320 cdi ei starttaa, voitto näkyvissä

Vastaa Viestiin
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

320 cdi ei starttaa, voitto näkyvissä

Viesti Kirjoittaja Enins »

Moi,
Dpf- potilaana minulle tutuksi tullut mersu jatkaa ongelmiaan. Nyt on vuorossa sähköpuolen ongelmaa; auto ei suostu starttaamaan (saa kyllä virrat päälle battery protection... ilmoituksen saattelema, mutta siinäpä kaikki).

Kaveri tutkiskellut autoa ja ainakin pääakku on entinen (älylaturi ei suostu lataamaan sitä). Sikäli outoa, että kyseessä Vartan puoli vuotta vanha akku ja edellinen akku oli tullut tiensä päähän samalla tavalla. Tuolloin akun hajoamisen syyksi oli laitettu jälkiasenteinen webasto ja ko. lämmitin oli kytketty pois toiminnasta.

Itse pääsen tuota tutkimaan vasta maanantaina reissusta palattuani, mutta onko mitään tärppejä?
Edit: korjasin egr => dpf
Viimeksi muokannut Enins, 06.1.2016 20:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

No se startin sulake ny ainaski konehuoneen samissa.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja startin rele, itse startti
(siis jos siinä akussa on virtaa)
korin ja koneen väliin maapiuha
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oliko akku purkautunut niin pahoin ettei enää herää ?
Starttaako suoraan releestä (ei varmaan käynnisty, mutta pyörittää) ?
wiimax.fi
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

dealer kirjoitti:Oliko akku purkautunut niin pahoin ettei enää herää ?
Starttaako suoraan releestä (ei varmaan käynnisty, mutta pyörittää) ?
Akkujännite oli vain 11,5 V ja käskin kaverin hakea meiltä laturin. Oli sitten koittanut ladata sillä konehuoneen pistokkeen kautta, mutta laturi meni häiriölle. Seuraavaksi oli ottanut pääakun irti ja koittanut ladata pelkkää akkua ja taas laturi häiriölle. Laturi on Bentonin 25 amperinen ja se toimii.

Akusta ilmeisesti joku kenno siis oikkarissa, mutta mikä sen aiheuttaa? Toinen kerta puolen vuoden sisään.
Suoraan releestä tai startilta ei ole kokeiltu. Maanantaina pääsen tuota tutkimaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Outoa että jokin autossa rikkoisi akun muuten kuin purkamalla :?
Kenno-oikosulkuja on joskus mutta ne korjaantuvat uudella akulla, siis tottakai, mutta tarkoitan että pysyvästi eli eivät uusiudu samassa autossa nopeasti.
wiimax.fi
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Ei 11,5V ole vielä mikään katastrofi. Kannattaa kokeilla toisella laturilla varmuuden vuoksi. En ole ihan vakuuttunut noista Benton laturien laadusta...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kone kirjoitti:Ei 11,5V ole vielä mikään katastrofi. Kannattaa kokeilla toisella laturilla varmuuden vuoksi. En ole ihan vakuuttunut noista Benton laturien laadusta...
Ne beneton 25 laturit tosiaan toiminalln vakuuta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Täytyy ottaa sitten pikku C-tek (3,6 A) mukaan, vaikken kyllä usko bentonin rikki olevan (nirsoiluherkkyydestä en tiedä).
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Startti sökö.
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Ja Bentonille tehty takuuvaihto ja akkukin heräsi henkiin :o

Tuohon tuli puuhasteltua samantein vähän muutakin ja siinä yhteydessä uusittiin yksi suutin (oli vähän piukassa ja hajosi irroittaessa). Auton omistaja hommasi uuden suuttimen KL:sta, mutta siinä ihmetytti vanha ja jonkinverran kärsineen oloinen sähköpää. Lisäksi suuttimen koodi oli lukukelvoton ja jäi kertomatta eculle (koitettiin tehdä paras arvaus, mutta Star herjasi epätodellisesta koodista). Jätettiin sitten vanha koodi eculle. Eipä auto ainakaan heti räjähtänyt, mutta eikö suuttimien koodaus tulisi aina tehdä (olettaen, että sellainen on saatavilla)?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Enins kirjoitti:Ja Bentonille tehty takuuvaihto ja akkukin heräsi henkiin :o

Tuohon tuli puuhasteltua samantein vähän muutakin ja siinä yhteydessä uusittiin yksi suutin (oli vähän piukassa ja hajosi irroittaessa). Auton omistaja hommasi uuden suuttimen KL:sta, mutta siinä ihmetytti vanha ja jonkinverran kärsineen oloinen sähköpää. Lisäksi suuttimen koodi oli lukukelvoton ja jäi kertomatta eculle (koitettiin tehdä paras arvaus, mutta Star herjasi epätodellisesta koodista). Jätettiin sitten vanha koodi eculle. Eipä auto ainakaan heti räjähtänyt, mutta eikö suuttimien koodaus tulisi aina tehdä (olettaen, että sellainen on saatavilla)?
Valitettavan normallia benetoa...
(harvinaista c tekillä)
Jos koodauksen voi tehdä niiin tee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Monesti penttoni lyö hanskat tiskiin siinä vaiheessa kun akku on liian tyhjä. Kun antaa vähän lisävirtaa toisella laturilla niin bentonkin suostuu lataamaan. Ja sitten se tuntuu vielä ylilataavan kun akku on täynnä ja pitäisi jo lopetella...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kone kirjoitti:Monesti penttoni lyö hanskat tiskiin siinä vaiheessa kun akku on liian tyhjä. Kun antaa vähän lisävirtaa toisella laturilla niin bentonkin suostuu lataamaan. Ja sitten se tuntuu vielä ylilataavan kun akku on täynnä ja pitäisi jo lopetella...
Saman huomannut jostain hiukan lisää virtaa niin latailee
(muita yleisiä niissä jäähdytys puhallin puhaltaa kokoajan
tai ei ollenkaan... )useamman noita uusinut takuuseen ja yhtään toimivaa kunnolla toimivaa ei ole kohdalle sattununut"kopio pask mikä kopio" en suositele kenelekään, kannattaa ostaa
enemin aito c tek tai vaikka halapallin halvin ei äly lataaja

niin säästyy tässäkin ketjussa mainituilta vääriltä päätelmiltä osien kunnosta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Nyt näyttää siltä, että mersu alkaa luovuttamaan kiusaamisen ja jatkaa alkuperäistä työtänsä, eli ihmisten kuljetusta :D
Turbo unohtelee vielä toisinaan tehtävänsä, mutta eiköhän senkin yhteistyökyky parane uudella EGR-venttiilillä (herjaa ajoittain egr-vikaa). Muuta vikaa ei moottorin ecuun näyttäisi jäävän, joten syy-yhteys lienee ilmeinen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”