Maskin verkon vaihto?
Maskin verkon vaihto?
Eli nyt sain viimeinkin tilattua verkon.
Jos tässä viikonloppuna vaihtaisi, niin vinkit olisivat tarpeen.
Ruuvit pois kulmista ja ritilä pois, MUTTA miten sen ritilästä tulevan konepellin vetomuovin käy?
Täytyyko vetokytkin ottaa pois ritilän vaihdon ajaksi? Se on kiinni itse mekanismissa pelkällä pinnillä, eli ei kierreruuvilla, niin poisotto käy hankalasti...vai mikä kikka siihen käy?
Mites ne kromilistat? Laitetaanko ne ensin ritilään kiinni ja sitten vasta ritilä paikoilleen? Eikös ne työnnetä paikoilleen sieltä sivuilta?
Jos tässä viikonloppuna vaihtaisi, niin vinkit olisivat tarpeen.
Ruuvit pois kulmista ja ritilä pois, MUTTA miten sen ritilästä tulevan konepellin vetomuovin käy?
Täytyyko vetokytkin ottaa pois ritilän vaihdon ajaksi? Se on kiinni itse mekanismissa pelkällä pinnillä, eli ei kierreruuvilla, niin poisotto käy hankalasti...vai mikä kikka siihen käy?
Mites ne kromilistat? Laitetaanko ne ensin ritilään kiinni ja sitten vasta ritilä paikoilleen? Eikös ne työnnetä paikoilleen sieltä sivuilta?
w126 300SE 1986
Moro!
Ompa minustakin joskus jotain apua.
Maskin listat pujotetaan paikoilleen sen irtaallaan ollessa, sovita ja lyhennä ne maskin mittaan -2mm.
Tuulihaan vedin (se muovinen) lähtee pois kun nappaat sokan päästä irti painamalla sitä vaikkapa ruuvarilla.
Tappi pois ja vedin irti.
Pellissä on 3 ruuvia ylhäällä "piilossa". Tarvitset jatkovarren ja 8mm hylsyn avataksesi ne (pikkuräikkä ja hylsy), tämän jälkeen maski irtoaa. Ne ruuvit näkyvät kun lyöt pääsi maskiin ja kurkistat sen taakse, konepellissä on 3 reikää.
Voimia asennukseen.
Ompa minustakin joskus jotain apua.

Maskin listat pujotetaan paikoilleen sen irtaallaan ollessa, sovita ja lyhennä ne maskin mittaan -2mm.
Tuulihaan vedin (se muovinen) lähtee pois kun nappaat sokan päästä irti painamalla sitä vaikkapa ruuvarilla.

Pellissä on 3 ruuvia ylhäällä "piilossa". Tarvitset jatkovarren ja 8mm hylsyn avataksesi ne (pikkuräikkä ja hylsy), tämän jälkeen maski irtoaa. Ne ruuvit näkyvät kun lyöt pääsi maskiin ja kurkistat sen taakse, konepellissä on 3 reikää.
Voimia asennukseen.

Tietysti KL käsmäsi ja en saanut varaosia viikonlopuksi, joten tyydyin vain katselemaan maskia.
En löytänyt mistään ylhäältä maskista ruuveja, vaan minusta näyttää siltä, että maski on kiinni konepellissä vain 6 pultilla, joista kolme on maskin oikeassa reunassa ja toiset kolme vasemmalla. Eli siis maskin yläosassa ei ole muttereita, vaan kolme per oikea/vasen puoli.
Vain mitä tarkoitin "piilossa"?
En löytänyt mistään ylhäältä maskista ruuveja, vaan minusta näyttää siltä, että maski on kiinni konepellissä vain 6 pultilla, joista kolme on maskin oikeassa reunassa ja toiset kolme vasemmalla. Eli siis maskin yläosassa ei ole muttereita, vaan kolme per oikea/vasen puoli.
Vain mitä tarkoitin "piilossa"?

w126 300SE 1986
"Piilossa" tarkoittaa sitä että maskin yläreuna on kiinni pellissä ruuveilla niin ikään. Ne ruuvit näkyvät kun kurkkaat pellin/maskin yläreunassa oleviin reikiin. 8mm hylsy ja jatko, siitä se lähtee.Erew126 kirjoitti:Tietysti KL käsmäsi ja en saanut varaosia viikonlopuksi, joten tyydyin vain katselemaan maskia.
En löytänyt mistään ylhäältä maskista ruuveja, vaan minusta näyttää siltä, että maski on kiinni konepellissä vain 6 pultilla, joista kolme on maskin oikeassa reunassa ja toiset kolme vasemmalla. Eli siis maskin yläosassa ei ole muttereita, vaan kolme per oikea/vasen puoli.
Vain mitä tarkoitin "piilossa"?
Niitä reikiä on kolme, taskulamppu suuhun ja toteamaan.

Noniin, maski on irti ja pesty huolellisesti. Nyt vain odotellaan osia, kromilistan saan Niemelän Autosta, KL toivon mukaan postittaa itse ritilän tällä viikolla.
Irroitus oli yhtä tuskaa. Hankala työasento, kokoajan varuillaan, ettei tipu mitään (vaikka levitin oranssin viltin koneen päälle, hyvä konsti) ja maski oli perkeleen tiukassa. 20 vuotta vanhat liimat ja tiivistemassa yms olivat tehneet tehtävänsä. Maski piti kirjaimellisesti repiä pois paikaltaan. Mutta jälkiä ei onneksi jäänyt.
Suht iso homma suht pienen lommon takia pitää tehdä
Pistihän se puuttuva pala ja vino lista sen verran pahasti silmään, että pakko oli kuntoon laittaa.
Niin, ja hajosihan siinä yksi osakin
. Ajattelin putsata sen mersumerkin (siis se litteä laatta) alapuolelta, niin ruuvi otti ja katkesi sitä aukaistaessa. Oli ilmeisesti niin hauras ruuvi. 11€ uusi merkki
Tuli samalla tilattua uusi, kun se vanha oli jo niin haalea...
Irroitus oli yhtä tuskaa. Hankala työasento, kokoajan varuillaan, ettei tipu mitään (vaikka levitin oranssin viltin koneen päälle, hyvä konsti) ja maski oli perkeleen tiukassa. 20 vuotta vanhat liimat ja tiivistemassa yms olivat tehneet tehtävänsä. Maski piti kirjaimellisesti repiä pois paikaltaan. Mutta jälkiä ei onneksi jäänyt.
Suht iso homma suht pienen lommon takia pitää tehdä

Niin, ja hajosihan siinä yksi osakin


w126 300SE 1986