202-korisessa aina alipaineella ohjatut läpät. Väyrysessä faceliftissa sähkömoottori, prefacelift alipaineella.moottoria vaivaa enään vikatila läppämoottorista tai alipaine läppähärdellin solenoidista (kumpa tietäisi kumpi siinä 220cdi 00vm on ollut)
facelift 00- 220cdi,ecu,egs,eis,esl ---> -99 preface 200
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
kiitän,voisikohan tuo koodi liittyä sitten ilmamäärä mittariin millään tavalla?dealer kirjoitti:202-korisessa aina alipaineella ohjatut läpät. Väyrysessä faceliftissa sähkömoottori, prefacelift alipaineella.moottoria vaivaa enään vikatila läppämoottorista tai alipaine läppähärdellin solenoidista (kumpa tietäisi kumpi siinä 220cdi 00vm on ollut)
pääsin tuossa kurkkaamaan 2000vm pellin alle niin on tosiaan tuo venttiili tuolla pumpun luona kun taas 01 ei, ja ilmamäärä mittari liittyy moottorin johtosarjaan, ja jos itselle panen uudemman koneen johtosarjan saan liudan muita vikoja.
kipeesti pitäs saada johtokaaviot, kun jos siirrän ilmamäärämittarin johdot tuohon niin sinne jää ne preen omatkin kun ei mene samaan liittimeen ohjausyksikölle, ja uskoisin että samasta syystä minulla vikoo vaihteistokin kun johdot ei mene samoihin liittimiin entä uudemmissa.
ois prkl pitäny vaihtaa koko johtosarja ja se ei enää onnistu.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
eli carsoft on myös siinä oikeassa? johdoissahan on vikaa kyllä kun on kahdet läppäohjaus johdot kiinni.dealer kirjoitti:Kyllä näissä on läppämoottorin vikakoodi aina tullut vain kyseisestä osasta (tai sen johdotuksesta tietysti jos siellä vikaa)
tosin en kyllä ala vielä vaihteleen tuonne uudemman imm johtoja kun ei herjaa tuota vanhaakaan vaikka tieto kulkeekin eri pistokkeeseen ecussa entä kuuluisi.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ota ne toiset läppäohjauksen johdot irtimesemies89 kirjoitti:eli carsoft on myös siinä oikeassa? johdoissahan on vikaa kyllä kun on kahdet läppäohjaus johdot kiinni.dealer kirjoitti:Kyllä näissä on läppämoottorin vikakoodi aina tullut vain kyseisestä osasta (tai sen johdotuksesta tietysti jos siellä vikaa)
tosin en kyllä ala vielä vaihteleen tuonne uudemman imm johtoja kun ei herjaa tuota vanhaakaan vaikka tieto kulkeekin eri pistokkeeseen ecussa entä kuuluisi.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
ottasin kun tietäsin mihin ne meneeCDI203 kirjoitti:Ota ne toiset läppäohjauksen johdot irtimesemies89 kirjoitti:eli carsoft on myös siinä oikeassa? johdoissahan on vikaa kyllä kun on kahdet läppäohjaus johdot kiinni.dealer kirjoitti:Kyllä näissä on läppämoottorin vikakoodi aina tullut vain kyseisestä osasta (tai sen johdotuksesta tietysti jos siellä vikaa)
tosin en kyllä ala vielä vaihteleen tuonne uudemman imm johtoja kun ei herjaa tuota vanhaakaan vaikka tieto kulkeekin eri pistokkeeseen ecussa entä kuuluisi.

preessa imm ja alipaine läppä ohjaus menee johonkin muuhun ecun liittimeen entä moottorin ohjaus johtosarja.
fasesa menee imm ja läppämoottorin johto moottorin johtosarjan kanssa.
eli facen moottorin johtosarjaan kuuluu imm,läppämoottori,huohottimen vastus,laturin jotku surannat,öljyanturi,johdot suuttimille,suutintukin johdot,hehku,ka anturi, na anturi,heräte tartille ja alku pään facelifteissä tuo kp pumpun solenoidi.
preeen moottori johto sarjaan kuuluu, suutintukin johdot,suuttimet,öljyanturi,hehku,ka anturi,na anturi, kp pumpun viekussa oleva sammutin tai joku solenoidi, hehkun johdot,heräte tartille
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
eli jää uupumaan läppä solenoidin johtojen paikka ja imm. vaikka imm ei vaivaa olekkaan mutta tuo läpän ohjaus solenoidi olis mukava tietää mihin menee ecussa et sen sais disabloitua tai pantua tuon elektronisen piiriin.
kyllä tästä vieä auto tulee vaikkakin leima menee maaliskuun alussa mutta tulee kuntoon, ei tuo nyt sen kummempaa elektroniikkaa ole kun muutamasta väylästä valittaa, kuitenkin cdi puolella enään yksi koodi vain joka herjaa läpistä.
huomenna panen spiraalin josko loppus epc herjat kääntökulma anturista. sen jälkeen ei oliskuin cdi vikatila ja vaihteiston vika tila mikä johtuu siittä kun ei ole oikeaa johtoa tiedossa mihin annetaan kepin asentoa.
esp on siis siirretty asr tilalle takaisin
, on pumppu,yksikkö.tehostin ja jarrupääsylkkäkin ja jarru katkasin pistokkeineen. mutta väylä tieto uupuu kun menee eri paikkaan mitä pitäs luulisin
kyllä tästä vieä auto tulee vaikkakin leima menee maaliskuun alussa mutta tulee kuntoon, ei tuo nyt sen kummempaa elektroniikkaa ole kun muutamasta väylästä valittaa, kuitenkin cdi puolella enään yksi koodi vain joka herjaa läpistä.
huomenna panen spiraalin josko loppus epc herjat kääntökulma anturista. sen jälkeen ei oliskuin cdi vikatila ja vaihteiston vika tila mikä johtuu siittä kun ei ole oikeaa johtoa tiedossa mihin annetaan kepin asentoa.
esp on siis siirretty asr tilalle takaisin

-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
melko pitkälle tässä on jo kuitenkin päästy ominavuin kokeilelemalla ja siirtämällä, mutta varaosa auto huono kun on 01- niin sähköt ihan erit entä 00 vuotisessa, periaatteessa voisin ostaa halvalla 2000 väyrysen sähköt pelkästään, muut löytyy itseltä mutta pelkät sähköt eli johdot voisin ostaa, pääsis ehkä helpoiten, ja oulun alueelta itse purettuna. pääsis ehkä helpoimmalla.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
noniin nyt mersu toimii ilman vikakoodeja.
n. 2 viikkoa meni sähköjen kansa iltasin puuhastellen kun sain sähkökaaviot vihdoin ja viimein.
eli vaihdetut osat 00-01 facelift 220cdi -----> prefacelift -99 200cdi
virtalukko
ohjausyksikkö cdi
esp ohjaus yksikkö
vaihdelaatikon ohjaus yksikkö
tiptronic keppimoduli
monitoimi ratti
mittaristo
turbo (ei pakollinen mutta tahdoin muuttuvasiipisen paikoilleen)
imusarjan paine anturi
ahtoputken pätkän, kun uudemmassa pikaliittimellä.
jarrutehostin + sylinteri
abs pumppu
jarruvalo katkaisin
ratin spiraali jossa kääntökulma anturi
kaasupolin anturin
abs/esp johtosarja
laatikon johtosarja, kepille menevä
imusarjan läppä moottori, (killuu johdon nokassa)
ja noin parin kymmenen johtojen paikat piti muuttaa ecussa ja muutama johto lisätä.
ja tämähän kustansi itselle.
ecu,virtalukko,2 avainta 100,-
liimasukkaa 10,-
nippusiteitä 5,-
lätkä teippiä johtojen niputtamiseen 5,-
kaikki muut sain otettua tuosta varaosa faceliftistä.
ja tosiaan kaavioitten saannissa oli isoin homma ja vain iltaisin kerinny puuhata.
asian tiimoilta saa kysellä jne jos tarvesta, nyt alan keskittymään auton pohjien tekoon ja yli maalaukseen, isot kiitokset auttaneille ja osallistuneille. =)
tätä topikkia EI saa yhdistää tapaukseen missä esim ostetaan ecu,virtalukko,avaimet tismalleen samanlaisesta ja saman ikäsestä autosta, ne menee senkus vaihtaa ja jatkaa ajoa, pitää olla vain tosiaan samalla koneella ja laatikolla sekä vm sama.
sähköt on autoon tehty alkuperäsen mukaisesti eli vaihdettu pinnien paikkaa tai lisätty uusia johtoja pinneineen oikeille paikoille, ja yhdistetyt johdot on kolvattu ja liima sukalla suojattu ja sulakerasioille lisätty alkuperäsille paikoille pari johtoa.
ja tulos on nyt aikalailla facelifti niin sisältä kuin ulkoakin, monitoimi ratti toimii ja ajotietokone toimii niinkuin pitääkin.
n. 2 viikkoa meni sähköjen kansa iltasin puuhastellen kun sain sähkökaaviot vihdoin ja viimein.
eli vaihdetut osat 00-01 facelift 220cdi -----> prefacelift -99 200cdi
virtalukko
ohjausyksikkö cdi
esp ohjaus yksikkö
vaihdelaatikon ohjaus yksikkö
tiptronic keppimoduli
monitoimi ratti
mittaristo
turbo (ei pakollinen mutta tahdoin muuttuvasiipisen paikoilleen)
imusarjan paine anturi
ahtoputken pätkän, kun uudemmassa pikaliittimellä.
jarrutehostin + sylinteri
abs pumppu
jarruvalo katkaisin
ratin spiraali jossa kääntökulma anturi
kaasupolin anturin
abs/esp johtosarja
laatikon johtosarja, kepille menevä
imusarjan läppä moottori, (killuu johdon nokassa)
ja noin parin kymmenen johtojen paikat piti muuttaa ecussa ja muutama johto lisätä.
ja tämähän kustansi itselle.
ecu,virtalukko,2 avainta 100,-
liimasukkaa 10,-
nippusiteitä 5,-
lätkä teippiä johtojen niputtamiseen 5,-
kaikki muut sain otettua tuosta varaosa faceliftistä.
ja tosiaan kaavioitten saannissa oli isoin homma ja vain iltaisin kerinny puuhata.
asian tiimoilta saa kysellä jne jos tarvesta, nyt alan keskittymään auton pohjien tekoon ja yli maalaukseen, isot kiitokset auttaneille ja osallistuneille. =)
tätä topikkia EI saa yhdistää tapaukseen missä esim ostetaan ecu,virtalukko,avaimet tismalleen samanlaisesta ja saman ikäsestä autosta, ne menee senkus vaihtaa ja jatkaa ajoa, pitää olla vain tosiaan samalla koneella ja laatikolla sekä vm sama.
sähköt on autoon tehty alkuperäsen mukaisesti eli vaihdettu pinnien paikkaa tai lisätty uusia johtoja pinneineen oikeille paikoille, ja yhdistetyt johdot on kolvattu ja liima sukalla suojattu ja sulakerasioille lisätty alkuperäsille paikoille pari johtoa.
ja tulos on nyt aikalailla facelifti niin sisältä kuin ulkoakin, monitoimi ratti toimii ja ajotietokone toimii niinkuin pitääkin.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
noniin ja jottei suoritus niin puhtoisesti mennyt niin nyt tulee vikakoodia vaihteistolta P2502, eli vaihde epälooginen, tuo on ainut, ja siittä päästään kysymykseen, tcu on isoperäisestä 200-220cdi sedanista joten pitääkö työ nyt viimeistellä perän vaihdolla prefaceeni missä huomattavasti pienempi persiis?
eli voiko tuo koodi johtua nyt eri perä välityksestä? tai onko sitä ylipäätään taottu tcu:hun
eli voiko tuo koodi johtua nyt eri perä välityksestä? tai onko sitä ylipäätään taottu tcu:hun
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
itse itselleni vastaten, perän vaihdolla tokeni, ja nyt katsastettu ilman moitteita. joten pohjien tekoon =)mesemies89 kirjoitti:noniin ja jottei suoritus niin puhtoisesti mennyt niin nyt tulee vikakoodia vaihteistolta P2502, eli vaihde epälooginen, tuo on ainut, ja siittä päästään kysymykseen, tcu on isoperäisestä 200-220cdi sedanista joten pitääkö työ nyt viimeistellä perän vaihdolla prefaceeni missä huomattavasti pienempi persiis?
eli voiko tuo koodi johtua nyt eri perä välityksestä? tai onko sitä ylipäätään taottu tcu:hun
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
ja taas vaivaan joko itseäni tai teitä?
onko sadetunnistinta vain automaatti ilmastoidussa? sam/ocp/lcp herjaa sade tunnistinta mitä minun autoissani ei ole kummatkin classic malleja, ei nyt häävinkään merkitystä nuilla mutta ei haittaakaan ole jos nekin saisi pois, mutta pitäisi tietää kulkeeko tuo sadetunnistin ja automaatti ilmastointi paneeli käsikädessä?
tai äkkiäkös netkin tuohon lisää tietenni =) onko classic malleissa ollut automaatti ilmastointia vai onko se avareissa ym pelkästään?
onko sadetunnistinta vain automaatti ilmastoidussa? sam/ocp/lcp herjaa sade tunnistinta mitä minun autoissani ei ole kummatkin classic malleja, ei nyt häävinkään merkitystä nuilla mutta ei haittaakaan ole jos nekin saisi pois, mutta pitäisi tietää kulkeeko tuo sadetunnistin ja automaatti ilmastointi paneeli käsikädessä?
tai äkkiäkös netkin tuohon lisää tietenni =) onko classic malleissa ollut automaatti ilmastointia vai onko se avareissa ym pelkästään?
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
itse itselleni vastaten, eipä kulje käsikädessä.mesemies89 kirjoitti:ja taas vaivaan joko itseäni tai teitä?
onko sadetunnistinta vain automaatti ilmastoidussa? sam/ocp/lcp herjaa sade tunnistinta mitä minun autoissani ei ole kummatkin classic malleja, ei nyt häävinkään merkitystä nuilla mutta ei haittaakaan ole jos nekin saisi pois, mutta pitäisi tietää kulkeeko tuo sadetunnistin ja automaatti ilmastointi paneeli käsikädessä?
tai äkkiäkös netkin tuohon lisää tietenni =) onko classic malleissa ollut automaatti ilmastointia vai onko se avareissa ym pelkästään?
ja eikun sadetunnistimen ostoon ja asennukseen =)