W211 hankinta käyttöautoksi
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 05.12.2011 21:43
- Paikkakunta: ESPOO
W211 hankinta käyttöautoksi
Eli olisin emännän -06 A-sarjalaisen rinnalle hankkimassa ihtelleni autoa. Kilometrejä on tullut 3 eri volkkarilla 13 vuodessa 400tkm eli jotain 30tkm vuodessa. Vaikka pidän suunnattomasta Golfin kulutuksesta, on pakko joskus vaihtaa oikeaan autoon
Eli hankinnassa on E-sarjan 2006- farkku. Luen ja luen juttuja forumilta mutta silti jotenkin jäänyt kaivelemaan tietyt seikat. Kerronpa ensin kokemuksia koeajoista.
Olen ottanut nyt 320cdi v6 malleja ajeltaviksi ja ajelen sellaisen normilenkin, johon kuuluu 100km moottoritieajoa 100km/h. Helsingin keskustassa pyöriessä tuntuu kulutus olevan 9-11L/100km, tämä vaikuttaa siedettävältä. Miten pienemmät koneet käyttäytyvät, tippuuko kulutus kuinka paljon?
Sitten moottoritiellä 320CDI on parhaimmillaan ollut 6.6L/100km ja se tuntuu kohtuullisen suurelta. Pääseekö sillä ihanneoloissa 5.5L tuntumaan?
Eli kun Golffilla (2.0 TDI) ajelen 50L tankin tyhjäksi, tulee 800-900km kilometriä mittariin ja kulutus siis hieman 5L päälle. Ymmärrän ettei 320CDI ihan näihin lukemiin pääse, mutta ajattelin että keskikulutus pysyisi 7L alapuolella. Onko utopiaa?
90% ajoistani on 80km/h rajoitusalueella, hetkittäin pysähdellen valoihin (Kehä III).
Kulutus merkitsee kohtuullisen paljon valinnassani, joten kysymyssetti:
- miten suuri ero on 220CDI vs 320CDI käytännön ajossa?
- miten suuri ero on em. kulutuksissa kaupunki/maantie?
Miksi yleensä kysyn kulutuksista johtuu siitä että VW Touran 1.6 bensakoneella vie yhdistettynä 8.0L/100km ja parhaimmillaan 80km/h on menty 6.2L/100km. Kuitenkin on kokoa ja painoa volkkarissa hieman enemmän kuin E-mersussa. Miten voi volkkari viedä puoli litraa vähemmän bensaa kuin mersu vie dieseliä samalla pätkällä per 100km? Ja kun vielä 125kW TDI volkkari vie samalla pätkällä 5.2L/100km, niin...
Ei persetti.
Eli hankinnassa on E-sarjan 2006- farkku. Luen ja luen juttuja forumilta mutta silti jotenkin jäänyt kaivelemaan tietyt seikat. Kerronpa ensin kokemuksia koeajoista.
Olen ottanut nyt 320cdi v6 malleja ajeltaviksi ja ajelen sellaisen normilenkin, johon kuuluu 100km moottoritieajoa 100km/h. Helsingin keskustassa pyöriessä tuntuu kulutus olevan 9-11L/100km, tämä vaikuttaa siedettävältä. Miten pienemmät koneet käyttäytyvät, tippuuko kulutus kuinka paljon?
Sitten moottoritiellä 320CDI on parhaimmillaan ollut 6.6L/100km ja se tuntuu kohtuullisen suurelta. Pääseekö sillä ihanneoloissa 5.5L tuntumaan?
Eli kun Golffilla (2.0 TDI) ajelen 50L tankin tyhjäksi, tulee 800-900km kilometriä mittariin ja kulutus siis hieman 5L päälle. Ymmärrän ettei 320CDI ihan näihin lukemiin pääse, mutta ajattelin että keskikulutus pysyisi 7L alapuolella. Onko utopiaa?
90% ajoistani on 80km/h rajoitusalueella, hetkittäin pysähdellen valoihin (Kehä III).
Kulutus merkitsee kohtuullisen paljon valinnassani, joten kysymyssetti:
- miten suuri ero on 220CDI vs 320CDI käytännön ajossa?
- miten suuri ero on em. kulutuksissa kaupunki/maantie?
Miksi yleensä kysyn kulutuksista johtuu siitä että VW Touran 1.6 bensakoneella vie yhdistettynä 8.0L/100km ja parhaimmillaan 80km/h on menty 6.2L/100km. Kuitenkin on kokoa ja painoa volkkarissa hieman enemmän kuin E-mersussa. Miten voi volkkari viedä puoli litraa vähemmän bensaa kuin mersu vie dieseliä samalla pätkällä per 100km? Ja kun vielä 125kW TDI volkkari vie samalla pätkällä 5.2L/100km, niin...
Ei persetti.
Hmmm.. Onko kulutuksella väliä? Niin kauanku asemalta saa ainetta ja tähti on nokalla, kaikki hyvin..
Eihän volsua ja Mercedestä voi verrata keskenään..
Eihän volsua ja Mercedestä voi verrata keskenään..
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
On tuollainen w211 korinen farkku mersu 320 koneella vähän eri kaliberin auto kun gof tai touran 2,0 tdi koneella
Mutta jos kulutuksella on jotain merkitystä niin osta 200 cdi tekniikalla. 08 taisi tulla Delphin ruiskutussysteemit eli osta joku 06 tai 07 vuosimallinen ja lastuta se niin saat riitävän ripeyden ja maksimallisen pienen kulutuksen
Mutta jos kulutuksella on jotain merkitystä niin osta 200 cdi tekniikalla. 08 taisi tulla Delphin ruiskutussysteemit eli osta joku 06 tai 07 vuosimallinen ja lastuta se niin saat riitävän ripeyden ja maksimallisen pienen kulutuksen
Jos kulutuksella on väliä, niin osta suosiolla 220cdi. Neljä mukia vie vähemmän ainetta kuin kuusi, se on fakta. Mitä minä olen noilla ajanut, niin 320cdi:ssä se sekakulutus tahtoo olla siellä lähempänä kymppiä, kun pienempi menee 6,5-7l/100km samoilla ajoilla. Ja tämä siis kaupunkipainotteisessa seka-ajossa.
220cdi:ssä taisin ajotietokoneen näyttöön parhaimmillaan saada matka-ajossa 4,5l/100km. 5,5 satasella oli jo helppo saavuttaa.
320cdi:n kulutuksia en tarkkaan muista, mutta sanoisin että maantielläkin 5,5 satasella on aika vaikea saavuttaa.
Ja vaikka kuutoskone on aina kuutoskone tehojen ja äänien suhteen, niin 220cdi:n 170hp liikuttaa tuota koria ihan mukavasti. Muun liikenteen jalkoihin ei tarvitse jäädä.
220cdi:ssä taisin ajotietokoneen näyttöön parhaimmillaan saada matka-ajossa 4,5l/100km. 5,5 satasella oli jo helppo saavuttaa.
320cdi:n kulutuksia en tarkkaan muista, mutta sanoisin että maantielläkin 5,5 satasella on aika vaikea saavuttaa.
Ja vaikka kuutoskone on aina kuutoskone tehojen ja äänien suhteen, niin 220cdi:n 170hp liikuttaa tuota koria ihan mukavasti. Muun liikenteen jalkoihin ei tarvitse jäädä.
Alin kulutus johon olen omallani päässyt on 5.9l/100km, talvi nopeusrajoituksilla. Kesällä menee helposti se 6,5-7 l/100km. Osan tästä noususta selittää kesän nopusrajoitukset ja toinen osa tulee renkaista.
Täysin keskusta-ajossa menee helposti se 11l/100km.
Talvella renkaat 225/55-16 ja kesällä 245/45-17.
Autohan on siis S211 E320 V6 + 7G(vaihelaatikko)
Kyllähän tuolla V6:sella on hieman kovempi ruokahalu kuin I6:sella.
Jos oot kahtelemassa 2006 vuoden mallia niin kato suoraan tuo facelift. Helpoin tapa erottaa autot toisistaan on etupuskuri. Faceliftissä on V-mallinen puskuri. Toinen helppo tapa erottaa nämät toisistaan on sivupeilit, faceliftissä ne on irti korista.
Eroa 220:sen ja 320:sen välillä en osaa sanoa kun en ole omistanut 220:stä. Kun alettiin puoltoista vuotta sitten kahteleen uudempaa autoa niin vaimolla oli neljä vaatimusta autolle, tässäpä ne olis
1. Nahkapenkit (nyt on ihan nappanahkaa, jäähdytyksellä)
2. Ilmastointi (ei ongelma 211:ssa kun tulee vakiona)
3. Automaattivaihteet (aikaisempikin oli tomaatti)
4. Ja moottorin pitää MURISTA kun polkasee kaasua (harmi kun farkkua ei oo saanu V8:silla)
Summa summana niin olen ollut todella tyytyväinen autoon. Tähän asti pelannu kuin ihimispojan mieli. Yhesti vetelin kuomullista kärryä perässä, jossa oli pienen keittiön kaapit. Viidenkympin nopusalue päättyi ja alkoi kasikymppinen niin polokasin kaasun pohjaan kun joku volkkarikuski roikku ihan perässä. Eihän se sillä passatilla pysyny kiihytyksessä mukana vaikka mulla oli peräkärry.
On se sitten niin mukava tuo V6.
Täysin keskusta-ajossa menee helposti se 11l/100km.
Talvella renkaat 225/55-16 ja kesällä 245/45-17.
Autohan on siis S211 E320 V6 + 7G(vaihelaatikko)
Kyllähän tuolla V6:sella on hieman kovempi ruokahalu kuin I6:sella.
Jos oot kahtelemassa 2006 vuoden mallia niin kato suoraan tuo facelift. Helpoin tapa erottaa autot toisistaan on etupuskuri. Faceliftissä on V-mallinen puskuri. Toinen helppo tapa erottaa nämät toisistaan on sivupeilit, faceliftissä ne on irti korista.
Eroa 220:sen ja 320:sen välillä en osaa sanoa kun en ole omistanut 220:stä. Kun alettiin puoltoista vuotta sitten kahteleen uudempaa autoa niin vaimolla oli neljä vaatimusta autolle, tässäpä ne olis
1. Nahkapenkit (nyt on ihan nappanahkaa, jäähdytyksellä)
2. Ilmastointi (ei ongelma 211:ssa kun tulee vakiona)
3. Automaattivaihteet (aikaisempikin oli tomaatti)
4. Ja moottorin pitää MURISTA kun polkasee kaasua (harmi kun farkkua ei oo saanu V8:silla)
Summa summana niin olen ollut todella tyytyväinen autoon. Tähän asti pelannu kuin ihimispojan mieli. Yhesti vetelin kuomullista kärryä perässä, jossa oli pienen keittiön kaapit. Viidenkympin nopusalue päättyi ja alkoi kasikymppinen niin polokasin kaasun pohjaan kun joku volkkarikuski roikku ihan perässä. Eihän se sillä passatilla pysyny kiihytyksessä mukana vaikka mulla oli peräkärry.
On se sitten niin mukava tuo V6.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Joskus aiemmin oli juttua kulutuksista ja kuulemma V6 CDI 4matic vie
saman verran kuin esikammiomoottorinen 4matic eli 9-10. Kulkupuoli
on tietysti paljon parempi noissa uudemmissa samalla kulutuksella.
Neliveto lisää hiukan kulutusta, mutta hyvästä kannattaa maksaa.
saman verran kuin esikammiomoottorinen 4matic eli 9-10. Kulkupuoli
on tietysti paljon parempi noissa uudemmissa samalla kulutuksella.
Neliveto lisää hiukan kulutusta, mutta hyvästä kannattaa maksaa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Kulutusero 4maticin ja takavedon kesken on aika suurikin ainakin näissä nykymalleissa. Esimerkiksi 212 malleissa neliveto 250 CDI kuluttaa käytännössä yhtä paljon kuin takaveto E350 CDI. Ja kun nelivedon hyöty on käytössä vain talvikuukausina (joulu-maalis) niin kokonaisuutena nelivedon omistaja maksaa aika runsaasti lisää käyttökuluina jos vuotuinen ajokilometrimäärä on suuri.Jarkko N kirjoitti:Neliveto lisää hiukan kulutusta, mutta hyvästä kannattaa maksaa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Vanhemman pojan kummisedällä on w211 220 cdi. Hän ajelee pääkaupunkiseudulla aika paljon, mutta lähelle tuhatta kilometriä menee tankillisella. En tokikaan muista, miten iso tankki on.
Vähän silleen tuppaa olemaan, että iso auto, jossa on p..keleesti sähköhimmeleitä ja tarvittaessa lujasti suorituskykyä, vie sitä polttoainettakin jonkun verran. Ehkä nykymaailmassa taas kiinnitetään enemmän huomiota kulutukseen, mutta valinnat vaikuttavat kulutukseen. Jos haluaa oikean auton, se ei mene Golfin hinnalla.
Suurpiirteinen käsitykseni kulutuksesta selittyy sillä, että ajelen itse bensakoneisella ML 320:llä. Se vie e95:ta näissä oloissa reilut 13 litraa satkulle. Kun katson mitä sillä saa - tyhjänä yli 2000 kiloa painava malmilaatikko vetää joka kulmasta, sinne ei laskeuduta vaan noustaan ja tarvittaessa sillä ehtii hyvin - se ei ole paljoa. Bensamiehen propagandana sanon myös, ettei ole läheskään yhtä paljoa huollettavaa tekniikkaa.
Vähän silleen tuppaa olemaan, että iso auto, jossa on p..keleesti sähköhimmeleitä ja tarvittaessa lujasti suorituskykyä, vie sitä polttoainettakin jonkun verran. Ehkä nykymaailmassa taas kiinnitetään enemmän huomiota kulutukseen, mutta valinnat vaikuttavat kulutukseen. Jos haluaa oikean auton, se ei mene Golfin hinnalla.
Suurpiirteinen käsitykseni kulutuksesta selittyy sillä, että ajelen itse bensakoneisella ML 320:llä. Se vie e95:ta näissä oloissa reilut 13 litraa satkulle. Kun katson mitä sillä saa - tyhjänä yli 2000 kiloa painava malmilaatikko vetää joka kulmasta, sinne ei laskeuduta vaan noustaan ja tarvittaessa sillä ehtii hyvin - se ei ole paljoa. Bensamiehen propagandana sanon myös, ettei ole läheskään yhtä paljoa huollettavaa tekniikkaa.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: W211 hankinta käyttöautoksi
Hommaat 200 cdi:n manuaalilaatikolla, sedanina, vakiorenkailla ja ilman webastoa, niin pääsee helposti ja allekin.Jakestyles kirjoitti:. Pääseekö sillä ihanneoloissa 5.5L tuntumaan?
Ei persetti.
Sitten kun alat ruksailemaan optioita: Isompi moottori, automaatti, webasto, farmari kori ja leveät rattaat, niin ei varmuudella mene alle kuuden litran. Sanoisin että ihannetulos on jotakin 6,5 - 7,0 litraa / 100 km.
Katso minun avatar. 200cdi menee ihanneolosuhteissa automaattilaatikollakin tuohon lukemaan ajotietokoneen mukaan. Kyseessä on toki sedan ilman webastoa ja alla taloudelliseksi todetut renkaat. Todelliseen kulutukseen saa laittaa desilitroja sen verran lisää että 5,5 l / 100 km toteutuu.
Nykymalleissa (W212) on 7-portainen vaihdelaatikko sekä nelivetoisessaEldorado kirjoitti:Kulutusero 4maticin ja takavedon kesken on aika suurikin ainakin näissä nykymalleissa. Esimerkiksi 212 malleissa neliveto 250 CDI kuluttaa käytännössä yhtä paljon kuin takaveto E350 CDI. Ja kun nelivedon hyöty on käytössä vain talvikuukausina (joulu-maalis) niin kokonaisuutena nelivedon omistaja maksaa aika runsaasti lisää käyttökuluina jos vuotuinen ajokilometrimäärä on suuri.Jarkko N kirjoitti:Neliveto lisää hiukan kulutusta, mutta hyvästä kannattaa maksaa.
ja takavetoisessa. Muodistetussa W211:ssa on 5-vaihteinen automaatti
nelivetoisessa ja 7-vaihteinen takavetoisessa, mikä osaltaan tekee eroa.
Suurin ero tulee lisäpainosta.
Kulutuseroa on yhdistetyssä normikulutuksessa 0,6, kaupungissa 0,5 ja
matka-ajossa 0,7 litraa / 100 km. Matka-ajossa jokaiselle 100 kilometrille
tulee noin euron lisäkustannus ja vuositasolla puhutaan alle 300 eurosta.
Tätä summaa voidaan verrata 30 tuhannen euron auton vuotuiseen 15%
arvon alenemiseen, joka on 4500 euroa. Puhutaan 6% lisäkulusta
arvon alenemiseen verrattuna ja muutamasta prosentista kaikkiin kuluihin
verrattuna.
Neliveto lisää kulutusta saman verran kuin ilmastointi ja on yhtä
välttämätön varuste. Neliveto on hyödyllinen ympäri vuoden. Erityisen
hyödyllinen se on, jos autossa on paljon tehoa tai jos autolla vedetään
kuormaa. Neliveto säilyttää auton kiihtyvyyden kaarteissa ja liukkaalla
ja lisää pitoa paljon enemmän kuin mitkään leveät ja matalat renkaat.
Kustannuksena se on halvempi kuin ylileveät renkaat.
Neliveto parantaa turvallisuutta. Vanhoissa W124-mersuissa 4matic
jopa toimii ajonvakautusjärjestelmänä ja on huomattava turvallisuuslisä.
Kulutus W211 2006-
E320 T CDI 4matic
-bykjøring 1,10,1,16 liter
-langkjøring 0,68-0,69 liter
-snitt 0,83-0,86 liter
Transmisjon 5-trinns automatgir
http://www.mercefreaken.com/modellene/2 ... modell.htm
E320 T CDI
-bykjøring 1,06-1,10 liter
-langkjøring 0,59-0,64 liter
-snitt 0,76-0,81 liter
Transmisjon 7G-TRONIC automatgir
http://www.mercefreaken.com/modellene/2 ... modell.htm
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
MB 200CDI kulutus
Itse hankin MB200CDI -07 nuhapumpun 3 kk sitten. Keskikulutus ollut 8-9 l/100km . Automaattiaski ja ajoa tulee sekä kaupungissa että maantiellä. Ajettu nyt 9000 km/3 kk. Kyseessä todellinen kulutus ei tietsikan näyttämä.
Autossa kokonaismittarilukema 150tkm. Huollettu säännölliseti MB liikkeessä tähän asti.
Mielstäni auto kohtuu hyvä ajettava (ei niin hyvä että uutena ostaisin).
Rengasmelu tulee sisään melko kovana (ajelin uudella astralla ja se oli hiljaisempi rengasääniltään).
Autossa kokonaismittarilukema 150tkm. Huollettu säännölliseti MB liikkeessä tähän asti.
Mielstäni auto kohtuu hyvä ajettava (ei niin hyvä että uutena ostaisin).
Rengasmelu tulee sisään melko kovana (ajelin uudella astralla ja se oli hiljaisempi rengasääniltään).
- kytkinlevy
- Viestit: 71
- Liittynyt: 17.7.2012 16:10
- Paikkakunta: Helsinki
Kuukauden päivät ajellut E320 -03, farkku Avantgardella. Auto on toinen mersuni, aikaisempi oli 202, C220.
Autoja olen tarvinnut lähinnä talvikäyttöön, kesät ovat menneet harrikoilla.
Autoon olen todella tyytyväinen. Hieno on ajaa, ja tehoa mukavasti. Kulutusta en ole seurannut, kuin auton omasta tietokoneesta. Alle kympin kulutusta pidän kohtuullisena.
Pientä laittoa, kolmen suuttimen liekkirenkaat vaihdoin. Xenonit ovat varmasti vaihtoa vaille, hämäränä yönä tuntuivat lähinnä parkeilta..
Asiallinen foorumi!
Autoja olen tarvinnut lähinnä talvikäyttöön, kesät ovat menneet harrikoilla.
Autoon olen todella tyytyväinen. Hieno on ajaa, ja tehoa mukavasti. Kulutusta en ole seurannut, kuin auton omasta tietokoneesta. Alle kympin kulutusta pidän kohtuullisena.
Pientä laittoa, kolmen suuttimen liekkirenkaat vaihdoin. Xenonit ovat varmasti vaihtoa vaille, hämäränä yönä tuntuivat lähinnä parkeilta..
Asiallinen foorumi!
E280CDI 4matic
E280CDI 4matic 2006 facelift farmari:
keskikulutus luokkaa 9,1 l/100km,
matka-ajossa, josta puolet moottoritiellä 7,9 l/100km, jos ei käy motarilla, pääsee matka-ajossa 7,2 l/100km.
keskikulutus luokkaa 9,1 l/100km,
matka-ajossa, josta puolet moottoritiellä 7,9 l/100km, jos ei käy motarilla, pääsee matka-ajossa 7,2 l/100km.
nostetaas tätä, kun meinaa joutua ostamaan tuommoisen alkupään 200 CDI W211 n
kerrataas vielä mitä PITÄÄ MUISTAA TUTKIA ennen ostoa ...
(reilusti yli 500 tkm ajettu perusvarusteinen automaatti sedan on kyseessä)
kerrataas vielä mitä PITÄÄ MUISTAA TUTKIA ennen ostoa ...
(reilusti yli 500 tkm ajettu perusvarusteinen automaatti sedan on kyseessä)
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
Polttoaineen kulutus
Minulla ollut 3kpl 211 sarjalaisia kaikissa eroja kulutukseen 220automat farkku oli suurin kulutus.Nyt ohjelmoitu E 200cdi sedan autm. viime tankillinen 800km 48l,n.3/4 matkaajoa.Pelkkää matkaa pienin kulutus oikein säästöajoa 4,8l.Olen todennut kolmessa cdi:ssä,ohjelmointi pudottaa kulutusta ja tekee auton miellyttävämmäksi.Eli eroja on tiedä mikä vaikuttaa, mutta lopputulos kaikki palaa tankissa kun ajelee.Kun ostin kyseisen auton kulutusmittarissa oli 75000km keskikulutus 7,5l,auto oli yksityis käytöstä.Mutta luettuani ensimmäisen kirjoituksen jos kulutus on tärkein juttu osta vaan Volkkari,varmaan säästät joka sadalla kilometrillä ainaskin 1€.
Auto on käyttöä varten
Valeon glykoliongelma (on jo varmasti korjattu, mutta miten. menikö laatikost ajotain jne.)pekkovee kirjoitti:nostetaas tätä, kun meinaa joutua ostamaan tuommoisen alkupään 200 CDI W211 n
kerrataas vielä mitä PITÄÄ MUISTAA TUTKIA ennen ostoa ...
(reilusti yli 500 tkm ajettu perusvarusteinen automaatti sedan on kyseessä)
SBC yksikkö (on jo luultavasti korjattu muutta miten, nollattu vai vaihdettu uus/käytyetty)
Ruostepaikkahan oli vissiin se takaoven alakulma sieltä tiivisteen välistä...
Nanonlakka tulis -04 eteenpäin
Muut tavalliset CDI jutut.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kaikkien W211 automaattien osalta kannattaa pyrkiä siihen että koeajolle pääsee kylmällä moottorilla. Vaihdelaatikon humpailut ja sekoilut tulee yleensä parhaiten ilmi puolilämpimällä koneella ja vaihdelaatikolla. Minkäänlaista kierrosten heijjailua, täristelyä ja vaihteiden ylös/alas arpomista ei pidä hyväksyä.
Korin osalta kannattaa tarkistella ainakin tuon jutun kohteet --> viewtopic.php?t=38764
Alkupään autoissa on ilmennyt ruostetta takaoven takana helmamuovin ja lokasuojan sauman seudulla.
Peräkontissa kannattaa kurkistella sen pois otttavan pohjalevyn alle, että ei ole kosteutta vararengaskaukalossa. Aika usein tuntuu vetokoukun asennuksen jälkeen jäävän läpivientien tiivistykset huonoiksi ja vesi pääsee kaukaloon kastelemaan ohjainlaitteet ym.
Etupään nivelien osalta kannattaa tutkiskella ja kysellä että milloin on viimeksi uusittu. Ei ole kovin iso juttu, mutta kaikkien nivelien uusiminen kerralla on jonkinlainen kulu vaikka sen tekee itsekin. Takapään apurungon puslat menevät horoksi joidenkin satojen tuhansien jälkeen. Sen tunnistaa kun ajaa esimerkiksi korotetulle suojatielle jonkinlaista vauhtia niin apurunko päästää kolauksen.
SBC-jarrujen osalta ei ole oikein muuta tehtävissä, kuin katsoa että vikailmoituksia ei tule mittaristoon. Jarrunesteiden vaihtoväli on 2 vuotta ja sen noudattamista kannattaa yrittää varmistella. Se ei onnistu kotitallissa ilman staria ja monella jää teettämättä.
Korin osalta kannattaa tarkistella ainakin tuon jutun kohteet --> viewtopic.php?t=38764
Alkupään autoissa on ilmennyt ruostetta takaoven takana helmamuovin ja lokasuojan sauman seudulla.
Peräkontissa kannattaa kurkistella sen pois otttavan pohjalevyn alle, että ei ole kosteutta vararengaskaukalossa. Aika usein tuntuu vetokoukun asennuksen jälkeen jäävän läpivientien tiivistykset huonoiksi ja vesi pääsee kaukaloon kastelemaan ohjainlaitteet ym.
Etupään nivelien osalta kannattaa tutkiskella ja kysellä että milloin on viimeksi uusittu. Ei ole kovin iso juttu, mutta kaikkien nivelien uusiminen kerralla on jonkinlainen kulu vaikka sen tekee itsekin. Takapään apurungon puslat menevät horoksi joidenkin satojen tuhansien jälkeen. Sen tunnistaa kun ajaa esimerkiksi korotetulle suojatielle jonkinlaista vauhtia niin apurunko päästää kolauksen.
SBC-jarrujen osalta ei ole oikein muuta tehtävissä, kuin katsoa että vikailmoituksia ei tule mittaristoon. Jarrunesteiden vaihtoväli on 2 vuotta ja sen noudattamista kannattaa yrittää varmistella. Se ei onnistu kotitallissa ilman staria ja monella jää teettämättä.
Lainaan topiccia kun en löytänyt pikku kyssäreille omaa paikkaa. Eli olisi kiikarissa -08. 320cdi 4matic. Yritin noilla netin vin-dekoodereilla kattoa varusteita, ja löysin yhden huonosti toimivan, joka väittää autoa 280cdi:ksi. Kehtaisko joku kattoa WDB2110891B291879 koodin ja laittaa vaikka yv:llä sen sisällön? Oluen tarjoan jos joskus vastaan tulee
Niin, eipä tuolla taida väliä tosiaan olla kun sama moottori molemmissa. Mut varusteet olis kiva saada tietää. Ja miksi ihmeessä nelivetoisissa on 5-vaihteinen tomaatti kun takapotkussa on 7-vaihteinen?xr kirjoitti:numero 089 pitäis olla 320cdi
084 olis sitten 280cdi
toki ei tuolla ole merkitystä kun muutamalla pitin käännöllä 280 mallista tulee 320 malli ja jopa tehokkaampikin
https://dl.dropboxusercontent.com/u/109 ... 1_mese.pdf
Tuossa on datakortti jos et vielä saanut muualta.
Tuossa on datakortti jos et vielä saanut muualta.
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Kiitos kovasti. Onkohan kyseinen yksilö italiasta, kun on varusteissa maininta italian kielisestä käyttöohjeesta?Count kirjoitti:https://dl.dropboxusercontent.com/u/109 ... 1_mese.pdf
Tuossa on datakortti jos et vielä saanut muualta.
Piitäpä käydä kyseistä autoa ihmettelemässä paikanpäällä. Onko kenelläkään kokemusta lastenvaunuista ja niiden kyytiin mahtumisesta tuommoisessa mesessä? Olisi esikoinen tulossa ja mietityttää sedan mallinen auto, noiden vaunu yms, asioiden takia. E-mallin farkku ei oikein miellytä silmää, mut tuo sedan on ollut jo pitempään haaveena.
Italiassahan on paljon tehty tätä downgradausta moottoritehoissa verotuksellisista syistä (nyt 320-->280, samoin noissa 230-200 kompuroissa).
Oli itellä ihan sama tilanne että ei oikein 'voinut' hankkia väykyn farmaria
Hartanin vanhat pehmeekoppaset vaunut ainakin menee tosi matalaksi taitettuna, meni hyvin väykyn tavaratilaan (ei ole vaunuja enää jotta voisi kokeilla tohon W211:een ).
Käy vertaamassa lastentarikeliikkeessä 'ajoneuvoja' ja sitten käyt hakemassa autokaupasta koeajoon ja meet koelastaamaan sellaset rattaat mitä aattelit...
Oli itellä ihan sama tilanne että ei oikein 'voinut' hankkia väykyn farmaria
Hartanin vanhat pehmeekoppaset vaunut ainakin menee tosi matalaksi taitettuna, meni hyvin väykyn tavaratilaan (ei ole vaunuja enää jotta voisi kokeilla tohon W211:een ).
Käy vertaamassa lastentarikeliikkeessä 'ajoneuvoja' ja sitten käyt hakemassa autokaupasta koeajoon ja meet koelastaamaan sellaset rattaat mitä aattelit...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Kyllä se italiaano on...
Kannattaa tutkia, minulla on yksi Italiasta uitettu auto ollut (ei mersu) ja se oli suuripiirteiseen tyyliin täynnä pientä parkkipaikkalommoa ja muuta pikkuvirhettä. Itseäni ei haitannut mutta minä en olekaan ihan tyypillinen pyhän lehmän omistaja
Kannattaa tutkia, minulla on yksi Italiasta uitettu auto ollut (ei mersu) ja se oli suuripiirteiseen tyyliin täynnä pientä parkkipaikkalommoa ja muuta pikkuvirhettä. Itseäni ei haitannut mutta minä en olekaan ihan tyypillinen pyhän lehmän omistaja
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Minä olen kuskannut lastenvaunuja sedan-W211:ssa. Hyvin mahtuu yhdet vaunut peräkonttiin ja lisäksi matkatavarat tai kauppaostokset pienen perheen tarpeisiin.nopottaja kirjoitti: Onko kenelläkään kokemusta lastenvaunuista ja niiden kyytiin mahtumisesta tuommoisessa mesessä? Olisi esikoinen tulossa ja mietityttää sedan mallinen auto, noiden vaunu yms, asioiden takia. E-mallin farkku ei oikein miellytä silmää, mut tuo sedan on ollut jo pitempään haaveena.
Tänään käytiin ajamassa meseä mistä kyselin aiemmin, ja olihan se siisti peli. Lommoja/jälkiä ei löytynyt kyllä yhtään ja muutenkin vaikutelmalta hyvä. Kotia tulessa ajattelin että onhan ne nahkapenkit kylmät talvella mut onneksi on penkinlämmitimet.... Ei muuten tainnu olla, en huomannut katsoa autosta itsestään kyseistä ominaisuutta, koska pidin sitä itsestäänselvyytenä. Ainakaan tuon kantakortin mukaan lämmittimiä ei ole. Taisi kaupat kaatua tähän, ellen sitten raski hommata eberi/webastoa siihen, silloin ei varmaan grillien puuttumisesta olisi niin haittaa. Kyllä harmittaa kun muuten olisi ollut aika makoisa peli.