Jaanikan E320CDI - vikalista päivitetty ensipostaukseen
Jaanikan E320CDI - vikalista päivitetty ensipostaukseen
No niin, jäi sitten tuunaamati tuohon softattuun S202:een uusi isompi turbo kun en halunnut ruveta toimivaa autoa enempiä hajottamaan. Uudemman turbon kuitenkin jo hankin, mukana tuli S211 320CDi -03, ajettu 240tkm. Saksasta uitettu -06, jonka jälkeen nähtävästi melkoisen hyvin pidetty. Huoltokirja näytti uskottavalta, ja mikä parempaa auto tuntuu lähes uudelta.
Tarkoitus oli löytää auto joka kestää meikäläisen höyläämistä Karjalohjalta "isolle kirkolle" vajaa 200km päivässä, suht järkevillä kuluilla niin ettei ajaminen ota päähän. Onneksi päädyin Ari66:n puhuttua toistamiseen järkeä ML:n sijaan tuohon vanhaan eemeliherraan. S204:ää kattelin myös, mutta kulut+tilat vaakakupeissaan ei ollut vaikea päätyä 211:een.
Menohaluja on käyttöautoon ihan riittävästi, pirssissä on 238hp/580nm softa... mitä sitten penkissä lieneekään. En tiiä, mutta persdynolla piisaa.
Varusteluetteloa en tähän rupea listaamaan, tuntuu olevan riittävästi. Puutteita olen havainnut seuraavasti:
-peräkoukku puuttuu (sekin myöhemmin tulossa jälkiasennuksena)
-sähköiset penkinlämmittimet puuttuu (ei tunnu tarvitsevan kun puolinahkaiset penkit eivät ole kylmät...)
-webasto puuttuu (lohkolämmittimellä olen näemmä pärjännyt)
****10/2013 näemmä tätä ei voi laskeakaan puutteeksi, oma parkkitolppa pihalla ja lämmin autotalli töissä
-parkkitutka puuttuu (en halua enää ikinä, näissä maaseudun pusikoissa huutaa kuin palosireeni joka nurkalla)
Jos noi puutteet häiritsee jossain välissä niin eikun emännän w639 Viano alle josta löytyy nekin, olisi kuulemma kärkäs vaihtamaan 211:en koeajon jälkeen...
Vaan viikon jälkeen mietteitä autosta:
-onpahan upeaa ja hiljaista menoa, ei malta odottaa että pääsee taas ajamaan töihin
-aijai noita rivikuutosen soundeja... hymy hiipii huulille rankemmankin työpäivän jälkeen pienellä kaasupolkimen painalluksella
-MILLÄ tuo vehe oikein kulkee? 80l tankki, edes näillä kilsoilla tuntuu kuin ei tarvitsisi tankata ollenkaan. pihistelemällä menee jopa alle kuuden, yli kahdeksan kulutukseen ei talvella pääse millään
-eipä ole mitään pitoa noissa talvirenkaissa kuivallakaan asfaltilla, odottelenpa innolla että saa nuo 265/30/18 taakse jos alkaisi olla pitoa...
-ei se ollut tuo softattu 202 huono, luotettavin auto mitä koskaan on alla ollut. vaan nyt kun tuli puheeksi niin eipä ole ikäväkään...
-huikea peli tuo COMAND, handsfree on rinnakkais-SIM-kortilla jotain ihan muuta kuin jatkuva bluetooth-korvanapin tai langallisen handsfreen kanssa solkkaaminen. Ja se äänenlaatu... aah.
-kuulemma takapenkilläkin viihtyi, Sisu 10k keskipaikalla kattellessaan COMANDista Kung Fu Pandaa, eikä isoveljetkään narisseet kun tilaa oli hiukan eri malliin kuin ceessä.
Mutta kaivellaas seuraavaksi pari hätäpäissään napsittua fotoa.
Pssssst... jos jotakuta kiinnostaa softattu S202 cdi suomiauto jota huollettu itse 120tkm lähtien, hyvin ja tunteella, saa laittaa YV. **MYYTY**
VIKALISTA:
ratkenneet:
1) outoa pärinää n. 1100 kierroksilla
*****hitsattu kuntoon, pakoputken kiinnike oli "väsynyt" ja repeillyt täysin irti.
2) battery voltage low - convenience functions disabled
*****akku originaali 10v vanha akku 55-60Ah tms, saakin välillä jo oikutella. ei vielä 4/2013 vaihdettu.
*****järeämpi 95Ah akku vaihdettu kesällä 2013, nähtävästi vielä viidessä tunnissa ei tyhjene kun auto jää sumuvalot ja valot päälle...
3) perä laskee pakkasella vain liikkeelle lähdettyä (vain kylmänä)
*****tasonsäädön kompuran ilmaletku poikki suodattimen ja kompuran välistä, kompuran rele vaihdettu, suodatin vaihdettu, letkut vaihdettu
4) tasonsäädön kompuran putket kuluneet lähes puhki
*****lokasuojan ritilästä vuoltu pieni siivu pois ja letkuun ensi hätään silikonia kulumasuojaksi...
*****kompressorin vaihdon yhteydessä valkenikin että se putken seinämä onkin yllättävän paksua. tämän suhteen ei siis hätäpäivää ja putkeen laitettu silikoni ehkäissyt tehokkaasti kulumista.
5) outo kurina joskus kun tuuletin päällä
*****kurina paikannettu (ilmeisesti) SBC-pumppuun (?), kuulunee kun jokin ilmastoinnin läppä aukeaa???
6) radio surisee ja sähisee, antenni irti?
*****Motonetin Energizer dual-iphone laturi, aiheutti järjettömät häiriöt S211 + W639. laturi pois tupakansytyttimestä ja kaikki kunnossa.
7) takakontin verho ei toimi
*****Molemmilta puolilta purettu nuo liukukiskot ja herkistelty, yllätyin itsekin kun lähti toimimaan...
250-260tkm alkoi kuulua kolina etupäässä kuoppaan ajettaessa
*****keulasta vaihdettu erinäinen määrä niveliä, etenkin vakaajan pallot ja raidetangon päät olivat löysät
9) 260tkm coolant level low
*****vesipumppuhan siellä veteli viimeisiään... vaihtelin uuden tilalle ja samalla uuden moniurahihnan ja ohjainpyörät. Samalla totaalinen huuhteluhoito, pumpun propeli oli jonkin verran syönyt pumpusta alumiinisulppua systeemiin. Hihna näyttäis olevan niin kireä että ei tuo hihnapyörä vatkaa lainkaan vaikka laakeri olisikin entinen, pyörä rullailee vain hiukan vinossa tuolloin...
12) Kesällä 2013 ei mennyt katsastuksesta läpi.
*****SYY: kalvotetut etuikkunat (!), minkä helveetin takia liike myy autoa katsastuskelvottomana... olis tehnyt mieli soittaa ostopaikkaan jyväskylän gticarcenteriin mutta vastaan sössötys ensimmäisen ongelman (pakoputki) ilmetessä heti ostettua riitti, päätin että en aio enää kyseisestä liikkeestä ostaa autoa. Eipä siinä, HE totesivat minulle puhelimessa että "Ei meiltä varmasti löydy sulle enää autoa kun sä kerran haluat tietää niin tarkkaan auton huoltohistorian eikä me voida sellaista mitenkään tietää". Voi jumalauta mikä myyjän asenne, ISO peukku tälle - alaspäin. Soittelin itse autoa huoltaneet tahot läpi, selvisi mm. että autosta on vaihdettu vaihdelaatikko 160tkm kohdalla uuteen. Arvaisin, että jäähdytysnesteet ovat käyneet moikkaamassa vaihdelaatikkoa tyyppivian ilmetessä. Sehän passaa, syyläri on näemmä vaihdettu 2007-malliseen ja laatikkokin on siis vain 100tkm ajettu
13) Kesällä 2013 ei mennyt katsastuksesta läpi.
*****SYY: kesärenkaat laittomat, kantavuus ei riittänyt. "mikä helevetin kantavuus?" - eipä ole KOSKAAN tullut moisia ongelmia katsastuksessa vastaan mutta näköjään myyjäliikettä ei tosiaan tällaiset asiat kiinnosta...
14) Samaisen katsastuksen yhteydessä meni molemmat etuiskaritkin uusiksi
11) vesipumpun vaihdon yhteydessä kuului hassua sihinää kun käynnistelin ekaa kertaa... yksi tiiviste suuttimen juuresta näkyi vuotavan, mustaa kuonaa alkoi olla hiukan suuttimen vieressä. Ensi viikolla toiv. vielä lokakuun puolella siis "mihin vaan" jonne pääsee, toivottavasti selviää uudella tiivisteellä. Vielä ei ollut kauhiasti mustaa kuonaa koputeltavana eikä äskettäisessä öljynvaihdossa ollut vielä mitään oireita. Kannattaa noita suuttimia näemmä seurailla välillä, se koppa ei ole paha homma ottaa pois ...
*****Vain yksi suutin vuoti, Salon Dieselhuolto Westerlund ihmetteli miten olin moisen huomannut - tarkastamalla suuttimet vesipumpun huollon yhteydessä. Uusiksi meni tiiviste, suuttimen holkki ja kiinnityspultti. Kustannukset olivat mielestäni eritoten merkillepantavat: 70 euroa osineen päivineen. Vielä kerran sanon: KANNATTAA seurata itsekin mitä siellä konehuoneenkin puolella tapahtuu. Nyt päästiin helpolla kun edes tiiviste ei ollut vielä sökö.
15) 267tkm "Dipped beam, right"... oikea lähivalo ja kaukovalo pimeänä... raaaaah. Polttimo? Ballasti? Sulake? Jotain muuta rikki?
*****Tällä kertaa selvittiin näemmä helpolla, Motonetistä 2 x 4300K tarvikelamppua, á 29€ = 58€. Ja sitten tilaamaan "oikeat" ebaystä. Toivottavasti tarvikelamput kestää 200tkm, vaihtaminen oli nimittäin _perseestä_. Eikä nyt ihan pelkällä vaihdolla päästy... xenon-polttimo oli räjähtänyt pilihun päreiksi sinne umpion sisään, piti melko varoen imuroida sisältä hileet pois
16) 277tkm "Car too low" jälleen
******Äänestä päätellen, ilmajousituksen kompressori oli antautunut. Vaihdoin uuden kompressorin ja releen, JMTechistä maksoi kohtuulliset 370€. Oli muuten erinomainen palvelu. Kompressorin vaihdon jälkeen saatoin vetää johtopäätöksen ettei jousitus ollut koskaan toiminutkaan oikein (paineet ei riittäneet?), nyt tuntuu perä jämäkältä. Ja taas mennään.
17) 267tkm ....ja tällä kertaa VASEMMALTA edestä kolahdus kuoppaan ajettaessa...
****** alapallon vaihdollahan tästäkin selvisi
18) 267tkm ...ja sama pärinä alkoi taas pakoputkesta, mahtaako olla niin että 30-sarjan renkailla vain värisee liikaa toi pakoputki ettei kestä kiinni?
****** paksumpaa tavaraa pakoputken kannakkeeseen, nyt on kestänyt hyvin kiinni.
19) 277tkm ..."car too low" ja perä alhaalla vaihteeksi... kompuran äänestä päätellen vetelee viimeisiään
****** uusi kompura paikoilleen Jmtechistä 370€, mainio palvelu ja vinkkejä korjaukseen piisasi
20) 279tkm ...perä tuntuu tipahtavan "viikonlopun yli" ja liikkeelle lähtiessä nousee uudella kompuralla supernopeasti. Mutta, ei tietoa pöriseekö kompura paljonkin ajon aikana. Uudet takapussit air-suspension shopista maksoi varsin kohtuulliset 720€ toimitettuna, sitten pitäisi olla melko viimeisen päälle korjattu ennen kuin sbc laukeaa...
****** 280tkm vaihdettu uudet takapussit ja jousitus toimii taas kuin junan vessa. Perä pysynyt esim 5 päivää putkeen ylhäällä kivutta.
21) 286tkm "battery voltage low convenience functions disabled" - ja ulkona 30 lämmintä eikä ilmastointi toimi... huhhuh... ajelinpa ekalle clas ohlsonille ja totesin volttimittarilla latausjännitteen olevan 11,5V luokkaa. Eiköhän se laturi siis ole paskana - ja veho ilmoitti marmoritiskinsä hinnaksi "ohhoh voiko tää laturi tosiaan maksaa meillä 1500€". ei hassummat lähtökohdat`? Nyt auto jo korjaamolla, katotaas kuinka käy...
****** ...ja laturihan se vain oli sökönä, uusi tehdaskorjattu tilalla ja taas hyrisee.
22) 290tkm taas öljynvaihdon yhteydessä yksi suihku vuoti
****** ja taas Westerlund korjasi salossa, oli niin ajoissa huomattu ettei ollut yhtään kuonaa...
Tarkoitus oli löytää auto joka kestää meikäläisen höyläämistä Karjalohjalta "isolle kirkolle" vajaa 200km päivässä, suht järkevillä kuluilla niin ettei ajaminen ota päähän. Onneksi päädyin Ari66:n puhuttua toistamiseen järkeä ML:n sijaan tuohon vanhaan eemeliherraan. S204:ää kattelin myös, mutta kulut+tilat vaakakupeissaan ei ollut vaikea päätyä 211:een.
Menohaluja on käyttöautoon ihan riittävästi, pirssissä on 238hp/580nm softa... mitä sitten penkissä lieneekään. En tiiä, mutta persdynolla piisaa.
Varusteluetteloa en tähän rupea listaamaan, tuntuu olevan riittävästi. Puutteita olen havainnut seuraavasti:
-peräkoukku puuttuu (sekin myöhemmin tulossa jälkiasennuksena)
-sähköiset penkinlämmittimet puuttuu (ei tunnu tarvitsevan kun puolinahkaiset penkit eivät ole kylmät...)
-webasto puuttuu (lohkolämmittimellä olen näemmä pärjännyt)
****10/2013 näemmä tätä ei voi laskeakaan puutteeksi, oma parkkitolppa pihalla ja lämmin autotalli töissä
-parkkitutka puuttuu (en halua enää ikinä, näissä maaseudun pusikoissa huutaa kuin palosireeni joka nurkalla)
Jos noi puutteet häiritsee jossain välissä niin eikun emännän w639 Viano alle josta löytyy nekin, olisi kuulemma kärkäs vaihtamaan 211:en koeajon jälkeen...
Vaan viikon jälkeen mietteitä autosta:
-onpahan upeaa ja hiljaista menoa, ei malta odottaa että pääsee taas ajamaan töihin
-aijai noita rivikuutosen soundeja... hymy hiipii huulille rankemmankin työpäivän jälkeen pienellä kaasupolkimen painalluksella
-MILLÄ tuo vehe oikein kulkee? 80l tankki, edes näillä kilsoilla tuntuu kuin ei tarvitsisi tankata ollenkaan. pihistelemällä menee jopa alle kuuden, yli kahdeksan kulutukseen ei talvella pääse millään
-eipä ole mitään pitoa noissa talvirenkaissa kuivallakaan asfaltilla, odottelenpa innolla että saa nuo 265/30/18 taakse jos alkaisi olla pitoa...
-ei se ollut tuo softattu 202 huono, luotettavin auto mitä koskaan on alla ollut. vaan nyt kun tuli puheeksi niin eipä ole ikäväkään...
-huikea peli tuo COMAND, handsfree on rinnakkais-SIM-kortilla jotain ihan muuta kuin jatkuva bluetooth-korvanapin tai langallisen handsfreen kanssa solkkaaminen. Ja se äänenlaatu... aah.
-kuulemma takapenkilläkin viihtyi, Sisu 10k keskipaikalla kattellessaan COMANDista Kung Fu Pandaa, eikä isoveljetkään narisseet kun tilaa oli hiukan eri malliin kuin ceessä.
Mutta kaivellaas seuraavaksi pari hätäpäissään napsittua fotoa.
Pssssst... jos jotakuta kiinnostaa softattu S202 cdi suomiauto jota huollettu itse 120tkm lähtien, hyvin ja tunteella, saa laittaa YV. **MYYTY**
VIKALISTA:
ratkenneet:
1) outoa pärinää n. 1100 kierroksilla
*****hitsattu kuntoon, pakoputken kiinnike oli "väsynyt" ja repeillyt täysin irti.
2) battery voltage low - convenience functions disabled
*****akku originaali 10v vanha akku 55-60Ah tms, saakin välillä jo oikutella. ei vielä 4/2013 vaihdettu.
*****järeämpi 95Ah akku vaihdettu kesällä 2013, nähtävästi vielä viidessä tunnissa ei tyhjene kun auto jää sumuvalot ja valot päälle...
3) perä laskee pakkasella vain liikkeelle lähdettyä (vain kylmänä)
*****tasonsäädön kompuran ilmaletku poikki suodattimen ja kompuran välistä, kompuran rele vaihdettu, suodatin vaihdettu, letkut vaihdettu
4) tasonsäädön kompuran putket kuluneet lähes puhki
*****lokasuojan ritilästä vuoltu pieni siivu pois ja letkuun ensi hätään silikonia kulumasuojaksi...
*****kompressorin vaihdon yhteydessä valkenikin että se putken seinämä onkin yllättävän paksua. tämän suhteen ei siis hätäpäivää ja putkeen laitettu silikoni ehkäissyt tehokkaasti kulumista.
5) outo kurina joskus kun tuuletin päällä
*****kurina paikannettu (ilmeisesti) SBC-pumppuun (?), kuulunee kun jokin ilmastoinnin läppä aukeaa???
6) radio surisee ja sähisee, antenni irti?
*****Motonetin Energizer dual-iphone laturi, aiheutti järjettömät häiriöt S211 + W639. laturi pois tupakansytyttimestä ja kaikki kunnossa.
7) takakontin verho ei toimi
*****Molemmilta puolilta purettu nuo liukukiskot ja herkistelty, yllätyin itsekin kun lähti toimimaan...
250-260tkm alkoi kuulua kolina etupäässä kuoppaan ajettaessa
*****keulasta vaihdettu erinäinen määrä niveliä, etenkin vakaajan pallot ja raidetangon päät olivat löysät
9) 260tkm coolant level low
*****vesipumppuhan siellä veteli viimeisiään... vaihtelin uuden tilalle ja samalla uuden moniurahihnan ja ohjainpyörät. Samalla totaalinen huuhteluhoito, pumpun propeli oli jonkin verran syönyt pumpusta alumiinisulppua systeemiin. Hihna näyttäis olevan niin kireä että ei tuo hihnapyörä vatkaa lainkaan vaikka laakeri olisikin entinen, pyörä rullailee vain hiukan vinossa tuolloin...
12) Kesällä 2013 ei mennyt katsastuksesta läpi.
*****SYY: kalvotetut etuikkunat (!), minkä helveetin takia liike myy autoa katsastuskelvottomana... olis tehnyt mieli soittaa ostopaikkaan jyväskylän gticarcenteriin mutta vastaan sössötys ensimmäisen ongelman (pakoputki) ilmetessä heti ostettua riitti, päätin että en aio enää kyseisestä liikkeestä ostaa autoa. Eipä siinä, HE totesivat minulle puhelimessa että "Ei meiltä varmasti löydy sulle enää autoa kun sä kerran haluat tietää niin tarkkaan auton huoltohistorian eikä me voida sellaista mitenkään tietää". Voi jumalauta mikä myyjän asenne, ISO peukku tälle - alaspäin. Soittelin itse autoa huoltaneet tahot läpi, selvisi mm. että autosta on vaihdettu vaihdelaatikko 160tkm kohdalla uuteen. Arvaisin, että jäähdytysnesteet ovat käyneet moikkaamassa vaihdelaatikkoa tyyppivian ilmetessä. Sehän passaa, syyläri on näemmä vaihdettu 2007-malliseen ja laatikkokin on siis vain 100tkm ajettu
13) Kesällä 2013 ei mennyt katsastuksesta läpi.
*****SYY: kesärenkaat laittomat, kantavuus ei riittänyt. "mikä helevetin kantavuus?" - eipä ole KOSKAAN tullut moisia ongelmia katsastuksessa vastaan mutta näköjään myyjäliikettä ei tosiaan tällaiset asiat kiinnosta...
14) Samaisen katsastuksen yhteydessä meni molemmat etuiskaritkin uusiksi
11) vesipumpun vaihdon yhteydessä kuului hassua sihinää kun käynnistelin ekaa kertaa... yksi tiiviste suuttimen juuresta näkyi vuotavan, mustaa kuonaa alkoi olla hiukan suuttimen vieressä. Ensi viikolla toiv. vielä lokakuun puolella siis "mihin vaan" jonne pääsee, toivottavasti selviää uudella tiivisteellä. Vielä ei ollut kauhiasti mustaa kuonaa koputeltavana eikä äskettäisessä öljynvaihdossa ollut vielä mitään oireita. Kannattaa noita suuttimia näemmä seurailla välillä, se koppa ei ole paha homma ottaa pois ...
*****Vain yksi suutin vuoti, Salon Dieselhuolto Westerlund ihmetteli miten olin moisen huomannut - tarkastamalla suuttimet vesipumpun huollon yhteydessä. Uusiksi meni tiiviste, suuttimen holkki ja kiinnityspultti. Kustannukset olivat mielestäni eritoten merkillepantavat: 70 euroa osineen päivineen. Vielä kerran sanon: KANNATTAA seurata itsekin mitä siellä konehuoneenkin puolella tapahtuu. Nyt päästiin helpolla kun edes tiiviste ei ollut vielä sökö.
15) 267tkm "Dipped beam, right"... oikea lähivalo ja kaukovalo pimeänä... raaaaah. Polttimo? Ballasti? Sulake? Jotain muuta rikki?
*****Tällä kertaa selvittiin näemmä helpolla, Motonetistä 2 x 4300K tarvikelamppua, á 29€ = 58€. Ja sitten tilaamaan "oikeat" ebaystä. Toivottavasti tarvikelamput kestää 200tkm, vaihtaminen oli nimittäin _perseestä_. Eikä nyt ihan pelkällä vaihdolla päästy... xenon-polttimo oli räjähtänyt pilihun päreiksi sinne umpion sisään, piti melko varoen imuroida sisältä hileet pois
16) 277tkm "Car too low" jälleen
******Äänestä päätellen, ilmajousituksen kompressori oli antautunut. Vaihdoin uuden kompressorin ja releen, JMTechistä maksoi kohtuulliset 370€. Oli muuten erinomainen palvelu. Kompressorin vaihdon jälkeen saatoin vetää johtopäätöksen ettei jousitus ollut koskaan toiminutkaan oikein (paineet ei riittäneet?), nyt tuntuu perä jämäkältä. Ja taas mennään.
17) 267tkm ....ja tällä kertaa VASEMMALTA edestä kolahdus kuoppaan ajettaessa...
****** alapallon vaihdollahan tästäkin selvisi
18) 267tkm ...ja sama pärinä alkoi taas pakoputkesta, mahtaako olla niin että 30-sarjan renkailla vain värisee liikaa toi pakoputki ettei kestä kiinni?
****** paksumpaa tavaraa pakoputken kannakkeeseen, nyt on kestänyt hyvin kiinni.
19) 277tkm ..."car too low" ja perä alhaalla vaihteeksi... kompuran äänestä päätellen vetelee viimeisiään
****** uusi kompura paikoilleen Jmtechistä 370€, mainio palvelu ja vinkkejä korjaukseen piisasi
20) 279tkm ...perä tuntuu tipahtavan "viikonlopun yli" ja liikkeelle lähtiessä nousee uudella kompuralla supernopeasti. Mutta, ei tietoa pöriseekö kompura paljonkin ajon aikana. Uudet takapussit air-suspension shopista maksoi varsin kohtuulliset 720€ toimitettuna, sitten pitäisi olla melko viimeisen päälle korjattu ennen kuin sbc laukeaa...
****** 280tkm vaihdettu uudet takapussit ja jousitus toimii taas kuin junan vessa. Perä pysynyt esim 5 päivää putkeen ylhäällä kivutta.
21) 286tkm "battery voltage low convenience functions disabled" - ja ulkona 30 lämmintä eikä ilmastointi toimi... huhhuh... ajelinpa ekalle clas ohlsonille ja totesin volttimittarilla latausjännitteen olevan 11,5V luokkaa. Eiköhän se laturi siis ole paskana - ja veho ilmoitti marmoritiskinsä hinnaksi "ohhoh voiko tää laturi tosiaan maksaa meillä 1500€". ei hassummat lähtökohdat`? Nyt auto jo korjaamolla, katotaas kuinka käy...
****** ...ja laturihan se vain oli sökönä, uusi tehdaskorjattu tilalla ja taas hyrisee.
22) 290tkm taas öljynvaihdon yhteydessä yksi suihku vuoti
****** ja taas Westerlund korjasi salossa, oli niin ajoissa huomattu ettei ollut yhtään kuonaa...
Viimeksi muokannut Jaanika, 26.6.2014 22:10. Yhteensä muokattu 19 kertaa.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Jäinen Kippo:
Laajakuva sisältä:
Mikäs se kyynärnojasta löytyikään...
"Sika"osasto se vasta siistissä kunnossa onkin.
[/img]
Laajakuva sisältä:
Mikäs se kyynärnojasta löytyikään...
"Sika"osasto se vasta siistissä kunnossa onkin.
[/img]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Ensimmäisenä työn alla:
-ajotietokoneeseen käsiksi torquella
-konehuoneen lähempi tarkastelu onko vuotoja missään päin
-eikö sitä ruostetta muka löydy mistään?
-vaihdelaatikon öljynvaihto
-huoltohistoriaa jos jostain saisi saksan ajoilta... mahtaisko löytyä 430tkm öljynvaihto?
-ajotietokoneeseen käsiksi torquella
-konehuoneen lähempi tarkastelu onko vuotoja missään päin
-eikö sitä ruostetta muka löydy mistään?
-vaihdelaatikon öljynvaihto
-huoltohistoriaa jos jostain saisi saksan ajoilta... mahtaisko löytyä 430tkm öljynvaihto?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Ei ole pajalla mutta hyvää vauhtia menossa... tarkoituksena ainakin vaihtaa
-laatikon öljyt + se "vuotava töpseli" minkä vinkkauksesta AM:lle kiitos
-moottoriöljyt
Sekä tutkiskella laitoksen kuntoa noin yleensä... kun pääsee ekaa kertaa vasta montulle tökkimään reikiä umpiruosteiseen pohjaan?
-laatikon öljyt + se "vuotava töpseli" minkä vinkkauksesta AM:lle kiitos
-moottoriöljyt
Sekä tutkiskella laitoksen kuntoa noin yleensä... kun pääsee ekaa kertaa vasta montulle tökkimään reikiä umpiruosteiseen pohjaan?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
No niin, eka huolto/tarkistuskierros käyty läpi.
Automaattiöljyt tuli vaihdettua sähkötöpseleineen, lisäksi pakoputken hassua särinää pitänyt korvake tuli hitsattua takaisin kiinni.
Samalla löytyi outo vika takaluukusta, korjatessani tuota peräluukun kahvan tyyppivikaa (kahva jää jumiin pohja-asentoon jos ovet ovat lukossa) meni rekkarikilvestä valot. Vasemmalle sain valot crc:llä ja liittimiä heiluttelemalla mutta oikea polttimo ei suostunut yhteistyöhön mitenkään. Loppujen lopuksi kun kaikki johdot oli luukun sisältä käyty läpi, syttyi rekkarivalo pelkällä linssin koputtelulla ilman mitään järkevää syytä. On toiminut moitteetta siitä lähtien.
Tarinan opetus: jos se on rikki, älä korjaa sitä...
Automaattiöljyt tuli vaihdettua sähkötöpseleineen, lisäksi pakoputken hassua särinää pitänyt korvake tuli hitsattua takaisin kiinni.
Samalla löytyi outo vika takaluukusta, korjatessani tuota peräluukun kahvan tyyppivikaa (kahva jää jumiin pohja-asentoon jos ovet ovat lukossa) meni rekkarikilvestä valot. Vasemmalle sain valot crc:llä ja liittimiä heiluttelemalla mutta oikea polttimo ei suostunut yhteistyöhön mitenkään. Loppujen lopuksi kun kaikki johdot oli luukun sisältä käyty läpi, syttyi rekkarivalo pelkällä linssin koputtelulla ilman mitään järkevää syytä. On toiminut moitteetta siitä lähtien.
Tarinan opetus: jos se on rikki, älä korjaa sitä...
Viimeksi muokannut Jaanika, 26.6.2014 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
240k ajettu korvake (?)...
Ennen:
Jälkeen:
Tämä piti ihan huomattavaa särinää 1150rpm nurkilla.
Ennen:
Jälkeen:
Tämä piti ihan huomattavaa särinää 1150rpm nurkilla.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
No niin, Ari66:n suosituksesta tuli haettua Veholta tuo muovinen maskisuoja. Sitä piti syystä tai toisesta hiukan tuunata (vuolla puukolla) tuohon -03 -malliin mutta kyllä on hinta-laatusuhteessa varsin tehokas läystäke.
Jo aiemmin nuo eemelin lämmöt nousivat hyvin mutta nyt ei tuntunut tuo -20C pakkastakaan haitanneen.
Jo aiemmin nuo eemelin lämmöt nousivat hyvin mutta nyt ei tuntunut tuo -20C pakkastakaan haitanneen.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
vetokoukuksi kannattaa katella vaikka ebaysta se taittuva koukku, on nimittäin aika kätsy. siskolle laittelin sen niin tuli maksamaan samanverran mitä täälä ois normi irrotettava tullu maksaan eikä tartte taistella sen kanssa että on jäätyny/ruostunu kiinni se irrotettava ja ei jää mitään ylimääräsiä näkyviin, ei koukun kiinnitystä eikä valopistokettakaan...
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
No perskuta Insaneme, kuulostaa hyvältä. Olisko sulla tuommoosen taittuvan koukun mallia ja/tai kuvaa?
Kyllähän sen asennus sujuu varmaan itsekin, johtosarja vaatinee hiukan tutustumista ja kai se lopuksi pitää sitten softauttaa *:lla oikean näköiset valot sinne kärryyn, tutkan kanssa ei onneksi tarvitse puljata kun sitä ei ole.
Kyllähän sen asennus sujuu varmaan itsekin, johtosarja vaatinee hiukan tutustumista ja kai se lopuksi pitää sitten softauttaa *:lla oikean näköiset valot sinne kärryyn, tutkan kanssa ei onneksi tarvitse puljata kun sitä ei ole.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Oisko tästä apua.Jaanika kirjoitti:No perskuta Insaneme, kuulostaa hyvältä. Olisko sulla tuommoosen taittuvan koukun mallia ja/tai kuvaa?
Kyllähän sen asennus sujuu varmaan itsekin, johtosarja vaatinee hiukan tutustumista ja kai se lopuksi pitää sitten softauttaa *:lla oikean näköiset valot sinne kärryyn, tutkan kanssa ei onneksi tarvitse puljata kun sitä ei ole.
viewtopic.php?p=325261#325261
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=119341
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Itse olen ollut tyytyväinen Thulen koukkuun.
Nopea ja helppo kiinnittää ja irroittaa.
Maksoi 550 e asennettuna (taisin aiemmin jossain yhteydessä mainita hinnan väärin eli väitin sen maksaneen 650 e).
No.. viime lauantaina oli sähköjen kanssa ongelmaa, mutta enpä taida sitä Thulen syyksi vielä laskea....
Tokihan alkuperäinen taittuva varmaan on parempi.
Toimiikos ne taittomekanismit, kun takahelman sisäpuoli on täynnä jäätynyttä loskaa?
Nopea ja helppo kiinnittää ja irroittaa.
Maksoi 550 e asennettuna (taisin aiemmin jossain yhteydessä mainita hinnan väärin eli väitin sen maksaneen 650 e).
No.. viime lauantaina oli sähköjen kanssa ongelmaa, mutta enpä taida sitä Thulen syyksi vielä laskea....
Tokihan alkuperäinen taittuva varmaan on parempi.
Toimiikos ne taittomekanismit, kun takahelman sisäpuoli on täynnä jäätynyttä loskaa?
Olipa mielenkiintoinen löytö viikonloppuna tuolta akkuosastolta... 70Ah lyijyakku 320cdi:ssä...? Näyttäisi orkkisakulta vieläpä.
Ihmekös kun pari kertaa näyttänyt mittaristossa "Battery voltage low" tms ilmoitusta kun ollut parinkympin pakkasia jo viikkotolkulla, öisin 30... eikä tuo tuolla kontin alla mihinkään lämpene jotta ottaisi edes hiukan latausta vastaan. Käsittämättömän hyvässä kunnossa tuo takakontin pohja 10v vanhaksi autoksi... ei häpeä uutta lainkaan.
Saa nähdä vaivaudunko sijoittamaan seuraavaksi AGM:ään jos tää on pakkasilla pelannut näinkin hyvin... tämän helmen ainakin taidan käyttää loppuun, nyt on ladattu ctekillä täyteen samalla kun defa on puhaltanut akkutilaa lämpimäksi.
Ihmekös kun pari kertaa näyttänyt mittaristossa "Battery voltage low" tms ilmoitusta kun ollut parinkympin pakkasia jo viikkotolkulla, öisin 30... eikä tuo tuolla kontin alla mihinkään lämpene jotta ottaisi edes hiukan latausta vastaan. Käsittämättömän hyvässä kunnossa tuo takakontin pohja 10v vanhaksi autoksi... ei häpeä uutta lainkaan.
Saa nähdä vaivaudunko sijoittamaan seuraavaksi AGM:ään jos tää on pakkasilla pelannut näinkin hyvin... tämän helmen ainakin taidan käyttää loppuun, nyt on ladattu ctekillä täyteen samalla kun defa on puhaltanut akkutilaa lämpimäksi.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Kiitosta, näemmä tuo VRLA tosiaan meinaa että kyseessä on suljettu akku ja silloin aina joko AGM tai geeliakku eli mersun tapauksessa lienee se AGM.
Miinusnapaan oli stanssattu 23/03 eli melkoisen taipaleen on originaali akku matkustanut, tosin 10 vuoteen kilsoja on vasta 245000
Miinusnapaan oli stanssattu 23/03 eli melkoisen taipaleen on originaali akku matkustanut, tosin 10 vuoteen kilsoja on vasta 245000
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Ei ole luurissa valmistenumeroa... Mut katoin tovi sitten, järeä laturi löytyy mutta ei high capacity batteryä
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Taitaa seuraava vika/ominaisuus orastaa =)
Eemeli alkanut välillä pitää melkoista ennestään tuntematonta ääntä sisälle kun sisätilan lämmitys on päällä... sisällä kuulostaa lähinnä "jyrinältä".
Tuo ventovieras ääni on aina samalla äänenvoimakkuudella ja taajuudella, riippumatta tuulettimen nopeudesta tai siitä minne päin fööni puhaltaa... sillä en nyt ensimmäisenä sitä puhallinta epäilisi. Aivan tasainen ääni, kuin joku moottori hurisisi.
"Jyrinä" - miltä se sisällä kuulostaa - tai "jurruutus" - loppuu oitis jos laittaa puhaltimen 0-asentoon. Mikään säädin ei siihen vaikuta mitenkään, se joko kuuluu tai ei kuulu. Eikä se loppupelistä ole kovin häiritseväkään mutta kun on tuohon hiljaiseen eemeliin tottunut...
Onkos tuollaisesta kokemuksia tai ajatuksia mistä voisi johtua?
Eemeli alkanut välillä pitää melkoista ennestään tuntematonta ääntä sisälle kun sisätilan lämmitys on päällä... sisällä kuulostaa lähinnä "jyrinältä".
Tuo ventovieras ääni on aina samalla äänenvoimakkuudella ja taajuudella, riippumatta tuulettimen nopeudesta tai siitä minne päin fööni puhaltaa... sillä en nyt ensimmäisenä sitä puhallinta epäilisi. Aivan tasainen ääni, kuin joku moottori hurisisi.
"Jyrinä" - miltä se sisällä kuulostaa - tai "jurruutus" - loppuu oitis jos laittaa puhaltimen 0-asentoon. Mikään säädin ei siihen vaikuta mitenkään, se joko kuuluu tai ei kuulu. Eikä se loppupelistä ole kovin häiritseväkään mutta kun on tuohon hiljaiseen eemeliin tottunut...
Onkos tuollaisesta kokemuksia tai ajatuksia mistä voisi johtua?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Noniiiin, päivittelin vika/huoltolistaa tuonne ekaan postaukseen, jos joku sattuisi kokemaan joskus hyödylliseksi Ilmanputsareiden, öljyjen sun muiden vaihtoa en jaksa tänne raapustella, ne pitää olla tiptop erikseen mainitsemattakin...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
...ja nyt löytyy suutin"remppakin" vikalistalta. Ittellä kun on tapana aina vilaista suuttimiakin kun moottorin suojakopat on irti... ei ole mennyt oppi hukkaan. Tiivisteellä, holkilla ja pultilla selvittiin - töitä tunnin verran. Ei ollut edes tiiviste vielä sökö mutta vuoti juuri sen verran että sihisi ja keräsi kuonaa pienen kökön suuttimen juureen.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Oho onko tekstiin lipsahtanu _jako_hihna johonki 8----o mahtaa olla painunut mieleen moiset kötöstykset entisestä menopelistä kun vieläki näkee niistä painajaisia XD
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Ja taas päivitetty vikalistaa... tasonsäädön kompressoria vaihdettu, vähän hitsausta ja sitä rataa.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
täytyypä vilkaista... eka veikkaus oli 6110/6150, niitähän on hiukan erilaisiakin riippuen sukupolvesta.
varminta olis varmaan katsoa sen kyynärnoja-telakan ID ja googlettaa mikä siihen sopii?
mutta ei ole tuollaisen kyynärnoja/comand-HF:n voittanutta, aivan huikea kapistus kun käyttää rinnakkaissimmiä jossa sama numero kuin mukana kulkevassa puhelimessa.
varminta olis varmaan katsoa sen kyynärnoja-telakan ID ja googlettaa mikä siihen sopii?
mutta ei ole tuollaisen kyynärnoja/comand-HF:n voittanutta, aivan huikea kapistus kun käyttää rinnakkaissimmiä jossa sama numero kuin mukana kulkevassa puhelimessa.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
....auto toiminut kohta 10000km moitteetta ja menossa kauppaan s204 200cdin tieltä... EHKÄ. Oonko aivan pöpi?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Kyllä. Itsellä on tuollainen w211 320cdi ja muutamilla tuttavilla s204 200 ja 250cdi niin tuntuu vähän semmoselta corollalta tuo c-malli. Toki hyvä autohan se on mutta kyllä E-mallia tulisi ikävä itsellä.Jaanika kirjoitti:....auto toiminut kohta 10000km moitteetta ja menossa kauppaan s204 200cdin tieltä... EHKÄ. Oonko aivan pöpi?
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02