Kyllä sillä vaan on. Nuoruusvuosilta paljonkin kokemuksia asiasta... Tässä tapauksessa ei tietenkään välttämättä ole asian laita niin, voihan ne renkaat kulua muistakin syistä. Mutta usein yhdistelmä tehokas auto+yritteliäs kuski on takuuvarma tapa saada ainakin vetävät pyörät sileämmiksi nopeammin.Meissenkeri kirjoitti:Ei ole tehon kanssa mitään tekemistä tuolla renkaiden kulumisella...
..
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Noissa premium luokan renkaissa tuo voimakas kuluminen on ihan ostettu ominaisuus. Vähäinen rengasmelu ja hyvä märkäpito tulee pehmeästä kumiseoksesta joka taas kuluu nopeasti. Anopilla oli Mazda kutoses nuo samat Hakka Greenit ja kuluivat rauhallisen 60v. rouvan ajoissa kesässä uudesta loppuun, kilometrejä vajaa 20 tkm ku teki vaalityötä ympäri Suomea koko kesän.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Mitenkäs herroille selvitetään se, kun kuskin ajovalo näyttää taas lepikkoon
Miksi valo kääntyy päin p*rsettä vaikka kääntyvät ajovalot oli koodattu pois käytöstä
Mulla teki saman ja koodattin pois käytöstä, eikä ole se jälkeen kääntyneet eikä jumittaneet.
Omasta S211 320 CDI:stä (nyt 195tkm) 2V ja 35tkm kokemuksella, niin vikalista aika pieni. Hehku, (1 rikki vaidettin kaikki samalla) hehkurele (tinattu kuntoon) vesiventtiili, xenon kääntymis ominaisuus jumitti (koodattu pois) 2 tutka-anturia (vaihtuu maanantaina) takaluukunsalpa jumitti (putsattu/rasvattu) SBC-yksikkö (meni tehtaan piikkiin)
Miksi valo kääntyy päin p*rsettä vaikka kääntyvät ajovalot oli koodattu pois käytöstä
Mulla teki saman ja koodattin pois käytöstä, eikä ole se jälkeen kääntyneet eikä jumittaneet.
Omasta S211 320 CDI:stä (nyt 195tkm) 2V ja 35tkm kokemuksella, niin vikalista aika pieni. Hehku, (1 rikki vaidettin kaikki samalla) hehkurele (tinattu kuntoon) vesiventtiili, xenon kääntymis ominaisuus jumitti (koodattu pois) 2 tutka-anturia (vaihtuu maanantaina) takaluukunsalpa jumitti (putsattu/rasvattu) SBC-yksikkö (meni tehtaan piikkiin)
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Niin minullakin silloin kun ollut etuvetoisia autoja, mutta ainakin väyrysessä viiden vuoden ajokokemuksella ja minun ajotyyliilä etu- ja takarenkaat kuluivat täysin tasan. Nyt W211 syö samalla ajotyyliilä takarenkaita niin paljon nopeammin että sillä on jo taloudellista merkitystä. Auraukset on tarkistettu.dealer kirjoitti:Minulla on kaikissa autoissa vetävät pyörät kuluneet nopeammin kuin ne toisen pään pyörät, eikä esim. Felicialla sanottavasti suttautella vaikka joku intoutuisi kuinka yrittämään
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Kyl se vaan on normaalia. Mullon kaverilla rengasliike ja multa se kysy ku asiaa joskus tiedustelin että haluatko rengaskauppiaan vastauksen vai faktatietoa? Tosiasia oli että turvallisuus ja äänettömyys myy, osittain myös joidenkin asiakkaiden halu ostaa "vain parasta mitä rahalla saa" (em. siis noin yleisesti, ei liity kysyjään varsinkin kun en häntä tunne) .
Jos pudotat vaatimuksia premium-luokasta pykälän alaspäin, alkaa saada jo kulutuskestävyyttäkin.
Jos pudotat vaatimuksia premium-luokasta pykälän alaspäin, alkaa saada jo kulutuskestävyyttäkin.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Kyllä nuo renkaat kuluu ja äkkiä aivan kankaat näkyy.
No tuli onneksi talvi ja nastat kestää oman aikansa.
Satuin radiosta kuulemaan nokian renkaitten asiantuntijan haastattelun.
Jokin sore vai mikä luku ilmaisee kumin jotain ominaisuutta.
Se lukema kertoo paljon renkaan kestävyyttä.
Lisäksi jos rengas on vanha ,vaikkei olisi ajettu yhtään niin joka vusi tuo lukema heikkenee ja vo viisi vuotta sitten tehty uutena myytävä rengas voi kulua hetkessä loppuun.
Niin ja mersu miehet/naiset tarkkoina kuluttajina ostaa halpoja renkaita.,jotka ei sitten kestä.
No tuli onneksi talvi ja nastat kestää oman aikansa.
Satuin radiosta kuulemaan nokian renkaitten asiantuntijan haastattelun.
Jokin sore vai mikä luku ilmaisee kumin jotain ominaisuutta.
Se lukema kertoo paljon renkaan kestävyyttä.
Lisäksi jos rengas on vanha ,vaikkei olisi ajettu yhtään niin joka vusi tuo lukema heikkenee ja vo viisi vuotta sitten tehty uutena myytävä rengas voi kulua hetkessä loppuun.
Niin ja mersu miehet/naiset tarkkoina kuluttajina ostaa halpoja renkaita.,jotka ei sitten kestä.
Kolarikorjatut autot tuppaa syömään joskus renkaita. Käytä vaikka nelipyöräsuuntauksessa ja kattele auttaako kulumiseen. Kyllä sen pitää ainakin vähentyä. ja seuraava syy on jokin nivelistä mikä on ihan vähän kenolaan johkin reunaan ja sen takia syö rengasta.Leemu kirjoitti:Täsmälleen sama tilanne täälläMeissenkeri kirjoitti:Ei ole tehon kanssa mitään tekemistä tuolla renkaiden kulumisella. Minulla oli mennyt 200cdi:n takarenkaat saman näköiseksi ja eturenkaissa oli vielä 5 mm pintaa. Asiaa tutkitaan..
Eturenkaat näyttävät siltä, että niillä pääsee vielä ensikesän.
Kerrohan ihmeessä jos tuohon löytyy jokin syy.
Teholla ei juurikaan luulisi asiaan olevan merkitystä, poikavuodet alkaa olla sen verran takanapäin ettei jaksa leikkiä enää
Tosin emäntähän tuolla ajaa pääasiassa, mutta ei hänenkään harrasteisiin kyllä isommat sladittelut kuulu vaikka ajotyyli onkin sellainen ettei audi yms. kuskit pääse hyppimään silmille
Mutta sisäreunasta ne kuluu tasaiseksi jokatapauksessa kun on erillisjousitettu.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Taitaa olla toisin päin. Kovettuvat niin ettei kenelläkään riitä sinni ajaa niitä loppuun. Minä ajelin pari vuotta sitten -96 paistetuilla saksankitkoilla ~puolitoista vuotta ja ~50tkm eikä silminnähtävää kulumista havainnut.204 kirjoitti:Lisäksi jos rengas on vanha ,vaikkei olisi ajettu yhtään niin joka vusi tuo lukema heikkenee ja vo viisi vuotta sitten tehty uutena myytävä rengas voi kulua hetkessä loppuun.
Että kumin sijasta muovia alle niin loppuu se kuluminen
Aikaisempaan kirjoitukseeni korjaan Leemun kans puhuttuani, että ehdottamat toimet onkin jo suoritettu.
Ja kyseinen Tähti ei ollu kokenu mekaanisia muutoksia.
Mut normaalia ei ole takarenkaiden kuluminen suhtees eturenkaihin. Kun tietää ettei Tähdellä ole ajettu "hurjapäisesti" ohituspaikkaa kärkkyen keltaviivan päällä jarru-kaasu-jarru periaatteella. Ja sit kun eteen on ehditty niin koulutettu "rekkaspedehomoja" jarruttamalla nokan eteen
kuten monilla nettikirjoittajilla on tapana.
Ja kyseinen Tähti ei ollu kokenu mekaanisia muutoksia.
Mut normaalia ei ole takarenkaiden kuluminen suhtees eturenkaihin. Kun tietää ettei Tähdellä ole ajettu "hurjapäisesti" ohituspaikkaa kärkkyen keltaviivan päällä jarru-kaasu-jarru periaatteella. Ja sit kun eteen on ehditty niin koulutettu "rekkaspedehomoja" jarruttamalla nokan eteen
kuten monilla nettikirjoittajilla on tapana.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Juu ei ollu ainakaan meillä korjattu kolarista, eikä meillä ollessaan keretty mitään isoon kolhuun viittaavaa havaitsemaan, onhan sitä maalattu joskus kun kyseessä kohta 10-vuotta vanha mersu.
Auto oli asiallinen ajaa ja akselit oli jokseenki tietä pitkin. Joskus nuo pyöränkulmat ovat vähän hankalia kun toiset yksilöt kulkee toisilla asetuksilla suoraan tai syövät vähemmän rengasta. Tarkastaisin silti pyöränkulmat ihan varuiksi, ne kun saattaa jonkinverran elää vaikka onkin vuosi sitte säädetty.... muistaakseni. Ei nuo mun mielestä syö sen enempää renkaita ku väykytkään.
Auto oli asiallinen ajaa ja akselit oli jokseenki tietä pitkin. Joskus nuo pyöränkulmat ovat vähän hankalia kun toiset yksilöt kulkee toisilla asetuksilla suoraan tai syövät vähemmän rengasta. Tarkastaisin silti pyöränkulmat ihan varuiksi, ne kun saattaa jonkinverran elää vaikka onkin vuosi sitte säädetty.... muistaakseni. Ei nuo mun mielestä syö sen enempää renkaita ku väykytkään.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Sitä juuri tässä on porukalla ihmetelty ja syyksi on tähän mennessä arvioitu esimerkiksi että, renkaat kuluvat vääjäämättä kun takana on erillisjousitus tai sitten renkaat kuluvat koska ne ovat ns. laaturenkaat tai ovat liian uudet tai liian vanhat tai paineet on liian korkeat tai matalatAki P kirjoitti: Ei nuo mun mielestä syö sen enempää renkaita ku väykytkään.
Minulla ainakin menee uusiksi takaa apurungon kiinnikekumityynyt, jotka ovat aivan selvästi horot, kolahtaa hidastetöyssyissä. Lisäksi sedanissa ei ole tasonsäätöä, joten ajan saatossa kuoleentuneiden jousien takia perän korkeus pitää passata keulan korkeuteen. Nivelet ja pyöränkulmat luonnollisesti katsotaan taas kerran..
Alle tunti meneeKauanko tuollaisessa hehkujen vaihdossa yleensä menee aikaa
Jos nyt oletetaan, ettei mikään tulppa ole jumissa eikä rasvanäppi saa katkaistua niitä omia aikojaan
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
oot varmaan kahlannu lumessa sillä vähän ennen kun oot jättänyt pihaanLeemu kirjoitti:Ny se taitaa olla piru merrassa tämän resun kanssa
Pakkaset toivat tullessaan omituisen jarruhäiriön.
Kylmästä lähtiessä pari ensimmäistä jarrutusta menee kuin kelkka
Poljin painuu lähes lattiaan eikä hidastuvuutta ole havaittavissa juuri lainkaan. Mitään vikailmoituksia ei tule eikä varoitusvaloja syty
Parin jarrutuksen jälkeen toimii kuin vettä vaan.
Taitaa olla turha pelätä vikailmoitusta SBC-boksista jos systeemi on noin s*atanan typerä, ettei se tajua edes sitä etteivät jarrut toimi vaikka poljinta tarjotaan konehuoneeseen
Millekkä aletaan soitanko kuusakoskelle vai stenalle
Vikakoodit tietysti luetutan samalla kun täytyy ne hehkutkin vaihtaa, viimeksi ei ainakaan ollut jarrujärjestelmästä mitään muistissa
Onko kenellekkään muulle käynyt vastaavaa, tai onko edes hyviä arvauksia mistä voisi olla kyse
jarrut ovat jiässä
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Itellä on käynyt juurikin niin että lumessa kahlaamisen jälkeen jättänyt auton seisoon jarrulevyt jäähän ja männät painuneet ulommaksi poljin ekalla painalluksella lähes pohjaan ja vikaahan etittiin sit melkosen koville enenko tajus mistä homma johtutähtikuljettaja kirjoitti:En nyt ihan ymmärtänyt tätä(kään).xr kirjoitti: oot varmaan kahlannu lumessa sillä vähän ennen kun oot jättänyt pihaan
jarrut ovat jiässä
Meinaatko että jarrulevyt/palat jäässä ja sen takia pito puuttui? Miksi sitten jarrupoljin meni pohjaan?
Jaa, muissakin merkeissä VAG-konsernin viat. Eko-jarrupalat ja levyjarrut. Ei tarvi kuin suolapaskassa ajaa muutaman sata kilomteriä ja pari ensimmäsitä painallusta vauhti vain kiihtyy. Tai auto parkkiin ja sellaiset pakkaset päälle, että jarrulevyt kuurottuu. Puolen kilsan päästä mennään ensimmäisistä painalluksista kuin hyvä kelkka jäätikkäällä.Tämä käyttäytyy siten erilailla, että autossa ei todellakaan ole jarruja nimeksikään parilla ensimmäisellä jarrutuksella.
Tiiä sitte
Kokeilkaapa ihan toimivia jarruja siten, että auto pysähdyksissä ja kone käynnissä painatte voimakkaasti jarrupoljinta koko ajan pohjaan...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mikäse tämä on ? 211 ? 209? vai 219?Leemu kirjoitti:Tämä käyttäytyy siten erilailla, että autossa ei todellakaan ole jarruja nimeksikään parilla ensimmäisellä jarrutuksella.Pega kirjoitti: Itellä on käynyt juurikin niin että lumessa kahlaamisen jälkeen jättänyt auton seisoon jarrulevyt jäähän ja männät painuneet ulommaksi poljin ekalla painalluksella lähes pohjaan ja vikaahan etittiin sit melkosen koville enenko tajus mistä homma johtu
Tiiä sitte
ja minkä ikäinen?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä