Mahdollisimman varma w211?
Mahdollisimman varma w211?
Jos haetaan mahdollisimman varmatoimista w211 mersua, niin minkälainen se olisi? Varustelutasolla, moottorin koolla ym. ei ole väliä, kunhan on diesel.
124:lla olen nyt ajellut ja vaihto tulee eteen ennemmin tai myöhemmin.
124:lla olen nyt ajellut ja vaihto tulee eteen ennemmin tai myöhemmin.
Puolen miljoonan päälle rullattu perusvarusteinen classic-200cdi, mieluiten uransa taksina aloittanut. Lastentaudit on korjattu ja murheet vähempänä kuin täyteenladatuissa isokoneisissa.
Metalliväri voi olla, muttei muita varusteita...
Metalliväri voi olla, muttei muita varusteita...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Re: Mahdollisimman varma w211?
Mahdollisimman pieni moottori ja vähän varusteita, facelift 07/2006 alkaenjehu kirjoitti:Jos haetaan mahdollisimman varmatoimista w211 mersua, niin minkälainen se olisi? Varustelutasolla, moottorin koolla ym. ei ole väliä, kunhan on diesel.
124:lla olen nyt ajellut ja vaihto tulee eteen ennemmin tai myöhemmin.
ja mahdollisimman vähän ajettu. Ei saa olla vanha leasing- tai vuokra-auto
Saksasta, niissä on usein väärä mittarilukema. Ei saa olla lastutettu.
Automaattilaatikko. Mieluusti ruostesuojattu tai tuotu aurinkoisesta maasta.
4-sylinterinen on varmatoimisin ja kuormittaa vähiten voimasiirtoa.
Mitä enemmän osia, sen enemmän hajoavaa tavaraa.
Hyvinpidetty 124 saattaa olla varmatoimisempi, ainakin oma on 100% luotettava.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Jos ei tökkää ulkonäöllisiin seikkoihin muotoilun tai ruostumisen suhteen niin ehdottomasti, ihan niinkuin eldokin kirjoitti. Kun ostin tuon ensimmäiseni nelisen kuukautta sitten niin ainoa mitä olen harmitellut on se, etten ostanut aikaisemmin. Tilava, hyvä ajaa, hiljainen, viaton = 1 vikatila 15tkm aikana. Mikäs siinä kun päästelee menemään vaan.jehu kirjoitti:Kannattaako w210 edes harkita?
Ite kun olen nuukapihi niin 211 koppa on jäänyt kun en silloin 2,5 vuotta sitten hankkinut kun Ruotsin kruunun kurssi olisi ollut otollinen. Harmittaa vieläkin vaikka olishan ylläpitokulut tietenkin eri luokkaa mitä väykyssä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
w211
no itsellä ollut 2004 220cdi a farkku ja nyt on 2008 samanlainen eli sillä 170hp/400nm koneella.molemmat on olleet erittäin luotettavia ja vähävikaisia.
classic ja avantgarde.jälkimmäisessä paljon varusteita, mutta kaikki pelannut hyvin, pois lukien parkkitutkien lumiherkkyyttä.
ruosteista ei ole ollut huolta kummassakaan autossa.ensimmäinen oli entinen taksi ja km ostaessa 366 ja vaihtaessa 420tkm.uudemmassa ei paljon mitään 150-177tkm välin olen nyt ajellut.
selvitä taustat ja huoltohistoria.
väykyn itse jätin väliin ja en ole katunut.aika paljon vikaa tuntuu niissä olevan vaikka olisi viimeisiäkin versioita.ja se ulkonäkö on aika ikävä.mutta makuasia.
classic ja avantgarde.jälkimmäisessä paljon varusteita, mutta kaikki pelannut hyvin, pois lukien parkkitutkien lumiherkkyyttä.
ruosteista ei ole ollut huolta kummassakaan autossa.ensimmäinen oli entinen taksi ja km ostaessa 366 ja vaihtaessa 420tkm.uudemmassa ei paljon mitään 150-177tkm välin olen nyt ajellut.
selvitä taustat ja huoltohistoria.
väykyn itse jätin väliin ja en ole katunut.aika paljon vikaa tuntuu niissä olevan vaikka olisi viimeisiäkin versioita.ja se ulkonäkö on aika ikävä.mutta makuasia.
Älä vaan sekaannu w211
W124 on paras mese mitä on tehty koskaan. Jos sinulla on aikaa ja rahaa ostaa uudempi, voit istuskella korjamossa. Autolla kuuluu ajaa ei miettiä toimiiko se.
MAAILMA TARVITSEE ESIKUVIA.
PETTYNYT E 270 CDI OMISTAJA, ONNEKSI ON W124 MILLÄ VOI AJÁA KU N UUDENPI ODOTTAA VARA OSIA.
MERSUN OSIEN MAAHAN TUONTI EI TOIMI.
MAAILMA TARVITSEE ESIKUVIA.
PETTYNYT E 270 CDI OMISTAJA, ONNEKSI ON W124 MILLÄ VOI AJÁA KU N UUDENPI ODOTTAA VARA OSIA.
MERSUN OSIEN MAAHAN TUONTI EI TOIMI.
OSTA JORMA PIISPALTA UUDEMPI W124
TAAS MATKA JATKUU, AUTOJA EI KUULU KOKO AJAN KORJATA.
UUDET MB ON PASKOJA. KÄYTÄ KORJAUS RAHAT N 700 € VAIKKA LOMA MATKAAN TAI OSTA TOYOTA.
UUDET MB ON PASKOJA. KÄYTÄ KORJAUS RAHAT N 700 € VAIKKA LOMA MATKAAN TAI OSTA TOYOTA.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Älä vaan sekaannu w211
Kai ne mersut tehtiin 70 -luvulla, niin kuin muutkin autotmestari70 kirjoitti:W124 on paras mese mitä on tehty koskaan.
Sitähän tässä on tehty, kun ei meinaa hajota niin milläänmestari70 kirjoitti: Autolla kuuluu ajaa ei miettiä toimiiko se.
Vaikka pitokin ollut vähän sitä ja tätä..., malli on tosin S210...
Eikä mitään loppupään väykkyä, vaan alkupään 300 turbodiesel. Siis vain jos väykkyä hakee. Ei mitään CDI hirvityksiä.jehu kirjoitti:w210 luonnollisesti loppupään vuosimallit on kai taas niitä varmimpia.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: Älä vaan sekaannu w211
Väärin. Se on w126.mestari70 kirjoitti:W124 on paras mese mitä on tehty koskaan.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Älä vaan sekaannu w211
väärin r129!Juhanit kirjoitti:Väärin. Se on w126.mestari70 kirjoitti:W124 on paras mese mitä on tehty koskaan.
Älkääs nyt, kyllähän W123 pesee nuo yllä mainitut mennen tullen.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
TÄH Saksa on yksi maailman eniten teitä suolaavista maista ja siellä on paikoitellen jopa sulapulaa kun kulutus on valtavaa. Puhutaan useista miljoonista tonneista vuosittain. toisinaan määrä on suhteutettuna liki nelinkertainen suomen ja ruotsin määriin per kilometri.keitsi kirjoitti: Siellähän ei teitä suolata.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
Varmaa
No jaa ennen oli mersut autoja ja pelitti.Kaksi viimeistä 211 autm. mallin toisessa rupes vaihteisto luistaa vaunua vetäessä,toisessa Glygoolit vaihteistossa,eikä ne ilmasia remontteja ole.Jarru komponentti meni toisesta ois ollu jonku tonnin mut sai takuuseen ,nyt oottaa milloin tästä menee kohta aika saa nähdä onko vielä takuuta,mutta eihän nää olekkaan sippimiehille tarkoitettu Oikeesti en tutuille ilkeä suositella Mersua.
Auto on käyttöä varten
Jaa, no sitten olen ollut väärässä käsityksessä. Sukulainen haki 10v vanhan auton saksasta ja pohja oli kuin uusi.Sergey kirjoitti:TÄH Saksa on yksi maailman eniten teitä suolaavista maista ja siellä on paikoitellen jopa sulapulaa kun kulutus on valtavaa. Puhutaan useista miljoonista tonneista vuosittain. toisinaan määrä on suhteutettuna liki nelinkertainen suomen ja ruotsin määriin per kilometri.keitsi kirjoitti: Siellähän ei teitä suolata.
Manuaalivaihteista haen. En näe omalla kohdalla lisäarvoa automaattivaihteisella.
EDIT: ilmeisesti siis saksan autojen suhteellisen vähäruosteisuus johtuu siitä kun siellä on nastakielto + teitä ei hiekoiteta kuten suomessa -> pohjamaalit pysyvät ehjinä.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Jos perusmalleista puhutaan ja jätetään ilmajouset sun muut ihmeellisyydet pois laskuista, niin normaaleissa käyttökuluissa ja huoltohinnoissa sekä vakuutusmaksuissa ei ole mitään oleellista eroa kumpaankaan suuntaan.keitsi kirjoitti:Mikäs tuossa W211 pidossa sitten on kalliimpaa mitä W210:n pidossa?
Ja kuinka suurista menoeristä puhutaan?
Pari seikkaa tulee kuitenkin humioida: Alkupään W211:t on varustettu sähköhydraulisilla jarruilla (tunnus SBC). Kyseinen hydrauliikkayksikkö ei kestä koko auton ikää ja se menee jossakin vaiheessa uusiksi. Hintaa vaihdolle tulee pari tonnia.
Lisäksi automaattilaatikolla varustetuissa alkupään W211 oli jäähdyttimessä ongelmakohta joka päästi jäähdytysnestettä laatikkoöljyjen sekaan ja siitä on aiheutunut vaihdelaatikkoremontteja (tuhansia euroa). Muutenkin automaattilaatikko vaatii enempi huolto kuin manuaali ja nostaa jonkin verran huoltokustannuksia sekä polttoaineen kulutusta.
Ok, eli valkkaan mallin ilman SBC:tä.Meissenkeri kirjoitti:Jos perusmalleista puhutaan ja jätetään ilmajouset sun muut ihmeellisyydet pois laskuista, niin normaaleissa käyttökuluissa ja huoltohinnoissa sekä vakuutusmaksuissa ei ole mitään oleellista eroa kumpaankaan suuntaan.keitsi kirjoitti:Mikäs tuossa W211 pidossa sitten on kalliimpaa mitä W210:n pidossa?
Ja kuinka suurista menoeristä puhutaan?
Pari seikkaa tulee kuitenkin humioida: Alkupään W211:t on varustettu sähköhydraulisilla jarruilla (tunnus SBC). Kyseinen hydrauliikkayksikkö ei kestä koko auton ikää ja se menee jossakin vaiheessa uusiksi. Hintaa vaihdolle tulee pari tonnia.
Lisäksi automaattilaatikolla varustetuissa alkupään W211 oli jäähdyttimessä ongelmakohta joka päästi jäähdytysnestettä laatikkoöljyjen sekaan ja siitä on aiheutunut vaihdelaatikkoremontteja (tuhansia euroa). Muutenkin automaattilaatikko vaatii enempi huolto kuin manuaali ja nostaa jonkin verran huoltokustannuksia sekä polttoaineen kulutusta.
Manuaalivaihteinen muutenkin hakusessa ensisijaisesti.
Miten sitten esim. 220 vs 270 vs 320? Lisämoteista tietenkin jotain kulua tulee mutta onko noissa isommissa mitään muuta ihmeempää?
Monessa paikassa myös sanovat että W211:ssä on jo ruosteongelmaa saatu vähän parannettua, mitenkä pitää paikkaansa?
Onko oletettavissa että saksan W211 olisi lähes ruosteeton?