Zum teufel! Ässän ohjurinkumit vaihdettu- alustaremonttia

Vastaa Viestiin
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jarno.V kirjoitti:Se yksikkökö siitä on rikki?
ei, en luonnollisesti lukenut koko topiccia
Pakko olla, olen ostanut niitä jo kolme. :lol: Päälle toki sytkäpiuhat, puolan jne. Nyt katotaan kerralla peli loppuun, eli löytyykö ässään salama jos kaikki virtavehkeet uusitaan. :idea:

Vaihdan kaikki osat kerralla kun ne ovat saapuneet kotosalle, vika jääköön hämärän peittoon. 8)

No ei, tehdään tästä nyt kallis oppitunti jota joku muu voi joskus siivellä hyödyntää. Ratkaisu hakataan Mekkaan jahka aika on kypsä. 8)
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

HVM kirjoitti:
Jarno.V kirjoitti:Se yksikkökö siitä on rikki?
ei, en luonnollisesti lukenut koko topiccia
Pakko olla, olen ostanut niitä jo kolme. :lol: Päälle toki sytkäpiuhat, puolan jne. Nyt katotaan kerralla peli loppuun, eli löytyykö ässään salama jos kaikki virtavehkeet uusitaan. :idea:

Vaihdan kaikki osat kerralla kun ne ovat saapuneet kotosalle, vika jääköön hämärän peittoon. 8)

No ei, tehdään tästä nyt kallis oppitunti jota joku muu voi joskus siivellä hyödyntää. Ratkaisu hakataan Mekkaan jahka aika on kypsä. 8)
Noin ne täällä korjaa valtuutetussa huollossakin. Arvomme vian aiheuttajan, äh, ei se se ollut, pitää vaihtaa tämä ja tuo. No perskule, ei siinä ollu sekään vika, vaihetaan vielä tämä tuo ja se.

Lopulta kaikki on vaihdettu keulatähdestä takavaimentimeen ja kappas, vika on poissa, voilaaa. (ja tässä tämä 17.000€n lasku) köhköh
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mainitaan nyt tännekin: Sytytyspiuhat ja puola vaihdettu tuliteriin :arrow: ei vaikutusta polttoaineen syttymiseen. Alkaa olla pikkuhiljaa vikakohteet vähissä. :idea:

Janmorin pojat oli muuten lähettäneet varmaankin takapotku-skodan piuhat, sellaisen jossa on kone takana ja virranjakaja syylärin kaverina keulalla - piuhat piti laittaa rusetille auton katolle, etteivät ne jää renkaiden alle. :shock:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

HVM kirjoitti:Janmorin pojat oli muuten lähettäneet varmaankin takapotku-skodan piuhat...
No niin, pitikin kysymäni miten passasi ja vaikuttiko laadukkaalta.
Piti nääs laittaa palaute sinne eBayhyn.
Pistin sitten summassa, et hirttäkää ittenne niihin piuhoihin...
Pro HVM
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

HVM kirjoitti:Mainitaan nyt tännekin: Sytytyspiuhat ja puola vaihdettu tuliteriin :arrow: ei vaikutusta polttoaineen syttymiseen. Alkaa olla pikkuhiljaa vikakohteet vähissä. :idea:

Janmorin pojat oli muuten lähettäneet varmaankin takapotku-skodan piuhat, sellaisen jossa on kone takana ja virranjakaja syylärin kaverina keulalla - piuhat piti laittaa rusetille auton katolle, etteivät ne jää renkaiden alle. :shock:
Se o hyvä että on varaa, liikas lyhyttä on paljo hankalampi jatkaa ko lyhentää liian pitkää :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Bossi, sie oot väärässä. Tunnettu sähkömiesten sananlasku kuuluu: "pitkä on pilalla, mutta lyhyttä voi aina jatkaa". 8)
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos sytytys äkkiä lakkaa toimimasta on siihen todennäköisesti syynä lyhytsulku magneeton maajohtokaapelissa.
Vian voi todeta irroittamalla kaapelin tai katkaisialaitteen kannen. Samoin on tarkistettava jakajan laahaushiili, jonka voi nähdä aukaisemalla jakotaulun.
Edelleen tarkastetaan onko platinakärkien väli, niiden ollessa erossa, tarkalleen 0,4mm, tarpeentullen on väli oikein tarkistettava.
Erikoisesti on katsottava että vasara liikkuu herkästi.
Tämän vivun akseli jota ei voi voidella on laakeroitu fiiberiholkkiin.
Uusissa koneissa voi joskus sattua, että tämän holin paisuminen aiheuttaa akselin puristumisen ja estyy vasara siten liikkumasta.
Varovasti suurentamalla holkin reikää avarrusporalla on tämä vika ainaiseksi korjattu.

Ellei yllämainituilla tarkastuksilla ole voitu todeta vikaa eikä moottoria mitenkään saa käyntiin on moottorin sytytysasento tarkistettava.
Jos sekin on oikein, on parasta lähettää magneetto kokeneen ammattimiehen tai tehtaan korjattavaksi, koska sen korjaus on vaikeata erikoistyötä. :pappa:
wiimax.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Jos sytytys äkkiä lakkaa toimimasta on siihen todennäköisesti syynä lyhytsulku magneeton maajohtokaapelissa.
Vian voi todeta irroittamalla kaapelin tai katkaisialaitteen kannen. Samoin on tarkistettava jakajan laahaushiili, jonka voi nähdä aukaisemalla jakotaulun.
Edelleen tarkastetaan onko platinakärkien väli, niiden ollessa erossa, tarkalleen 0,4mm, tarpeentullen on väli oikein tarkistettava.
Erikoisesti on katsottava että vasara liikkuu herkästi.
Tämän vivun akseli jota ei voi voidella on laakeroitu fiiberiholkkiin.
Uusissa koneissa voi joskus sattua, että tämän holin paisuminen aiheuttaa akselin puristumisen ja estyy vasara siten liikkumasta.
Varovasti suurentamalla holkin reikää avarrusporalla on tämä vika ainaiseksi korjattu.

Ellei yllämainituilla tarkastuksilla ole voitu todeta vikaa eikä moottoria mitenkään saa käyntiin on moottorin sytytysasento tarkistettava.
Jos sekin on oikein, on parasta lähettää magneetto kokeneen ammattimiehen tai tehtaan korjattavaksi, koska sen korjaus on vaikeata erikoistyötä. :pappa:
No selevispä lopulla tämäkin, kiitos! :D Ja kärkiviilan kanssa talliin :idea: :arrow:

:lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ja kärkiviilan kanssa talliin
Sytytystulppia tarkastetaan siten, että moottori pannaan käymään ( :( ) jonka jälkeen kunkin sylinterin puristushana avataan vuorotellen.
Äänestä voi tottumatonkin ( :lol: ) kuulla onko eroa eri sylinterien sytytyksessä.
Jos kaikki on kunnossa, kuuluu selvä räjähdys kun hanaa avataan, muussa tapauksessa ainoastaan kova sihisevä ääni.
Viimeksimainitussa tapauksessa otetaan sytytystulppa irti ja puhdistetaan.
Jos on kiire :shock: pannaan sen sijalle toinen kunnes vanha on puhdistettu.
Kun puristushanoja avataan ei saa olla kasvoineen kovin lähellä, sillä muuten voi saada öljyä :lol: ja nokea :lol: silmiinsä. :ope:
wiimax.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Nyt muuten mäni lusikallinen kakkoo housuun, söin justiisa pahimmoilleen äsken nakkikastiketta.... :lol:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Diileri on jostain tainnut löytää näihin uusimpiinkin autoihin sopivan korjausoppaan. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Roisto kirjoitti:Diileri on jostain tainnut löytää näihin uusimpiinkin autoihin sopivan korjausoppaan. :D
Lintosen pojat ovat mersulla kursseilla, jossa saavaat lisäoppia väykkyjen korjaamiseen :roll: :D
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

:eec:

Kuva

:eec:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No huhhuh. Tuollako se sitten hörähtää? *pitää peukkua*
Pro HVM
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Äkkiä metsurikuvaaja paikalle historiallinen hetki on koittamassa 8)
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

No joko :?:
Datsun Bluebird
Mb Vito
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:No huhhuh. Tuollako se sitten hörähtää? *pitää peukkua*
Loppuviikosta seleviää mistä nousee savu, vaiko mistään. :eec: Odotukset ovat kovat, joten pettymyskin lienee sitä luokkaa. 8)
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Näyttäis testatulta peliltä kun hyppylangatkin ovat valmiina :lol:

Toivotaan kipunan löytävän perille :pappa:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Harju kirjoitti:Äkkiä metsurikuvaaja paikalle historiallinen hetki on koittamassa 8)
Joo, kuva kannattaa ottaa nyt kun tuo poksi on vielä ehjä 8)


Heikki :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

heikki5 kirjoitti:
Harju kirjoitti:Äkkiä metsurikuvaaja paikalle historiallinen hetki on koittamassa 8)
Joo, kuva kannattaa ottaa nyt kun tuo poksi on vielä ehjä 8)


Heikki :D
Kiitos näistä rohkaisevista sanoista. :supersad:
Stuttgart
Viestit: 198
Liittynyt: 14.12.2006 13:33

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

Mä en tajua sähköstä mitään, mutta ei taida kipuna hypätä näillä jännitteillä tosta pöydältä tulpille... :o
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Stuttgart kirjoitti:Mä en tajua sähköstä mitään, mutta ei taida kipuna hypätä näillä jännitteillä tosta pöydältä tulpille... :o
Joo, kyllä se pitää tuo loota leipoa kiinni autoon, jahka se nyt tänne saapuu. :D

Enkä mie sitäpaitti uskalla etes kokeilla poksia paikalleen, entäs jos se vika ei nyt ookkaan sitten siinä? :hang:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

HVM kirjoitti: Enkä mie sitäpaitti uskalla etes kokeilla poksia paikalleen, entäs jos se vika ei nyt ookkaan sitten siinä? :hang:
Se on sitten voi voi.... :wink: Saatuuhan niitä paremmissakin piireissä.
big jopo
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Alahan kohta kiirehtiä sen poksin kans. Saat kohta puoliin tehhä oikiasti sen kone rempan kun männärenkaat on jumiutuneet uriinsa ja mäntään palaa reikä kun lähdet ässällä seuraavan kerran tienpäälle. :D

nm. Yhden M110 koneen korjannut seisomisen jäljiltä. :shock: Männärengakaat jumissa ja mäntään sulasi reikä. :shock:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

HVM kirjoitti:
Enkä mie sitäpaitti uskalla etes kokeilla poksia paikalleen, entäs jos se vika ei nyt ookkaan sitten siinä? :hang:
Kyllä sinä uskallat. Foorumin tuki on takanasi. Täällä ei ole nukuttu kunnolla viikkoihin, niin jännittävä tämä vikakertomus on ollut.

Jos auto ei tuollakaan boksilla toimi, niin tehdään siitä porukalla ns. suomiauto. Suomiautohan tarkoittaa sitä, että siihen on vaihdettu suomessa tekniikka. Ehdotankin jotakin vähän ajettua ( alle 1.5mkm) ja kohtuu tuoretta vm. 76-79, 200D tekniikkaa, 4v manuaalivaihteistoa ja rattivaihdetta. Jotta, suomi-ilmiö olisi täydellinen, samasta autosta voisi vielä vaihtaa siihen sisustan ja kromikaaret. Kulutus ei todennäköisesti pienene yhtään, mutta kulkupuoli sitten senkin edestä. Huomannet eron välittömästi. :hehku: Kannattaa muistaa, että tällä reseptillä on noita V8 ässiä rakennettu koko 90-luku.
Viimeksi muokannut Perttu K, 14.2.2007 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mika.T kirjoitti:Alahan kohta kiirehtiä sen poksin kans. Saat kohta puoliin tehhä oikiasti sen kone rempan kun männärenkaat on jumiutuneet uriinsa ja mäntään palaa reikä kun lähdet ässällä seuraavan kerran tienpäälle. :D

nm. Yhden M110 koneen korjannut seisomisen jäljiltä. :shock: Männärengakaat jumissa ja mäntään sulasi reikä. :shock:
No tätä on kyllä starttailtu ihan starttailemasta päästyä, ei se katti muuten pansalla täyty. :shock: Eli osat on kyllä olleet liikkeellä. Eläkä pelottele! :protest:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Olipas vilikas cargo-päivä, totta tosiaan! :shock:

Yhtä aikaa tulla tupsahti postiin ja matkahuoltoon vaikka mitä, kuten:

- Nokkaketju ässään

- Ohjurinkumit ässään

- Sytkäboksi ässään

- Nokka-akselien voiteluputkien korjaussarja ässään

- Venttiilikoppien tiivisteet ässään

- 10" Pneumaattiset hukkaporttien avarrustapit Lempäälään ja Tajunkankaalle :shock: Voi olla, että kohta hukkaportit yskii ja räpättää. 8)

Illalla pitää vissiin yrittää ainakin testata toista noista hukkaportti-kikottimista, sekä varovasti aloitella ässän käyntiin yrittämistä. :eec: Mistäs kaivetaan sitä piitahnaa? :evil: No testatessa sitä ei tarvita, mutta on sitä boksin ja lokasuojan väliin jossain välissä röplyytettävä. :idea:

Tässä saalis ryhmäkuvassa:

http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1664.jpg
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

HVM kirjoitti:8)

Mistäs kaivetaan sitä piitahnaa?
Vastaus: Paikallisen varaosan kautta pikku-tuupi 25e, tilaamalla. :evil: Mutta nerona kysyin samalla paljonko maksaa ne ooppeli-saappi poksit ja onko mukana töhnää? Vastaus on, ja 20e/kpl. :idea: Ostan siis pari halpaa poksia ja niinpäinpois. :idea:
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Piitahnaa saat tietokonekauppiaalta :idea:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Itsekin ajattelin, että jos ostaisi moista mönjää ja turvaisi yöunet voitelemalla sen syttyboksin tauksen uudelleen. Paikallisesta elektroniikkaliikkeestä (SP-Elektroniikka) saapi tuubillisen 2,5 eurolla. Ei kait siinä monta millilitraa ole, mutta sen verran, että saapi nuo osat sotkettua. :D

Jos et tietokoneliikettä löydä, niin ilmoittele.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”