Mistä tunnistaa?

vaihteistot, perä, kardaani, vetoakselit
Vastaa Viestiin
MB 420 se -89
Viestit: 23
Liittynyt: 17.1.2007 21:24
Paikkakunta: Vantaa

Mistä tunnistaa?

Viesti Kirjoittaja MB 420 se -89 »

Juu tuli sit lisä kysymyksiä heti..

mistä selvästi erottaa (muusta kuin papereista ja takalätkästä)
420 SEL - 560 SEL? (tyhmä kysymys)
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

No joo. En osaa kyllä suorilta sanoa eroa, kaipa sen ainakin konehuoneeseen kattomalla näkee.

Mutta sitä mun piti vaan sanoa, ettei täällä ole tyhmiä kysymyksiä tällä foorumilla :wink:. Tyhmiä kysymyksiä on vaan sellaiset, joita ei koskaan kysytä. Kiinalainen sananparsi sanoo asian näin: "Jos kysyt, olet vain hetken tyhmä, jos et kysy, olet tyhmä koko loppuelämäsi"

Eli kyllä täällä saa kysellä ja kyseenalaistaa, eihän sitä muuten opi. Loppukaneettina todettakoon, että tervetuloa foorumille.
Kein siknatuur
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa vaan.

Varmin konsti lie avata 420:n ja 560:n konepellit vierekkäin. 560:n konehuoneesta löytyy aina hydraulisen tasonsäädön säiliö, 420:n välttämättä ei. :D

Ei niitä siis erota tavan tallaaja mistään, jos konehuoneessa on kasi.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ulkoiset erot ovat varsin pienet ja jälkiviritysten vuoksi vielä hävinneet nekin vähät. Jos tehtaan linjalta suoraan tulevia autoja olisi verrattu, 560:ssa olisi ollut leveämmät renkaat eli 215/65 vs. 420:n 205/65. Lisäksi 560 tuli aina kevytmetallivanteilla, kun 420:ssa oli vakiona teräsvanteet ja ufot. Mutta yksi ero on varmastikin säilynyt muuttumattomana: 560:ssa on leveämmät etulokarit... tosin eron huomaaminen kylmiltään vaatinee 420:n siihen rinnalle verrokiksi.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kaapo kirjoitti:560:ssa on leveämmät etulokarit.
:shock:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mika.T kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:560:ssa on leveämmät etulokarit.
:shock:
Nuo olivat muistinvaraisia mietintöjä, lokarien leveysilmaisu taisi olla epämääräinen - veikkaan lokarilevityksiä pyöränkaarien kohdalta. Toisaalta korkealta taholta sanotaan, että 560:n etulokarit eivät sovi ristiin muiden mallien kanssa. Muutenhan vaikka 260 SE:n etuloksut sopivat heittämällä 500 SEL:iin.

Edit: piti vähän tonkia
Typenerkennungen: 560er Modelle: breitere Kotflügel, LM-Felgen, Breitreifen
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
MB 420 se -89
Viestit: 23
Liittynyt: 17.1.2007 21:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja MB 420 se -89 »

Kiitokset!
Asia selvisi saksan maan rekisteriotteesta..
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

No kumpi se oli? Saadaanko suomeen yksi 560SEL lisää?
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
DieselDogW126
Viestit: 205
Liittynyt: 08.7.2006 16:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja DieselDogW126 »

Muistelen kuulleeni että 560:ssa on jämerämmät vetoakselit kuin muissa - onko totta?
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mahdollisesti myös etujarrut ovat tyrnemmät - ainakin sanotaan, että tiukimpiin superturboihin (w124) olisi vaadittu nimenomaan 560 Ässän satulat ja muut hilppeet.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaapo kirjoitti:Mahdollisesti myös etujarrut ovat tyrnemmät - ainakin sanotaan, että tiukimpiin superturboihin (w124) olisi vaadittu nimenomaan 560 Ässän satulat ja muut hilppeet.
Eri jarrut on.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kaapo kirjoitti:Mahdollisesti myös etujarrut ovat tyrnemmät - ainakin sanotaan, että tiukimpiin superturboihin (w124) olisi vaadittu nimenomaan 560 Ässän satulat ja muut hilppeet.
No 126sen jarrut ei ihan pikkusoveltamisella 124:seen mene. :shock:
severi
Viestit: 201
Liittynyt: 30.9.2005 16:16

Viesti Kirjoittaja severi »

Mika.T kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:560:ssa on leveämmät etulokarit.
:shock:
Tarkistin asian EPC:ltä, etulokasuojien varaosanumerot, 560SE/SEL: L A1268813101, R A1268813201 ja 420SE/SEL: L 1268812301, R 1268812401. Uskottava se on, eri lokasuojat. :shock:

Nuo 420:sen lokasuojat passaavat muuten numeroltaan pre-facelift-mallistoon. :)
MB 420 se -89
Viestit: 23
Liittynyt: 17.1.2007 21:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja MB 420 se -89 »

Kyllä se vaan oli 420, moottorin numero pohjassa 116.. Ja sain akelta epämääräisen vastauksen saksan otteesta että siinä lukisi 420 SEL
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 voimansiirto”