320cdi turbo rikki?

markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

eli lyö paineen takaisin kuuluu tupsahdus ääni. 80% varmuudella tässä taisi mennä katti tukkoon kun meni öljyä pakoputkeen turbon hajotessa. tuolleen sanoi ainakin se firma mistä turbo tuli että pienillä kierroksilla nousee pakopaine suureksi kun pakokaasu ei pääse läpi katista ja siitä johtuu paineen takaisin lyönti. mites tälläisestä uskaaltako katin tyhjentää
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

markohama kirjoitti:eli lyö paineen takaisin kuuluu tupsahdus ääni. 80% varmuudella tässä taisi mennä katti tukkoon kun meni öljyä pakoputkeen turbon hajotessa. tuolleen sanoi ainakin se firma mistä turbo tuli että pienillä kierroksilla nousee pakopaine suureksi kun pakokaasu ei pääse läpi katista ja siitä johtuu paineen takaisin lyönti. mites tälläisestä uskaaltako katin tyhjentää
Näin käy helposti jos putkeen pääsee öljyä,
jos autossa on pelkkä KAT niin ei muuta kun hakka sen tyhjäksi,
mutta jos on hiukaspönikkä DPF niin sitten kannattaa koittaa sen
pakko polttoa *:rila,

liika vastapaine hajotta helposti turbon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

tässä autossa on joku euro 4 päästö arvo katti. eli vissiin se hiukkaspönttö. uusi katalysaattori kysytty 2100e
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

jostain olin lukevinaan että saattaa rueta moottorin häiriövalopalamaan jos tyhjentää kun on tuo hiukkaspönttö?
Viimeksi muokannut markohama, 16.11.2011 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

näkeekö tuon starilla tuon mistä tuo ääni johtuu. ja että onko siellä pakopainetta liikaa. kyllä hermot menee tämän vehkeen kanssa
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

mitä tarkoitat tällä pakkopoltolla
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

nyt on käytetty merkkiliikkeessä vika diaknoosi oli että turbo ei toimi oikealla tavalla vanhan säätimen kanssa tai turbossa on vika. ei ole tullut mitään vikakoodeja tai vastaavaa. ja partikkelisuodatin toimii täysin oikealla tavalla. nyt olen ajellut tällä niin ääni ja nyhtäminen tuloo 1500-2000 kierroksen kohdalla alle 50 vauhdissa ja hellästi ajaessa sitten kun vähän rivakemmin lähtee risteyksestä niin ei kuulu mitään ääntä. aika jännä kun luulis että tekee myös kovemmassa vauhdissakin samaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

markohama kirjoitti:jostain olin lukevinaan että saattaa rueta moottorin häiriövalopalamaan jos tyhjentää kun on tuo hiukkaspönttö?
Jos on KAT sen tyhjäämisestä ei mitään valoja syty/vikatila tule
jos on hiukaspöntö (DPF) niin sitten tulee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”