Tuli tuossa hommattua avantgarde varustelutasolla oleva MB ja mielestäni auton keula kulkee hieman epäsuhteessa perään nähden...
Etsiessäni tietoutta ko. automallin madaltamisessa, useissa kesksteluissa tulee esille "kumit" joissa erinäinen määrä "nännejä" jotka vaikuttavat auton korkeuteen.
Kertokaa nyt keltanokalle, tai paremminkin osoittakaa kuva mistä kumeista on oikein kyse ja miten saan sitten selville moniko "nänniset" kumit minulla edessä on?
W211 etupään kumit, jotka vaikuttavat korkeuteen
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Nin W211 korisesa niitä kumeja ei ole. Jousi on iskarissa kiinni ja sitä jousen alapään levyä voi korkeussuunnassa säätää; ylös tai alas
Eli selvisit tästä nännijutusta nyt meleko helepolla
Eli selvisit tästä nännijutusta nyt meleko helepolla
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Etupäähän molemmille puolille jouset vaihtaneena (poikki molemmat )Cosmo kirjoitti:Kiitoksia! Joka päivä oppii jotain
Sitten seuraava kysymys, ilman että vielä katsoin pyöräkoteloon...
Miten sitten tuon säätö..? Joutuuko ottaan koko paketin irti, vai voiko säätää korkeutta paikallaan?
ihmettelin sitä korkeuden säätöä.
Eli siellä on todellakin iskarin varressa jousilautasen alapuolella sellainen jousirengas jota voi korkeussuunnassa urissa nostaa tai laskea. Vatii lautasen noston, jotta saa sen renkaan näkyviin.
Lautanen alas painettuna lukitsee sen renkaan sitten halutulle korkeudelle.
En muista montako rengasuraa siellä oli, mutta ainakin 5 kpl muutaman millin välein.
Vaatii kunnon jousipuristimen ja paketin irrotuksen.
Ja noita jousia menee ilmeisesti näistä uuskoppaisista samaan tahtiin kuin vanhemmistakin.