211 omistajat HUOM !!!

Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

211 omistajat HUOM !!!

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarkista autosi takajarruputkien kunto takajarruletkun vierestä.

Putki on muovin takana piilossa ja sillä on taipumus ruostua pahoin kyseisestä kohdasta noin viiden sentin matkalta.
Kuten kuvassa näkyy muovi on pehmeää ja sen voi kääntää edestä pois.

Jarrujen katoamisia putken puhkeamisen takia on alkanut olla liikaa, kannattaa katsoa kyseinen paikka molemmilta puolilta autoa viimeistään talvirenkaita vaihtaessa tai pyytää tarkistamaan seuraavassa huollossa.

Putki on yhtenäinen SBC pumpulta saakka ja sen vaihtamiseen tarvitaan testeri jolla jarrut ilmataan.

Kuvan auto on vuosimallia -05 ja ajettu alle 300tkm.

Kuva
Kuva
Kuva
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Hyvä vinkki :idea:

Kunnossa oli vaikka toisen putken pinta oli jo vähän karhee... voiskos tohon putken päälle vetää jotain suojamössöö?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

MHe kirjoitti: voiskos tohon putken päälle vetää jotain suojamössöö?
ite vetelen oikestaan aina kun auto ylhäällä niin sitä rasvaa mitä ensimmäisenä käteen osuu :wink: liittimiin sprayvaseliinia tms ja paras tulos varmaan tulisi kun kotelosuojaspraytä siihen päälle sillon kun muistaa.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kotelosuojalla minäkin olen noita joskus suojaillu

On muuten sama vaiva W163 ML:ssä :idea:
Takapenkin etureunan kohdalla oli mullakin -03:ssa putket läpilahot.
Purkaessa sitten sai rapsia rintapellin kohdalta taakse saakka vanhat putket pikku pätkinä pois. :shock:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Vähän ot mutta kuitenkin:

Toinen paikka, ei ehkä niin vaarallinen mutta alustassa kuitenkin.

Joissain malleissa takapäässä on xenonin ja alustan korkeudensäätövipu muovia jossa metallinivel keskellä. Muovi haurastuu ja nivel ruostuu jumiin. Jos ei tiellä hajoa niin viimeistään pajalla kun auto nostetaan nosturilla ylös.

Korvaava tuote on metallia. Jos autossa muoviosa niin kannattaa vaihtaa/vaihdattaan huollon yhteydessä :idea:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Yhen jarru putken olen jo vaihtanut ex taxiin :roll:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Terho P kirjoitti:
MHe kirjoitti: voiskos tohon putken päälle vetää jotain suojamössöö?
ite vetelen oikestaan aina kun auto ylhäällä niin sitä rasvaa mitä ensimmäisenä käteen osuu :wink: liittimiin sprayvaseliinia tms ja paras tulos varmaan tulisi kun kotelosuojaspraytä siihen päälle sillon kun muistaa.
Ennen katsatusta kun rasvaa rännit, niin saa ehjäkki vaihtaa. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Ajankohtainen aihe kun renkaanvaihdot ovat menossa. Omasta 2005-mallista tarkastin ensimmäisen kerran ja ei vaatinut välittömiä toimenpiteitä. Tämä auto on jonkun edellisen omistajan toimesta ruostesuojattu, ja jarruputkienkin pinnalla on jonkinlainen vaha tai kotelonsuojamassa ja se näyttää suojaavan. Kuvassa näkyvä putken korkein kohta on semmoinen että se muovi ottaa siihen kohti kiinni putkeen ja hieroo jollakin aikavälillä tästäkin suojavahan puhki.

Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Renkaanvaihdon yhteydessä kannattaa katsoa myös etujousten takana olevia poteroita, joihin kertyy moskaa joka on aina märkänä. Ei vaikuta jarruihin mutta jos niitä poteroita ei koskaan putsaa, niin pelti niistä ruostuu pois jollakin aikavälillä.
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Aki P kirjoitti:Vähän ot mutta kuitenkin:

Toinen paikka, ei ehkä niin vaarallinen mutta alustassa kuitenkin.

Joissain malleissa takapäässä on xenonin ja alustan korkeudensäätövipu muovia jossa metallinivel keskellä. Muovi haurastuu ja nivel ruostuu jumiin. Jos ei tiellä hajoa niin viimeistään pajalla kun auto nostetaan nosturilla ylös.

Korvaava tuote on metallia. Jos autossa muoviosa niin kannattaa vaihtaa/vaihdattaan huollon yhteydessä :idea:
taitaa olla ihan takaisinkutsu tolla hommelilla ku xux63selle oli soitettu ja siskollekki oli killautettu että tuoda vaihattamaan korkeuvensäätövipu...ja iliman kustannuksia oli ainaki tosa -08 tiiä sitten että mihin asti ne niitä vaihtelee ilimatteeksi.



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

On tämä kans, ite jouduin vaihtamaan 26 vuotta vanhat jarruputket uusiin nyt tuohon ässään kun olivat vähän huonon näköiset. :shock:
® Mesen V8 Klubi
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

joo on erikoista.91 lankkuun joutuu itekin kohta vaihtamaan jarruletkut.alkaa ikä nakertaa kumiakin.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Avatar
Jasseri
Viestit: 55
Liittynyt: 13.3.2012 12:15

Viesti Kirjoittaja Jasseri »

Hyvä ilmoitus! En viitsiny kuitenkaan jarruputkien kuntoa tarkistella, nyt auto odottaa työmaan pihas hinausta korjaamolle ja lammikko oikean takapyörän juurella...
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

InsaneMe kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Vähän ot mutta kuitenkin:

Toinen paikka, ei ehkä niin vaarallinen mutta alustassa kuitenkin.

Joissain malleissa takapäässä on xenonin ja alustan korkeudensäätövipu muovia jossa metallinivel keskellä. Muovi haurastuu ja nivel ruostuu jumiin. Jos ei tiellä hajoa niin viimeistään pajalla kun auto nostetaan nosturilla ylös.

Korvaava tuote on metallia. Jos autossa muoviosa niin kannattaa vaihtaa/vaihdattaan huollon yhteydessä :idea:
taitaa olla ihan takaisinkutsu tolla hommelilla ku xux63selle oli soitettu ja siskollekki oli killautettu että tuoda vaihattamaan korkeuvensäätövipu...ja iliman kustannuksia oli ainaki tosa -08 tiiä sitten että mihin asti ne niitä vaihtelee ilimatteeksi.



T.Sankari
Joo, on takaisinkutsukampanja ja on edelleen voimassa. Vuosimallit 2006-2009. Trafin ilmoitus löytyy tuosta --> http://www.ake.fi/ake/akerecall/DetailP ... spx?id=826
Avatar
dansku
Viestit: 19
Liittynyt: 27.8.2006 22:27
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja dansku »

Miten tuo käytännössä toimii tuo takaisinkutsu? Syksyllä toin -09 w211 farkun ja muovinen tanko on takana toisesta päästä jumissa. Vaihtaako vehossa ilmaiseksi vai kun vaan menee kyselemään?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kannattaa olla sinne Vehoon ensitilassa yhteydessä. Todennäköisesti tuontiauton tiedot eivät ole siellä olleet kampanjan alkumetreillä, mutta kun itse ilmoittautuu, niin asiat selviää.
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

hups
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 jarrut”