Morjesta herrat!
Nyt kun olen tämän työsuhdeautomaniani saattanut loppuun ja ajanut vain Fortilla viimeisen 5 vuotta, siirryin yritykseen joka maksaa siitä että minä myyn tietenkin ja toisaalta ajan 40-60k/v, joten auton päivitys on paikallaan.
Mulla on ollu 3 mersua ja sen takia täälläkin jäsenenä, joten vähän kysymyksiä tohtoreilta.
Jos ostaa E/C-sarjan farmarin -07 eteenpäin vuosimallit, kannattaako ostaa 2.1 vai 3-litrainen kone jos on ajettu sellainen 250-300tkm? Onko eroa jos on 5- tai 7-g vaihteisto? Kannattaako tuollaista konetta virittää, kun pitäisi kestää sen pari sataa tuhatta ajaa, ei köyhyyden vaan periaatteen takia, mersun (=auton) koneen pitää kestää eli kumpi kestää paremmin 4- vai 6-sylinterinen?
E280/320 cdi takaveto vai neliveto
200/220 jne koneet enemmän niitä luotettavempia pelejä on. Isommat v6 dieselit kärsii tyyppivioista mut muuten mahtava moottori. Et jos ”ikiliikkujaa”haet etkä voimaa niin sit se pikkudieseli. Ei niissä v6 koneissakaan älyttömiä ole vaivat. Turboja pakosarjoja imusarjoja ja öljyvuotoja. Foorumilta löytyy om 642 paljon juttua. Se on kyllä mukava moottori mut kaipaa enemmän huolenpitoa.
5 lovinen näissä pikkukoneissa 280 ja 320 on sit seiskalovinen. Molemmat hyviä perusajolleen. Toki 7 parempi mut ei niin merkittävästi.
Virityksellä varmaa softausta lähinnä meinaat, kaikki kestää sen ja kannattaakin softata, 320 cdi softattuna jotain 280-290hp ja reilu 600nm vääntöä. Pikkukoneista en tiiä tarkemmin.
5 lovinen näissä pikkukoneissa 280 ja 320 on sit seiskalovinen. Molemmat hyviä perusajolleen. Toki 7 parempi mut ei niin merkittävästi.
Virityksellä varmaa softausta lähinnä meinaat, kaikki kestää sen ja kannattaakin softata, 320 cdi softattuna jotain 280-290hp ja reilu 600nm vääntöä. Pikkukoneista en tiiä tarkemmin.