'04 W211 E400 CDI - kokemuksia & vinkkejä?

Vastaa Viestiin
Avatar
930
Viestit: 25
Liittynyt: 16.7.2012 16:45
Paikkakunta: Salo

'04 W211 E400 CDI - kokemuksia & vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja 930 »

Laitoin tämän myös sisarforumille - melko heikoin tuloksin tosin. Olisiko täällä enemmän apuja?

Nokkaketjuongelmat on tiedostettu mutta onko muita suurempia ongelmia mitä pitäisi tarkistaa / tarkistuttaa ennen kuin autoa uskaltaa ostaa?

Tuollainen on mahdollisesti tulossa talouteen - onko vinkkejä mitä kannattaa erityisesti tutkia ko. autoa hankittaessa?

Ilmeisesti näissä on ollut jonkin verran nokkaketjun kanssa ongelmia? Ajettu on hieman yli 200tkm ja aukoton huoltokirja pitäisi olla.
V10, V8, B6, B4, i5X2
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

Tongin samaa ja päädyin pykälää pienempään 320cdi:hin.

Jos ajat "paljon", älä osta sitä 400:a... jos ostat koristeeksi pihalle ja naapureille niin onhan se upea auto. Se 400 kuluttaa pirusti enemmän ja on muutenkin paljon vaivalloisempi huoltaa kuin tuo R6 320cdi... monin puolin kalliimpi.

Ainakin softattuna tuon rivikuutosenkin tehot ja väännöt on kyllä ihan vaikuttavat.

Yhtään järkisyytä en tosiaan itse keksinyt miksi olisin päätynyt 400cdi:hin mutta eihän näitä aina voikaan järkisyillä perustella.

Jos siis saat hyvällä diilillä 400:n ja syystä tai toisesta haluat juuri sellaisen niin anti palaa :)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Avatar
930
Viestit: 25
Liittynyt: 16.7.2012 16:45
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja 930 »

Kilometrejä ei tule mitenkään ylimaallisen paljon vuositasolla. Maantiekulutukseksi tuollaisella on mainittu 7.1/100km (6.4), kaupunkikulutus 13.1/100km (10.5) ja yhdistetty 9.4/100km eli eihän tuo ole mitenkään erityisen säästeliäs polttoaineen suhteen. Sulkeissa siis 320CDI arvot vertailun vuoksi. Erityisesti kaupunkikulutuksessa on melkoinen ero - en sitten tiedä mitkä ovat ns. toteutuneet lukemat vs. mainostettuihin lukemiin ko. autoilla?

Oliko sinun päätöksesi takana muita tekijöitä kuin tuo kulutus / mahdolliset nokkaketjuongelmat ja huoltojen hinnat? Kuinka paljon noin kertaluokkana huollot ovat kalliimmat 400 vs 320 mallissa?

Tässä kyseisessä autossa olisi nokkaketju kyllä vaihdettu lähiaikoina eli se puoli pitäisi olla kunnossa. Siinähän voi toki olla sitten muita mukavia yllätyksiä..näissähän on kaiketi airmatic eli tuo on käsittääkseni H*tin kallin jos sattuu tulemaan ongelmia?
V10, V8, B6, B4, i5X2
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

Eipä sitä juuri muuta kuin se kulutus tarvihe perusteeksi kun kilsoja tulee 50-60tkm vuodessa =) Kannattaisi ajaa siis lähinnä 200-220cdi:llä mutta tuo 320cdi oli kompromissi hyvin pienten (200cdi) ja suht isojen (400cdi) löpökulujen välillä, lähemmäs 200cdi:tä tuo kulutus asettuu kuin 400cdi:tä.

Vierastin myös ajatusta laittaa V8 talviaamuisin kylmänä käyntiin ja onhan se ihan jonkin verran monimutkaisempi rakenteeltaan kuin R6.

Ei se 400 mikään edullinen käyttöauto ole mutta hieno peli. Joka tapauksessa tuommosien ostaessa pitää varautua siihen että rahaa saattaa palaa, vaan niinhän se on 320:ssäkin. Voihan tuo hyvä 400 olla sun käyttöön parempikin kuin huono 320.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”