W208:n takapuskurin irroitus
W208:n takapuskurin irroitus
Pesin tänään CLK:n alustan ja huomasin pari alkavaa ruostekohtaa korin ja takapuskurin välisessä saumakohdassa. Nyt olisi sopiva aika korjata ne. Kuinka tuo takapuskuri otetaan pois helpoimmin? Tavaratilan verhoilua joutuu ilmeisesti jonkin verran purkamaan, jotta pääsee puskurin kiinnityskohtiin käsiksi?
Joo, jos on yhtään samanlainen kun väykyssä (juutubesta löyty videoita). Verhoilu on aika helppo purkaa, keskinasta ensin ylös ja sitten kiinnitysnasta nousee kokonaan ylös. Luukun reunan muovireunus täytyy kans poistaa. Sitten on vielä ruuvit puskurin kärjissä pyöränkaaren kulmissa sisälokarin alla piilossa. En muista tarkasti oliko luukun sisällä sivusuuntaisia ruuveja 'kiinnikeholsterin' kohdalla...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Muista vaan että kun otat sen lastausaukon suojamuovin pois, että laitat jonkun pienen korokkeen paksin valokotkaisijan kohdalle, että katkaisija menee pohjaan luukun ollessa kiinni. Tai sitte et sulje paksinluukku ko. operaation aikana. Se sama katkaisija antaa autolle tiedon onko paksinluukku kiinni vai auki ja elektroonin aukaisu ei toimi jos auto luulee paksin luukun olevan auki, vaikka se olisikin kiinni mutta paksissa palaa valot. Eikä se jumiin hapettunut mekaaninenlukko tietenkään toimi siinä tapauksessa
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Remontin aikana (jos et meinaa sukea paksinluukkuua) vedä sitä anturia naksahdukseen asti ulospäin niin paksinvalo sammuu, eli ei tarvi viritelmiä jos ei meinaa paksinluukkua sulkea remontin aikana
Kannattaahan se mekaanisenlukonkin toiminta tarkistaa kun taitaa olla 9/10 hapettunut jumiin käyttämättömyyttään ja mukavampi ruittia myrkyt sinne siinä vaiheessa kun paksinluukun vielä saa pystyyn.
Kannattaahan se mekaanisenlukonkin toiminta tarkistaa kun taitaa olla 9/10 hapettunut jumiin käyttämättömyyttään ja mukavampi ruittia myrkyt sinne siinä vaiheessa kun paksinluukun vielä saa pystyyn.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Kiitos vinkistäsi sonikki! Nyt on puskuri pois ja pesty painepesurilla. Melkoinen määrä töhnää oli puskurin ja korin välissä takana. Teippasin sen anturin aamulla pohjaan asti ja kiristin vielä päältä nippusiteellä. Hyvin kesti tämän päivän ajan. Huomenna kokeilen tuota valoanturin naksautusta. Pitääpä voidella hyvin tuo mekaaninen lukko, jotta säästyn jatkossakin takapaksin jumituksilta.