W211 soitin sammuilee ja kattoluukku ei toimi.

Vastaa Viestiin
Rockford
Viestit: 7
Liittynyt: 29.4.2007 10:40

W211 soitin sammuilee ja kattoluukku ei toimi.

Viesti Kirjoittaja Rockford »

W211 320CDI A -03 ja seuraaviin ongelmiin vinkkejä kaipaisin, kun tuli hommattua moinen käyttikseksi.

-Kattoluukku ei toimi lainkaan. Sulakkeet kaikki käyty läpi. Luin jostain, että pitää jotenkin ohjelmoida uudelleen, jos akku ollut irti? Liekö tässä vika. Autossa hieman huono akku ja kerran laitettu jo laturiin.

-Tässä on se navi-soitin isolla näytöllä. Sammuilee ajon aikana tiuhaan. Suurimman osan ajasta on sammuneena ja välillä herää eloon. Kuuluu vaan "räts" ja pimenee.

Voiko nämä kaikki johtua vain huonosta akusta vai jostain muusta? Aamuisin lähtee vielä ihan hyvin käymään, mutta ajotietokone herjaa tällöin aina akusta.

Sulakkeet olen kaikki käynyt läpi ja tutkinut muutenkin sen minkä kotikonstein pystyn. Onko vikakoodin lukuun ainoa vaihtoehto, vai onko näissä joku selvä juttu, jonka voin tehdä itse.

Kiitos jo etukäteen.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ainkin kannatta se akku vaihtaa pikimiten
Enne pahempia onkelmia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Moro Rockford (ollaan Btcf:ltä tuttuja), molemmat akut vaihtaisin ja päivittäisin akun ohjainlaitteen Starilla, latausjännitettä kannattaa myös tarkkailla!
Minulla heitteli ESP defective herjaa joka poistui pariksi viikoksi kun akun ohjainlaite päivitettiin, sitten yksi aamu tuli akun kuva ja teksti että sähkölaitteita pudotettu pois pelistä, latausjännite heitteli hervottomasti 12-15v välillä joten vaihdoin laturin jännitteensäätimen jonka jälkeen auto on ladannut tasaisesti 13,9v ja toiminut ainakin toistaiseksi *kop kop* täysin moitteetta :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Rockford
Viestit: 7
Liittynyt: 29.4.2007 10:40

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Jube kirjoitti:Moro Rockford (ollaan Btcf:ltä tuttuja), molemmat akut vaihtaisin ja päivittäisin akun ohjainlaitteen Starilla, latausjännitettä kannattaa myös tarkkailla!
Minulla heitteli ESP defective herjaa joka poistui pariksi viikoksi kun akun ohjainlaite päivitettiin, sitten yksi aamu tuli akun kuva ja teksti että sähkölaitteita pudotettu pois pelistä, latausjännite heitteli hervottomasti 12-15v välillä joten vaihdoin laturin jännitteensäätimen jonka jälkeen auto on ladannut tasaisesti 13,9v ja toiminut ainakin toistaiseksi *kop kop* täysin moitteetta :roll:
Moro Jube!

Kävin tänään luotto-akkuliikkeessä, aikeissa päivittää molemmat akut uusiin. Otettiin akut näkyviin, niin yllätykseksi olivatkin uudenkarheat. Mitattiin ja kuormitettiin vielä silti molemmat, eikä moitittavaa ollut.
Iso akku oli jonkin verran vajaa ja laitan sen nyt latinkiin. Liekö autoliikkeessä hiipunut ja sen jälkeen ajoin vain vähän pätkää. Lataa kuitenkin normaalisti.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Rockford kirjoitti:
Jube kirjoitti:Moro Rockford (ollaan Btcf:ltä tuttuja), molemmat akut vaihtaisin ja päivittäisin akun ohjainlaitteen Starilla, latausjännitettä kannattaa myös tarkkailla!
Minulla heitteli ESP defective herjaa joka poistui pariksi viikoksi kun akun ohjainlaite päivitettiin, sitten yksi aamu tuli akun kuva ja teksti että sähkölaitteita pudotettu pois pelistä, latausjännite heitteli hervottomasti 12-15v välillä joten vaihdoin laturin jännitteensäätimen jonka jälkeen auto on ladannut tasaisesti 13,9v ja toiminut ainakin toistaiseksi *kop kop* täysin moitteetta :roll:
Moro Jube!

Kävin tänään luotto-akkuliikkeessä, aikeissa päivittää molemmat akut uusiin. Otettiin akut näkyviin, niin yllätykseksi olivatkin uudenkarheat. Mitattiin ja kuormitettiin vielä silti molemmat, eikä moitittavaa ollut.
Iso akku oli jonkin verran vajaa ja laitan sen nyt latinkiin. Liekö autoliikkeessä hiipunut ja sen jälkeen ajoin vain vähän pätkää. Lataa kuitenkin normaalisti.
Onkos akkuohjain missä mallissa, versio, sen ohjelma versio
15/15r piirin rele ok
sammuuko poppillotta kokonaan vai jääkö näyttön mersun merkki tms
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Rockford
Viestit: 7
Liittynyt: 29.4.2007 10:40

Viesti Kirjoittaja Rockford »

CDI203 kirjoitti:
Rockford kirjoitti:
Jube kirjoitti:Moro Rockford (ollaan Btcf:ltä tuttuja), molemmat akut vaihtaisin ja päivittäisin akun ohjainlaitteen Starilla, latausjännitettä kannattaa myös tarkkailla!
Minulla heitteli ESP defective herjaa joka poistui pariksi viikoksi kun akun ohjainlaite päivitettiin, sitten yksi aamu tuli akun kuva ja teksti että sähkölaitteita pudotettu pois pelistä, latausjännite heitteli hervottomasti 12-15v välillä joten vaihdoin laturin jännitteensäätimen jonka jälkeen auto on ladannut tasaisesti 13,9v ja toiminut ainakin toistaiseksi *kop kop* täysin moitteetta :roll:
Moro Jube!

Kävin tänään luotto-akkuliikkeessä, aikeissa päivittää molemmat akut uusiin. Otettiin akut näkyviin, niin yllätykseksi olivatkin uudenkarheat. Mitattiin ja kuormitettiin vielä silti molemmat, eikä moitittavaa ollut.
Iso akku oli jonkin verran vajaa ja laitan sen nyt latinkiin. Liekö autoliikkeessä hiipunut ja sen jälkeen ajoin vain vähän pätkää. Lataa kuitenkin normaalisti.
Onkos akkuohjain missä mallissa, versio, sen ohjelma versio
15/15r piirin rele ok
sammuuko poppillotta kokonaan vai jääkö näyttön mersun merkki tms
Sammuu kokonaan, eikä virka mitään, kunnes saattaa taas herätä itsekseen. Välillä toimii pidemmän jakson, mutta suurimman osan ajasta mykkänä. Sammuu ihan selvästi virtapiikin kaltaisesti tsup ja virrat pois.

Kun herää eloon niin herjaa samalla ensin jotain navilevyä tms.

Varsin raskas, kun tuntuu muuten soivan tuo HarmanKardonin setti samperin hyvin, mutta ei pääse ihmeemmin nauttimaan siitä :lol:

Akkuohjaimesta ei mitään tietoa. Kaipa tuon vikakoodit lukemalla saanee selville :?:
Rockford
Viestit: 7
Liittynyt: 29.4.2007 10:40

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Kävi piuhan päässä ja ei ollut nollattu varmaan koskaan vikakoodeja, niitä kun oli kohtalainen määrä. Most asetukset oli sekaisin ja ohjelmoinnin jälkeen comand on silti mykkä.

Näyttää siltä, että koko comand/soitin on viallinen. Ehjää käytettyä saa tarjota!

Kattoluukulle tulee virta, mutta ei vaan suostu toimimaan. OCP ei ilmeisesti ohjaa luukkua lainkaan, joten toisella OCP:llä voisi kokeilla.
Rockford
Viestit: 7
Liittynyt: 29.4.2007 10:40

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Samalla selvisi tuo aiempi akun vähyys, kun parin päivän seisonnan jälkeen ei lähtenyt käymään -> akku tyhjä. Boosterilla tulille ja toimi kuin kello.

Itse kun taas täytyi tämäkin tutkia tarkemmin, niin comand piti erikoista ääntä auton ollessa sammuksissa. Kävin vielä muutaman tunnin päästä kuuntelemassa, niin siellähän se comand pärisi edelleen. Vähän sellainen cd-koneistomainen surina. Tuohan sen akun tyhjentää. Samalla kokeilin, kun menin autoon sisälle ja laitoin ovet lukkoon -> sain välillä comandin päälle.

Otin sen irti samantien ja loppui surinakin, akkukin pysynyt täynnä. Nyt sitten jostain tuollainen samanlainen tilalle tai joku bolt-on-aftermarket.
Tuo nyt varmaankin korjauskelvoton (halvalla) verkonpaino.

Kuva
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

jenkkifoorumeilla on tarinaa kun ne on viritelly jotain halppiskiinalaisia androideja noihin....
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”