Osassa dieseleistähän on se vesijäähdytetty versio. Liekö se yksi syy, että voi olla erilainen.
Mulla on tuossa M113:ssa vielä semmoinen laturi, jossa on kaksi pulttia pitkittäin. Joissain dieseleissähän möykky pultataan poikittaisilla pulteilla koneen kylkeen. 290 on vielä vanhaa koulukuntaa, joten taitaa olla pitkittäisillä pulteilla.
Myös laturin hihnapyörässä voi olla eroa. Dieseleissä voi olla vähän pienempi kehä, koska moottorin kierrosalue on erilainen (jos ei ole kompensoitu isommalla kampiakselin pyörällä). Lisäksi isoissa bensoissa ei ole sitä vapaakytkintä hihnapyörässä, koska moottori pyörii tasaisemmin, pienemmillä piikeillä käynnin tasaisuudessa.
Kannattaa siis melekein ottaa pöydälle ja katsoa, jos ei oo mahottomassa paikassa.
t.
Risto