miten saa ilmattua jäähdytys järjestelmän?

Vastaa Viestiin
jvlong
Viestit: 18
Liittynyt: 16.11.2007 18:00
Paikkakunta: tornio

miten saa ilmattua jäähdytys järjestelmän?

Viesti Kirjoittaja jvlong »

elikkäs ilmaa tuntuu olevan järjestemässä. eikä meinaa tulla pois. onko kellään tietoa miten onnistuis? auto on w211 270cdi -03 :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitenkäs se oikkuilee ? Yleensä tarvetta ilmaukseen ei ole.
jvlong
Viestit: 18
Liittynyt: 16.11.2007 18:00
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja jvlong »

nesteet katoaa pikkuhiljaa johonkin. kun vähän nostaa kierroksia niin tulee kuplia säiliöön. ei näytä että vuotaisi ulospäin.
Viimeksi muokannut jvlong, 01.4.2012 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei jää ilmataskuja. Olisiko kannentiiviste mennyt tai kansi halki.
jvlong
Viestit: 18
Liittynyt: 16.11.2007 18:00
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja jvlong »

jaa no häätyypä tutkia asiaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jep, mersuja ei tarvi ilmata, systeemi on itestään ilmautuvaa mallia ollut jo 70 luvulta. 60 luvulla oli vielä ilmausnippa termarin kotelossa :) sekin vain varalta... 8)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Sergey kirjoitti:jep, mersuja ei tarvi ilmata
Täh :?:
OM606 ainakin on "hieman" haasteellineen....

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
passo
Viestit: 279
Liittynyt: 23.10.2010 21:50
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja passo »

Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ari66 kirjoitti:
Sergey kirjoitti:jep, mersuja ei tarvi ilmata
Täh :?:
OM606 ainakin on "hieman" haasteellineen....
Jos on haasteellista kaataa nesteet paisariin niin sitten :roll:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mulla oli sitten väykyssä varmaan jotain vikaa, kun piti konetta huudattaa ja välillä lisätä nestettä.
Tai sitten vaan asiantuntijakorjaamossa ei osattu.... :whistle:

:lol:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

No siis, sehän on iha nnormaalia että koneelle annetaan kierroksia kun ilmataan. Kone lämpeää ja termari aukeaa, sinne menee nestettä kuitenkin jonkun verran kiertoon.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä jotku 606:t ja 604 väykyt on oikeasti hankalia kun niissä menee se hukka pilli syyläriin eikä kanteen kuten muissa. Ei ilmaannu ihan vaan paisariin kaatamalla. Tai sitten on 10-vuotta touhuttu turhaan kun ei vieläkään osata :oops: :?:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 16.7.2021 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jaahas, minä olen toisaalta tietämätön kommentoimaan kun korjaamo-olosuhteissa käytän täyttölaitetta mutta pari kertaa on sattunut em. värkki olemaan käytössä toisaalla kun olisin tarvinnut ja silloin on tullut kaadettua suoraan paisuntasäiliöön, kiertovesipumpun avustuksella on kyllä ilmat lähteneet järjestelmästä kohtuudella.
Ainakin cdi-211:ssa mutta saattaapa olla että vanhempi väykkymallisto ei itsekseen ilmaannu.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 16.7.2021 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuossa yksi esimerkki:
http://www.kamasatools.com/fi/Uutisia-j ... en-avulla/

Laite kierretään jäähdytysjärjestelmän korkin tilalle, laitetaan paineilmaletku liittimeen, käännetään hana auki, odotetaan minuutti pari että se imee alipaineen järjestelmään (letkut littuun, siitä näkee senkin ettei ole vuotoja), hana kiinni, letku kannuun jossa valmista seosta, hana auki ja *hörrrrrpsssssss*

Ilman tuota lotraaminen tuntuisi vähän samalta kuin vaihdella renkaita ristikkoavaimen eikä pulttikoneen kanssa :shock:
jvlong
Viestit: 18
Liittynyt: 16.11.2007 18:00
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja jvlong »

pystyykö tällä testaamaan kannen tai tiivisteen kunnon?
http://www.kaha.fi/category.php?pid=43&comp=22
onko mahdollista että termostaatti olis jumissa ja kun lämpö nousee tiettyyn korkeuteen niin pamahtaa kerralla auki ja sen takia nesteet lentää korkista pihalle?
kun järjestelmässä on aika kova paine olemassa?
Viimeksi muokannut jvlong, 02.4.2012 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä vika pitää paikallistaa ennen remontin aloittamista.
Miten lämpömittari käyttäytyy ? Nestettä tulee siis pihalle vaikka korkki on kiinni ?
jvlong
Viestit: 18
Liittynyt: 16.11.2007 18:00
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja jvlong »

lämpömittari pysyy normaalissa . vähän yli 80 asteessa. ja nesteet tuli pihalle kun autolla ajettiin vähän kovempaa ja kun pysähdyttiin liikennevaloihin. tänään nesteet pysy sisällä kun ajeli rajoitusten mukaan :)
ja kun laittaa virran päälle niin lämppärin kennosta kuuluu lorinaa, eli siellä on vissiin ilimaa.
jvlong
Viestit: 18
Liittynyt: 16.11.2007 18:00
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja jvlong »

nestettä tulee ulos vaikka korkki on kiinni.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilmeisesti kansi tai kannentiiviste ei ole kestänyt huippunopeuskokeilua.

Kaatele järjestelmään nestettä niin että sitä on oikea määrä, korkki auki ja auto käyntiin.
Jos nestettä tulee yli jotain on rikki.
Yleensä seassa näkyy kuplia kun neste alkaa tulla pihalle.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

ääni täältäkin kannelle tai paffille :shock:
® Mesen linttaklubi
jvlong
Viestit: 18
Liittynyt: 16.11.2007 18:00
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja jvlong »

tiivisteessähän se vika sitten oli. Kansi oli hieman kiero, mutta se oikaistiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”