W219 nokka-akselin vikakoodi ja MIL
W219 nokka-akselin vikakoodi ja MIL
Moro, 350 cgi mersu temppuilee heittämällä P0016/P0017 vikakoodia.
Ongelma alkoi viime talvena mutta poistui kun puhdistin MAFfin, tosin nyt se palasi yllättäen pari viikkoa sitten.
Käytin konetta piuhan nokassa *:ssa, kuittasin vikakoodit, mutta ongelma ei poistunut vaan kun kuittaa vikakoodit niin seuraavassa käynnistyksessä yleensä ongelma palaa. Kone kuitenkin toimii täysin moitteettomasti joten ihnettelen että voisiko/olisiko jollakin muulla kokemuksia ko ongelmasta ja miten sen voisi korjata.
Vikakoodi viittaa aina oikeanpuoliseen lohkoon ja muutaman virheilyn jälkeen MIL syttyy taas.
Ongelma alkoi viime talvena mutta poistui kun puhdistin MAFfin, tosin nyt se palasi yllättäen pari viikkoa sitten.
Käytin konetta piuhan nokassa *:ssa, kuittasin vikakoodit, mutta ongelma ei poistunut vaan kun kuittaa vikakoodit niin seuraavassa käynnistyksessä yleensä ongelma palaa. Kone kuitenkin toimii täysin moitteettomasti joten ihnettelen että voisiko/olisiko jollakin muulla kokemuksia ko ongelmasta ja miten sen voisi korjata.
Vikakoodi viittaa aina oikeanpuoliseen lohkoon ja muutaman virheilyn jälkeen MIL syttyy taas.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W219 nokka-akselin vikakoodi ja MIL
Onkos se koodi minkä antaa mikä?Skanis66 kirjoitti:Moro, 350 cgi mersu temppuilee heittämällä P0016/P0017 vikakoodia.
Ongelma alkoi viime talvena mutta poistui kun puhdistin MAFfin, tosin nyt se palasi yllättäen pari viikkoa sitten.
Käytin konetta piuhan nokassa *:ssa, kuittasin vikakoodit, mutta ongelma ei poistunut vaan kun kuittaa vikakoodit niin seuraavassa käynnistyksessä yleensä ongelma palaa. Kone kuitenkin toimii täysin moitteettomasti joten ihnettelen että voisiko/olisiko jollakin muulla kokemuksia ko ongelmasta ja miten sen voisi korjata.
Vikakoodi viittaa aina oikeanpuoliseen lohkoon ja muutaman virheilyn jälkeen MIL syttyy taas.
(vai tuo ilma massa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ME 9.7 kohdasta löytyy
Sieltä löytyy aina 2 koodia:
- 1200 Constant adjustment of exhaust camshaft of right cylinder bank in direction "Retarded" (P0017)
- 1208 Constant adjustment of intake camshaft of right cylinder bank in direction "Retarded" (P0016)
Ne saa kuittaamalla pois, kun käynnistää kuittauksen jälkeen MIL ei syty, mutta seuraavalla käynnistyskerralla napsahtaa vikavalo kojetauluun...
Saattaa olla että talvella vika kuittautui tuurilla kun puhdistin MAFfin (kun ei kait se millään tavalla liity tuohon...)
- 1200 Constant adjustment of exhaust camshaft of right cylinder bank in direction "Retarded" (P0017)
- 1208 Constant adjustment of intake camshaft of right cylinder bank in direction "Retarded" (P0016)
Ne saa kuittaamalla pois, kun käynnistää kuittauksen jälkeen MIL ei syty, mutta seuraavalla käynnistyskerralla napsahtaa vikavalo kojetauluun...
Saattaa olla että talvella vika kuittautui tuurilla kun puhdistin MAFfin (kun ei kait se millään tavalla liity tuohon...)
vuosimalli 2006
eli ilmeisimmin vika oli se minkä pelkäsinkin kun lueskelin mbworldia...
jotta kärsimys on täydellinen menihän se nyt tietenkin niin ettei ko hammaspyörää voi vaihtaa muuten kuin repimällä koneen irti ja sitten vasta pääsee käsiksi siihen?
onko ko vikaan olemassa jotain päivityskittiä jottei vaihda toista p**kaa pyörää tilalle?
jotta kärsimys on täydellinen menihän se nyt tietenkin niin ettei ko hammaspyörää voi vaihtaa muuten kuin repimällä koneen irti ja sitten vasta pääsee käsiksi siihen?
onko ko vikaan olemassa jotain päivityskittiä jottei vaihda toista p**kaa pyörää tilalle?
Korjaussarja ei ole kallis, merkkiliikkeestä tai varmaan KL toimittaa myös.
Jotain 400-500 euroa jos oikein muistan.
Uusi akseli on parempaa tekoa eli samaa ongelmaa ei enää tule.
Moottori pitää irrottaa, akselin takapäässä on puntti ruuvilla kiinni.
Itse otin laatikoineen irti autosta ja se on helppo homma, mutta sitten kun alkaa konetta purkamaan helppous on kaukana:
75tkm:
Jotain 400-500 euroa jos oikein muistan.
Uusi akseli on parempaa tekoa eli samaa ongelmaa ei enää tule.
Moottori pitää irrottaa, akselin takapäässä on puntti ruuvilla kiinni.
Itse otin laatikoineen irti autosta ja se on helppo homma, mutta sitten kun alkaa konetta purkamaan helppous on kaukana:
75tkm:
akseli vaihdettu saatu aikaan uusi vika
Kiitoksia avusta, viikko meni pyöritellessä että sain purettua ja vaihdettua ko akselin; ajoin starilla testit ja kaikki oli ok.
mutta ja tietenkin aina se mutta, kävin koeajolla ja kone alkoi tyhjäkäynnillä ravistaa; noh kone piuhoihin ja nyt on uusi vikakoodi P0014 eli oikean puolen pakosarjan asento virheellinen. senhän pitäisi olla -21 - -19 astetta, mutta starin mukaan se onkin vain -1.
jouduin käyttämään oikean puolen pakosarjan hammaspyörä assya irti jotta sain ketjunkiristimen irti, joten olenko voinut siinä sössiä jotenkin vaikka kylläkin tarkastin että ne pulsepyörät ovat 305 asteen kohdalla reiistä näkyvillä vai voiko siinä olla jotakin muuta?
lisäys: avasin uudelleen hallit ja oikean puolen nokka-akselin pulssi on noin 20 astetta väärässä (imusarjan nokka-akseliin päin)?
mutta ja tietenkin aina se mutta, kävin koeajolla ja kone alkoi tyhjäkäynnillä ravistaa; noh kone piuhoihin ja nyt on uusi vikakoodi P0014 eli oikean puolen pakosarjan asento virheellinen. senhän pitäisi olla -21 - -19 astetta, mutta starin mukaan se onkin vain -1.
jouduin käyttämään oikean puolen pakosarjan hammaspyörä assya irti jotta sain ketjunkiristimen irti, joten olenko voinut siinä sössiä jotenkin vaikka kylläkin tarkastin että ne pulsepyörät ovat 305 asteen kohdalla reiistä näkyvillä vai voiko siinä olla jotakin muuta?
lisäys: avasin uudelleen hallit ja oikean puolen nokka-akselin pulssi on noin 20 astetta väärässä (imusarjan nokka-akseliin päin)?
hieman väärin kirjoitettu
tuo noin oikasin vähän ku kirjotin että pakosarja olis väärässä asennossa ; sori, piti kirjoittamani oikean puolen pakoventtiilien nokka-akselin säädin on väärässä asennossa (P0014); luultavasti ryssin purkaessani nokka-akselin säätimen (camshaft adjuster) ja laukasin sen esijännityksen (backslash compensation).CDI203 kirjoitti:Jotain on pahasti pielessä jos *:rin mukaan on pakosarja väärässä asenossa
Ainakaan en muuta selitystä en keksi sille miksi ko nokka-akselin asento muuttuu virheelliseksi kun kone lämpenee ja nostaa kierroksia (eikä myöskään palaudu vaan jää väärään asentoon).
Taitaa olla niin että aina sattuu ku oppii.
Re: W219 nokka-akselin vikakoodi ja MIL
Minun cls350 cgi vm 2007 herjailee pakkasilla P0015 (pakonokka myöhässä) ja joskus harvoin P0017 jos ajaa n. 1km lähikauppaan ja sit takaisin tai tekee kovan kiihdytyksen ton kauppastopin jälkeen melkein joka kerta tai kun vaimo ajaa laitteella. Ilmenee siis vain pakkasilla ja lyhyellä spurtilla. Ko herjaa ei ilmesty niin kauan kun kelit on plussan puolella. Ko anturin vaihto ei auttanut...oisko pitänyt myös magneettianturi vaihtaa. No nyt olen siis talvella vaan kuittaillu vikailmoituksen pois viimeiset 5 vuotta.