E 200 CDI tyhjäkäynnin naputus

RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

E 200 CDI tyhjäkäynnin naputus

Viesti Kirjoittaja RooZe »

Mikähän voisi olla kun cdi moottori nakuttaa tyhjäkäynnillä. Välillä ääni katoaa kokonaan. Noin tonnissa ääni katoaa kokonaan aina.
Vedot tallella, ei kuluta löpöä liikaa. Joskus pöllytteli nakutuksen alkaessa putkesta mutta sekin tuntuu kadonneen.

Suuttimia pyöritellessä huomasin että pari niistä on nyt märkiä, ennen ei ollut mutta nakutus oli kyllä olemassa. Menossa hoitoon, en saanyt ykköstä irti.
Minusta alkoi aika ykskaks tämä ongelma, välillä häviten tyystin.

Lämpimänä noin 50/50 sauma että risteykseen ajellessa nakuttaa.

Moottorin tukikumit on vaihdettu, samoin laturin hihnapyörä/vapaakytkin, hihna, rullat vesipumppu yms aika äskettäin .

Auto pelaa muuten ihan hienosti, ei startti ongelmaa, eikä oikein mitään muutakaan ongelmaa. Päästöt ok.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vahva veikkaus, suutinvuoto? Ota suojamuovi kannen päältä pois ja paina suutin kerrallaan käsi kunkin suuttimen päälle. Kun naputus vaimelee, on se vuotava suutin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

Viesti Kirjoittaja RooZe »

Miten kovan äänen voi päästää? 1 ja 2 pytyn juuressa näkyy kyllä märkää. Voiko tehdä esim niin että tyhjäkäynnillä nakuttava pytty menee niin laihalle ääntä? Erotan kyllä suhinat nakutuksesta. Meinasin että kun polttoainetta kuitenkin karkaa sylinteristä.

Mitä muita kolinoita kone tai apulaitteet voi päästää ? Touhunnut ennenkin kyllä autojen kanssa mutta cdi on kohtuu vieras enkä tiedä mitä se koittaa kertoa.
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Ihan mielenkiinnosta, missä kilometreissä näitä suuttimia alkaa mennä ja mitä maksaa yks suutin ?
Mersu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kilometrejä ei voi tietää, suutin maksaa esim. KL-Varaosilla alun kolmatta sataa ecoline-vaihtoehtona.
wiimax.fi
RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

Viesti Kirjoittaja RooZe »

Omassa tapauksessa ihmettelin vain, auto oli taas tänään normaali yhdellä reissulla, toisella ei.
Vaikuttaisi kuitenkin että lämpö vaikuttaa asiaan, lämpimänä herkempi nakuttelemaan. Ainakin 1 sylinterin suutin on ihan jumissa, Ykköstä en saanut vaihdettua, siis pohjatiivistettä. ja epäilen että olis turvonnut piloille. Jos se on sökönä, lie päästää ääntä välillä koska suihkun muoto lie ihan persiillään. Kumma ettei naksu aina vaan on on/off ongelma..

Tässä iltasella heitin huvikseni auton tulille, oikein hieno sointu.

Osaakos joku kertoa suuttimen elämästä, esisuihkutuksista esim?
Viimeksi muokannut RooZe, 28.3.2016 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

Viesti Kirjoittaja RooZe »

KL:län suutin saattaa tulla eteen hankkia.
Onkos monilla lohjennyt irrottaessa palasia /murusia suuttimesta irti kiskoessa, joutuen sylinteriin.

Ja miten useasti mäntä on pärähtänyt tämmösessä? En suoraan usko että sellaisesta olisi kyse , ei huohota, ei käryttele, kulkee pienellä ja päästöt oli ok. Ja kun ääni tulee ja menee. Lisäksi ei mitään ontumisia eikä keikkumisia tapahdu. Koskaan ei voimaa pyytäessä pidä oikein mitään ylimääräistä ääntä.

Tässä mun autossa on taulussa +500tkm. Kuitteja on iso kasa mutta suuttimista en löytänyt mitään.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RooZe kirjoitti:KL:län suutin saattaa tulla eteen hankkia.
Onkos monilla lohjennyt irrottaessa palasia /murusia suuttimesta irti kiskoessa, joutuen sylinteriin.

Ja miten useasti mäntä on pärähtänyt tämmösessä? En suoraan usko että sellaisesta olisi kyse , ei huohota, ei käryttele, kulkee pienellä ja päästöt oli ok. Ja kun ääni tulee ja menee. Lisäksi ei mitään ontumisia eikä keikkumisia tapahdu. Koskaan ei voimaa pyytäessä pidä oikein mitään ylimääräistä ääntä.

Tässä mun autossa on taulussa +500tkm. Kuitteja on iso kasa mutta suuttimista en löytänyt mitään.
Juu minulakin on kuiteja pahvilaatikolinen...
vaan ei niillä mitään virkaa ole eikä ne mitään meinaa ;)

jos siellä suutimen juressa on märkää niin nopeasti ainakin tiiviste remontia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

Viesti Kirjoittaja RooZe »

Vaihdoin 3 kpl. Lähti irti kuten pitikin, mutta tämä 1 syl ei lähtenyt mihinkään. Liukuvasaraa tai ulosvetäjää kun tähän ei ollut käsillä, oli koottava uudella pultilla takaisin, paska homma. Ei kyllä muuttunut miksikään, vaikka paskempi homma on. Vaihdetut pohjatiivisteet oli ehjät, ja näyttipä jopa siltä että on saatettu jo kerran vaihtaa. Oiskohan tämä mennyt mönkään tämä ykköspytty silloin, tai, jätetty peräti tekemättä kokonaan .

Kiire tuli joka tapauksessa.

Onko jollain jotain heittää noihin mitä aijemmin kyselin ?

Joo ei kaikilla kuiteilla tee mitään, osalla tekee ja osalla ei.. Mm imusarjaa en lähde uusimaan tähän kovin joka ihan silminnähden on tuore ja kuitti vahvisti asian.. Kai siitä jotain voi indikoida.
RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

Viesti Kirjoittaja RooZe »

Sen verran unohdin sanoa ettei öljyä kulu juurikaan epänormaalia enempää.
mitattuna ihan kojelaudalta noin viikon ja 1130km jälkeen poistuma n. 1 desi. Mustaa sauhua ei myöskään tule.

Sellainen askarrutti että mistä starin näyttänät suuttimien korjausarvot saavat korjaustietonsa? Miten tuota sylinterin palotapahtumaa monitoroidaan? Nuo korjausarvot ei lie näytä jos suutin vuotaa sylinteriin omia aikojaan?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

RooZe kirjoitti:KL:län suutin saattaa tulla eteen hankkia.
Onkos monilla lohjennyt irrottaessa palasia /murusia suuttimesta irti kiskoessa, joutuen sylinteriin.

Ja miten useasti mäntä on pärähtänyt tämmösessä? En suoraan usko että sellaisesta olisi kyse , ei huohota, ei käryttele, kulkee pienellä ja päästöt oli ok. Ja kun ääni tulee ja menee. Lisäksi ei mitään ontumisia eikä keikkumisia tapahdu. Koskaan ei voimaa pyytäessä pidä oikein mitään ylimääräistä ääntä.

Tässä mun autossa on taulussa +500tkm. Kuitteja on iso kasa mutta suuttimista en löytänyt mitään.
Ei suutin rikkoudu irrotuksessa niin että sylinteriin menisi jotain.
Mäntiä on mennyt kun kovapäisimmät on ajaneet nakuttavalla suuttimella tarpeeksi pitkään, harvemmin muuten.
wiimax.fi
RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

Viesti Kirjoittaja RooZe »

Kyllähän se sen männän tuhon tie on kun löpössä huuhtoo.. Toivotaan ettei ole näin kerinnyt tapahtua. Melkeinpä sanoisin että jos kerkesi mennä , vika varmaan oli hiljaisena mukana jo ostohetkellä....
Ainakaan öljyä ei pala kamalasti, vaikka onhan se selvä että nafta korvaa hukkuneen öljyn tässä kohtaa.
Otin öljyt pihalle, olihan tuo ohentunut mutta saattoi puhua vielä öljystä.

Jos oikein pahasti käy, muuttuu aika rajusti harrastepuolelle tämä perheautoilu. Edellinen w210 kuoli pumppu murheisiin, toki oli koppakin ehtoopuolella, ei kannatanut korjata..
RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

Viesti Kirjoittaja RooZe »

Meneekös näistä herkästi sylinteri huonoksi jos mäntä on ottanut siipeensä?
Kokemus itsellä lähinnä pehmeävaluisista bensakoneista, ne ovat joskus selvinneet jopa ilman vaurioita, joskus ei. Mitä tavaraa tuo sylinteri näissä edes on?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RooZe kirjoitti:Sen verran unohdin sanoa ettei öljyä kulu juurikaan epänormaalia enempää.
mitattuna ihan kojelaudalta noin viikon ja 1130km jälkeen poistuma n. 1 desi. Mustaa sauhua ei myöskään tule.

Sellainen askarrutti että mistä starin näyttänät suuttimien korjausarvot saavat korjaustietonsa? Miten tuota sylinterin palotapahtumaa monitoroidaan? Nuo korjausarvot ei lie näytä jos suutin vuotaa sylinteriin omia aikojaan?
Aika paljon kuluu öljyä
Tuolla kulutuksela öljy loppu ennen vaihtoväliä(1.7L/20tkm)

korjauksien tarvetta laskee sylinteri kohtaisista kierrosluku eroista
ja niitä sitten koitaa tasoitella noilla korjaus määrillä(
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

Viesti Kirjoittaja RooZe »

Ok. Tuo desi nyt tietysti on otettu kojelaudalta, se keikkunee....

Mites tällainen juttu kun korjausarvot oli kaikki alle 0,5 . Muistaakseni tuota luokkaa 1 ja 2 sylinteri plussaa ja 3 että 4 sylinteri samaa luokkaa miinusta.
Siis oli aika tasaiset siis nuo suutinkorjaus arvot .
Ne eivät ole ylhäällä joten tarkkoja en osaa nyt sanoa mutta siis mitän 1.0 eroja ei ollut suuntaan eikö toiseen edes yhteenlaskettuna nuo miinukset ja plussat. Lähempänä että erot mahtui 0.5 sisään.
Mistä tämä kertoo?
Kone pyörii hyvin ja korjaa vähän viallisella (?) suuttimella. Voiko mäntä olla lusu ja se ei näy korjauksissa mitenkään?
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

No se kertoo että korjausarvot kunnossa, kolmosen yli menevillä alkaa olemaan merkitystä. Ei se aina sitä pissimistä osaa kertoo tuo arvokaan.

Kato se käynnin tasaisuustesti, Puristusmittausta vois tehdä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

Viesti Kirjoittaja RooZe »

Eli jos korjausarvot on nyt kunnossa ja laitetaan ehjä suutin paikoilleen , korjausarvon pitäisi törähtää melko lailla max arvoille koska vuotavaa, ylimääräistä polttoainetta ei enää tule "mittausten ohi" ? Ja muiden pitäisi mennä miinukselle. Olenko oikeassa?

Anteeksi vain, kun kyselen, koitan opetella tässä tätä tekniikkkaa.

Ihan mekaaninen puristemittaus on tulossa , teetän sen sen liikkessä koska dokumentit on tarpeen..

Jos kohtuuhintaista ehjää kellaria on nurkat pullollaan, nyt saattaa tilaisuus harventaa hyllyjä. Katsotaan nyt loppuun mutta pelkään pahinta, selvisi vähän muutakin auton historiasta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suuttimet on korjausarvojen osalta kunnossa kun arvot on noin hyvät, uuden suuttimen vaihtaminen tuskin muuttaa niitä juurikaan.
wiimax.fi
RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

Viesti Kirjoittaja RooZe »

Eli tilanne jossa suutinarvot on ok rikkinäisellä männällä on mahdollinen?
Mietin vain, jos korjausarvoissa ei vuotava polttoaine ei näy, lie korjausarvot näennäisesti oikeat mutta vuoto poistamalla arvojen todellisuus paljastuu?
Jos suutin vuotaa sylinteriin, millainen on tyypillinen korjausarvo tilanne, noin suunnilleen?
RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

Viesti Kirjoittaja RooZe »

dealer kirjoitti:Suuttimet on korjausarvojen osalta kunnossa kun arvot on noin hyvät, uuden suuttimen vaihtaminen tuskin muuttaa niitä juurikaan.
Tarkoititko tällä sitä että korjausarvot ei juuri muuttune, mutta alkuperäinen vika voi postua?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Selkeä naputus joutokäynnillä kuuluu yleensä vasta kun korjausarvot on viidessä. Toisaalta jos testataan silloin kun ei naputa ei voi tietää onko suuttimessa vai ei.
Sellaiseen en muista törmänneeni että korjausarvot olisi OK ja naputtaa ja johtuu suuttimesta, silloin jotain laakeri / mäntävikaa.
wiimax.fi
RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

Viesti Kirjoittaja RooZe »

Tää menikin exoottiseksi. Nyppäsin sen jumineen ykkös suuttimen pois ,putsasin paikat ja löin raakasti uuden tilalle. Meteli poistui . Sitten käytin muut suuttimet irti tarkastellakseni vähän paremmin niiden kuntoa. No, tämä ykkönen oli aivan karsean näköinen, ja loputkin kyllä sen näköiset etten oikein tiedä mistä tämä laite on polttoainetta edes saanut käydäkseen.

Pustsasin minkä nyt pystyin noita kärkiä ja kasasin, kun piti saada auto liikkeelle. Toistaiseksi pidemmänkin ajon jälkeen hiljasta on.. Ero on ihan selkeä.. Ainoa enempi ääntä pitävä pulikka on se ilmanputsarikoppa.
Mutta nuo loput suuttimet tulee kyllä laitettavaksi nyt sitten.

Mikä ihme nuo starin arvot sai näyttämään aika tasaisia, outona pidän vaikken paljon näitä ole pyöritellytkään.

Ero käynnissä liiankin suuri, positiivisessa mielessä, sentään..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No mutta hienoa kun tuli kuntoon ! Nyt kun mietin ja muistelin niin taitaapa olla että itsellä on yksi vastaava tapaus ollut, W211 jossa voimakasta naputusta ja korjausarvot kohdallaan mutta silti vika suuttimessa. Lienee suihkun muoto vaan huono...tai mikä lie :?
wiimax.fi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RooZe kirjoitti:Tää menikin exoottiseksi. Nyppäsin sen jumineen ykkös suuttimen pois ,putsasin paikat ja löin raakasti uuden tilalle. Meteli poistui . Sitten käytin muut suuttimet irti tarkastellakseni vähän paremmin niiden kuntoa. No, tämä ykkönen oli aivan karsean näköinen, ja loputkin kyllä sen näköiset etten oikein tiedä mistä tämä laite on polttoainetta edes saanut käydäkseen.

Pustsasin minkä nyt pystyin noita kärkiä ja kasasin, kun piti saada auto liikkeelle. Toistaiseksi pidemmänkin ajon jälkeen hiljasta on.. Ero on ihan selkeä.. Ainoa enempi ääntä pitävä pulikka on se ilmanputsarikoppa.
Mutta nuo loput suuttimet tulee kyllä laitettavaksi nyt sitten.

Mikä ihme nuo starin arvot sai näyttämään aika tasaisia, outona pidän vaikken paljon näitä ole pyöritellytkään.

Ero käynnissä liiankin suuri, positiivisessa mielessä, sentään..
Ne *:rin antamat "korjaus" arvot ei kerro lähellekään koko totuutaa suutimen kunnosta edes silloin jos näytää että on yli vika rajan

tuo minkä dealer mainitsi rittää hyvin syyksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

Viesti Kirjoittaja RooZe »

Noniin.. Aiheeseen palataan taas.
Nyt on 2 suutinta vaihdettu, 2 jäljellä. 1 ja 2 pytyn on uusia. Kunnostettu kolmospytyn suutin on vielä vaihtamatta paikalleen. Nyt siinä on kakkos sylinterin vanha paikallaan, vähän hölmösti, väliaikaisesti.

Seurasi toisenlainen ongelma kun sain auton "kuntoon".
Ei taaskaan minkäänlaisia pöllytysoireita pieni kulutus ja elämä hymyilee, mutta se hiton nakutus tulee välillä yhä tyhjäkäynnillä kuuluviin. Paljon harvemmin, mutta kun kone on rehellisen kuuma kunnon ajon jälkeen, oire on helpommin esiin saatavissa.
Tosi rasittava ongelma.


En ole huomannut että varsinaiseen mikään neste tai öljy tms häviäsi tai lisääntyisi..

MUTTA. Ihan huvikseni koitin autoa ilman termostaattia. Pitkään ei viitsi ajella ilman, kun pelottaa että tukkii "huikka päällä" koko koneen, mutta auto toimii noussutta kulutusta lukuunottamatta täydellisesti. Sen verran on ajettu että kaikki olosuhteet mitä nyt näillä keleillä on nähtävissä, on nähty.

Kun irrotin ykkösen suuttimen, se oli Kiinni todella lujassa, ja kun putsasin suuttimen huomasin että halkihan se on ollut pidempään, ja kunnon reikä kyljessä.....
Onko kansi voinut haljeta?
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Sulla on nyt koodaamatta ne uudet ruiskut, ja vanhakin 'eri paikassa', tuokin voi aieuttaa jotain pientä häiriöö käyntiin.

Ruiskutustahan säädellään jollain lämpötila-arvoillakin, mutta outoa että termari vaikuttaisi noin selvästi.

Eikait se kansi siitä halkea jos ruiskun holkki on haljennut?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

Viesti Kirjoittaja RooZe »

Olen juu tietoinen että koodaus pitää tehdä.
Tuntuu siltä, että tosiaan n. 70 asteessa alkaa ruiskuohjelma muuttua ja ahtoja yms tulee enempi, kylmempänä selkeesti laiskempi kuitenkin on. Ja jotenkin sellanen tuntuma että lämpimämpänä nimenomaan se "fiksumpi" polttoaineen syöttö ohjelma iskee päälle.

Mietin, voisiko olla vielä niinkin että viallisia suuttimia kun voi olla vielä paikallaan, että sillä todennäköisesti aika laihalla "täyslämpöpolttoainekartalla" jokin suutin kyykkää.

Niin, en tiedä sitten voiko kansi haljeta vai ei, mutta onhan noita kansia suuttimen kauan vuotaessa ja sen haljetessa, mennyt. Siis mitä nyt nettiä pengoin.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

RooZe kirjoitti:Olen juu tietoinen että koodaus pitää tehdä.
Tuntuu siltä, että tosiaan n. 70 asteessa alkaa ruiskuohjelma muuttua ja ahtoja yms tulee enempi, kylmempänä selkeesti laiskempi kuitenkin on. Ja jotenkin sellanen tuntuma että lämpimämpänä nimenomaan se "fiksumpi" polttoaineen syöttö ohjelma iskee päälle.

Mietin, voisiko olla vielä niinkin että viallisia suuttimia kun voi olla vielä paikallaan, että sillä todennäköisesti aika laihalla "täyslämpöpolttoainekartalla" jokin suutin kyykkää.

Niin, en tiedä sitten voiko kansi haljeta vai ei, mutta onhan noita kansia suuttimen kauan vuotaessa ja sen haljetessa, mennyt. Siis mitä nyt nettiä pengoin.
Tiedä onko halkeamien oikea sana mutta puhkoo reikiä kanteen kun paineet suuttimessa kovat ja jos sumuttaa väärään väliin nii kansi kärsii siitä taatusti
RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

Viesti Kirjoittaja RooZe »

Reikä oli tiivistetasosta pari senttiä ylöspäin. Onkos tuo suuttimen kaivo kannessa vai kopassa, en viitti purkaa vain nähdäkseni tämän. mihin nämä ruiskupaineet oletetusti sen reijän kalvaisi? Tarkoitan, jos suuttimen kylkeen tulee reikä ja sieltä ampuu aiheuttaen reijän sylinterikanteen, mihin tilaan reikä tulee?

Itse ajattelin että jos kannessa halkeamaa kun suutin on ollut piukassa, halki/ turvonnut jne..

Yleisiä oireita ei oikein ole.
Viimeksi muokannut RooZe, 10.4.2016 0:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RooZe
Viestit: 18
Liittynyt: 28.3.2016 12:04

Viesti Kirjoittaja RooZe »

Lisäksi kiinnostaa, onko mahdollista että tuollaisen reijän kautta purkautuu myös puristus/palotapahtuma jätettä ?
Mainitaan nyt että tuo aivan sökö suutin tosiaan näytti oikein hyviä arvoja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”