Väykky vaeltaa
Väykky vaeltaa
Tervehdys!
Olen tässä -96:ssa Väykyssäni huomannut seuraavanlaista ongelmaa.
Suorallakin tiellä autoa saa ohjata koko ajan ja perä tuntuu hyvin levottomalta, talvella ja liukkaalla tämä korostuu entisestään jolloin ajamisesta on nautinto kaukana.
Ostin keväällä uudet kesärenkaat ja äskeittäin huomasin että oikean puolen takarengas oli kulunut täysin sileäksi ulkoreunalta. Sisäreunalla kuvio oli vielä kuin uudessa, mutta rengas oli noin puolesta välistä kulunut aivan sileäksi.
Varaosaliikkeessä tunkivat käteeni taka-alatukivarren ulomman ja sisemmän helan ja sanoivat että eipähän niistä yleensä muut mene. Ajattelin kuitenkin vaihtaa vielä nämä nivelpäiset säätötangot samalla, mutta mitäs asiantuntijat ovat mieltä, onko diagnoosi oikea, vai tarvitaanko vielä jotain muuta? Suuntausta lukuunottamatta siis
Kiitoksia nyt jo etukäteen ja hyviä talven alkuja!
Olen tässä -96:ssa Väykyssäni huomannut seuraavanlaista ongelmaa.
Suorallakin tiellä autoa saa ohjata koko ajan ja perä tuntuu hyvin levottomalta, talvella ja liukkaalla tämä korostuu entisestään jolloin ajamisesta on nautinto kaukana.
Ostin keväällä uudet kesärenkaat ja äskeittäin huomasin että oikean puolen takarengas oli kulunut täysin sileäksi ulkoreunalta. Sisäreunalla kuvio oli vielä kuin uudessa, mutta rengas oli noin puolesta välistä kulunut aivan sileäksi.
Varaosaliikkeessä tunkivat käteeni taka-alatukivarren ulomman ja sisemmän helan ja sanoivat että eipähän niistä yleensä muut mene. Ajattelin kuitenkin vaihtaa vielä nämä nivelpäiset säätötangot samalla, mutta mitäs asiantuntijat ovat mieltä, onko diagnoosi oikea, vai tarvitaanko vielä jotain muuta? Suuntausta lukuunottamatta siis
Kiitoksia nyt jo etukäteen ja hyviä talven alkuja!
Mulla kulahti oikean takapyörän sisäreuna tossa kevväällä ja rengas liikkui sentin verran edestakas suunnassa. Auto ei kulkenut todellakaan suoraan ja nostin auton pukille ja tutkailemaan. Narinahela oli ihan loppu ja se nivelpäinen säätötanko lähes loppu. Vaikea oli sorkkarauta, yms tuntumalla yksin selvittää missä väljää oli ja lopulta vaihdoin molemmille puolille neljä härpäkettä/puoli. Sitten nelipyörä suuntaus ja on ollut ilo ajella taas. Muutaman satkun lysti maksoi ja renkaat ovat taasen kuluneet tasaisesti... Ja kun vanhoja vipuja ja tuennan osasia tutkaili, niin ei ihan moitteetonta siitä läjästä löytynyt yhtäkään. Väykky 300 tdt -98
Itselläkin parantu huomattavasti ku vaihdoin melkein kaikki romppeet sinne taakse paitsi ne limput ja ne oiski seuraavana vaihtopisteessä. Ajo parani todella ja vielä kun jaksais kiristellä se ohjausvaide niin avot! Renkaat kylläkin vaikuttaa suuresti siihen tuntumaan kun itse nyt vaihdoin 235-35 19 poies ja laitoin 195-60 15 alle niin meni minun mielestäni aivan tunnottomaksi eli pitää nopeaa vaan saada maalattua ne raabukset niin tulee makiampi ajjaa 205-45 17 jos en väärin muista....
Rajakylän Ricky Martin kuittaa
Rajakylän Ricky Martin kuittaa
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Kiitoksia vastauksista!
Tulin eilen katsoneeksi puslien kuntoa ja ylempi etummainen säätötanko oli jo silminnähden aivan loppu. Vääntöraudalla heiluttelin tangon päästä, ja klappia oli kyllä aivan liikaa, eli vaihtoon menee.
Tällaiset tulee nyt sitten vaihdettua: ulommat ja sisemmät alatukivarren helat, taka-akseliston nivelpäisen säätötangon ja ylemmän etu-tukitangon. Molemmille puolille tietenkin.
Täytyy toivoa että suuntauksen jälkeen peli toimii kuten pitääkin.
Tulin eilen katsoneeksi puslien kuntoa ja ylempi etummainen säätötanko oli jo silminnähden aivan loppu. Vääntöraudalla heiluttelin tangon päästä, ja klappia oli kyllä aivan liikaa, eli vaihtoon menee.
Tällaiset tulee nyt sitten vaihdettua: ulommat ja sisemmät alatukivarren helat, taka-akseliston nivelpäisen säätötangon ja ylemmän etu-tukitangon. Molemmille puolille tietenkin.
Täytyy toivoa että suuntauksen jälkeen peli toimii kuten pitääkin.
Niin no eihän sitä tarvi kerran kesässä vaihtaa niitä romppeita sinne jos on miten sattuu ja ulkonäkösyistähän sitä eri et:tä käytetään niin näyttää ne 15 meritähetki jonkunlaisilta (vanteiden ET 40 edessä 20mm levikepalat molemmilla puolilla ja takana kolomekymmentä siis kesällä) pittää saada katsos kaarelle ku ei oo varraa ostaa niin levveitä vanteita/ ole olemassakkaa ton mallista jollei sitten taakse laita 10x20" ja ilmeisesti demeciltä sais kohtuuhintaa
Rajakylän Ricky Martin kuittaa
T.Sankari
Rajakylän Ricky Martin kuittaa
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
noo on se hyvä, että kuitenki liikkuu johonkin suuntaan eihän se haittaa vaikka sivusuunnassa vaihtelua väykyn normiin eli siihen hinausauto- kyytiin tai korjaamon pihalla seisomiseen viitsi vitsi. Itsellä ei ole kyllä seissyt montaa kertaa korjaamolla ja kerran seissyt hinausauton kyydissä ja sekin johtui perän rikkoutumisesta vaikka mittarissa ei ollu kuin vaivaiset 618 tkm
Tarkemmin ajateltaessa eihän se ole seissyt kuin kolme kertaa korjaamon pihalla rikkoutumisen johdosta eli ekalla kerralla laturiremppaa kun ei oikein ladannut ja veholla ei löytynyt muuta vikaa kuin, että laturissa ois vika vaikka huollettu laturi paikallaan, lopulliseksi viaksi löytyi sitten jokin lämpötila-anturi joka ei vaikuta mitenkään laturin toimintaan....
Rajakylän vaeltava aave kuittaa
T.Sankari
PS. anteeksi pienen pieni OT
Tarkemmin ajateltaessa eihän se ole seissyt kuin kolme kertaa korjaamon pihalla rikkoutumisen johdosta eli ekalla kerralla laturiremppaa kun ei oikein ladannut ja veholla ei löytynyt muuta vikaa kuin, että laturissa ois vika vaikka huollettu laturi paikallaan, lopulliseksi viaksi löytyi sitten jokin lämpötila-anturi joka ei vaikuta mitenkään laturin toimintaan....
Rajakylän vaeltava aave kuittaa
T.Sankari
PS. anteeksi pienen pieni OT
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro