Farkun perä vajuu satunnaisesti

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Farkun perä vajuu satunnaisesti

Viesti Kirjoittaja srlq »

Eli kyseessä siis vm2007 w211 farkku(avandgarde sport jos sillä väliä) ilmaperällä. Liekö sit edes ongelma kun vikaa ei löydy, mutta perä ei pysy aina ylhäällä yön yli. Paljon noista ongelmista lukenut näiltä mersuforumeilta ja ongelmaa koitettu selvittää mut ei vaan löydy selitystä. Vajuu muutaman sentin muttei vielä niin alas et ilmottas näytössä.
Sinänsähän tuo ei haittaa kun nousee aina kiltisti ylös mut eikai tuon pitäs vajuta. Mese kävi just paljon mersuja korjanneessa paikassa tutkimuksissa. Tutkittiin mm ettei siel perässä mikään anturi tms jumita tai panttaa vastaan. Kompura suhahtaa hetken päästä käynnistyksestä joten se ei jää päälle eli ei ainakaan kauhiasti vuoda.
Eli onko nyt vain niin et on niin pieniä vuotoja pusseissa et vajuu pikkuhiljaa muttei näy starilla?
Huvikseenkaan ei duunarin palkoilla viittis nuita pusseja vaihdattaa mut jos uudet pussukat pitää laittaa niin onko nuo Arnott pussit ollu laadukkaita kun maksaa näköjää 100€ vähemmän kpl kun Billsteinit?
Ja eikai keulan asennon pikku muutos pitäs tuohon vaikuttaa kun siitähi on selvitykset kesken miks etuiskareiden vaihdon jälkeen(eri liike) keula on yhtäkkiä muutaman sentin liian korkealla vaikka iskarit olis kuulema oikeat ja jousilautasen säädötkin on kuulema oikein?
Viimeksi muokannut srlq, 19.12.2018 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Iskarit on väärät tai sokat väärässä kohtaa jos korkeus ei ole sellainen kuin Avantgarde/Sport pitäisi olla.

Arnott on hyvä pussi, tosin esim. meillä asennettuna Bilsteinille saa takuuta 3 vuotta / 100000 kilometriä joka on aika mukava turva auton omistajalle.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

dealer kirjoitti:Iskarit on väärät tai sokat väärässä kohtaa jos korkeus ei ole sellainen kuin Avantgarde/Sport pitäisi olla.

Arnott on hyvä pussi, tosin esim. meillä asennettuna Bilsteinille saa takuuta 3 vuotta / 100000 kilometriä joka on aika mukava turva auton omistajalle.
Hmm..eli jos 200€ lisää satsaa saa kolmen vuoden takuun. Toki jos Arnott on kans laadukas niin eikai senkään pitäs kovin pian tussahtaa. Täytynee miettiä.

Ja noista etusista. Jostain tuli vastaan et joko sportissa tai Avantgardessa olis vähän lyhyemmät etuiskarit kun normi alustassa. Väittivät kiven kovaa et mittasivat pituuden ja kysyivät KL-varaosilta et iskarit olis oikeat ja samoissa säädöissä kun vanhat. Puhuttiin kyllä suullisesti sillon et joko Sachs tai Billstein iskarit mut kun tuossa itse katoin niin siel on ny tuollaset kun Boge 36-E49-0. Google osas taas kertoa et ovat vissiin ainahi lähes samat kun Sachs ja sovittiinnyt aluks et tutkivat ja kahtovat perjantaina säädöt ja korkeuden, mut periaatteessa kai tässä olis mahkut vaatia uudet iskaritkin kun nuista ei ollu alun perin puhetta.
Onko sulla sattumalta mitään käryä nuista Bogen iskareista? Ite kun soitin KL-varaosille niin eivät osannu sanoa nuiden sopivuudesta mitään joten vähän nyt haiskahtaa.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuosta Bogen numerosta kun kääntelee niin kyllä sieltä vaihtoehtona löytyy Bilstein W211 Sport eli voisi olla oikeatkin.

Onko sitten niin että on ollut joku alustasarja jossa vielä iskarin alalautanen alempana tai jotain. Iskarin vaihdolla ei keula nouse senttejä jos on vanha ja uusi iskari laitettu vierekkäin ja katsottu että alalautanen tulee samalle korkeudelle alapään pultinreiästä.

KL ei tietääkseni Bogea myy ? Ellei sitten halvin (130€) ECO-iskari ole Boge.

Kuvaa keulan korkeudesta ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

dealer kirjoitti:Tuosta Bogen numerosta kun kääntelee niin kyllä sieltä vaihtoehtona löytyy Bilstein W211 Sport eli voisi olla oikeatkin.

Onko sitten niin että on ollut joku alustasarja jossa vielä iskarin alalautanen alempana tai jotain. Iskarin vaihdolla ei keula nouse senttejä jos on vanha ja uusi iskari laitettu vierekkäin ja katsottu että alalautanen tulee samalle korkeudelle alapään pultinreiästä.

KL ei tietääkseni Bogea myy ? Ellei sitten halvin (130€) ECO-iskari ole Boge.

Kuvaa keulan korkeudesta ?
Luullakseni pitäs olla ihan tuo avantgarde sport ilman muita alustajuttuja mut eihän tuota toki varmaks koskaan tiedä. Sitä en muista oliko tuolla sport lisällä vielä vähän matalampi kun pelkkä avantgarde. Lautaset ym pitäs kuulema olla samoissa säädöissä.
Ja mitä googlella löysin niin tarjoo tuota bogea vain 220cdi koneiseen ja jossain mainittiin jopa et ei edes kävis isomman om642 koneisen keulalle(paino?) mut en tiedä voiko olla tuollasia eroja.
Kuvia ei näköjään ole tähän hätään korkeammasta keulasta kun vaihtu just puhelin edellisen hajottua. On siis ollu sekä perä että keula silleen et mahtuu käsi lättänänä lokarin ja renkaan väliin mut nyt keulille menee melkein nyrkki. Ei monen sentin ero mut näyttää dorkalta takakenossa. Mut kahtoo nyt mitä ne huomenna tuolle voi tehdä, hyvittää eivät kuulema voi vaikka väärän merkkiset ovat laittaneetkin. Aina pitäs näköjään kaikki ottaa kirjallisena.
Viimeksi muokannut srlq, 19.12.2018 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

Kävi korjaamolla tuon keulan kans ja eivät saa säätöihin noilla Bogen iskareilla. Taitaa ratketa siten et lupailivat vaihtaa tilalle Kl-varaosilta Billsteinit niin on sit varmasti oikeat. Hyvä homma kyllä jos noin hoituu vaikka sinne ihan eri iskarit asennettiinkin mistä oli puhe.

Mutta tuosta perästä ei ole vielä mitään vinkkejä tullu. Jenkkiforumeilla törmäsin samanmoisiin ongelmiin ja ei ole pussien vaihdotkaan auttaneet. Ja on täälläkin kotipuolessa joidenkin kirjotusten mukaan ollu tuota ongelmaa kun googlea selailin mut onko kukaan keksiny miks tahtoo välillä vinoon jos pussit on ehjät(?) vai ajeleeko kaikki vaan vaivan kanssa pahinta odotellen? 😁
Onko siel jotain paineletkuja mitkä vois vuotaa ja aiheuttaa tuon perän vajumisen sillon kun auto ei ole käynnissä vai liittyykö pakosti sinne ilmapusseihin tai niiden venttiileihin?
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Avatar
tenutähti
Viestit: 155
Liittynyt: 31.12.2005 16:17
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tenutähti »

Laskeeko kumpikin puoli yhtä paljon/nopeaa?
En oikeen jaksa uskoa että kumpikin pussi vuotaisi just samalla lailla...
Ja siellä tosiaan on muitakin vuotopaikkoja kuin ne pussit!
Jos pääset alle sillä lailla että auto on renkaillaan ajoasennossa, niin pesuainetta pulloon ja suihkimaan vaan...
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Venttiilit on pusseissa, niiden päällä kannen alla piilossa eli siinäpä ne muut vuotopaikat tulikin. Letkuthan kärsii vaikka katkaista pussin vierestä niin ilmat ei tule pois kun kaikki kunnossa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

Ok, kiitti näistä infoista. Perä sen verran matala normiasennossa ettei sinne kyllä oikein alle mahdu jossei sit pakita autoa joidenkin korokkeiden päälle tms. Kattelin tuossa takarengas irrallaan et hieman on hankalassa kolossa nuo pussukat tutkia ventiilien ym osaltakaan paikallaan ollessaan mut kattellaan ny mitä tuolle keksii kunhan saa tuonne keulalle eka ens perjantaina ne oikeanpaiset iskarit.
Ja vähän tuntuu vaihtelevan kummallisesti mut yleensä on tosiaan pelkääjänpuolen takakulma mikä laskeutuu noin 3-5cm. Valmiiks matalassa autossa pistää heti silmään tuommonen ja kun tuntuu että jää joskus pari senttiä vajaaksi nostonkin jälkeen vaikka kompura suhahtaa eikä starinkaan mukaan antureissa tms ollu mitään vikaa.

Tuollasen maininnan löysin muuten joltain forumilta kun oli samanmoista ongelmaa ollu ja pusseja vaihdettu turhaan ym tuloksetta. Pitänee tutkailla suihkepullon kanssa jahka taas ehtii.

"Problem solved. The MB specialist garage I use has now found the problem. There was a tiny, barely visible split in the air pipe to the offside bellows. I'm pleased to say that the rear of the car no longer sinks down overnight."
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

Päivitystä sen verran et etujousi ongelma ratkes sillä et liike suostu lopulta vaihtamaan keulille ne varmasti oikeat Bilsteinit jonka ansiosta keula on taas alempana ja ajettavuus todella paljon parempi. Eli nyt on alla mitä halusin ja toimii huomattavasti paremmin kun Boget.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”