S211 E320CDI V6 kiertoon lähti..

kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

S211 E320CDI V6 kiertoon lähti..

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tälläinen S211 E320CDI V6 V-keulanen Avantti tarttui lauantaina mukaan hetken mielijohteesta, vaikka hakusessa olikin w212 E350CDI.
Oli sen verta halpa suhteessa tarjonnan vähäisiin kilometreihin nähden, 219tkm, niin ajattelin miksei. Tai noh annoin emännän päättää.

Ensimmäiset laiton kohteetkin löytyi. Alapalloista löytyy molemmilta puolin välystä, ja repsikan puolelta sitäkin enemmän. Leimauksen jälkeen ajettu 10tkm.
Oli kyllä sen verta väljä, että eivät ole kovinkaan tarkaan konttorilla katsoneet.

Saa nähdä kauan mielenkiinto riittää.. Alko sen verran hienosti, kun eilen kolisi etupää ensimmäisen kerran jo kauppareissulla kun hidastetöyssyistä ajo, että rupesi ottamaan aivoon.
Eipä voinut koeajolla sitten kolista..

vähän tietoja autosta..

http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... u=-9wtx3-d

Mitäs asiantuntijat sanovat.

Mitäs näillä kilometreillä yleensä uusitaan alustasta?

Oma tuntuma on että melkein kaikki pitäisi jo uusia.
Viimeksi muokannut kryptonite, 24.11.2015 23:23. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tänään tunkkailin takapään. Sieltä ei kyllä löytänyt välystä. Ei sivuttais eikä pystysuunnassa.

Jos uudet iskarit eteen ja taake, ja alapallojen vaihto eteen. Katsotaan tilannetta uusiksi alustan suhteen uudelleen.

Osaako joku guru kertoa mitä autosta on rikki, kun ajotietokone herjaa vasenta rekisterikilvenvaloa vaikka polttimot on vaihdettu C5W.
Autossa oli jotkut halvan näköiset ledit ängetty. Nyt vähän pelottaa että mitä mahdollinen oikosulku on rikkonut..
ei varmaan ilman testerillä selviä?

Olen miettinyt oman starin hankkimista. Onko guruilla suosituksia?
missä on parhaat optiot ja paras toimivuus?
220.128 Black devil
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

kryptonite kirjoitti:Olen miettinyt oman starin hankkimista...
viewtopic.php?t=52128

EDIT: jaa se onkin jo myyty, sorry...... :oops:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mulla pitää päivän pari virheilmoa vaikka uudet polttimot paikalla, häviää siis itsestään.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

epk kirjoitti:mulla pitää päivän pari virheilmoa vaikka uudet polttimot paikalla, häviää siis itsestään.
Mukava kuulla. Seurataan tilannetta.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Pystyykö joku auttamaan jolla on epc koneella. Mitkä on varaosanumerot
Iskareille? Pitäisi katsoa korvaavat bilsteinit tilalle Saksasta.

Alustanumero WDB2112221B053484

Kiitos etukäteen.
220.128 Black devil
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Etupää: A2113231500
Takapää: A2113263700

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Roisto kirjoitti:Moro,

Etupää: A2113231500
Takapää: A2113263700

t.
Risto
Kiitos
220.128 Black devil
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Eteen: A2113231500

Taakse: Alkuperäinen asennus A2113263500
Uudempi versio A2113263700
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Eteen: bilstein B4 24-121798 (A2113231500)

Taakse: bilstein B4 24-068741 (molemmille numeroille A2113263500
& A2113263700)


Tosin tätä kautta antaa aivan eri koodeja B4 iskareille auton mallisarjan mukaan 211.222

http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 001&12=130

eteen:
B4 24-121781
taakse:
B4 24-068734

tässä kitissä jostain syystä on taakse vasemalle 40-076638

http://www.ebay.de/itm/Bilstein-B4-Stos ... 540de24b9d


Bilstein sport B6

eteen: 24-069052
taakse: 27-105993

Bilstein sprint B8

eteen: 24-069076
taakse: 27-105993

Olisikohan tämä B12-setti (46-190505) millainen ajettavana?

http://www.ebay.de/itm/BILSTEIN-B12-Pro ... 56662a132f
Viimeksi muokannut kryptonite, 12.8.2014 6:53. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
220.128 Black devil
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Jonkin verran alkuperäistä jäykempi vaimennus tuntuisi olevan.
Viimeksi muokannut markoala, 12.8.2014 15:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Mitä suosittelette?

Korvaavat B4:set? vai B6? B8? B12?

syvästi harkitsen tuota B12 settiä, kun auton ei pitäsi merkittävästi madaltua. 30-35mm edestä ja takaa 30mm.

Pystyykö joku vielä tarkistamaan auton akselipainot EPC:stä?

Tosiaan kun ilmoittaa B12 Pro-Kitille:

etuakseli: 1160 kg
taka-akseli 1230 kg

A:Mounting front axle, lowering approx. 30-35 mm, to axle load 1160 kg installation rear axle, lowering approx. 30 mm for vehicles with level control, axle load 1230 kg
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Taidan tilata korvaavat B4:set. Löysin melko järkevään hintaan:

24-121798 (A2113231500) = 89,25€/kpl

24-068741 ( A2113263700) = 71,64€/kpl

yht 321,78€ + toimituskulut, ei paha

Pystyisikö joku katsomaan EPC:llä vielä noi jousen numerot? Olisi mahtava juttu :) Voisi katsella uudet jouset samalla. Kuitenkin vanha auto ja yli 200tkm ajettu. voipi olla että jousetkin jo hitusen väsyneet.

Alustanumero WDB2112221B053484
220.128 Black devil
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Myös B12 setin etutolpan korkeus on säädettävä. Saa vaikka korkeammaksi kuin orkkis :shock:. Taka iskari lisäsäiliöllä varustettu. Vakuuttavan näköinen ainakin. Suurempi öljytilavuus antaa lisää ikää iskarille yleensä. (tai pidemmän huoltovälin).
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Jos on firman kautta mitä käytän saatavilla tuo B12 setti 826,34€ ,niin tilaan.
Huomenna aamusta selviää kun olin yhteyksissä saksaan. heidän pitää varmistaa saatavuus valmistajalle. Ilmoitin jo että jos ei saatavilla, niin tilaan
nuo vakio korvaavat bilsteinit.

B12 madaltaa lähtökohtaisesti autoa -35mm, näin ilmoittivat myös saksasta.
Että olethan tietoinen että autosi madaltuu tällä sarjalla :D

Huomaavaisia nuo saksalaiset
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

B12 setti lähti tänään tilaukseen. Kuulemma 7 päivää kestää toimituksen tulla valmistajalta, jonka jälkeen se lähtee saksasta minulle.

Hintaa lystille tuli 848,14€ postikulujen kanssa kotiovelle. Katsotaan että saanko rahalle vastinetta.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tänään ajotietkone sitten resetoitu. Ei antanut enään virheilmoitusta lampusta.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

enpä ole tänne jaksanut kauheasti kirjoitella.

autoon tullut uusittua aika paljon, ottaen huomioon ettei auto ole kauaa ollut:
-Jarrulevyt, palat ja käsijarru
-Jäähdytin ja nesteet = tihkutti vähäsen syyläri.
-alapllonivelet
-Vakaajan pallot ja itse vakaajat

Seuraavaksi olisi laatikkoöljyt, ohjaustehostimen öljyt ja peränöljyt menossa vaihtoon.

Nyt tuli hankittua vihdoin ja viimein oma Star C4 SDConnect, jonka seurauksena löytyi että parkkitukan sensori on pimeänä oikealla takakulmassa.

Uusi sensori tilattu.

Onko kukaan onnistunut mitenkään vaihtamaan sensoria irroittamatta takapuskuria?
220.128 Black devil
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Onko facliftin tutkat samanlailla kuin vanhemmassa? Silloin se puskusrin lista missä anturit on, lähtee irti. Mulla ei vaan ollu m*naa väntää sitä, kaipa kun oikeen tekniikan keksii niin se lähtee helpostikin.

WIS AR88.80-P-2220TA (prefacelift)

http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=86985
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Harppa
Viestit: 33
Liittynyt: 19.10.2005 9:36
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja Harppa »

Sehän on kuin pässin otassa kun nostaa autoa ylös ja heittäytyy selälleen. Ainakin tuossa elegance versiossa...
Toki autoni on varustettu vain yhdellä pakoputkella.....


Ei faceliftissä tarvitse mitään listoja tai puskuria repiä irti kun anturit vaihtaa....
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

taakse voi vaihtaa puskuria irrottamata. Etuanturitko vaihetaan niin vaatii puskurin irroituksen.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Juu ainakin työohjeen mukaan
220.128 Black devil
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Saitko alusta sarjan alle? Tuliko millainen ajettava?
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

markoala kirjoitti:Saitko alusta sarjan alle? Tuliko millainen ajettava?
Juu see on vielä työnalla.. Tuolla tallissa se uusi alustasarja makaa paketissaan..

saa nähdä saanko alle, vai meneekö auto ennen vaihtoon ja uudempaa alle.

Nyt kun talvi tulee kovaa vauhtia, niin varmaan ei ennen kevättä alle tule.
Paitsi jos nyt jostain kumman syystä innostun johonkin pajalle tuon viemään sitä varten. Ilmat ei salli touhuun itse ja tallissa ei mahdu tekeen mitään.

Kuitenkaan ei ole mikään akuutti tarve, kun vakio tolpat ovat hyvässä kunnossa vakio tolpiksi.. Eli ei mikään unelma, mutta menee ainakin toistaiseksi. Oikein A-luokan avantgarde.. Classic, elegance, avantti aivan samanlaisia tuntuvat olevan.. Eli ei kovinkaan erikoisia ajoiltaan vakiona :wink:
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

No,

Nyt pitäisi pikkuhiljaa olla auto käyttökunnossa.

Vikoja ei anna. Starilla ei löydy oikein mitään, mutta korvaan tuntuu kyllä hivenen lievää naputusta tyhjäkäynnillä. Vaikka korjausarvot ovatkin ihanteelliset suuttimilla starin mukaan, niin kyllä tarvii autoa käyttää boschilla ja suuttimet penkissä.

Nyt huoltoja:

laatikon, perän, ohjaustehostimen öljyt uusittu ja lisäksi on nyt uusittu jäähdytin, paisuntasäiliö ja nesteet. Ei sit millään tahtonut vuoto lakata.
Nyt pysyy kuivana.

Lisäksi tuosta piti vaihdella nuo vaihteiston öljyputket, mitkä tulevat jäähdyttimeen. Olivat vanhat juuri antamassa periksi.

Parkkitutka vaihdeltu ja nyt toimii, ainoa vain että näköjään tämäkin olisi pitänyt maalata ensiksi. On nyt matta, kun muut ovat korin värissä.

Keväällä todennäköisesti tämä meneekin ylimaalaukseen, niin saa luvan kelvata siihen asti. Pöly kun laskeutuu, niin eipä se häiritse..

Talvivanteiksi tuossa ostin 18" sporttivanteet

A 211 401 54 02
A 211 401 53 02

Vanteille tarkoitus laittaa Nokian Hkpl 8 todennäköisesti.

Mitäs mieltä olette, riittääkö 19" alle, vai pitääkö olla jo 20" kesäksi?


Varastosta löytyisi nämä...

Sorruin aikoinaan tilaamaan tälläiset MAEN 19" koottavat. Etuvanne 9" ja takavanne 10"


Toistaiseksi mennään niillä mitkä ovat alla..

Kuva

Kuva
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Mitäs mieltä olette, kun tässä törmäsin tälläiseen vakaajatankosarjaan.

Onko tälläisestä hyötyä tuon B12 alustasetin 46-190505, kanssa?

Onko ero huomattava, mm kurveissa?

http://www.futurez.fi/fi/shop/show_pr/4 ... -008-05-11


Kuva
220.128 Black devil
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

No kun mielipidettä kysyttiin. Laita toki, onhan se ainakin hienon näköinen. :ope:

Kyyninen asentaja tilittää: On aina sillon tällöin etuvakaajan pää= koiranluu poikki/ nivel poistunut väljästä kupistaan. Ko. ongelma havaittu muun huollon yhteydessä. :wink:

Asiakas ei ole havainnut ajo-omituisuuksia vaikka em. vika on sama kun koko etuvakaaja olisi vintattu hornan tuuttiin. :pappa:

Sitten hurahtanut autohörhö: No on mulla omassa 71 mustangissakin tuplasti paksumpi (Ja keltapassivoitu) mitä tehtaalla on laitettu. Ja tottakai uretaanipuslilla. :lol:

Joten totta mooses jos siltä tuntuu. :ope:

(enempi siitä on korvienvälissä hyötyä :jerkit: )
Viimeksi muokannut Cool Hand Saku, 14.11.2014 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Riippuu monesta eri asiasta noiden vakaajien kannattavuus, renkaat jouset iskarit ja ajotyyli.


Rallipeleissä välillä jätettiin takaa vakaaja pois ja eteen niin jäykkä kun vaan sai, kokeilemallahan se selviää jos riittävästi kiinnostaa
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Eli taitaa jäädä laittamatta
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Mistähän mahtaa johtua kun oireillu nyt muutamana aamuna siten että kun painaa jarrua ja yrittää vaidevipua siirtää P asennosta mihin tahansa muuhun asentoon, niin vaihdevipu ei liiku. Nostaa jarrua ja painaa uudelleen, niin tämän jälkeen vaihdevipu on liikkunut.
Testerillä kun katselin kertaalleen vikakoodit, niin oli tallentanut
että jarruvalokatkaisin viallinen, mutta resetoinnin jälkeen toimi
normaalisti.

Lisäksi ajotietone on herjaillut myös ESP:tä samanaikaisesti kun vika ollut päällänsä. Herja on loppunut itsestään tai auton uudelleen käynistyksen yhteydessä. (herjannut tiedonsiirtovirhettä ja vikoja ei löydy)

Onko vian aiheuttaja tuo jarruvalokytkin vai onko jotain muutakin hämärää?

Lisäksi kysyisin, että missä kohtaa/kilometreillä noin olisi viimeistään suotavaa uusia tuo jakopään ketju?
220.128 Black devil
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”