Se luotettava Suomi auto
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Se luotettava Suomi auto
Tuos kävi eilen yks kauppuri tarkistuttamassa vm 2008 211 faceliftistä km lukemia.
Tosi hieno ja siisti peli oli, joltain pikkukauppurilta oli ostanu Hesasta.
Mittarissa 250 tkm ja testerillä kun katteli, niin joka paikassa oli autossakin samat metrit tallentuneena.
Vahvistetuista huolloista ei löytynyt testerillä autosta mitään infoa.
DSB :stä sitten tulosteltiin laput ja täysi Vehon huoltohistoriahan siellä oli.
Kesäkuussa 2011 oli kilsoja ollut reilu 390 000
Tosi hieno ja siisti peli oli, joltain pikkukauppurilta oli ostanu Hesasta.
Mittarissa 250 tkm ja testerillä kun katteli, niin joka paikassa oli autossakin samat metrit tallentuneena.
Vahvistetuista huolloista ei löytynyt testerillä autosta mitään infoa.
DSB :stä sitten tulosteltiin laput ja täysi Vehon huoltohistoriahan siellä oli.
Kesäkuussa 2011 oli kilsoja ollut reilu 390 000
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Joo ei nykyään voi olla varma oikein mistään kun noita käytettyjä mersuja katselee. Km-huijaus on niin yleistä että noihin suht varmoihin tietokantoihin pitäisi tosiaankin päästä kuikistamaan ennen kaupantekoa.
Mutta riskipeliähän se auton osto on aina, eikä sijoitettuja rahoja saa koskaan takaisin. Näin se pitää asennoitua, ja mersun tapauksessa vielä lisäksi se että ruostetta on tai tulee pian olemaan takuuvarmasti vaikkei sitä päällepäin vielä näkyisikään.
Itse olen pikkuhiljaa luopumassa MB:stä tulevan ajopelin merkkinä, muilta merkeiltä löytyy niin paljon halvemmalla siistejä, ruosteettomia ja vähemmän ajettuja yksilöitä. Ja vähintäänkin yhtä hyviä ajaa.
Mutta riskipeliähän se auton osto on aina, eikä sijoitettuja rahoja saa koskaan takaisin. Näin se pitää asennoitua, ja mersun tapauksessa vielä lisäksi se että ruostetta on tai tulee pian olemaan takuuvarmasti vaikkei sitä päällepäin vielä näkyisikään.
Itse olen pikkuhiljaa luopumassa MB:stä tulevan ajopelin merkkinä, muilta merkeiltä löytyy niin paljon halvemmalla siistejä, ruosteettomia ja vähemmän ajettuja yksilöitä. Ja vähintäänkin yhtä hyviä ajaa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Pääsenpäs taas Ehdottomasti joku muu merkki joka on parempi ajaa. Minulla on vaan tämä ongelma että voi kun löytyis joku muu merkki millä tykkäisin vaeltaa yhtä paljon kuin merssulla. Nykyisessäkin on rostia muttei se menoa haittaa. Sitten näistä pitää vielä maksaakin enemmän kuin muista vaikka ovat mitä ovatEldorado kirjoitti:Itse olen pikkuhiljaa luopumassa MB:stä tulevan ajopelin merkkinä, muilta merkeiltä löytyy niin paljon halvemmalla siistejä, ruosteettomia ja vähemmän ajettuja yksilöitä. Ja vähintäänkin yhtä hyviä ajaa.
Lucky-Dog kirjoitti:Kesäkuussa 2011 oli kilsoja ollut reilu 390 000
Näinpä, kun niistä mittaristosta puuttuvia ei vaan tartte maksaaonre kirjoitti:Kannattaa ostaa sellasia autoja, missä mittarilukema on jo niin suuri, että hinnan määrittää sataprosenttisesti kunto.
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mersun kilsat
Juu saapi noissa tarkkana olla. Kun katsoo noita saksan autojen myynti-ilmoituksia niin yleensä niissä on 100-200 tkm ensimmäisten 3 vuoden aikana ja sama kilometrimäärä on myös 10 vuotta vanhoissa. Ilmeisesti niitä säilytellään vaan tallissa ja käydään lähikaupassa kerran vuodessa.
Itsellä oli aikoinaan vanha 123 300D automaatti (sen perusteella luulin että mersut edelleen kestäviä-ja petyin) jolla ajelin 300 tkm, eihän tuo nyt mitään moni ajattelee, mutta edelliset oli sillä ajaneet vähintään 850 tkm (tuo vähintään siitä että autoon oli jossakin vaiheessa laitettu uusi mittari). Kun auton möin eteenpäin oli siinä mittarissa 1150 tkm. Itse laitoin autoon jarrupaloja 1 satsi, toinen takapyörän laakeri polttimoita. Noita voi sanoa ikiliikkujiksi, ainut vika niissä oli melu kun ajoi yli 100 kmh ja haju perässä tuleville+ruoste. Toki tuo nykyisen 211 rengasmelu on kovempi alle 100 km/h nopeuksissa kuin tuossa 123 koppasessa!!!
Itsellä oli aikoinaan vanha 123 300D automaatti (sen perusteella luulin että mersut edelleen kestäviä-ja petyin) jolla ajelin 300 tkm, eihän tuo nyt mitään moni ajattelee, mutta edelliset oli sillä ajaneet vähintään 850 tkm (tuo vähintään siitä että autoon oli jossakin vaiheessa laitettu uusi mittari). Kun auton möin eteenpäin oli siinä mittarissa 1150 tkm. Itse laitoin autoon jarrupaloja 1 satsi, toinen takapyörän laakeri polttimoita. Noita voi sanoa ikiliikkujiksi, ainut vika niissä oli melu kun ajoi yli 100 kmh ja haju perässä tuleville+ruoste. Toki tuo nykyisen 211 rengasmelu on kovempi alle 100 km/h nopeuksissa kuin tuossa 123 koppasessa!!!
Re: Mersun kilsat
Autot ruostuu, kuulo ja muisti heikkenee.....mese is best kirjoitti:Juu saapi noissa tarkkana olla. Kun katsoo noita saksan autojen myynti-ilmoituksia niin yleensä niissä on 100-200 tkm ensimmäisten 3 vuoden aikana ja sama kilometrimäärä on myös 10 vuotta vanhoissa. Ilmeisesti niitä säilytellään vaan tallissa ja käydään lähikaupassa kerran vuodessa.
Itsellä oli aikoinaan vanha 123 300D automaatti (sen perusteella luulin että mersut edelleen kestäviä-ja petyin) jolla ajelin 300 tkm, eihän tuo nyt mitään moni ajattelee, mutta edelliset oli sillä ajaneet vähintään 850 tkm (tuo vähintään siitä että autoon oli jossakin vaiheessa laitettu uusi mittari). Kun auton möin eteenpäin oli siinä mittarissa 1150 tkm. Itse laitoin autoon jarrupaloja 1 satsi, toinen takapyörän laakeri polttimoita. Noita voi sanoa ikiliikkujiksi, ainut vika niissä oli melu kun ajoi yli 100 kmh ja haju perässä tuleville+ruoste. Toki tuo nykyisen 211 rengasmelu on kovempi alle 100 km/h nopeuksissa kuin tuossa 123 koppasessa!!!
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Siis mitä sanoit?
Jos ja kun kuulo huononee pitäisi näiden nykyautojen olla hiljaisempia. Tuossa kävin naapurin tuliterää 308 pösöä ajamassa ja se oli hiljainen (kuulo varmaan meni)...liekö tyyppivika noiss ranskalaisissa?
Niin, ja muistaessani 123 koppanen piti laittaa töpselin perään heti kun tuli ajosta jos pakkasta -10 tai alle, muuten ei saanut käyntiin enää aamusta. Liekö ollut hieman jo väljä...
Niin, ja muistaessani 123 koppanen piti laittaa töpselin perään heti kun tuli ajosta jos pakkasta -10 tai alle, muuten ei saanut käyntiin enää aamusta. Liekö ollut hieman jo väljä...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Eilen todettiin S203 :sen mittarilukemasta puuttuvan reilu 100 tkm.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Kyllä näitäkin näköjään ruuvaillaan Noo parempi olla ottamatta selvää mitä oikeesti ajettu, rupee lähinnä ehkä vituttamaan
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
no 250tkm taitaa olla nykyää jo tuon kriteerin mersutkin. Yli 250tkm on käytännös paalikamaa ellei joku himohinkkaaja ole sitä sattunut pitämään kuin kukkaa kämmenellä.onre kirjoitti:Kannattaa ostaa sellasia autoja, missä mittarilukema on jo niin suuri, että hinnan määrittää sataprosenttisesti kunto.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
No ei nyt sentään...Sergey kirjoitti:no 250tkm taitaa olla nykyää jo tuon kriteerin mersutkin. Yli 250tkm on käytännös paalikamaa ellei joku himohinkkaaja ole sitä sattunut pitämään kuin kukkaa kämmenellä.onre kirjoitti:Kannattaa ostaa sellasia autoja, missä mittarilukema on jo niin suuri, että hinnan määrittää sataprosenttisesti kunto.
250thkm..ja muka paalikamaa
No ei varmana ole, jos yksilö vaan on suht hyvässä "hapessa", mullaki ny satalankku jolla ajettu todistettavasti yli 700 tuhatta ja vierlä menee.
mun tavoitteena on pitää joku mersu joskus nii että siihe tulee mittariin 2 miljuunaa kilometriä, sitte se alkaa olemaan jo sisään ajettu kunnolla, ku ei näköjään se eka miljuuna aiheuta ees harmaita hiuksia tai muutenkaan pelota ajella..tuos yhellä tutulla on 123:nen jolla ajettu vasta 1.8 miljuunaa ja vielä aikoo sen kopan kuntoon laittaa ja kattoa kui pitkälle se moottori sitä koppaa kulettaa, joskus ku ois kamera mukana ni nappais kuvan ja laittais sen tänne foorumile.
No ei varmana ole, jos yksilö vaan on suht hyvässä "hapessa", mullaki ny satalankku jolla ajettu todistettavasti yli 700 tuhatta ja vierlä menee.
mun tavoitteena on pitää joku mersu joskus nii että siihe tulee mittariin 2 miljuunaa kilometriä, sitte se alkaa olemaan jo sisään ajettu kunnolla, ku ei näköjään se eka miljuuna aiheuta ees harmaita hiuksia tai muutenkaan pelota ajella..tuos yhellä tutulla on 123:nen jolla ajettu vasta 1.8 miljuunaa ja vielä aikoo sen kopan kuntoon laittaa ja kattoa kui pitkälle se moottori sitä koppaa kulettaa, joskus ku ois kamera mukana ni nappais kuvan ja laittais sen tänne foorumile.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Onko arvon foorumilaisilla kokemusta ns. digitaalisesta huoltovihosta ?
Löysin oman Saksan tuliaisen huoltotiedot mercedes-benz.de:n sivuilta. Samat tulosteet olivat myös auton huoltovihon välissä. Sain vielä pyytämällä ko. MB-huollosta tarkemmat tiedot, mitä osia autoon oli vaihdettu milloinkin.
Tuntui aika luotettavalta.
Löysin oman Saksan tuliaisen huoltotiedot mercedes-benz.de:n sivuilta. Samat tulosteet olivat myös auton huoltovihon välissä. Sain vielä pyytämällä ko. MB-huollosta tarkemmat tiedot, mitä osia autoon oli vaihdettu milloinkin.
Tuntui aika luotettavalta.
Juu, näin se menee.Sergey kirjoitti:no 250tkm taitaa olla nykyää jo tuon kriteerin mersutkin. Yli 250tkm on käytännös paalikamaaonre kirjoitti:Kannattaa ostaa sellasia autoja, missä mittarilukema on jo niin suuri, että hinnan määrittää sataprosenttisesti kunto.
Akip:ltä viimetalvena osteltiin tuota S211, niin oli juttua näistä mittarilukemista.
Aki tuumaili jotta Saksassa yli 100tkm. ei kelpaa mihinkään. Etelä-suomessa yli 200tkm. on epäkuranttia. Sitte kun auto (lähinnä Mersu) kärrätään pohjanmaalle niin jos taulussa on alle 300tkm. niin kukaan ei usko, että voi pitää paikaansa