Mesen iskarit yms.

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
mese is best
Viestit: 101
Liittynyt: 01.11.2011 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Mesen iskarit yms.

Viesti Kirjoittaja mese is best »

Nyt sitten mesessä mittarissa 150 tkm. Päätin vaihtaa öljyt, paska homma mutta tulipahan tehtyä. Kyllä oli Volvossa helppo verrattuna tähän......taas pojot Volvolle 10/0.

Huomasin että toinen iskari vuotaa...mitä iskareiita suosittelette käytettävän?
Mitä maksaa jos vaihdattaa liikkeessä? (Tästäkin pojot Volvolle 10/0 volvolla ajoin samoilla iskareilla yli 450tkm, eivät uuden veroiset mutta toimivat...kun ei paremmista tietoa).

Mistä muuten saa selville mikä alusta autossa on?
Mistä saa selville onko hiukkassuodatinta? (auto vm-07 E200cdi, facelift)

Öljynvaihdon jälkeen kylmäkäynnistyksen jälkeen ääni huomattavasti "hiljaisempi", öljyillä oli ajettu "vain" 22 tkm, loglife öljyt mb liikkeessä vaihdettu. Olihan se aika tervaa mikä sieltä ulos tuli, voi verrata vanhan MB123 200d öljyyn jolla ajettu 15 tkm (halvimmat teboilin moniasteöljyt).
XUH
Viestit: 5
Liittynyt: 09.1.2013 23:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja XUH »

Mulla ois myydä uudet alkuperäiset etuiskarit halvalla. (auto vm-08 E200cdi, facelift, classic)
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Öljynvaihdot helpottuu kummasti kun hommaat imuvaihtajan :) Ei tartte pohjamuoveja purkaa pois, öljynvaihdossa ei mene kuin 20min tuon imuvaihtajan kanssa.

E:jaa vanha ketju näemmä :roll:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
mese is best
Viestit: 101
Liittynyt: 01.11.2011 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Öljyjen vaihto imulaitteella

Viesti Kirjoittaja mese is best »

Veikkaanpa että jää paljon moskaa pohjalle kun imemällä vaihtaa. Liekö vain oletus....???

Vaimo totesi tässä yksi päivä että hän ei aja mersulla enää, kun vaihtaa niin töksähdellen, narisee käännettäessä (taas yksi nivel paskana) ja autolla ei voi ajaa rennosti (toim. huomio vaeltelee)...siispä jouduin luovuttamaan vollen vaimon käyttöön ja itse tuolla mb:llä ajelemaan....vollea tullut ikävä aina kun pidempää reissua ajaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eipä sinne jää mitään pohjalle. Jos se öljy on jo tervautunutta tahmaa, niin silloin on huolto jo laiminlyöty. Se taas ei ole auton tai öljyn vika.

Kait olet lukenut topiccia tuosta LowLife öljystä? http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24249
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mersujen öljynvaihto on selkeästi helpompaa kuin volvojen.
Suodatin on helpossa paikassa ja öljytikun putki on tehty niin että vanhat öljyt voi imeä siitä pois.
Pisteet mersulle 10-0.

Sitten jos vaihdellaan polttoainesuodatinta dieseliin mennäänkin volvoissa ¤%/&()/)=/&/ hommaan kun suodatin on taka-akselin seutuvilla auton alla ja muutenkin ikävä vaihtaa.
mese is best
Viestit: 101
Liittynyt: 01.11.2011 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Öljynvaihdon helppous

Viesti Kirjoittaja mese is best »

Omassa vollessa oli suodattimet motskaritilassa molemmat pa ja öljysuodatin, sai vaihdettua yläkautta. Luukku öljypropulle pojapanssarissa (joka oli muuten tosi paksu, verrattuna tuohon mesen nuovikalvoon joka hajonnut jo useasta kohtaa).
dealer kirjoitti:Mersujen öljynvaihto on selkeästi helpompaa kuin volvojen.
Suodatin on helpossa paikassa ja öljytikun putki on tehty niin että vanhat öljyt voi imeä siitä pois.
Pisteet mersulle 10-0.

Sitten jos vaihdellaan polttoainesuodatinta dieseliin mennäänkin volvoissa ¤%/&()/)=/&/ hommaan kun suodatin on taka-akselin seutuvilla auton alla ja muutenkin ikävä vaihtaa.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Nelikko V70 soppatykin vaihto: Korsteeni laattialle, kardaani laatialle, taka-aksveli laattialle, tankki laatialle, jne. Ei oo voinu tehä luukkua koripeltiin, ei. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
mese is best
Viestit: 101
Liittynyt: 01.11.2011 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mese is best »

dealer kirjoitti:Mersujen öljynvaihto on selkeästi helpompaa kuin volvojen. ==>voipi olla jos on imusydeemit,
Suodatin on helpossa paikassa ja öljytikun putki on tehty niin että vanhat öljyt voi imeä siitä pois.
Pisteet mersulle 10-0.

Sitten jos vaihdellaan polttoainesuodatinta dieseliin mennäänkin volvoissa ¤%/&()/)=/&/ hommaan kun suodatin on taka-akselin seutuvilla auton alla ja muutenkin ikävä vaihtaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”