Huollatteko vielä w211 korisia Veholla/merkkiliikkeessä?
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: 16.11.2010 18:22
- Paikkakunta: Espoo
Huollatteko vielä w211 korisia Veholla/merkkiliikkeessä?
Autoni mittaristo kertoo, että reilun kuukauden päästä olisi C-huolto ajankohtainen. Mittariston huolto-osiossa "items"-valikosta löytyvät koodit 3, ,4, 6, 13, 15 ja Addit. work-osiossa koodit 3, 3, 6, 9, 11, 12, 13. Viime huolto (1/2012) oli A-huolto, jonka yhteydessä on tehty myös koodit 3, 4, 9 ja 11. Ilmeisesti koodi 12 on jäähdytysnesteen vaihto. Koskeeko vaihto myös diesel-malleja? Luin jostakin, että dieseleissä mitattaisiin vain nesteen pakkaskestävyys.
Kuinka monet ovat vielä käyttäneet merkkiliikkeen palveluksia määräaikaishuoltojen kohdalla? Omassa autossani on täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria ensimmäisen omistajan ajalta,joten ruostetakuu ja Mobilolife ovat vielä voimassa. Kuitenkin pikaisesti MB:n asiakaslehteä selatessa saa sellaisen käsityksen, että C-huollon hinnaksi tulee jarrunesteen vaihdon kera minimissään n. 700 €, eikä tähän sisälly vielä lisätöitä. Puhutaan siis karkeasti tuhannen euron summista. Mielestäni noissa hinnoissa ei ole mitään järkeä, kun käytännössä pelkän öljynvaihdon sisältävästä "huollosta" veloitetaan 555 €. Melkoisen kallis öljynvaihto, kun raitisilmasuodattimen ja öljyn/suod. hinta itse ostettuna on reilun satasen ja työ siihen päälle. Jarrunesteen vaihto ja korivaurioiden tarkastus (koodi 6) maksaa Veholla 133 €.
Onnistuuko facelift-mallin sähköisen huoltokirjan täyttäminen PK-seudulla "epävirallisissa" huoltokorjaamoissa? Huolloista en haluaisi tinkiä, mutta merkkiliikkeen hinnoittelu on kyllä kohdennettu niille, joilla rahaa löytyy joka taskusta. Sinänsä Mersun pitäminen ei muuten tunnu olevan mitenkään tolkuttoman kallista.
Kirjoitin aiheesta jo aiemmin, mutta sillä kertaa keskustelijoita ei juuri ilmaantunut.
Kuinka monet ovat vielä käyttäneet merkkiliikkeen palveluksia määräaikaishuoltojen kohdalla? Omassa autossani on täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria ensimmäisen omistajan ajalta,joten ruostetakuu ja Mobilolife ovat vielä voimassa. Kuitenkin pikaisesti MB:n asiakaslehteä selatessa saa sellaisen käsityksen, että C-huollon hinnaksi tulee jarrunesteen vaihdon kera minimissään n. 700 €, eikä tähän sisälly vielä lisätöitä. Puhutaan siis karkeasti tuhannen euron summista. Mielestäni noissa hinnoissa ei ole mitään järkeä, kun käytännössä pelkän öljynvaihdon sisältävästä "huollosta" veloitetaan 555 €. Melkoisen kallis öljynvaihto, kun raitisilmasuodattimen ja öljyn/suod. hinta itse ostettuna on reilun satasen ja työ siihen päälle. Jarrunesteen vaihto ja korivaurioiden tarkastus (koodi 6) maksaa Veholla 133 €.
Onnistuuko facelift-mallin sähköisen huoltokirjan täyttäminen PK-seudulla "epävirallisissa" huoltokorjaamoissa? Huolloista en haluaisi tinkiä, mutta merkkiliikkeen hinnoittelu on kyllä kohdennettu niille, joilla rahaa löytyy joka taskusta. Sinänsä Mersun pitäminen ei muuten tunnu olevan mitenkään tolkuttoman kallista.
Kirjoitin aiheesta jo aiemmin, mutta sillä kertaa keskustelijoita ei juuri ilmaantunut.
Sähköisen huoltokirjan tunnukset saa halutessaan "villit korjaamotkin" kuten esim. meillä ollut käytössä jo pitkän aikaa. Se että miten pitkälle arvostaa sitä että huolloissa tuijotetaan koodeihin ja numeroihin auton kunnon ja huollon tarpeen sijaan niin se jää asiakkaan päätettäväksi.
Halvemmallakin saa autonsa pidettyä kunnossa mutta tarkkana pitää olla korjaamoa valittaessa mersujen kanssa.
Halvemmallakin saa autonsa pidettyä kunnossa mutta tarkkana pitää olla korjaamoa valittaessa mersujen kanssa.
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: 16.11.2010 18:22
- Paikkakunta: Espoo
Vaikuttaa siltä, että siirryn itsekin "ei valtuutetun" korjaamon piiriin tulevien määräaikaishuoltojen osalta. Mobilolifen merkitys on itselleni melko vähäinen, sillä kaskovakuutus korvaa tiellejäämistilanteessa hinauskulut ja ilmeisesti myös sijaisauton. Sen sijaan ruostesuojatakuu askarruttaa hieman. Harvalla lienee kokemusta w211-korimallin ruostetakuun toimivuudesta käytännössä, kun malli on vielä suhteellisen tuore, eikä kaiketi erikoisen ruosteherkkä. Käsitykseni mukaan edeltäjämallin ruosteita korjailtiin melko hyvin takuutyönä, joten voisikohan tämä toteutua myös 211-korisen ruostuessa?
Mieleen on hiipinyt ajatus, että mahdollisen ruostevaurion kohdalla maahantuoja pesisi kädet vetoamalla auton runsaaseen kilometrimäärään (kohta 304 tkm, vuosimalli 5/2008), vaikka huollot olisikin tehty asianmukaisesti Veholla. Ilmeisesti takuun säilyttämisessä voisi kuitenkin keinotella siten, että teettää korivaurioiden tarkastuksen (sis. jarrunesteen vaihdon) Veholla ja hoitaa muut määräaikaishuoltoon kuuluvat kohteet muualla.
Mieleen on hiipinyt ajatus, että mahdollisen ruostevaurion kohdalla maahantuoja pesisi kädet vetoamalla auton runsaaseen kilometrimäärään (kohta 304 tkm, vuosimalli 5/2008), vaikka huollot olisikin tehty asianmukaisesti Veholla. Ilmeisesti takuun säilyttämisessä voisi kuitenkin keinotella siten, että teettää korivaurioiden tarkastuksen (sis. jarrunesteen vaihdon) Veholla ja hoitaa muut määräaikaishuoltoon kuuluvat kohteet muualla.
No joo, kyllä mulla vaihtuu merkkihuolto johonkin muuhun! Käyttöautolla ehti tuo Mersu olla melkein 6 viikkoa, ja mitään ei saatu aikaiseksi. Toki tehtaalta odottelivat goodwill päätöstä, joka joulunpyhien takia venyi, tuli lopulta tällä viikolla. Turbo ei mene tehtaan piikkiin... Mutta nopeamminkin olisivat voineet toimia. Mese on nyt Jyväs-Autolla, katsotaan, josko saisivat vähän nopeammin kuntoon
Pitäis vaan kysellä, mitkä liikkeet Jyväskylän seudulla päivittävät sähköistä huoltokirjaa...
Pitäis vaan kysellä, mitkä liikkeet Jyväskylän seudulla päivittävät sähköistä huoltokirjaa...
Niin. Saapa nähdä mitä ne mulle sanoo jos alkaa tuo tötterö ruostumaan. Ruiskutin avohammasratasrasvaa pohjaan ja uusin käsittelyn 1-2 vuoden välein tästä eteenpäin. Onko kolarivauriotarkastuksen teko ainut ehto koritakuun säilymiselle? Vai tekeekö vehokin näihin jonkun massauksen säännöllisin väliajoin. Ainakaan tuolle mun vehkeelle ei oltu tehty mitään koriin liittyvää Saksassa. Paitsi yksi lommo oli korjaamatta...konemies85 kirjoitti: Sen sijaan ruostesuojatakuu askarruttaa hieman. Harvalla lienee kokemusta w211-korimallin ruostetakuun toimivuudesta käytännössä, kun malli on vielä suhteellisen tuore, eikä kaiketi erikoisen ruosteherkkä. Käsitykseni mukaan edeltäjämallin ruosteita korjailtiin melko hyvin takuutyönä, joten voisikohan tämä toteutua myös 211-korisen ruostuessa?
Mieleen on hiipinyt ajatus, että mahdollisen ruostevaurion kohdalla maahantuoja pesisi kädet vetoamalla auton runsaaseen kilometrimäärään (kohta 304 tkm, vuosimalli 5/2008), vaikka huollot olisikin tehty asianmukaisesti Veholla. Ilmeisesti takuun säilyttämisessä voisi kuitenkin keinotella siten, että teettää korivaurioiden tarkastuksen (sis. jarrunesteen vaihdon) Veholla ja hoitaa muut määräaikaishuoltoon kuuluvat kohteet muualla.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06