210 vilkku päällä, osa bokseista hukassa, NYT ESP, BAS PULMA
210 vilkku päällä, osa bokseista hukassa, NYT ESP, BAS PULMA
s210 -97 210065
Vasen vilkku pääll ja vika tullut pikkuhiljaa enempi ja enempi. Jos vilkkua ei käytä ja jos vika pois se ei välttämättä tule ollenkaan kunnes käyttää vilkkua.
Missähän mahtaisi olla rele? sulake 41 oli ehjä ja on vilkun sulake.
Testerillä katsottaessa ei näy kun vaihteisto, moottorin ohjaus, esp, airbag, virtalukossa -!-, lwr, kiw, ilmastointi. Muita ei näy....
Mikä boksi vilkkua ohjailee ja missä se mahtaa lymyillä?
Vasen vilkku pääll ja vika tullut pikkuhiljaa enempi ja enempi. Jos vilkkua ei käytä ja jos vika pois se ei välttämättä tule ollenkaan kunnes käyttää vilkkua.
Missähän mahtaisi olla rele? sulake 41 oli ehjä ja on vilkun sulake.
Testerillä katsottaessa ei näy kun vaihteisto, moottorin ohjaus, esp, airbag, virtalukossa -!-, lwr, kiw, ilmastointi. Muita ei näy....
Mikä boksi vilkkua ohjailee ja missä se mahtaa lymyillä?
Viimeksi muokannut AK47, 18.7.2018 10:59. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: 210 vilkku päällä ja osa bokseista hukassa
Noniin, löytyi sam boksi ja kahdesta ratista saatiin kasattua yksi. Vika ei ollut sam boksissa tai sitten molemmissa on sama vika.
Vilkun viiksen irroittamalla sai vilkkuvian pois mutta samiin ei pääse testerillä kun sitä ei näy ja virtalukossa edelleen -!-.
Vilkun viikseksi otettiin ulkoisesti saman näköinen 202 viiksi mutta se erilainen liittimiltään 202 noin 11 johtoa ja liitin 40cm johdon päässä ja 210 6 napainen liitin viiksessä itsessään.
Ovien lasit ja peilit pelaa. Vaihdettiin eilen kuskin peilin moottori ja sukitettiin peilin johtosarja kutistussukalla kun moottorin liitin oli purettava.
Peilin lämmityksen ja himmennyksen olikin japsit saaneet jo tuhottua joten ne jätettiin kytkemättä kuten olivatkin. Tai ne oli lähinnä oikosulussa aiemmin.
Esp ja bas vika lähti kääntökulma-anturin vaihdolla ja testerillä.
Nyt sitten pitäisi keksiä ilman testeriä syy vilkku ja testerin yhteysvialle.
- miksi virtalukkoon ei saa yhteyttä?
- voiko vilkkuvipu pimentää samin ?
- avainkin lakkasi yhdessä välissä toimimasta (lukitusturvan tekemä) akunkengän irroitus vasta auttoi ja avain pelaa taas. wtf.
Ehkä kokeillaan toisella testerillä vielä.
Vilkun viiksen irroittamalla sai vilkkuvian pois mutta samiin ei pääse testerillä kun sitä ei näy ja virtalukossa edelleen -!-.
Vilkun viikseksi otettiin ulkoisesti saman näköinen 202 viiksi mutta se erilainen liittimiltään 202 noin 11 johtoa ja liitin 40cm johdon päässä ja 210 6 napainen liitin viiksessä itsessään.
Ovien lasit ja peilit pelaa. Vaihdettiin eilen kuskin peilin moottori ja sukitettiin peilin johtosarja kutistussukalla kun moottorin liitin oli purettava.
Peilin lämmityksen ja himmennyksen olikin japsit saaneet jo tuhottua joten ne jätettiin kytkemättä kuten olivatkin. Tai ne oli lähinnä oikosulussa aiemmin.
Esp ja bas vika lähti kääntökulma-anturin vaihdolla ja testerillä.
Nyt sitten pitäisi keksiä ilman testeriä syy vilkku ja testerin yhteysvialle.
- miksi virtalukkoon ei saa yhteyttä?
- voiko vilkkuvipu pimentää samin ?
- avainkin lakkasi yhdessä välissä toimimasta (lukitusturvan tekemä) akunkengän irroitus vasta auttoi ja avain pelaa taas. wtf.
Ehkä kokeillaan toisella testerillä vielä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: 210 vilkku päällä ja osa bokseista hukassa
Ihmiset lomilla tai tämmöistä vikaa ei ole kellekkään ikinä sattunut vastaan?
Onko vilkulle jossain rele?
Mikä hävittää osan laitteista testeriltä? Näkyy vain:
EGS
ME2
ESP
AB
EZS -!- huutomerkillä ja ei saa yhteyttä
LWR
KIW
KLA
Autoon asennettu koukku mutta siitä on jo aikaa joten ei osaa sanoa oisko sen kanssa tyritty/ongelmaa.
Tosiaan sähkölasit ja peilit pelaa muttei niitä näy testerillä.
SAM vaihdettu, ei vaikutusta mihinkään.
Onko vilkulle jossain rele?
Mikä hävittää osan laitteista testeriltä? Näkyy vain:
EGS
ME2
ESP
AB
EZS -!- huutomerkillä ja ei saa yhteyttä
LWR
KIW
KLA
Autoon asennettu koukku mutta siitä on jo aikaa joten ei osaa sanoa oisko sen kanssa tyritty/ongelmaa.
Tosiaan sähkölasit ja peilit pelaa muttei niitä näy testerillä.
SAM vaihdettu, ei vaikutusta mihinkään.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1948
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Onko galvaaninen yhteys kunnossa? Pinnit suorassa diagnoosiliittimessä?
Viimeksi muokannut tähtikuljettaja, 11.6.2018 8:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sähkölaseja ja peilejä ei näy koko listassa Vain luetellut näkyy. Auto käy ja voi ajaa. Virtalukko kerran hylki avainta niin että kun kytki virrat päälle kun testattiin taas auttoiko auton seisottaminen (lyhyesti) vilkkuongelmaan kuten vuorokauden auton seisottaminen yleensä on tehnyt, niin ei antanut sitten käynnistää kun käänsi loppuun asti. Seuraava avaimen poisto ja kääntöyritys johti siihen ettei kääntynyt juuri ollenkaan, edes 1 asentoon. Tähän auttoi akkukengän irtikäyttäminen...dealer kirjoitti:Sähkölasit ja -peilit on oviohjainlaitteissa, niistäkö tulee ! jos yrittää yksitellen päästä tutkimaan ?
Auto lähtee käyntiin, "pakko" päästä Starilla virtalukkoon...merkillistä
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Noniin, pientä edistystä.
Kokeiltiin tosiaan vaihtaa kaikki relet kun netistä löytyi väite että musta rele olisi vilkuille.... Ja paskat. Itseasiassa vaihdettiin kaikki relet kun niitä nyt oli. Myös N10/6 ja N10/7 koetettiin etsiä muttei niiden sijaintia saati olemassaoloa kyetty vahvistamaan. Netistä tosiaan löytää käyttökelvottomia juttujakin
Samoin kaivettiin esiin salainen ase eli toinen testeri. Kas vain sillä näkyi taas kaikki boksit, testerivika sitten tarkentui 38 pin kaapeliin joka auton ja muksin välissä.
Vilkkuja pystyi ohjaamaan testerillä ja kuitenkin vasen vilkku vilkutti aina vain kunnes vilkun 6 napainen liitin otettiin taas irti. Kun muuallakaan ei näkynyt merkittäviä vikoja saatiin haettua -00 facelift farkusta sopivampi vipu kuin mitä oli 202 vipu.
Faceliftin vilkkuvipu olikin erilainen
kääntökulma-anturin liitin ei mahtunut paikalleen. Piti vuolla hieman kääntökulma-anturin liitintä ja itse vilkun rungon estonastaa piti myös viilata. Kasaan meni ja ratin pyörittelyt vasemman kautta oikealle.
Ei enää muuta kuin kaveri ajamaan kotiinsa... Kas vain heti kun auto liikkui tuli abs esp bas herjat. No, auto tykkää että sillä ajetaan... Sovittiin että ajelee ja katsellaan sit vähän ajan päästä lähtikö ratin vinkuminen ja mitä näyttää vikakoodilista sitten.
Kokeiltiin tosiaan vaihtaa kaikki relet kun netistä löytyi väite että musta rele olisi vilkuille.... Ja paskat. Itseasiassa vaihdettiin kaikki relet kun niitä nyt oli. Myös N10/6 ja N10/7 koetettiin etsiä muttei niiden sijaintia saati olemassaoloa kyetty vahvistamaan. Netistä tosiaan löytää käyttökelvottomia juttujakin
Samoin kaivettiin esiin salainen ase eli toinen testeri. Kas vain sillä näkyi taas kaikki boksit, testerivika sitten tarkentui 38 pin kaapeliin joka auton ja muksin välissä.
Vilkkuja pystyi ohjaamaan testerillä ja kuitenkin vasen vilkku vilkutti aina vain kunnes vilkun 6 napainen liitin otettiin taas irti. Kun muuallakaan ei näkynyt merkittäviä vikoja saatiin haettua -00 facelift farkusta sopivampi vipu kuin mitä oli 202 vipu.
Faceliftin vilkkuvipu olikin erilainen

Ei enää muuta kuin kaveri ajamaan kotiinsa... Kas vain heti kun auto liikkui tuli abs esp bas herjat. No, auto tykkää että sillä ajetaan... Sovittiin että ajelee ja katsellaan sit vähän ajan päästä lähtikö ratin vinkuminen ja mitä näyttää vikakoodilista sitten.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
jos autossa tosiaan jo esp, niin voisi ajatella että liitin ei ole ihan perillä kääntökulma anturissa.?AK47 kirjoitti:Noniin, pientä edistystä.
Kokeiltiin tosiaan vaihtaa kaikki relet kun netistä löytyi väite että musta rele olisi vilkuille.... Ja paskat. Itseasiassa vaihdettiin kaikki relet kun niitä nyt oli. Myös N10/6 ja N10/7 koetettiin etsiä muttei niiden sijaintia saati olemassaoloa kyetty vahvistamaan. Netistä tosiaan löytää käyttökelvottomia juttujakin
Samoin kaivettiin esiin salainen ase eli toinen testeri. Kas vain sillä näkyi taas kaikki boksit, testerivika sitten tarkentui 38 pin kaapeliin joka auton ja muksin välissä.
Vilkkuja pystyi ohjaamaan testerillä ja kuitenkin vasen vilkku vilkutti aina vain kunnes vilkun 6 napainen liitin otettiin taas irti. Kun muuallakaan ei näkynyt merkittäviä vikoja saatiin haettua -00 facelift farkusta sopivampi vipu kuin mitä oli 202 vipu.
Faceliftin vilkkuvipu olikin erilainenkääntökulma-anturin liitin ei mahtunut paikalleen. Piti vuolla hieman kääntökulma-anturin liitintä ja itse vilkun rungon estonastaa piti myös viilata. Kasaan meni ja ratin pyörittelyt vasemman kautta oikealle.
Ei enää muuta kuin kaveri ajamaan kotiinsa... Kas vain heti kun auto liikkui tuli abs esp bas herjat. No, auto tykkää että sillä ajetaan... Sovittiin että ajelee ja katsellaan sit vähän ajan päästä lähtikö ratin vinkuminen ja mitä näyttää vikakoodilista sitten.
Se kävi mielessä koska se liitin kääntökulma-anturille istuu heikommin vilkun runkoon kuin mitä oli alunperin..mesemies89 kirjoitti:jos autossa tosiaan jo esp, niin voisi ajatella että liitin ei ole ihan perillä kääntökulma anturissa.?AK47 kirjoitti:Noniin, pientä edistystä.
Kokeiltiin tosiaan vaihtaa kaikki relet kun netistä löytyi väite että musta rele olisi vilkuille.... Ja paskat. Itseasiassa vaihdettiin kaikki relet kun niitä nyt oli. Myös N10/6 ja N10/7 koetettiin etsiä muttei niiden sijaintia saati olemassaoloa kyetty vahvistamaan. Netistä tosiaan löytää käyttökelvottomia juttujakin
Samoin kaivettiin esiin salainen ase eli toinen testeri. Kas vain sillä näkyi taas kaikki boksit, testerivika sitten tarkentui 38 pin kaapeliin joka auton ja muksin välissä.
Vilkkuja pystyi ohjaamaan testerillä ja kuitenkin vasen vilkku vilkutti aina vain kunnes vilkun 6 napainen liitin otettiin taas irti. Kun muuallakaan ei näkynyt merkittäviä vikoja saatiin haettua -00 facelift farkusta sopivampi vipu kuin mitä oli 202 vipu.
Faceliftin vilkkuvipu olikin erilainenkääntökulma-anturin liitin ei mahtunut paikalleen. Piti vuolla hieman kääntökulma-anturin liitintä ja itse vilkun rungon estonastaa piti myös viilata. Kasaan meni ja ratin pyörittelyt vasemman kautta oikealle.
Ei enää muuta kuin kaveri ajamaan kotiinsa... Kas vain heti kun auto liikkui tuli abs esp bas herjat. No, auto tykkää että sillä ajetaan... Sovittiin että ajelee ja katsellaan sit vähän ajan päästä lähtikö ratin vinkuminen ja mitä näyttää vikakoodilista sitten.
Onkos tuolla vilkun viiksessä vastushässäkkä tms minkä voisi vaihtaa?
etuvastus + eri vastukset vasen+ oikea tms tyylisesti? Niittaamallahan tuo kasassa mutta saattaisi olla purettavissa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Kovaa ajoa ollut mutta viat ei ole siitä lisiny eikä vähentynyt. Huomenna pitäis koettaa saada esp abs jne herjat pois. Mitä muuta voisi ajatella kuin abs anturia?
Ratti oli tosiaan suorassa ollessaan anturiarvon mukaan 2.5 astetta vinossa eli sen mitä se pieninmmillään voi olla. Mutta ei pitäisi vaikuttaa siihen että liikkeelle lähdettäessä pamahtaa herjat tauluun. kun eihän juuri koskaan lähdetä suoraan liikkeelle.
Ratti oli tosiaan suorassa ollessaan anturiarvon mukaan 2.5 astetta vinossa eli sen mitä se pieninmmillään voi olla. Mutta ei pitäisi vaikuttaa siihen että liikkeelle lähdettäessä pamahtaa herjat tauluun. kun eihän juuri koskaan lähdetä suoraan liikkeelle.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ei lähde esp abs bas herjat pois. Tai lähtee mutta heti kun ajaa eteenpäin ne pamahtaa takasin. Peruuttaa voi vaikka kuinka.
Pyörän abs-anturit antaa oikeeta tietoa. Samoin vaikuttaisi kiihtyvyysanturit tekevän.
Korkeapainepumppu paluutuottopumppu a7/3m1 -006 katkaisee liian nopeasti tai vaan -016.
BAS magneettiventtiili ja irroituskatkaisintesti ei mene läpi.
Korkeapainepumppu paluutuottopumppu relen ohjaus ei jää on asentoon eikä kuulu mistäänpäin mitään ääntäkään toiminnasta ylipäätään.
Nyt metsästämäön sitä releä ja katkosta maahan...
Pyörän abs-anturit antaa oikeeta tietoa. Samoin vaikuttaisi kiihtyvyysanturit tekevän.
Korkeapainepumppu paluutuottopumppu a7/3m1 -006 katkaisee liian nopeasti tai vaan -016.
BAS magneettiventtiili ja irroituskatkaisintesti ei mene läpi.
Korkeapainepumppu paluutuottopumppu relen ohjaus ei jää on asentoon eikä kuulu mistäänpäin mitään ääntäkään toiminnasta ylipäätään.
Nyt metsästämäön sitä releä ja katkosta maahan...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Eipä paljoa edennyt. Vehon asiantuntija oli tullut töihin ja valistanut kaveriani että vika bas relepohjassa a0005400072. Siis pelkän kuvauksen perusteella
=> tilaukseen.
Osan tilaus piti onnistua 15.00 mennessä muttei siellä ollut silloin mitään osaa.
Ostettiin sit kooällästä jarruvalokytkin (meyle) kun se jo varmaan kulunut 21v väykässä jossa 138tkm takana. Ja ei siellä kooällässäkään ollut moista osaa hyllyssä.
Välissä jo hätäpäissään kyseltiin parilta purkuväykän omistajalta mutta molemmilla oli dieselin osa joka loppuu 0372 eikä 0072 ja siinä vähemmän pinnejä ja sulakepaikkoja.
Jarruvalokytkimen vaihto yllättäen sai väykän mökötystä vähemmälle, koodit nollaantui ja magneetti ja irroitusventtiilin testi meni läpi ja eikun koeajamaan => eihän se vaikuttanut mitään.
Nyt sit oottamaan josko veho saa sen osan toimitettua.
Kunhan ei oon pumpun moottorin hiilet...
Jos pumpun moottorissa vikaa niin onnistuuko moottorin irroitus ja takaisinlaitto ilman asp yksikön putkista irroittelua? Näytti vähän ahtaalta.

Osan tilaus piti onnistua 15.00 mennessä muttei siellä ollut silloin mitään osaa.
Ostettiin sit kooällästä jarruvalokytkin (meyle) kun se jo varmaan kulunut 21v väykässä jossa 138tkm takana. Ja ei siellä kooällässäkään ollut moista osaa hyllyssä.
Välissä jo hätäpäissään kyseltiin parilta purkuväykän omistajalta mutta molemmilla oli dieselin osa joka loppuu 0372 eikä 0072 ja siinä vähemmän pinnejä ja sulakepaikkoja.
Jarruvalokytkimen vaihto yllättäen sai väykän mökötystä vähemmälle, koodit nollaantui ja magneetti ja irroitusventtiilin testi meni läpi ja eikun koeajamaan => eihän se vaikuttanut mitään.
Nyt sit oottamaan josko veho saa sen osan toimitettua.
Kunhan ei oon pumpun moottorin hiilet...
Jos pumpun moottorissa vikaa niin onnistuuko moottorin irroitus ja takaisinlaitto ilman asp yksikön putkista irroittelua? Näytti vähän ahtaalta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Kaveri haki sen a0005400072 relepohjan ja ainakin nyt menee testi 13 eli BAS-magneettiventtiili ja irroituskytkin testi läpi.
Mutta kun yrittää ajaa muita testejä niin korkeapainepumpun osalta herjaa edelleen C1401 -016
Kai se on hiilet tarkistettava sieltä... Vai oisko muualla vikaa?
Mutta kun yrittää ajaa muita testejä niin korkeapainepumpun osalta herjaa edelleen C1401 -016
Kai se on hiilet tarkistettava sieltä... Vai oisko muualla vikaa?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Menee yksinpuheluksi
Pumppu pöydällä, japsituonnissa kaikki irtoaa ajatuksen voimalla - melkein.
Liekö ollut tehdasnesteet jarruissa kun oli pumpun männät mielestäni jumissa.
Hiilissä oli jäljellä n. 5-8mm joten kai se pumppu vain jumitti.
Nyt pizzan sulattelu ja kasaus ja sormet kyynärpäitä myöden ristiin että pelaa.
Pumppu pöydällä, japsituonnissa kaikki irtoaa ajatuksen voimalla - melkein.
Liekö ollut tehdasnesteet jarruissa kun oli pumpun männät mielestäni jumissa.
Hiilissä oli jäljellä n. 5-8mm joten kai se pumppu vain jumitti.
Nyt pizzan sulattelu ja kasaus ja sormet kyynärpäitä myöden ristiin että pelaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Eipä purku auttanut muuta kun jäi paineanturin johto pumpun alle kun lienee oikea reitti moottorin alta vapaammasta paikasta... Ja tietty ilmaa systeemiin ja poljin löysäksi. Mutta tietääpä nyt ettei ainakaan hiilet loppu.markoala kirjoitti:Toivottavasti korjautuu, kori on toivottavasti epäväykky.
Multa loppuu keinot ja aika. Juu, korissa ei ruosteta missään, 7 paikkanen nahkapenkeillä

Jostain syystä tuntuu ettei pumpulle tule ensinkään virtaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
On wis ja partfinderin kuvat. Autosähkö on itsensä pirun keksintö. Meni jo monta tuntia kolmena päivänä lomasta hukkaan niin jätän autosähköammattilaiselle ton selvittelyn. Itse vois tutkia mutta kun on jälkikasvun kanssa loma menossa niin auton korjaamiselle on siinäkin johonkin raja vedettävä.dealer kirjoitti:Onko sulla virtapiirikaaviot ? Pääsisi tutkimaan tuleeko virtaa sinne minne pitää.
Netissä oli jossain sanottu että esp pumpun liittimen kaksi alinta olisi moottorin piuhat, vois sen kokeilla pyöriikö moottori varmasti. Mutta ei viitsi summassa kokeilla.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Oli kuulema puuttunut yksi rele???
No, se on ihme minne se on hävinnyt koska yhden päivän se on varmasti ainakin aiemmin toiminut esimerkiksi rekisteröintikatsastuksessa.
Relen laittaminen ei ollut poistanut ongelmia, ainakaan kaikkia. Epäilyt kohdistuneet jarrutehostajaan.
A004 430 63 30 lukee paikallaan olevassa lukaksessa. Mutta epc antaa eri numerot eli :
A004 430 88 30
A005 430 43 30
ja ehkä
A210 292 04 74
Autohan on wdb2102651a462489 eli esp löytyy vaikka -97 prefacelift
Onkohan tohon vaihdettu väärä tehostin joskus?
Kävisikö muut tehostajan versiot?
No, se on ihme minne se on hävinnyt koska yhden päivän se on varmasti ainakin aiemmin toiminut esimerkiksi rekisteröintikatsastuksessa.
Relen laittaminen ei ollut poistanut ongelmia, ainakaan kaikkia. Epäilyt kohdistuneet jarrutehostajaan.
A004 430 63 30 lukee paikallaan olevassa lukaksessa. Mutta epc antaa eri numerot eli :
A004 430 88 30
A005 430 43 30
ja ehkä
A210 292 04 74
Autohan on wdb2102651a462489 eli esp löytyy vaikka -97 prefacelift
Onkohan tohon vaihdettu väärä tehostin joskus?
Kävisikö muut tehostajan versiot?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Pari päivää oli pysynyt bas esp abs valot pimeenä vaikka autolla ajeltu normaalisti.
Tänään oli kuulema ihan pikkuisen normaalia nopeammassa jarrun painamisessa syttynyt valot taas.
Elikkä kai se on se tehostaja sit vaihdettava seuraavaksi....
Tänään oli kuulema ihan pikkuisen normaalia nopeammassa jarrun painamisessa syttynyt valot taas.
Elikkä kai se on se tehostaja sit vaihdettava seuraavaksi....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Tehostajan vaihto auttoi asiaan. Tai herjasi se kuulema kerran em valoshowlla. Sitten ei ole herjaillut.AK47 kirjoitti:Pari päivää oli pysynyt bas esp abs valot pimeenä vaikka autolla ajeltu normaalisti.
Tänään oli kuulema ihan pikkuisen normaalia nopeammassa jarrun painamisessa syttynyt valot taas.
Elikkä kai se on se tehostaja sit vaihdettava seuraavaksi....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.