-04 220cdi ostoon apuja

Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

-04 220cdi ostoon apuja

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kaveri alustavasti hieronut kauppoja ko. laitteesta, pyysi mukaan kattelemaan ja koeajolle.

Alle 200tkm mittarissa, kuulemma jo 06 tuotu vehon toimesta suomeen, huoltokirja tarkkaan täytetty ainakin suomen ajalta. Yleisilme sinänsä täsmäisi kilometrien suunnilleen oikeaan määrään. Suurin murhe, SBC, uusittu 2014 kuittien mukaan.

Onko noissa alkupään 211 sedaneissa jotain muuta erikoista jota pitäis tarkistella läpi, verrattuna väyryseen?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Jarruputket takaa, oliko syylari/laaikonjäähy murheina näissä.

Aika pienillä kilsoilla SBC vaihdettu ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
tenutähti
Viestit: 155
Liittynyt: 31.12.2005 16:17
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tenutähti »

Jos Suomeen tuontia aiemmalta ajalta ei löydy huolloista tietoja niin tarkoittaa että sinä aikana mittari on pyörinyt taaksekin päin.
Ei huoltokirjat yks kaks vai "katoa".

Kummankin takaoven välissä muovisen kynnyskotelon takapää. Onko muovikotelo hangannut maalin puhki?
Takakaaret?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kilometrit pitänee paikkansa, vehon maahantuoma -06 ja silloin alle 20tkm, nyt 200008 lukema, säännöllisesti huollettu (kuitit ja huoltokirja löytyy).

Ainoa murhe on jäykkä ohjaus. Nesteet kyllä ihan alarajalla. Pumppu kuulostaa terveeltä eikä vuotoja. Törmäsin samaan ongelmaan naapurifoorumilla, jossa ongelma oli ratkennut nivelten rasvauksella. Onkos tossa nyt muita vaihtoehtoja? Suodatin tukossa tms?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarkista onko varusteena parametriohjaus, joko EPC:stä tai pellin alle katsoen onko hammastangossa sähköohjattu venttiili kuskin puolella etuviistoon. Jos parametriohjaus ei toimi ohjaus on jäykkä hitaassa ajossa mutta mitään vikakoodeja ei tule mihinkään.
wiimax.fi
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

pekkovee kirjoitti:Aika pienillä kilsoilla SBC vaihdettu ...
Näinpä...
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kuitin mukaan kuukaus sitte vaihettu, 1290€ + työt

Koittanu vältellä SBC:tä mut eikös siinä kilsojen lisäksi aikakin vaikuta? Kuitenkin 11v kesti.
Avatar
tenutähti
Viestit: 155
Liittynyt: 31.12.2005 16:17
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tenutähti »

sv22 kirjoitti:Kuitin mukaan kuukaus sitte vaihettu, 1290€ + työt

Koittanu vältellä SBC:tä mut eikös siinä kilsojen lisäksi aikakin vaikuta? Kuitenkin 11v kesti.
11v ja 200000km...Ja SBC sökö? Jos jarrunesteitä koskaan vaihdettu niin Ei ei ei...

Veho varaan en kyllä laskisi yhtään kilometrien paikkansapitävyydestä. 04-06 aikana on kyllä hyvin aikaa sormeilla autosta yhtä ja toista.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Onhan siinä voinut tulla vain laskurikin täyteen vaikka muuten oisikin ollut vielä toimiva yksikkö, mutta jos on vasta vaihdettu uuteen niin turhaan sillä päätä vaivaisin :wink:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kuva

Eli 213 parametrinen ohjaus? Ai hitto ku siitä sitä ongelmaa jännä lähtee ettimään. Pitää suositella kaverille et enenen kauppoja hoitavat kuntoon.

Syytä ei tiedä vaihtoon, mutta vaihdettu silti joten siitä ei kai 10v sisään tarvis murehtia. Kelpais toisaalta itekin ostaa tommonen jossa huoltokirja liikkeissä täytetty 20tkm välein (suomen puolella siis, 17tkm eka merkintä) ja kuitit kaikesta. Alle vuos sitte taka-sam uusittu, laatikkoöljyt kahteen kertaan vaihettu mitä äkkisilmäyksellä selasin. Melko tarkalla pidolla ollut. Ja joo, olihan siihen vuoden sisään turbokin uusittu. Pulttien kannoista päätellen suuttimetkin käytetty vastikään irti.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei mitään ihmeellistä siinä että SBC yksikkö on jouduttu vaihtamaan noilla kilometreillä.

Parametriohjaukselle tulee ESP boksilta ohjaus jotain kautta, etu-samin alla on ainakin joissain vuosimalleissa yksi liitin joka voi olla hapettunut tai sitten yksinkertaisesti johto poikki tai venttiili rikki. Venttiili helppo vaihtaa, taitaa maksaa muutaman satasen.
wiimax.fi
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Saakos tuota kokeiltua yleismittarilla? Millaista sieltä johdon päästä pitäisi tulla? Ja toistepäin, voiko venttiilille syöttää suoraan 12V ja kokeilla keveneekö?

Itellä väykässä ei ole säätyvää ohjausta mutta hammastanko on semmosesta missä oli, pistoke siis löytyy. Siinä en mitään eroa huomannut hammastankojen jäykkyydessä, paikkoillaankin suht kepeesti ratti pyörii.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En osaa vastata noihin kysymyksiin muuta kuin että virtapiirikaavion perusteella löytyy johdotus jonka kunnon voi tietysti mitata.
Omalle kohdalle on sattunut muutama noita korjattavaksi, ainakin nämä

- ESP ohjainlaitteen liitinkampa hapettunut (oli joku muukin häiriö)
- liitin hapettunut etu-samin alla
- moottoria vaihtaessa rikki kolautettu venttiili syyllinenkin oli sitten tiedossa :oops:
wiimax.fi
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Oletan et suht samanmoinen 2 napanen liitin hammastangon kupeessa. Mun logiikalla sinne jotain voltteina pitäis tulla ohjaamaan venttiiliä, eikä pelkkää signaalia. Eteenpäin taitaa päästä jo sillä et liitin irti venttiilistä ja kokeilla tuleeko sinne mitään eloa. Kiitoksia jo tästä :D
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Takimmaisen nopeusanturin vika (näkyy kyllä koodeissa) veti vissiin parametriohjauksen kans jäykäksi...

turbo on antautunut aika nopeesti, vai onko vaihdettu kun säädinboksi on urvahtanu...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kaveri soitteli et vielä semmonen murhe pidemmällä lenkillä ilmennyt et lämmöt ei yli 50 meinaa nousta, ajotietokoneen kulutus after start näytöllä pyörii maantieajossa 10 pinnassa. Olikos näissä vielä samaa kuin 61X cdi koneissa et termarin joutuu hyvinkin herkästi uusia ja mielellään vielä kaks peräkkäin? Liekö toi korkea kulutus seuraus matalista lämmöistä?

Pitäis huomenna mennä seuraksi liikkeeseen keskustelemaan aiheesta, sai viikonlopun yli koeajoon.
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Mä oon omaani uusinu kaks termaria vajaassa neljässä vuodessa (ekan heti kun ostin auton). Kulutukseen; kato ilmaputsari kans.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Mittailin johtojen päästä tyhjäkäynnillä, 0,02V antoi venttiilille ilman et rattia käänteli. Kuulostaa aika vähältä.

Edit: saman antaa lampun takaa liitoksesta, ei muutu rattia käännellessä. Mistähän löytyis kytkentäkaaviota, google ei kerro, eikä kaikkia johtoja viittis purkaa ainakaan ennen kaupantekoa.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kävi kaveri tänään kirjoittamas nimen paperiin, 202 vaihtui 211. Jännä kun konttorillakin sanoivat et jäykkä ohjaus ihan normaalia, mutta selvitellään täs nyt ajan kanssa mitä sen kanssa keksii. Ajettavissa on, mutta ei E sarjalaisessa pitäis joutua kuntoilemaan ratin väännön kanssa.

Semmonen vielä tähän, miten pitää varautua noiden boksien liittimien irrotteluun? Ilmeisesti sieltä abs-boksin päästä lähtee johdot venttiilille, oikean värisiä ei sinne kuskin puolelle sulakerasiaan näyttäny äkkiseltään tulevan. Pitäis olla semmonen (autodata) monitoimiohjausmoduli 1, B41 josta ohjaustehostimen paineventtiili saa virran. Alkuun jos mittais piipillä johdot et ei matkalla katkoksia. Mutta riittääkö avain pois virtalukosta ja X minuuttia odottelua vai akku irti?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

ESP boksilta lähtee johdot, ellei ole eroja eri vuosimallien välillä. Sehän on etu-samin vieressä.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”