w211 moniurahihnan kiristin

Vastaa Viestiin
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

w211 moniurahihnan kiristin

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Eipä löytynyt oikein mitään vinkkejä moniurahihnan kiristimen vaihtoon. Mutta onko se työläs vaihtaa?
Meinaan äkkiseltään näyttäs suhteellisen simppeliltä. Hihna pois ja kolme pulttia auki ja uus paikoilleen... Mutta onko siellä sitten se pieni "tsadaa" ylläri, joka viekin kaksi päivää ja kartongin röökiä? Ja tuossahan on siis rivi cdi moottori ja kiristin on se ns. kalliimpi malli, eli kaasuiskari ja rulla samassa paketissa....
Tarkoitus olisi tänään tuo vaihtaa. Kun kuuluu inhottavaa "kilinää" ja kolinaa kun se hiukan hypähtelee ja eikä uskalla pitkään vaihtoa viivyttää.... eikä varmaan kannatakaan... :roll:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Eli kiristin tuli ns. osittain vaihdettua. Itse iskari ja rulla lähti vaihtoon ja rungon jätin. Mutta silti se klakse jatku käynnistäessä. Toki vaimeni pois auton ollessa käynnissä.
Semmoisen huomasin, että hihnapyörän kumi oli puolittain repeytynyt. Antaako sitten siitä periksi ja ottaa kiristin ns. yli..? Ja kuinka tuolla passaa ajella, jos hihnapyöränkumi on osittain revennyt?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
jartuo
Viestit: 280
Liittynyt: 29.10.2010 22:37

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Eihän se iso temppu ole kiristintä vaihtaa, tuskin kovin paljoa kannattaa ajella, jos rullissa on vikaa.
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Kyllä tuo tuntui olevan suhteellisen iso homma kuitenkin. Koska jos halusi itse rungonkin vaihtaa, niin olisi joutunut hihnapyörän (kampiakselin pyörä.. mikä piru onkaan) ottamaan irti. Ja se ei kyllä liikahtanut mihinkään itse keskiöpultti ja luinkin siitä hiukan tuskaisia tekstejä...

Ja itse rullissa ei ole kauheita välyksiä ja nyt olisi tuo kiristinkin ns. "uusi", mutta tuo kumi hihnapyörän keskeltä olisi hiukan repeillyt.... :roll:

Diagnooseja please.... :?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Voisiko se sitten olla tuo laturin vapaakytkin, joka aiheuttaa kiristäjän pienen pomppimisen ja siten se kiristäjä osuu sinne ihan tappiin saakka ja pitää sen äänen?
Näin olen tässä pähkäillyt töiden lomassa.... :twisted:
Mutta silti tuon kumin pieni repeytyminen "kauhistuttaa"....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Se vapaakytkin on yleisin kiristimen pomppimisen aiheuttaja. Itse kiristimiä ei vissiin ole kovin paljon cdi-moottoreista mennyt.
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Meissenkeri kirjoitti:Se vapaakytkin on yleisin kiristimen pomppimisen aiheuttaja. Itse kiristimiä ei vissiin ole kovin paljon cdi-moottoreista mennyt.
Joo, käväsin tuossa Mikkosella täällä Kempeleessä ja sekin sanoi, että 99% vapaakytkin. Mutta nyt on sitten vaihdettu ainakin yhteen CDI koneiseen tuo kiristinkin... :ttu:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

vieläkös tää auto on sulla? Kävi viimeviikolla semmonen sininen auto jossa oli uus limppu ja kiristin paikallaan ja remmi pärisi. Tuli vaan tää dilemma mieleen..... Vikana oli liian pitkä remmi. Tuossa mallissa jossa iskari kiristin niin ei ole vapaakytkintä. Silloin remmi on 2240 pitkä ja paikallaan oli n.2260 joka on vapaakytkin malleihin jousikiristimellä.
MHe
Viestit: 1158
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Mulla vaihdettin vesipumpun vaihdon yhteydessä kiristinkin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Missä kilsoissa tuo remmi on yleensä vaihtokunossa ? Onko isokin homma ?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

S211 320CDI kirjoitti:Missä kilsoissa tuo remmi on yleensä vaihtokunossa ? Onko isokin homma ?
Kilsoista tiiä mutta sitten kun lampulla katsoo remmiä ja sen urissa on paljon sellaisia poikkirailoja niin alkaa olla vaihtokunnossa. Remmin vaihtaa rauhassa 320cdi:hin 15min ja 200cdi 5min. Usein tahtoo mennä uusiksi ainakin ohjainrullaa ja kiristinpyörää jollaoin menee jo puoli tuntia aikaa.
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Kiitos Aki. Täytyy tutkailla päivän valossa nyt menty 200tkm eikä vaihdosta tietoa. :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”