Mahdollisimman varma w211?

jehu
Viestit: 6
Liittynyt: 26.6.2011 20:53

Mahdollisimman varma w211?

Viesti Kirjoittaja jehu »

Jos haetaan mahdollisimman varmatoimista w211 mersua, niin minkälainen se olisi? Varustelutasolla, moottorin koolla ym. ei ole väliä, kunhan on diesel.

124:lla olen nyt ajellut ja vaihto tulee eteen ennemmin tai myöhemmin.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

elä vaihda hyvää satalankkua pois, korjaat vaan ruosteet autotallin nurkassa ja taas mennään yksi uusiomersun ikä :ope: :pappa: :halm:
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

320 CDI ja varmari malli.. Mahdollisimman paljon varusteita, aina parempi.. :pappa:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

280 cdi on kans tosi mukava kone. Ilmajouset noissa ruukaa olla kalliita.
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Puolen miljoonan päälle rullattu perusvarusteinen classic-200cdi, mieluiten uransa taksina aloittanut. Lastentaudit on korjattu ja murheet vähempänä kuin täyteenladatuissa isokoneisissa. :wink:

Metalliväri voi olla, muttei muita varusteita... 8) :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
jehu
Viestit: 6
Liittynyt: 26.6.2011 20:53

Viesti Kirjoittaja jehu »

Hyviä vastauksia :)
Omistin aiemmin E38 Bmw:n ja kyllä niissä hyvin varustelluissa autoissa aina niitä kulueriä on, milloin mihinkin suuntaan.

Airmatic, alkuvuosien glykoliongelmat ja sähköjarrut lienee ne isoimmat jutut joita tule välttää?

Kannattaako w210 edes harkita?
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

jehu kirjoitti:Kannattaako w210 edes harkita?
Kannattaa! :pappa:

Toinen jo menossa, ja kolmatta harkitaan... :wink: :lol:

211:tä vastaava ajomukavuus murto-osalla sen käyttökuluista. Mutta ruostetta ei saa pelätä. :wink:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
jehu
Viestit: 6
Liittynyt: 26.6.2011 20:53

Viesti Kirjoittaja jehu »

Ok :lol:
w210 luonnollisesti loppupään vuosimallit on kai taas niitä varmimpia.

Kun auto ei ole ihan uusi, niin on helppo pitää oikeuksistaan kiinni esim. kaupungilla. Siinä uudet Kia:t väistelee kilvan, kun meikäläinen hurruuttelee 25-vuotiaalla ylipäälliköllä menemään. :wink:
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Lupaavaa Tähti-ainesta kaverissa :)
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Mahdollisimman varma w211?

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

jehu kirjoitti:Jos haetaan mahdollisimman varmatoimista w211 mersua, niin minkälainen se olisi? Varustelutasolla, moottorin koolla ym. ei ole väliä, kunhan on diesel.

124:lla olen nyt ajellut ja vaihto tulee eteen ennemmin tai myöhemmin.
Mahdollisimman pieni moottori ja vähän varusteita, facelift 07/2006 alkaen
ja mahdollisimman vähän ajettu. Ei saa olla vanha leasing- tai vuokra-auto
Saksasta, niissä on usein väärä mittarilukema. Ei saa olla lastutettu.
Automaattilaatikko. Mieluusti ruostesuojattu tai tuotu aurinkoisesta maasta.

4-sylinterinen on varmatoimisin ja kuormittaa vähiten voimasiirtoa.
Mitä enemmän osia, sen enemmän hajoavaa tavaraa.

Hyvinpidetty 124 saattaa olla varmatoimisempi, ainakin oma on 100% luotettava.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jehu kirjoitti:Kannattaako w210 edes harkita?
Jos ei tökkää ulkonäöllisiin seikkoihin muotoilun tai ruostumisen suhteen niin ehdottomasti, ihan niinkuin eldokin kirjoitti. Kun ostin tuon ensimmäiseni nelisen kuukautta sitten niin ainoa mitä olen harmitellut on se, etten ostanut aikaisemmin. Tilava, hyvä ajaa, hiljainen, viaton = 1 vikatila 15tkm aikana. Mikäs siinä kun päästelee menemään vaan.

Ite kun olen nuukapihi niin 211 koppa on jäänyt kun en silloin 2,5 vuotta sitten hankkinut kun Ruotsin kruunun kurssi olisi ollut otollinen. Harmittaa vieläkin vaikka olishan ylläpitokulut tietenkin eri luokkaa mitä väykyssä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
jehu
Viestit: 6
Liittynyt: 26.6.2011 20:53

Viesti Kirjoittaja jehu »

Eihän se eka väyrynen mitenkään ruma ole, mutta se ruostehomma siinä tietty on.

Jarkolle kiitoksia, jotain tuollaista vastausta hainkin.
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

w211

Viesti Kirjoittaja janttu »

no itsellä ollut 2004 220cdi a farkku ja nyt on 2008 samanlainen eli sillä 170hp/400nm koneella.molemmat on olleet erittäin luotettavia ja vähävikaisia.
classic ja avantgarde.jälkimmäisessä paljon varusteita, mutta kaikki pelannut hyvin, pois lukien parkkitutkien lumiherkkyyttä.
ruosteista ei ole ollut huolta kummassakaan autossa.ensimmäinen oli entinen taksi ja km ostaessa 366 ja vaihtaessa 420tkm.uudemmassa ei paljon mitään 150-177tkm välin olen nyt ajellut.
selvitä taustat ja huoltohistoria.
väykyn itse jätin väliin ja en ole katunut.aika paljon vikaa tuntuu niissä olevan vaikka olisi viimeisiäkin versioita.ja se ulkonäkö on aika ikävä.mutta makuasia.
mestari70
Viestit: 51
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

Älä vaan sekaannu w211

Viesti Kirjoittaja mestari70 »

W124 on paras mese mitä on tehty koskaan. Jos sinulla on aikaa ja rahaa ostaa uudempi, voit istuskella korjamossa. Autolla kuuluu ajaa ei miettiä toimiiko se.
MAAILMA TARVITSEE ESIKUVIA.
PETTYNYT E 270 CDI OMISTAJA, ONNEKSI ON W124 MILLÄ VOI AJÁA KU N UUDENPI ODOTTAA VARA OSIA.
MERSUN OSIEN MAAHAN TUONTI EI TOIMI. :P
mestari70
Viestit: 51
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

OSTA JORMA PIISPALTA UUDEMPI W124

Viesti Kirjoittaja mestari70 »

TAAS MATKA JATKUU, AUTOJA EI KUULU KOKO AJAN KORJATA.
UUDET MB ON PASKOJA. KÄYTÄ KORJAUS RAHAT N 700 € VAIKKA LOMA MATKAAN TAI OSTA TOYOTA.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Älä vaan sekaannu w211

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

mestari70 kirjoitti:W124 on paras mese mitä on tehty koskaan.
Kai ne mersut tehtiin 70 -luvulla, niin kuin muutkin autot :wink:

mestari70 kirjoitti: Autolla kuuluu ajaa ei miettiä toimiiko se.
Sitähän tässä on tehty, kun ei meinaa hajota niin millään :?
Vaikka pitokin ollut vähän sitä ja tätä..., malli on tosin S210...

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Mää tykkään varusteista, ja niitä meitin autosta löytyykin. Nyt takana 12 000 km ja hyvin toimii.. 8)
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

jehu kirjoitti:w210 luonnollisesti loppupään vuosimallit on kai taas niitä varmimpia.
Eikä mitään loppupään väykkyä, vaan alkupään 300 turbodiesel. Siis vain jos väykkyä hakee. Ei mitään CDI hirvityksiä. :twisted:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Bensiini koneissa ei vikoja ole.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Re: Älä vaan sekaannu w211

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

mestari70 kirjoitti:W124 on paras mese mitä on tehty koskaan.
Väärin. Se on w126.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Älä vaan sekaannu w211

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Juhanit kirjoitti:
mestari70 kirjoitti:W124 on paras mese mitä on tehty koskaan.
Väärin. Se on w126.
väärin r129!
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Älkääs nyt, kyllähän W123 pesee nuo yllä mainitut mennen tullen. :twisted: :fu:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

eseestie kirjoitti:Älkääs nyt, kyllähän W123 pesee nuo yllä mainitut mennen tullen. :twisted: :fu:


Niii,ruosteissa vai? ;D
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 18.5.2021 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
keitsi
Viestit: 7
Liittynyt: 26.4.2012 5:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja keitsi »

Mikäs tuossa W211 pidossa sitten on kalliimpaa mitä W210:n pidossa?
Ja kuinka suurista menoeristä puhutaan?

Itsellä kun väykky kans mahdollisesti hakusessa saksanmaalta, sen verran halvalla noita näkyy saavan nykyisin.
Onko muuten saksan väykyt ruosteessa? Siellähän ei teitä suolata.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

keitsi kirjoitti: Siellähän ei teitä suolata.
TÄH :lol: Saksa on yksi maailman eniten teitä suolaavista maista ja siellä on paikoitellen jopa sulapulaa kun kulutus on valtavaa. Puhutaan useista miljoonista tonneista vuosittain. toisinaan määrä on suhteutettuna liki nelinkertainen suomen ja ruotsin määriin per kilometri.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Varmaa

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

No jaa ennen oli mersut autoja ja pelitti.Kaksi viimeistä 211 autm. mallin toisessa rupes vaihteisto luistaa vaunua vetäessä,toisessa Glygoolit vaihteistossa,eikä ne ilmasia remontteja ole.Jarru komponentti meni toisesta ois ollu jonku tonnin mut sai takuuseen ,nyt oottaa milloin tästä menee kohta aika saa nähdä onko vielä takuuta,mutta eihän nää olekkaan sippimiehille tarkoitettu :D :D Oikeesti en tutuille ilkeä suositella Mersua.
Auto on käyttöä varten
keitsi
Viestit: 7
Liittynyt: 26.4.2012 5:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja keitsi »

Sergey kirjoitti:
keitsi kirjoitti: Siellähän ei teitä suolata.
TÄH :lol: Saksa on yksi maailman eniten teitä suolaavista maista ja siellä on paikoitellen jopa sulapulaa kun kulutus on valtavaa. Puhutaan useista miljoonista tonneista vuosittain. toisinaan määrä on suhteutettuna liki nelinkertainen suomen ja ruotsin määriin per kilometri.
Jaa, no sitten olen ollut väärässä käsityksessä. Sukulainen haki 10v vanhan auton saksasta ja pohja oli kuin uusi.

Manuaalivaihteista haen. En näe omalla kohdalla lisäarvoa automaattivaihteisella.
EDIT: ilmeisesti siis saksan autojen suhteellisen vähäruosteisuus johtuu siitä kun siellä on nastakielto + teitä ei hiekoiteta kuten suomessa -> pohjamaalit pysyvät ehjinä.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

keitsi kirjoitti:Mikäs tuossa W211 pidossa sitten on kalliimpaa mitä W210:n pidossa?
Ja kuinka suurista menoeristä puhutaan?
Jos perusmalleista puhutaan ja jätetään ilmajouset sun muut ihmeellisyydet pois laskuista, niin normaaleissa käyttökuluissa ja huoltohinnoissa sekä vakuutusmaksuissa ei ole mitään oleellista eroa kumpaankaan suuntaan.

Pari seikkaa tulee kuitenkin humioida: Alkupään W211:t on varustettu sähköhydraulisilla jarruilla (tunnus SBC). Kyseinen hydrauliikkayksikkö ei kestä koko auton ikää ja se menee jossakin vaiheessa uusiksi. Hintaa vaihdolle tulee pari tonnia.

Lisäksi automaattilaatikolla varustetuissa alkupään W211 oli jäähdyttimessä ongelmakohta joka päästi jäähdytysnestettä laatikkoöljyjen sekaan ja siitä on aiheutunut vaihdelaatikkoremontteja (tuhansia euroa). Muutenkin automaattilaatikko vaatii enempi huolto kuin manuaali ja nostaa jonkin verran huoltokustannuksia sekä polttoaineen kulutusta.
keitsi
Viestit: 7
Liittynyt: 26.4.2012 5:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja keitsi »

Meissenkeri kirjoitti:
keitsi kirjoitti:Mikäs tuossa W211 pidossa sitten on kalliimpaa mitä W210:n pidossa?
Ja kuinka suurista menoeristä puhutaan?
Jos perusmalleista puhutaan ja jätetään ilmajouset sun muut ihmeellisyydet pois laskuista, niin normaaleissa käyttökuluissa ja huoltohinnoissa sekä vakuutusmaksuissa ei ole mitään oleellista eroa kumpaankaan suuntaan.

Pari seikkaa tulee kuitenkin humioida: Alkupään W211:t on varustettu sähköhydraulisilla jarruilla (tunnus SBC). Kyseinen hydrauliikkayksikkö ei kestä koko auton ikää ja se menee jossakin vaiheessa uusiksi. Hintaa vaihdolle tulee pari tonnia.

Lisäksi automaattilaatikolla varustetuissa alkupään W211 oli jäähdyttimessä ongelmakohta joka päästi jäähdytysnestettä laatikkoöljyjen sekaan ja siitä on aiheutunut vaihdelaatikkoremontteja (tuhansia euroa). Muutenkin automaattilaatikko vaatii enempi huolto kuin manuaali ja nostaa jonkin verran huoltokustannuksia sekä polttoaineen kulutusta.
Ok, eli valkkaan mallin ilman SBC:tä.
Manuaalivaihteinen muutenkin hakusessa ensisijaisesti.
Miten sitten esim. 220 vs 270 vs 320? Lisämoteista tietenkin jotain kulua tulee mutta onko noissa isommissa mitään muuta ihmeempää?

Monessa paikassa myös sanovat että W211:ssä on jo ruosteongelmaa saatu vähän parannettua, mitenkä pitää paikkaansa?
Onko oletettavissa että saksan W211 olisi lähes ruosteeton?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”