220 cdi A -03, puhti poissa

Vastaa Viestiin
jukkareu
Viestit: 17
Liittynyt: 07.1.2007 11:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

220 cdi A -03, puhti poissa

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

missä vika kun on puhtia poissa ja kulutuskin tuntuu nousseen.

Kierrokset eivät rajoitu ja tyhjäkäyntiä käy tasaisesti.

Ajettu n. 160 tkm.
Avatar
tuc
Ekomies
Viestit: 830
Liittynyt: 30.10.2005 1:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuc »

Ilmamassamittari? :roll:
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
jukkareu
Viestit: 17
Liittynyt: 07.1.2007 11:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

Tänään pitäis käydä testerissä, josko sieltä sitten jotakin selviäisi?

Näkeekö niistä todellisen vaivan aiheuttajan vai ruvetaanko arpomalla vaihtamaan komponentteja?
Avatar
tuc
Ekomies
Viestit: 830
Liittynyt: 30.10.2005 1:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuc »

Ainakin ilmamassamittarin toiminnan pystyy testaamaan jos asentajalla on yhtään käryä Mersun moottoreista. Usein nuo tuppaavat kuoleutumaan ja näyttävät väärin korkeilla kierroksilla ja sitten tulee väärä määrä polttoainetta ja kone on vaisu.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
jukkareu
Viestit: 17
Liittynyt: 07.1.2007 11:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

no niin...

testerissä käytiin ja mitään ei löytynyt. Aika paljon testailivat kaikennäköistä, mutta ei tulosta.
Ajoivat lenkin ja olivat sitä mieltä, että kaikki on kotona.

Mutta omasta perstuntumasta päätellen kyllä jotakin puuttuu, jatkosta meinasivat että täytyy vaan seurailla ja tutkiminen menee sitten vaikeaksi.

Mitä tehdään???????
Mikko>
Viestit: 100
Liittynyt: 11.6.2007 0:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko> »

otappa kellolla aikaa 0-100km/h tai jotain, niitä on hyvä vertailla. Voin kellottaa omastakin tänään illalla. Vaikka käsin kun kellottaa tulee vähän heittoo mutta suuntaa näkee.
Mikko>
Viestit: 100
Liittynyt: 11.6.2007 0:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko> »

No niin oma kellotettu (kännykän ajanotolla) ja tie oli silmin nähden suora ja ajaksi tuli 11,5s. Vaihteet automaatti vaikka en yhtään w211 ole nähnyt manuaalina.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Yhdellä manuaali W211 / 280 CDI:llä olen ajanut 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Voikohan tässä olla sitten katti tukossa? Eikös se tee nimenomaan puhdittomaksi vaikkei kone vikatilassa olisikaan.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juuripa niin 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
jukkareu
Viestit: 17
Liittynyt: 07.1.2007 11:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

Mitenkä tuo katin kunto selvitetään??
------------------------
W211 220 cdi A -03
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

jukkareu kirjoitti:no niin...

testerissä käytiin ja mitään ei löytynyt. Aika paljon testailivat kaikennäköistä, mutta ei tulosta.
Ajoivat lenkin ja olivat sitä mieltä, että kaikki on kotona.

Mutta omasta perstuntumasta päätellen kyllä jotakin puuttuu, jatkosta meinasivat että täytyy vaan seurailla ja tutkiminen menee sitten vaikeaksi.

Mitä tehdään???????

MAP-anturi on pienen letkun päässä.
Siitä ryöstät vähän ahtopainetta mittarille, josta näet ahtopaineen käyttäytymisen.
Paineen pitää nousta 1,2baariin.
Jo alle kahdessa tonnissa, vakiollakin moottorilla.

Tai, jos on läppäri ja ohjelmaa, niin suoraan obd-pistokkeesta näet, miten käyttöjärjestelmä näkee paineen.

Jos paine nousee kunnolla, mutta tehoa uupuu, ilman vikakoodia.
Niin on "sopivasti" tukkoa jossain.
Esim, imusarjan läpissä.

Pakoputken tukkoisuus pitäisi kuuluakkin suhinana, kun painetta pyrkii purkautumaan vääristäkin kohdin.
Ahtopaine ei silloin nouse oikein kunnolla, jos pakopuolella on kovasti ahdistusta, sieltähän se ahdin toimintavoimansa saa.

Jos haluja riittää, niin katteja voi vähän "kopistellakkin".
Ei siitä ole mitään haittaakaan.

Jos paine ei nouse, jossain on vuotoa.
Tai ahdin rikki.
Tai pakoputkisto tukossa.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tais olla eilen tuosa yks c koppanen CDI:
- kuluki nihkeesti
- ei vikakoodeeja
- ei suhissu tms
- pakoputken eka liitosta löysälle -> suhisi ja kuluki :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
jukkareu
Viestit: 17
Liittynyt: 07.1.2007 11:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

Eilen tosiaan testerillä katselivat ahtopaineita ja mittailivat vielä vastapaineita käsittääkseni heti ahtimen jälkeen olevasta "pöntöstä".

Katsoivat, että imusarjan "läppävipu" liikkui normaalisti ja voitelivat jotakin ahtimen "tankoa".
------------------------
W211 220 cdi A -03
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

jukkareu kirjoitti:Eilen tosiaan testerillä katselivat ahtopaineita ja mittailivat vielä vastapaineita käsittääkseni heti ahtimen jälkeen olevasta "pöntöstä".

Katsoivat, että imusarjan "läppävipu" liikkui normaalisti ja voitelivat jotakin ahtimen "tankoa".
Juuri oikeita juttujahan ne ovat sitten tutkineet.
Eiköhän sitten uskota heitä, eli moottoripuoli on kunnossa.

Sittenhän siinä jää jäljelle jarrut.
Sekä laatikko.
Olikos nuissa jonkin ikäisissä automaattilaatikoissa sitä öljyn sotkeutumisvaivaa, vai kuuluiko se johonkin toiseen malliin ?
Mikko>
Viestit: 100
Liittynyt: 11.6.2007 0:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko> »

Oho!!! nytkun päivännäöllä katselen ni sullahan olikin 220cdi oma on siis 200cdi. Eipä niillä suuria eroja ole mutta toi mun kellottama kiihtyvyys ei oo vertailu kelponen. Tai jos on ni sit voi olla jotain pielessä. :wink: :lol:
mhyvonen
Viestit: 4
Liittynyt: 21.4.2011 14:12

Tehot pois...

Viesti Kirjoittaja mhyvonen »

Onko moottori safe modella? max 2800 rpm.
Itsellä sama ongelma, turbo ahtoi liikaa ja moottori jatkuvasti häriö tilassa...
Vesku58
Viestit: 1
Liittynyt: 28.2.2011 19:11
Paikkakunta: Kotka

Re: Tehot pois...

Viesti Kirjoittaja Vesku58 »

mhyvonen kirjoitti:Onko moottori safe modella? max 2800 rpm.
Itsellä sama ongelma, turbo ahtoi liikaa ja moottori jatkuvasti häriö tilassa...
Mun 220 cdi -05 meni safe modiin, kun ennen imusarjaa oleva mutkaletku oli sisäkurvastaan halki. Teippaamalla korjasin väliaikaisesti.
mestari70
Viestit: 51
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

Viesti Kirjoittaja mestari70 »

tURBON LETKUT RIKKI, TAI HALKI :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”