Olen ostamassa 270cdi-03 270tkm?
Olen ostamassa 270cdi-03 270tkm?
Niimpä, olen ostamassa kyseisen laista autoa vaimon käyttöön. Auto on siis 270 cdi farkku. Olen menossa tekemään kauppoja ens kuun alussa ja minulla ei ole hajuakaan siitä mitä pitäis tsekata siit autost et uskaltais ostaa. Varusteissa löytyy. Xenon,webasto.navi,kattoluukku,nahat,tutkat ym. Olen kuitenkin laittamassa paljon rahaa kiinni autoon ja on turhautunut olo kun en tiedä kandeeko ostaa. Auttakaa hyvät Mersu frendit. Vuosimalli on 2003.
Ei kai tuossa mitään sen ihmeellisempää kuin mitään muutakaan autoa ostaessa. Katot että nesteet on pysyny sisällä, varusteiden toiminta ja sitte ruosteet. Jos automaatti, niin sen toiminta ja jonkun näköistä tositetta olis hyvä löytyä vaihteiston öljyjenvaihdosta, ne kun jää monelta vaihdattamatta.
Edes kohtalaisella huolenpidolla kilometrit ei pitäisi tuntua tai näkyä missään muualla kuin mittaristossa
Edes kohtalaisella huolenpidolla kilometrit ei pitäisi tuntua tai näkyä missään muualla kuin mittaristossa
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Jos SBC-yksikkö on lähiaikoina vaihdettu, ok. Jos yksikkö on vielä alkuperäinen, menee se kohta vaihtoon. Tai sitten ei, riippuu, millaisella ajolla ollut - paljon jarrutelluissa kaupunkiautoissa voivat mennä jo sadantonnin kohdalla, kun taas maantiellä voi mennä hyvin puoli miljoonaa. -03 Ei mene enää takuuseen. Tehdasuusi/tehdaskorjattu maksaa asennuksineen 2000-3000€, käytettyjä saa muutamalla satasella ja vähänajettuja tonnilla.
Vähän on mittarissa.
03 vuoden autosta alustan kolinat syyniin, samaten kun vaihdelaatikon toiminta. Harvassa on ne alkupään w211 autot joissa laatikko toimii niin kuin kuuluu. Yleensä kierrokset seilaa jo 50 vauhdissa miten sattuu ja kun mainitsee asiasta omistajalle tai myyjälle niin kommentti on luokkaa, " laatikossa ei ole mitään vikaa, siihen on juuri turbiiini korjattu, kierrosten seilaaminen johtuu siitä ettei laatikko ole vielä oppinut kunnolla"
03 vuoden autosta alustan kolinat syyniin, samaten kun vaihdelaatikon toiminta. Harvassa on ne alkupään w211 autot joissa laatikko toimii niin kuin kuuluu. Yleensä kierrokset seilaa jo 50 vauhdissa miten sattuu ja kun mainitsee asiasta omistajalle tai myyjälle niin kommentti on luokkaa, " laatikossa ei ole mitään vikaa, siihen on juuri turbiiini korjattu, kierrosten seilaaminen johtuu siitä ettei laatikko ole vielä oppinut kunnolla"
No hirveän ja hirveän... ilmapussit 300e/kpl ja airmaticin iskaritkin reilut 400e/kpl ja kyytihän tuollaisessa airmaticissa on parhaimmasta päästä mitä tuon aikakauden autoilla on tarjota Nii ja ostajalle tiedoksi että farkussa sitten muuten on tavalliset iskarit takana noiden ilmapussien lisäksi, jos ei ole erikseen rustattu tuota airmaticia, jotein vähintään noilla kärsii ajella myös tälläiset itseni kaltaiset risaperseetkin vallan hyvinSergey kirjoitti:kannattaa foorumeilta etsiä sanalla "Airmatic". Hirveen hintasta remppaa jos airmaticin tai farmarin jouset reistailee.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
No mitä tältäkin foorumilta on saanut omistajien kokemuksista lukea niin ei se airmatic-kyyti välttämättä ole ihan silkkaa juhlaa (lue esim. Roiston E500 topikki).sonikki kirjoitti:...kyytihän tuollaisessa airmaticissa on parhaimmasta päästä mitä tuon aikakauden autoilla on tarjota
Mutta airmaticin (ja farkkuissa takajousituksen ilmapussien) kanssa elo on sietämätöntä juurikin täällä pohjoisen olosuhteissa koska niissä suurimpia ongelmia on etteivät ne kestä pakkasia. Enitenhän niitä farkkuja näkee persaus tontissa juurikin alkutalvesta kun ensimmäiset kovat kelit on koettu, Vehon pihallakin näkee parhaimmillaan rivistön odottamassa halliin pääsyä. Ja jos joutuu joka alkutalvesta kaivelemaan niitä satasia lompakosta niin alkaahan se jossain vaiheessa korpeamaan.
Tuttu taksimies tuotti Saksasta käytetyn W220:n ja hakiessaan sitä kotiin ei päässyt kuin noin 400 km kun Suomen talvessa auto löi tonttiin ja hinuria kutsuttiin paikalle. Puolentoista tonnin remontin jälkeen matka jatkui.
Yksittäistapauksista ei voida enää puhua, kyllä nämä huonot kylmänsieto-ominaisuudet Vehollakin jo tunnustetaan. Sitä en sitten tiedä miksi esim. raskaassa kalustossa homma toimii, kai siellä komponentit on sen verran järeämpää luokkaa...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Tullaanko foorumeille yleensä kyselemään apua ongelmatilanteissa, vai ylistämään sitä, miten hyvin vehkeet on pelannut? Jos kymmenestä auton omistajassa 1 tulee kysymään apua foorumilta jonkun asian tiimoilta ja 9 ajaa tyyväisenä autoillaa, tekeekö se kyseisestä asiasta huonon? Pelkästään foorumeita lukevan mielestä ehkä tekee. Itse koitan jakaa täällä omakohtaisia tai vähintään lähipiirissä tapahtuneita kokemuksia, enkä jakaa foorumeilta päähänpinttyneitä mielikuvia. Niiden perusteella ei voisi ostaa minkään näköitä autoa IKINÄ, kaikki merkit/mallit on pullollaan vikoja kun fooruilta lukee. Roiston tapaukseen sen enempää perehtymättä, auto oli käsittääkseni jo ostohetkellä epäkunnossa (oliko siellä nyt joku kolina vai mikä), pitäisikö tämän kertoa jotain asiasta? Voisin kuvitella että asia oli huomioitu hinnassa noin selvästi havaittavassa viassa, ehjiäkin kuitenkin on tarjolla.Eldorado kirjoitti:No mitä tältäkin foorumilta on saanut omistajien kokemuksista lukea niin ei se airmatic-kyyti välttämättä ole ihan silkkaa juhlaa (lue esim. Roiston E500 topikki).
Perustuuko tämä "tieto" vieläkin siihen 10v. foorumille postattuun, yhteen ainokaiseen kuvaan, missä noita oli 2 vai peräti 3 samanaikaisesti Vehon pihassa? Mä en nähnyt taaskaan ainuttakaan kappaletta hakiessani viimasuojan omaan (pakkasista huolimatta, perse pystyssä kulkevaan) meseen merkkiliikkeestä, mikä oli muuten halvempi, parempi nopeammin saatavissa kuin motonetissä).Eldorado kirjoitti:Vehon pihallakin näkee parhaimmillaan rivistön odottamassa halliin pääsyä.
Olisko sellasta ihan pienehköä yleistyksen makua tässäkin? Toki näissä ilmapussillisissa on omat ongelmansa, mutta itse otin aivan tietoisen riskin tuon farkun kanssa, että sinne voi tulla vikaa, ihan niin kuin mihin tahansa mukavuusvarusteeseen ja sellaisen hetken tullessa olen valmis siintä maksamaan, varsinkin kun asiassa ei tarvitse olla enää pelkästään merkkiliikkeen armoilla.Eldorado kirjoitti:Ja jos joutuu joka alkutalvesta kaivelemaan niitä satasia lompakosta niin alkaahan se jossain vaiheessa korpeamaan.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Pitkästi toistatuhatta autoa hinanneena kohdalle on sattunut vain yksi ilmapussivikainen W211, kun taas katkenneita rautajousia on listalla varmaan parikymmentä. Muutama Väyrynen, monta ranskalaista jne.
Sitä paitsi Airmaticissa on yksi asia, mitä kaipaa aina: säädettävä korkeus. Avantgarde on ihan liian matala mökkiteille, mutta kun ei viitsisi sen takia korkeitakaan jousia laittaa, koska minusta auton pitää näyttääkin joltain.
Sitä paitsi Airmaticissa on yksi asia, mitä kaipaa aina: säädettävä korkeus. Avantgarde on ihan liian matala mökkiteille, mutta kun ei viitsisi sen takia korkeitakaan jousia laittaa, koska minusta auton pitää näyttääkin joltain.
Ilmapusseja vaihdellaan, ja kompuroita.
Paljon vikaherkempihän ilmajousitus on kuin edeltäjien hydraulinen tasonsäätä rautajousineen.
Ei niitä kuitenkaan joka talvi joka autoon uusia tarvitse vaihdella, eikä ostajat liene niin tarkalle eurojaan tiristäneet autonhankinnassa etteikö olisi varaa pitää ajopeliä kunnossakin.
Paljon vikaherkempihän ilmajousitus on kuin edeltäjien hydraulinen tasonsäätä rautajousineen.
Ei niitä kuitenkaan joka talvi joka autoon uusia tarvitse vaihdella, eikä ostajat liene niin tarkalle eurojaan tiristäneet autonhankinnassa etteikö olisi varaa pitää ajopeliä kunnossakin.
Re: Olen ostamassa 270cdi-03 270tkm?
Jos ei maksa 9-10 tonnia enempää niin noilla kilsoilla ole niin iso merkitysmatzon kirjoitti:Niimpä, olen ostamassa kyseisen laista autoa vaimon käyttöön. Auto on siis 270 cdi farkku. Olen menossa tekemään kauppoja ens kuun alussa ja minulla ei ole hajuakaan siitä mitä pitäis tsekata siit autost et uskaltais ostaa. Varusteissa löytyy. Xenon,webasto.navi,kattoluukku,nahat,tutkat ym. Olen kuitenkin laittamassa paljon rahaa kiinni autoon ja on turhautunut olo kun en tiedä kandeeko ostaa. Auttakaa hyvät Mersu frendit. Vuosimalli on 2003.
Mikäli kalliimpi niin silloin hinta laitettu siinä uskossa,että mittarilukema pitää paikkansa
ite en pelkäisi sbc:tä ja ilmapusseja. jos pussit vuotaa niin uutta tilalle ne maksaa vähän yli 300e kpl ja kestää seuraavat 10v. 80% sbc boxeista ei tarvitse vaihtaa vaan ne saa kuntoon laskurin nollauksella ja hiilien vaihdolla.
ja jos sitä ostaa yli 10000e tälläisen niin pitää olla myös vara tehdä välillä muutaman satasen remppoja.
ja jos sitä ostaa yli 10000e tälläisen niin pitää olla myös vara tehdä välillä muutaman satasen remppoja.
Eemeli on ihan kiva. Ite tykkäsin väykystä enemmän mutta mulla saattoikin olla hyvä yksilö sekä ajolleen että vetoineen (kiitos tapsan). Nykyinen 211 vetää paremmin (kiitos tuikun) mutta kulutus/vedot ei oo ihan tasapainossa eli vaakakuppi kääntyy pre-facelift 270CDi 211:een tai väykkyyn. Väykyssä paree lääni ja leppoisampi ajettavuus mutta silti pystyy kohtuu koviinkin suorituksiin. 211:n etuna hiljaisuus ja onhan se modernimpi. Hydrauliikka on silti parempi ku ilmajouset.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Meitsin E270cdi farkku -03 on kyytinyt nyt 430tkm. Luotettava vahva vetojuhta. Toinen ilmapussi taakse vaihdettu viime kesänä ja sbc yksikkö takuuseen 3v sitten. Penkin antureita on menny kahdesti ja on aika suolanen kilohinnaltaan. Laturi meni kesällä. Huoltaa vain aikanaan ja niveliä menee niinkuin mersussa kuuluukin. Ottasin uuvelleenkin.
Nyt on 270cdi himassa
Haettiin se sitten pari viikkoo ennen joulua ja hyvin on pelittänyt. Meni aikaa tutustua kaikkiin hienouksiin mitä siinä on. Ilmapusseja ei myyjän mukaan ole. Auto on erittäin hyvä ajolleen, ainoastaan pientä ulinaa kuuluu vaihteistosta, en tiedä onko normaalia, kun en ole vastaavalla ajellut. Auto on siis 270cdi ja Avantgarde varusteet. Tuulilasi menee vaihtoon ja etupuskuri maalaukseen kesällä. Ihan tyytyväinen olen autoon ja vaimokin sanoi, et ei enään muun merkkisiä tule. Kiitos kaikille, jotka annoitte hyviä vinkkejä/ palautetta.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 07.1.2013 23:25
Re: Nyt on 270cdi himassa
Onnea uuden kulkineen johdosta !matzon kirjoitti:Haettiin se sitten pari viikkoo ennen joulua ja hyvin on pelittänyt. Meni aikaa tutustua kaikkiin hienouksiin mitä siinä on. Ilmapusseja ei myyjän mukaan ole. Auto on erittäin hyvä ajolleen, ainoastaan pientä ulinaa kuuluu vaihteistosta, en tiedä onko normaalia, kun en ole vastaavalla ajellut. Auto on siis 270cdi ja Avantgarde varusteet. Tuulilasi menee vaihtoon ja etupuskuri maalaukseen kesällä. Ihan tyytyväinen olen autoon ja vaimokin sanoi, et ei enään muun merkkisiä tule. Kiitos kaikille, jotka annoitte hyviä vinkkejä/ palautetta.
Btw, jos kyseessä farkku niin kyllähän ne ilmapussit siellä takana on jokatapauksessa.
Re: Nyt on 270cdi himassa
onko se cee vai ee-mallimatzon kirjoitti:Haettiin se sitten pari viikkoo ennen joulua ja hyvin on pelittänyt. Meni aikaa tutustua kaikkiin hienouksiin mitä siinä on. Ilmapusseja ei myyjän mukaan ole. Auto on erittäin hyvä ajolleen, ainoastaan pientä ulinaa kuuluu vaihteistosta, en tiedä onko normaalia, kun en ole vastaavalla ajellut. Auto on siis 270cdi ja Avantgarde varusteet. Tuulilasi menee vaihtoon ja etupuskuri maalaukseen kesällä. Ihan tyytyväinen olen autoon ja vaimokin sanoi, et ei enään muun merkkisiä tule. Kiitos kaikille, jotka annoitte hyviä vinkkejä/ palautetta.
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
Ilmaiskarit
Kyllä mun mielestä on farkussa ilmaiskarit mulla oli ainaskin vm. 2006
Auto on käyttöä varten
Re: Nyt on 270cdi himassa
Avantgardehan ei ole mikään varustetaso vaan varusteet tulee siitä mitä tilauksen yhteydessä ruksittu.matzon kirjoitti: Auto on erittäin hyvä ajolleen, ainoastaan pientä ulinaa kuuluu vaihteistosta, en tiedä onko normaalia, kun en ole vastaavalla ajellut. Auto on siis 270cdi ja Avantgarde varusteet.
Ehjä laatikko ei pidä mitään ääntä ja farkuissa on tehtaalta lähtiessään ilmapussit takana. Eriasia sit jos joku vatipää menny vaihtamaan rautaa tilalle..
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
Mitäs ne sitten on ne classic, elecance ja avantgarde? Saahan classiciin nahat, jos haluaa tietenkin, mut mulla sellainen käsitys, et avantgarde on parhaiten varusteltu. Vaimon autossa, kun on melkein kaikki mahdolliset. muisti puuttuu penkkien säädöistä, mutta muuten taitaa olla kaikki. Takapenkeissäkin lämmitys. En tiedä, mutta meinaan vaihdattaa laatikkoon öljyt ja suodattimen. Mites sen moottoriöljyn pinnan voi tarkistaa, kun ei ole sitä tikkua, jotenkin siis näkyy sieltä mittaristosta... Saako sitä automaattilootan mittatikkua miten irti? Kylmänä laatikko pitää sellaista pientä ulinaa, mutta lämpöisenä ei kuulu kovin hyvin, mutta kuitenkin.
Tämän yksilö haettiin Turusta Auto liikkeestä. Konepelti maalattiin liikkeen piikkiin ja puskurin maalauksesta saatiin hinnasta pois. Apukuskin penkissä pieni reikä, jonka saan myös korjauttaa liikkeen piikkiin. Talvirenkaat 17" ja kesärenkaat 16" ja pintaa ihan kivasti. Naviin tarttis jostain saada suomen kartta. Tuontiauto kun on niin ohjekirjat saksan kielellä joten nekin tarttis saada suomennettua. Et semmosta. Mukavaa uutta vuotta meseläisille.
Tämän yksilö haettiin Turusta Auto liikkeestä. Konepelti maalattiin liikkeen piikkiin ja puskurin maalauksesta saatiin hinnasta pois. Apukuskin penkissä pieni reikä, jonka saan myös korjauttaa liikkeen piikkiin. Talvirenkaat 17" ja kesärenkaat 16" ja pintaa ihan kivasti. Naviin tarttis jostain saada suomen kartta. Tuontiauto kun on niin ohjekirjat saksan kielellä joten nekin tarttis saada suomennettua. Et semmosta. Mukavaa uutta vuotta meseläisille.
Re: Nyt on 270cdi himassa
Avantgarde on nimenomaan varustetaso jonka päälle voi sitten ruksia lisää mitä haluaaTabuli kirjoitti:Avantgardehan ei ole mikään varustetaso vaan varusteet tulee siitä mitä tilauksen yhteydessä ruksittu.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Juu, nuo kolme 'tasoa' määrittelevät mitä löytyy vakiona, lisäksi alusta on erilainen, kaikenhan ekstranhan saa sitten ruksitettua.matzon kirjoitti:Mitäs ne sitten on ne classic, elecance ja avantgarde? Saahan classiciin nahat, jos haluaa tietenkin, mut mulla sellainen käsitys, et avantgarde on parhaiten varusteltu. Vaimon autossa, kun on melkein kaikki mahdolliset. muisti puuttuu penkkien säädöistä, mutta muuten taitaa olla kaikki. Takapenkeissäkin lämmitys. En tiedä, mutta meinaan vaihdattaa laatikkoon öljyt ja suodattimen. Mites sen moottoriöljyn pinnan voi tarkistaa, kun ei ole sitä tikkua, jotenkin siis näkyy sieltä mittaristosta... Saako sitä automaattilootan mittatikkua miten irti? Kylmänä laatikko pitää sellaista pientä ulinaa, mutta lämpöisenä ei kuulu kovin hyvin, mutta kuitenkin.
Tämän yksilö haettiin Turusta Auto liikkeestä. Konepelti maalattiin liikkeen piikkiin ja puskurin maalauksesta saatiin hinnasta pois. Apukuskin penkissä pieni reikä, jonka saan myös korjauttaa liikkeen piikkiin. Talvirenkaat 17" ja kesärenkaat 16" ja pintaa ihan kivasti. Naviin tarttis jostain saada suomen kartta. Tuontiauto kun on niin ohjekirjat saksan kielellä joten nekin tarttis saada suomennettua. Et semmosta. Mukavaa uutta vuotta meseläisille.
Se lootan putken päässä on sinetti, tikku pitää tilata siihenkin erikseen (tai tehdä itse, foorumilla on ohjeita).
Sieltä mittaristosta löytyy se öljyn tarkistuskin, mulla muistaakseni näytti oletuksena vaan 'ok'... kattele niitä ohjekirjan kuvia, niistäkin jotain ymmärtää
Ohjekirjan saa soomeksi vaikka Vehosta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Nyt on 270cdi himassa
Eiköse silloin olis varustetaso jos varusteet määräytyis sen mukaan?XUX63 kirjoitti:Avantgarde on nimenomaan varustetaso jonka päälle voi sitten ruksia lisää mitä haluaaTabuli kirjoitti:Avantgardehan ei ole mikään varustetaso vaan varusteet tulee siitä mitä tilauksen yhteydessä ruksittu.
Mennään prisman pihaan ja napataan kymmennen avantgardea vertailuun niin voin luvata, että yksikään ei ole toisensa kopio.
Jos kaikki avantgardet olis samoilla varusteila niin puhuisin avantgarde varustetasosta, mutta täs tilantees itse puhun ainaki avantgarde mallista, joka on sitte hyvillä tai karvalakkivarusteilla varustettu..
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7