keskuslukot ei pelaa ja välillä pelaaa

luukut, ovet, keskuslukitus, valot
Vastaa Viestiin
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

keskuslukot ei pelaa ja välillä pelaaa

Viesti Kirjoittaja drneo »

pakkasta -23 keskuslukot pimeni aukes kyllä mut ku kaupassa kävin nii eipä mene kiini.
penkki auki ja poksia kuuntelemaan ja näpytellä sitä kojelaudan nappia lyhyt surina ja nothing hapend.

se prkl ilma penkki kyllä pelaa ja tää mötikkä siel takapenkin alla kyllä tällöin möykkää ihan kunnolla.. pitäskö tuonne letkuihin lyyä jään estoa :)
jos jollaki muulaki samaa onkelmaa tervetuloa kertomaan miten asia ratkaistaan.

sitte mikä son se musta boksi jossa harmaa ilmaletku?

näkyy tuossa kuvassa jotenki tuntuu et ei ole nyt ihan oikeessa paikassa


Kuva
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

nonii korjailin lukko syystemi poxia se päätymäinen linja vuotaa abc merkkinät nii kai se sillon on d.. korjattu piuhojaki käytin irti, ja voihan vitalis
istuin autossa 1min ja ovet pamahti lukkoon itestään miten tämäntoiminnon saa pois .....
hande82
Viestit: 5
Liittynyt: 06.5.2012 17:04
Paikkakunta: kuusamo

Viesti Kirjoittaja hande82 »

siinä akun vieressä on pumppu mikä pumppaa painetta ja alipainetta.
vuotaako ite pumppu vai joku letku? jääkö joku ovi että ei mene lukkoon?
SHIELD77
Viestit: 6
Liittynyt: 19.6.2013 20:10
Paikkakunta: Helsinki

Vuotoa etsimässä

Viesti Kirjoittaja SHIELD77 »

Moi. Mulla ei lukot toimi takaovissa eikä luukussa eikä bensatankin luukussakaan. Onko jotain vihjeitä mistä päin kannattaisi lähteä vuotoja etsimään. Tai miten/millä ovipahvit saa siististi pois etten riko niitä.
Olen huomenna alkamassa hommiin. Kartta minulla jo on, että mikä letku menee mihinkin oveen..
SHIELD77
Viestit: 6
Liittynyt: 19.6.2013 20:10
Paikkakunta: Helsinki

Keskuslukittuksen ilmaletku oli poikki

Viesti Kirjoittaja SHIELD77 »

Eli sieltä oven haitarin alta löytyi ilmaletku (keltainen n. 3-4mm)
, joka oli kokonaan irtipoikki. Sen kun sain ehjättyä 5mm letkulla ja sen päälle 8mm letku, ja siihen putkiklemmarit päälle ja vulcanoituvaa teippiä, niin johan alkoi kaikki lukot taas toimimaan! Eli yksi letku oli vain poikki niin muut letkut eivät saaneet tarpeeksi enää painetta kompressorilta...
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Kaverilla on rapiat 500tkm (olikohan 570tkm) ajettu 290 dieseli väykky. Sillä kanssa keskuslukko keljuilee.

Paksi ei kuulema meinaa aueta, ja pääasiassa aukasee vaan kuskinoven, muut aukeaa sitte ränkkäämällä, hitaasti vähä kerrassaan?

Juoteltiin jo sitä jonkilaista älyboksia takapenkinalta, oli vähä huononnäköistä , hapettunutta juotosta jne...

Silloin taas alkoi toimii, mut ei sitte ilmeisesti kunnolla kuitenkaan.

Yleensä auttaa kun akun käyttää irti, miksi ihmeessä se auttaa tuohon? Samoten joku nollaus minkä kaveri tekee mittaristossa, minä näistä niin paljoa ymmärrä... :oops:

Onko kauko-ohjatus keskuslukossa mitään muuta boksia kuin tuo penkinalla oleva? Vai tuleeko avaimen käskyt suoraan sinne?

Varmaan pitäis kanssa kattoo ettei oo vaan letkut huonossa hapessa?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Nyt juoteltiin yks liitin kokonaan uusiksi, eka irti ja putsaus, takas kiinni, hirveesti mustaa sontaa sielä liittimen ja piirilevyn välissä. :roll:

Mutta ongelma on oikeastaan se, että alipainepumppu pyörii liian vähän aikaa? Se vaan surahtaa sen sekunnin verran.

Vaihdettiin konkkakin piirilevyltä (220uF 35V), eipä auttanu sekään mitään, tuohon pumpun käyntiaikaan. :?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Nojuu, lisää rassattua, eli repsikan ovet ja kuskin takaoven alipaineessa häiriötä, ovet toimii jotenkuten kun vaihtaa tankin ja noiden 3 oven letkujen paikkaa, mutta tankin lukitus menee pimeeksi. Eli jotain ongelmaa noissa alipaineiden solenoideissa... :roll:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Solenoidit tuntuis toimivan testattu lampulla jonka laitoin solenoidin rinnalle ja solenoidin päästää äänen kyllä, painetta/alipainetta tulee kivasti siihen kuskinoven nastaan, muttei siihen mistä pitäis mennä repsikan ja takaovet lukkoon (BFT nasta).

Alipaine toimii kyllä sikäli, vaihtaa kuskinoven ja BFT:n letkut keskenään, kuskinovi ei toimi, mutta muut ovet toimii.

Ja imemällä/puhaltamalla tuohon BFT:n letkunippuun, lukot liikkuu kyllä, eli ei sikäli pitäis olla vuotoja.

Milläs pirulla tuohon BFT nastaan saa lisää hönkää, kuskinovesta tulee oikein puhaltamalla painetta ja alipainetta oikein niin että sormenpäähän sattuu, BFT nasta vaan vähä töhähtää? :?

Voiko toi ohut lätty joka jotenkin jakaa noi ilmat, olla tukkeissa, voiko siellä olla joku paikka missä vika yleensä olisi, kaveri sano kuitenkin kattoneensa ne solenoidin letkut jne... :roll:

Ei noin pienen vian takia viittis uutta PSE:tä ostaa? :x
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

No jo ny on piruvie, kolvattiin irti ja takasin moottorin suunnanvaihdon rele (lukee NEC en2-b3n3st), ja nyt taas toimii. :shock:

Ongelma on/oli tosiaan siinä, että moottori ei käy tarpeeksi kauaa, että se vetäis muutkin ovet lukkoon tai auki, kuin kuskinoven. :roll:
Moottori siis surahti vain jonkun sekunnin, sitte kun se toimii, niin surisee varmaan sen 3 sekuntia...

Toivottavasti nyt toimis sitten... :roll:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 kori”