Huollatteko vielä w211 korisia Veholla/merkkiliikkeessä?

Vastaa Viestiin
konemies85
Viestit: 77
Liittynyt: 16.11.2010 18:22
Paikkakunta: Espoo

Huollatteko vielä w211 korisia Veholla/merkkiliikkeessä?

Viesti Kirjoittaja konemies85 »

Autoni mittaristo kertoo, että reilun kuukauden päästä olisi C-huolto ajankohtainen. Mittariston huolto-osiossa "items"-valikosta löytyvät koodit 3, ,4, 6, 13, 15 ja Addit. work-osiossa koodit 3, 3, 6, 9, 11, 12, 13. Viime huolto (1/2012) oli A-huolto, jonka yhteydessä on tehty myös koodit 3, 4, 9 ja 11. Ilmeisesti koodi 12 on jäähdytysnesteen vaihto. Koskeeko vaihto myös diesel-malleja? Luin jostakin, että dieseleissä mitattaisiin vain nesteen pakkaskestävyys.

Kuinka monet ovat vielä käyttäneet merkkiliikkeen palveluksia määräaikaishuoltojen kohdalla? Omassa autossani on täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria ensimmäisen omistajan ajalta,joten ruostetakuu ja Mobilolife ovat vielä voimassa. Kuitenkin pikaisesti MB:n asiakaslehteä selatessa saa sellaisen käsityksen, että C-huollon hinnaksi tulee jarrunesteen vaihdon kera minimissään n. 700 €, eikä tähän sisälly vielä lisätöitä. Puhutaan siis karkeasti tuhannen euron summista. Mielestäni noissa hinnoissa ei ole mitään järkeä, kun käytännössä pelkän öljynvaihdon sisältävästä "huollosta" veloitetaan 555 €. Melkoisen kallis öljynvaihto, kun raitisilmasuodattimen ja öljyn/suod. hinta itse ostettuna on reilun satasen ja työ siihen päälle. Jarrunesteen vaihto ja korivaurioiden tarkastus (koodi 6) maksaa Veholla 133 €.

Onnistuuko facelift-mallin sähköisen huoltokirjan täyttäminen PK-seudulla "epävirallisissa" huoltokorjaamoissa? Huolloista en haluaisi tinkiä, mutta merkkiliikkeen hinnoittelu on kyllä kohdennettu niille, joilla rahaa löytyy joka taskusta. Sinänsä Mersun pitäminen ei muuten tunnu olevan mitenkään tolkuttoman kallista.

Kirjoitin aiheesta jo aiemmin, mutta sillä kertaa keskustelijoita ei juuri ilmaantunut.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Sähköisen huoltokirjan tunnukset saa halutessaan "villit korjaamotkin" kuten esim. meillä ollut käytössä jo pitkän aikaa. Se että miten pitkälle arvostaa sitä että huolloissa tuijotetaan koodeihin ja numeroihin auton kunnon ja huollon tarpeen sijaan niin se jää asiakkaan päätettäväksi.
Halvemmallakin saa autonsa pidettyä kunnossa mutta tarkkana pitää olla korjaamoa valittaessa mersujen kanssa.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Väykky kävi aikoinaan hetken aikaa Veholla huolloissa, kunnes huomasin pelkän valohoidon maksavan liian monia satoja euroja :x
Nykyinen S211 on käynyt Veholla keulatähden asennuksessa ja avaimen patterinvaihdossa, ei muissa toimenpiteissä :D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
konemies85
Viestit: 77
Liittynyt: 16.11.2010 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja konemies85 »

Vaikuttaa siltä, että siirryn itsekin "ei valtuutetun" korjaamon piiriin tulevien määräaikaishuoltojen osalta. Mobilolifen merkitys on itselleni melko vähäinen, sillä kaskovakuutus korvaa tiellejäämistilanteessa hinauskulut ja ilmeisesti myös sijaisauton. Sen sijaan ruostesuojatakuu askarruttaa hieman. Harvalla lienee kokemusta w211-korimallin ruostetakuun toimivuudesta käytännössä, kun malli on vielä suhteellisen tuore, eikä kaiketi erikoisen ruosteherkkä. Käsitykseni mukaan edeltäjämallin ruosteita korjailtiin melko hyvin takuutyönä, joten voisikohan tämä toteutua myös 211-korisen ruostuessa?

Mieleen on hiipinyt ajatus, että mahdollisen ruostevaurion kohdalla maahantuoja pesisi kädet vetoamalla auton runsaaseen kilometrimäärään (kohta 304 tkm, vuosimalli 5/2008), vaikka huollot olisikin tehty asianmukaisesti Veholla. Ilmeisesti takuun säilyttämisessä voisi kuitenkin keinotella siten, että teettää korivaurioiden tarkastuksen (sis. jarrunesteen vaihdon) Veholla ja hoitaa muut määräaikaishuoltoon kuuluvat kohteet muualla.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

No joo, kyllä mulla vaihtuu merkkihuolto johonkin muuhun! Käyttöautolla ehti tuo Mersu olla melkein 6 viikkoa, ja mitään ei saatu aikaiseksi. Toki tehtaalta odottelivat goodwill päätöstä, joka joulunpyhien takia venyi, tuli lopulta tällä viikolla. Turbo ei mene tehtaan piikkiin... Mutta nopeamminkin olisivat voineet toimia. Mese on nyt Jyväs-Autolla, katsotaan, josko saisivat vähän nopeammin kuntoon :roll:

Pitäis vaan kysellä, mitkä liikkeet Jyväskylän seudulla päivittävät sähköistä huoltokirjaa...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mobilo ois vielä voimassa jopa ilman huoltojakin tovin mutta mikä on tuon lisä esim jälleenmyyntiarvoon kun käytetyssä ritsassa on mobilo :roll: Enpäs osaa sanoa kun kaiken voi tehdä muuallakin ja mese.fi, autoliitto ja kasko on yhteensä enemmän kuin mobilo :lol:
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Iteppä tulee huollettua.
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

konemies85 kirjoitti: Sen sijaan ruostesuojatakuu askarruttaa hieman. Harvalla lienee kokemusta w211-korimallin ruostetakuun toimivuudesta käytännössä, kun malli on vielä suhteellisen tuore, eikä kaiketi erikoisen ruosteherkkä. Käsitykseni mukaan edeltäjämallin ruosteita korjailtiin melko hyvin takuutyönä, joten voisikohan tämä toteutua myös 211-korisen ruostuessa?

Mieleen on hiipinyt ajatus, että mahdollisen ruostevaurion kohdalla maahantuoja pesisi kädet vetoamalla auton runsaaseen kilometrimäärään (kohta 304 tkm, vuosimalli 5/2008), vaikka huollot olisikin tehty asianmukaisesti Veholla. Ilmeisesti takuun säilyttämisessä voisi kuitenkin keinotella siten, että teettää korivaurioiden tarkastuksen (sis. jarrunesteen vaihdon) Veholla ja hoitaa muut määräaikaishuoltoon kuuluvat kohteet muualla.
Niin. Saapa nähdä mitä ne mulle sanoo jos alkaa tuo tötterö ruostumaan. Ruiskutin avohammasratasrasvaa pohjaan ja uusin käsittelyn 1-2 vuoden välein tästä eteenpäin. Onko kolarivauriotarkastuksen teko ainut ehto koritakuun säilymiselle? Vai tekeekö vehokin näihin jonkun massauksen säännöllisin väliajoin. Ainakaan tuolle mun vehkeelle ei oltu tehty mitään koriin liittyvää Saksassa. Paitsi yksi lommo oli korjaamatta...
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”