Kyllä sillä vaan on. Nuoruusvuosilta paljonkin kokemuksia asiasta...Meissenkeri kirjoitti:Ei ole tehon kanssa mitään tekemistä tuolla renkaiden kulumisella...


Kyllä sillä vaan on. Nuoruusvuosilta paljonkin kokemuksia asiasta...Meissenkeri kirjoitti:Ei ole tehon kanssa mitään tekemistä tuolla renkaiden kulumisella...
Niin minullakin silloin kun ollut etuvetoisia autoja, mutta ainakin väyrysessä viiden vuoden ajokokemuksella ja minun ajotyyliilä etu- ja takarenkaat kuluivat täysin tasan. Nyt W211 syö samalla ajotyyliilä takarenkaita niin paljon nopeammin että sillä on jo taloudellista merkitystä. Auraukset on tarkistettu.dealer kirjoitti:Minulla on kaikissa autoissa vetävät pyörät kuluneet nopeammin kuin ne toisen pään pyörät, eikä esim. Felicialla sanottavasti suttautella vaikka joku intoutuisi kuinka yrittämään
Kolarikorjatut autot tuppaa syömään joskus renkaita. Käytä vaikka nelipyöräsuuntauksessa ja kattele auttaako kulumiseen. Kyllä sen pitää ainakin vähentyä. ja seuraava syy on jokin nivelistä mikä on ihan vähän kenolaan johkin reunaan ja sen takia syö rengasta.Leemu kirjoitti:Täsmälleen sama tilanne täälläMeissenkeri kirjoitti:Ei ole tehon kanssa mitään tekemistä tuolla renkaiden kulumisella. Minulla oli mennyt 200cdi:n takarenkaat saman näköiseksi ja eturenkaissa oli vielä 5 mm pintaa. Asiaa tutkitaan..![]()
Eturenkaat näyttävät siltä, että niillä pääsee vielä ensikesän.
Kerrohan ihmeessä jos tuohon löytyy jokin syy.
Teholla ei juurikaan luulisi asiaan olevan merkitystä, poikavuodet alkaa olla sen verran takanapäin ettei jaksa leikkiä enää![]()
Tosin emäntähän tuolla ajaa pääasiassa, mutta ei hänenkään harrasteisiin kyllä isommat sladittelut kuulu vaikka ajotyyli onkin sellainen ettei audi yms. kuskit pääse hyppimään silmille
Taitaa olla toisin päin. Kovettuvat niin ettei kenelläkään riitä sinni ajaa niitä loppuun. Minä ajelin pari vuotta sitten -96 paistetuilla saksankitkoilla ~puolitoista vuotta ja ~50tkm eikä silminnähtävää kulumista havainnut.204 kirjoitti:Lisäksi jos rengas on vanha ,vaikkei olisi ajettu yhtään niin joka vusi tuo lukema heikkenee ja vo viisi vuotta sitten tehty uutena myytävä rengas voi kulua hetkessä loppuun.
Sitä juuri tässä on porukalla ihmetelty ja syyksi on tähän mennessä arvioitu esimerkiksi että, renkaat kuluvat vääjäämättä kun takana on erillisjousitus tai sitten renkaat kuluvat koska ne ovat ns. laaturenkaat tai ovat liian uudet tai liian vanhat tai paineet on liian korkeat tai matalatAki P kirjoitti: Ei nuo mun mielestä syö sen enempää renkaita ku väykytkään.
Alle tunti meneeKauanko tuollaisessa hehkujen vaihdossa yleensä menee aikaa
Jos nyt oletetaan, ettei mikään tulppa ole jumissa eikä rasvanäppi saa katkaistua niitä omia aikojaan
oot varmaan kahlannu lumessa sillä vähän ennen kun oot jättänyt pihaanLeemu kirjoitti:Ny se taitaa olla piru merrassa tämän resun kanssa![]()
Pakkaset toivat tullessaan omituisen jarruhäiriön.
Kylmästä lähtiessä pari ensimmäistä jarrutusta menee kuin kelkka![]()
Poljin painuu lähes lattiaan eikä hidastuvuutta ole havaittavissa juuri lainkaan. Mitään vikailmoituksia ei tule eikä varoitusvaloja syty![]()
Parin jarrutuksen jälkeen toimii kuin vettä vaan.
Taitaa olla turha pelätä vikailmoitusta SBC-boksista jos systeemi on noin s*atanan typerä, ettei se tajua edes sitä etteivät jarrut toimi vaikka poljinta tarjotaan konehuoneeseen![]()
Millekkä aletaan soitanko kuusakoskelle vai stenalle![]()
Vikakoodit tietysti luetutan samalla kun täytyy ne hehkutkin vaihtaa, viimeksi ei ainakaan ollut jarrujärjestelmästä mitään muistissa![]()
Onko kenellekkään muulle käynyt vastaavaa, tai onko edes hyviä arvauksia mistä voisi olla kyse
Itellä on käynyt juurikin niin että lumessa kahlaamisen jälkeen jättänyt auton seisoontähtikuljettaja kirjoitti:En nyt ihan ymmärtänyt tätä(kään).xr kirjoitti: oot varmaan kahlannu lumessa sillä vähän ennen kun oot jättänyt pihaan
jarrut ovat jiässä
Meinaatko että jarrulevyt/palat jäässä ja sen takia pito puuttui? Miksi sitten jarrupoljin meni pohjaan?
Jaa, muissakin merkeissä VAG-konsernin viat. Eko-jarrupalat ja levyjarrut. Ei tarvi kuin suolapaskassa ajaa muutaman sata kilomteriä ja pari ensimmäsitä painallusta vauhti vain kiihtyy. Tai auto parkkiin ja sellaiset pakkaset päälle, että jarrulevyt kuurottuu. Puolen kilsan päästä mennään ensimmäisistä painalluksista kuin hyvä kelkka jäätikkäällä.Tämä käyttäytyy siten erilailla, että autossa ei todellakaan ole jarruja nimeksikään parilla ensimmäisellä jarrutuksella.
Tiiä sitte
Mikäse tämä on ? 211 ? 209? vai 219?Leemu kirjoitti:Tämä käyttäytyy siten erilailla, että autossa ei todellakaan ole jarruja nimeksikään parilla ensimmäisellä jarrutuksella.Pega kirjoitti: Itellä on käynyt juurikin niin että lumessa kahlaamisen jälkeen jättänyt auton seisoonjarrulevyt jäähän ja männät painuneet ulommaksi poljin ekalla painalluksella lähes pohjaan ja vikaahan etittiin sit melkosen koville enenko tajus mistä homma johtu
Tiiä sitte