w211 vettä takakontissa
w211 vettä takakontissa
Kävin eilen pesemässä auton ja katsoin että kontti on kuiva. Yöllä tuli vettä taas paljon ja kontissa näkyi vettä. Mistä tuo sadevesi tulee, mutta painepesurilla kontti pysyy kuivana. Autossa on kattoluukku niin kulkeeko sen vedenpoisto jostain kontin lähettyviltä? Jos takavalojen kautta vesi tulisi niin luulisi tuolla painepesurilla veden tulevan konttii.
Takahutlarin alaosassa on poistoreitti (keskellä) ja se on sulla tukossa....
Sinne menee aika myöten kaikkea shaissea, joten putsaat sen niin loppuu vedellä lotraaminen....
Sinne menee aika myöten kaikkea shaissea, joten putsaat sen niin loppuu vedellä lotraaminen....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Ai sedanissa?meze1 kirjoitti:Takahutlarin alaosassa on poistoreitti (keskellä) ja se on sulla tukossa....
Minulla ainakin vesi tuli takavalojen välistä, tiivisteet vaan uusiksi ja homma ok
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mistä tällainen dokkari löytyy?dealer kirjoitti:Sedanissa vesi tulee useimmiten rekkarikilven turvaruuvin reiästä, kun em. vedenpoistoaukon "sihti" ensin tukkeutuu. Aiheesta löytynee TIPS-dokkari.
Ei ole valojen tiivisteiden vihdon jälkeen tullut vettä mutta tarkemmin kun ajattelee niin ei ole myöskään ollut rankkasateita
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
TIPS siis on niitä mersun on-line palveluja. Jos joku tuota dokkaria kaipaa niin "henkilökohtaiseen käyttöön" voi varmaan kopion lähettää sähköpostilla, foorumille ei oikein uskalla noita jakaa.Jube kirjoitti: Mistä tällainen dokkari löytyy?
Ei ole valojen tiivisteiden vihdon jälkeen tullut vettä mutta tarkemmin kun ajattelee niin ei ole myöskään ollut rankkasateita
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kyllä se sieltä takaluukun kannestakin se vesi valuu sisään kunhan riittävästi kertyy. dealer taisi vaan mainita että tuon vuodon helpoiten huomaa siitä kun vesi hölskyy luukkua avatessa.huotski kirjoitti:Tarkennetaas hieman,te puhutte ilmeisesti itse luukusta mihin kertyy vettä? Minulla siis ongelmana on että vesi jää tuonne kontin pohjalle missä on vararengas. Tässä viikonlopun aikana otan valot irti ja puran kontin verhoilun katsotaan mitä sieltä löytyy.
Joo. Itelläkin hölskyi muovin ja pellin välissä. Tein sitten sienektomian kesän alussa. Mulla näyttää olevan reikä kontin luukun nurkassa, tiivisteen ulkopuolella, mistä kannen (peltien) sisälle päässeen veden todennäköisesti pitäisi päästä poies. Joku oli tosin laittanut teipin reiän päälle.
Onko sitä kosteutta muualla kuin "vararengaskotelossa"? Lienet tarkistanut akun "huohotinputken", että se on reiässään? Ja onhan pohjamuovin ja kehyksen liimaukset kunnossa?
t.
Risto
Onko sitä kosteutta muualla kuin "vararengaskotelossa"? Lienet tarkistanut akun "huohotinputken", että se on reiässään? Ja onhan pohjamuovin ja kehyksen liimaukset kunnossa?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Näyttäisi vesi valuvan ekaksi siihen metallin päälle ja siittä reunan yli muovi kaukaloon jossa on vararengas ja akku, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Vesi on puhdasta sadevettä ja valuu kun auto on parkissa kovilla sateilla.Roisto kirjoitti:Joo. Itelläkin hölskyi muovin ja pellin välissä. Tein sitten sienektomian kesän alussa. Mulla näyttää olevan reikä kontin luukun nurkassa, tiivisteen ulkopuolella, mistä kannen (peltien) sisälle päässeen veden todennäköisesti pitäisi päästä poies. Joku oli tosin laittanut teipin reiän päälle.
Onko sitä kosteutta muualla kuin "vararengaskotelossa"? Lienet tarkistanut akun "huohotinputken", että se on reiässään? Ja onhan pohjamuovin ja kehyksen liimaukset kunnossa?
t.
Risto
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Jos vettä tulee konttiin vain ajon aikana niin kannattaa tarkistaa oikean takapyörän takana on peräkonttiin menevä muovinen ilmanvaihtoräppänä. Itsellä oli W211:ssä kivenisku rikkonut sen räppänän ja ajonaikana tuli vettä konttiin, jos tie oli märkä.huotski kirjoitti:Näyttäisi vesi valuvan ekaksi siihen metallin päälle ja siittä reunan yli muovi kaukaloon jossa on vararengas ja akku, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Vesi on puhdasta sadevettä ja valuu kun auto on parkissa kovilla sateilla.Roisto kirjoitti:Joo. Itelläkin hölskyi muovin ja pellin välissä. Tein sitten sienektomian kesän alussa. Mulla näyttää olevan reikä kontin luukun nurkassa, tiivisteen ulkopuolella, mistä kannen (peltien) sisälle päässeen veden todennäköisesti pitäisi päästä poies. Joku oli tosin laittanut teipin reiän päälle.
Onko sitä kosteutta muualla kuin "vararengaskotelossa"? Lienet tarkistanut akun "huohotinputken", että se on reiässään? Ja onhan pohjamuovin ja kehyksen liimaukset kunnossa?
t.
Risto
Lisäksi jos on vetokoukku, niin vetokoukun läpiviennit kannattaa tarkistaa että ne on tiivistetty kunnolla (vaatii takapuskurin irroituksen).
Tuli purettua kontin verhoilut. Kuskinpuolen takavalo oli selvästi vuotanut siitä pienimmän tiivisteen kohdalta,tuuletus luukku tuntui toimivan. Pitänee nyt seurailla tuleeko vielä vettä paljonkin tuonne. Autokin tuli pestyä ja vesihän meni tuonne luukun sisään, kun tuon avasi nii valui siitä suoraan konttiin sisään ja kasteli juuri tuon kuskinpuolen verhoilun. Samalla tuli katottua noi luukun johdot ja uusiksi nekin pitää laittaa. Yksi oli jo melkein poikki ja toisesta paistoi kuparit kyljestä.