Laturihan on siellä hantinpuolella alhaalla vesiletkujen, ahtoputkien ja ilmanottoputkien takana jotka on suht työläitä ja nihkeitä purkaa pois edestä. Onneksi niihin ei tarvitse kajota ollenkaan eli toimi näin:
Aloita irroittamalla akku. Nosta auto ylös ja ota moottorin alta suojamuovi pois mikäli sellainen siellä vielä on olemassa. Mene auton alle niin näät että laturin takana on rutkasti tilaa touhuta. Sieltä pääsee helposti käsiksi laturin takakanteen.

Irroita johdot laturista. Virtajohdon mutteri on muistaakseni 13mm. Laturin muovinen takakansi on kiinni kolmella ruuvilla jotka aukeavat E5 hylsyllä. Nosta kansi pois.

Avaa jännitteensäätimen johtoliittimen molemmilla puolilla olevat ruuvit sekä se ainoa jolla hiilipaketti on kiinni. Aukeavat myös E5 hylsyllä. Nyt voit varovasti pujottaa hiilipaketin pois. Tarkista samalla etteivät liukurenkaat ole liian kuluneet.

Kuten kuvasta näkyy ovat hiilet kuluneet niin etteivät enää kunnolla yletä liukurenkaisiin.

Avaa hiilien muovikotelon kansi hyvin varovasti koska väkäset murtuvat herkästi (tämä olettaen että olet ostanut vain uudet hiilet etkä ole saanut kokonaan uutta pakettia).
Tässä uudet ja vanhat hiilet vierekkäin.

Laita uudet hiilet koteloon ja sulje varovasti.

Sitten vain paketti paikalleen laturiin ja laturi nippuun, auto käyntiin ja yleismittarilla tsekkaa että lataa.
Helppo ja nopea homma ja hiilet eivät maksa juuri mitään. Varmaan suurimmalle osalle ihan tuttu juttu mutta ehkä tästä on jollekkin apua...