W211 420cdi facelift kokemuksia

Vastaa Viestiin
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

W211 420cdi facelift kokemuksia

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Terve

Onko kellään kokemuksia kyseessä olevasta ajoneuvosta, onko airmaticin kanssa ongelmia kovempien pakkasten aikaan, ilmeisesti jakoketjun vaihtotarpeesta on päässyt ohi uudemman moottorin myötä? Onko muita mieleen tulevia ongelmia?

Paikalla on kuitenkin asiantuntioita, kertokaa kokemuksianne.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

airmatic,suodatin kannattaa vaihtaa ,kosteus ei näy ennen kuin pakkasilla ja suodatin on jäässä ,eikä kompura saa ilmaa jos palkeita säätelee.
Varaosanumero 2203200069
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Hyvä huomio kyllä, onko muuten moottori kestävässä maineessa, tietenkin lisää voimaa haluttaisi laittaa, mutta ollaanko silloin vaihteiston kanssa herran hallussa? Onko 7g täysin sama 320-420 välillä?
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

7G Tronic (722.9) on tehtaan mukaan mitoitettu 760 Nm vääntömomentille. 420:ssa on muistaakseni 730 Nm...

Mutta on ne (kuulemma) ottaneet 420CDI:stä 800-900 Nm ja aski on ilmeisesti kestänyt...


nimim. "kumipää" taitaa tietää tästä aiheesta jonkin verran
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Karala lupailee sen 800nm

http://www.turbotec.com/henkiloautot/et ... _2007-2010

Varmasti luotettavaa.
Star
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Morjens!!

Moottorihan on mitä loistavin, ite ainakin tykkään ku hullu puurosta :D
Ja tosiaan kannattaa suosiolla mennä faceliftiin, nii jää jotaki lapsentauteja poies.

Tässä koneessa ei ole enää jakoketjun kanssa ongelmia ja suuttimetkin on ihan kestävässä maineessa. ei oikeastaan mitään erikoista probleemaa, mitä nyt orkkisahtimia on tullut vähä rankastua.
Niitäkin voi suomessa muokata isommaksi.

Laatikko kestää vakiona tonkkosen väännöt ja jos ei piisaa, niin pystyy vahvistaan. 420:n 722.9 on vahvin. Tiuhat öljynvaihtovälit on halvinta huoltoa laatikkoon ja koneeseenki, varsinki jos dpf on käytössä.

Jos lähdet virittelemään, niin orkkis softa kiinnostaa ehdottomasti!!!
Pistä vaikka yv:tä

Ohjelmoinnissa pitää olla kaapelissa tarpeeksi uusi päivitys.

Airmatic ei nykyään ole ongelma, 211:n etupussit saan vaikka minä korjattua ja arnotin kamat on ihan hyviä jenkeistä ja kohtuhintaan.
tosiaan se kompuran suodatin kannattaa vaihtaa.

Ei nyt kännipäisään kaikkia muista, mutta sanosin että OSTA!!!

Täältä sitten löytyy star apua ja ehkä softapuoleenkin tulevaisuudessa.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Asiallisia vastauksia tullut.

Saksastahan noita saisi edullisesti, täällä vähänlaisesti tarjontaa. Mitä
luokkaa on se valtion perimä kateusvero=päästövero?
Avatar
APL
Viestit: 58
Liittynyt: 26.2.2011 2:05
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja APL »

. Mitä luokkaa on se valtion perimä kateusvero=päästövero?

Suoraan taulukosta topoloimalla ajoneuvovero 10 000-14 000€
Vm. 2007-->
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
420cdi,ssä helppo ohjelma.
Kuin yksinkertaistettu V6,n ohjelma.
Käytännössä kaikissa hiukkaspönttö.
Kaksi ecua, joissa molemmissa identtinen ohjelma - muutetaan vaan yhtä, jonka kaapeli kirjoittaa molempiin, tai se kopioituu itse masteri eculta slave - ecuun, en ole niin tarkkaan tutustunut.
Turbiinin luistoa saa tästäkin pienennettyä ohjelmasta - ja tottelee.
Vetoja saa kyllä varmaan tarpeeksi ja siihen vielä lisääkin.
Moottoria on vaan sedaneissa ja maastureissa, muuten mulla jo olis tuollainen.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

tuikku kirjoitti: Moottoria on vaan sedaneissa ja maastureissa, muuten mulla jo olis tuollainen.
Eikös tuossa oliskin mielenkiintoinen projekti kun tuom OM629:n istuttaisi farkkukoriin (S211).
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Eldorado kirjoitti:
tuikku kirjoitti: Moottoria on vaan sedaneissa ja maastureissa, muuten mulla jo olis tuollainen.
Eikös tuossa oliskin mielenkiintoinen projekti kun tuom OM629:n istuttaisi farkkukoriin (S211).
Semmosesta on päiväunia nähty täälläkin :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”