ratasta säädettyä ihan siihen ihanteelliseen. Jäi siis hieman auraamaan.

Alkoiko nyt sitten renkaiden uusiminen vielä tiheämpään...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eikös raptec säädettävät camber tangot kelpaa väyryseen kans? eikös niitä saa tarvikemotistakin.

mulla on coupessa nuo ollu jo toista vuotta ja on kyllä mainiot!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Eibachin jouset ykkösen kumeilla edessä ja nelosilla takana ja sachsin super touring iskarit löytyy ja kumekset meni edestä säikeille noin 15000km aikana sisäreunoista... takana myös sisäreunat kulu aika reilusti mut ei ihan säikeille vielä :D
J.J.J.
Viestit: 23
Liittynyt: 27.1.2011 12:30

Viesti Kirjoittaja J.J.J. »

Sergey kirjoitti:eikös raptec säädettävät camber tangot kelpaa väyryseen kans? eikös niitä saa tarvikemotistakin.

mulla on coupessa nuo ollu jo toista vuotta ja on kyllä mainiot!
Ihanku olisin jostain lukenu, ettei katsastusmies hyväksy noita. Ja toisekseen ylimmäinen tukivarsi on mallia "banaani", johon tuskin suoraa tankoa voi laittaa pystykulmia säätämään. Ja original aurauksen säätötangossa toinen pää on varustettu nivelellä.
Niin, muistinpa, kun 4-suuntauksessa classikin jousilla oltiin, niin vasemman puoleisessa tangossa ei riittänyt säätövara (mallia motonet) Piti hakee kaupasta kalliimpi, niin lähemmäksi päästiin sitten säädöissä.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ei mitään ongelmia suoran camber säätötangon kanssa. On näet ohkaisempi mitä orkkis peltinen.
J.J.J.
Viestit: 23
Liittynyt: 27.1.2011 12:30

Viesti Kirjoittaja J.J.J. »

epk kirjoitti:ei mitään ongelmia suoran camber säätötangon kanssa. On näet ohkaisempi mitä orkkis peltinen.
Ok. Mites katsastus?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mattamustana ja mercedes-benz tarralla varustettuna ei ole katsuri asiaa ihmetellyt :) mutta kyllä se niin taitaa olla ettei se oikeasti ole kelvollinen. Ymmärrän kyllä miksi, kun niitä uniball väkerryksiäki on näkyny.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
v1ke
Viestit: 1
Liittynyt: 12.6.2011 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja v1ke »

Moro !

Mitä toimenpiteitä vaatii tuo tasonsäätö, kun tarkoituksena olis laittaa e320 cdi -00 farkkuun k-sportin säädettävä alusta ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”