Onko kellään hajonnut Jarrun käyttöyksikkkö Bou ?
Onko kellään hajonnut Jarrun käyttöyksikkkö Bou ?
Onkos noita oikeasti hajonnut ? ja mikä osa siitä ?
Alkaa pikkasen sylettää W211 SBC jarrujäejestelmä.
Herjat=jarrun käyttöyksikkö,erotusventtiili vasen etu,paineensäädin vasen etu
..Vasen etu jarrumäntä oli juntturassa
Vaihdettu satulat normi korjaamolla.Ilmattu auton sbcetä käyttämällä.
Jarrutesti tehty(raskone) ja herjasi käyt.ykikköä.Epäitiin omatoimista ilmausta ilman staria.J
Jarrunesteet vaihdettu ja ilmattu(raskone) Ei ilmeisesti ollut tehty jarruvoimatestiä,koska liikkeen pihalla testasin ja sain hälyt päälle ja vain etujarrut toimi mekaanisesti ilman tehostajaa.
Eli samoin kuin ennen nesteiden vaihtoa ja satuloiden vaihtoa.
Hälyt lähtee päältä kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Maahantuojan korjaamopäällikkö sanoi näitä älykkäiksi jarruksi. :
Haapakoski tai haapasalo nimeltään.ope:
Varoittavat tällä tavoin,että jarrujärjestemässä on vikaa ja se pitää korjata.
Suhtautuminen ongelmaan oli ns.virkamiesmäistä vaikka kyseessä on erittäin vakava asia.Kyseenalaisti edelliset ,ei merkkikorjaamon jarrunesteen vaihdot.On kuulemma tehty huonosti ja jäänyt ilmaa.Kertoili se toisenkin jutun.Jos jarruputki tai letku menee poikki niin jarrut menee vain kyseisestä renkaasta.Foorumilta olen lukenut kyllä toisenlaista.
Mites on ?
Bou:ta en osta ennen kuin saan varmuuden,että se on rikkli.
Merkkikorjaamoon en vie jos maahantuoja ei tule vastaan.Sellainen lapsenomainen luulo.
Uusi osa maksaa jotain 1200 e ja työ päälle noin 300 e.
Jos tuo kyseinen osa on rikki niin ei varoita edeltäkäsin.Vai onko rikki ?
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Olisiko stuttgardin päässä tahoa,joka ottaisi asian vakasti vai onko sielläkin haapasalo vastassa ?
Alkaa pikkasen sylettää W211 SBC jarrujäejestelmä.
Herjat=jarrun käyttöyksikkö,erotusventtiili vasen etu,paineensäädin vasen etu
..Vasen etu jarrumäntä oli juntturassa
Vaihdettu satulat normi korjaamolla.Ilmattu auton sbcetä käyttämällä.
Jarrutesti tehty(raskone) ja herjasi käyt.ykikköä.Epäitiin omatoimista ilmausta ilman staria.J
Jarrunesteet vaihdettu ja ilmattu(raskone) Ei ilmeisesti ollut tehty jarruvoimatestiä,koska liikkeen pihalla testasin ja sain hälyt päälle ja vain etujarrut toimi mekaanisesti ilman tehostajaa.
Eli samoin kuin ennen nesteiden vaihtoa ja satuloiden vaihtoa.
Hälyt lähtee päältä kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Maahantuojan korjaamopäällikkö sanoi näitä älykkäiksi jarruksi. :
Haapakoski tai haapasalo nimeltään.ope:
Varoittavat tällä tavoin,että jarrujärjestemässä on vikaa ja se pitää korjata.
Suhtautuminen ongelmaan oli ns.virkamiesmäistä vaikka kyseessä on erittäin vakava asia.Kyseenalaisti edelliset ,ei merkkikorjaamon jarrunesteen vaihdot.On kuulemma tehty huonosti ja jäänyt ilmaa.Kertoili se toisenkin jutun.Jos jarruputki tai letku menee poikki niin jarrut menee vain kyseisestä renkaasta.Foorumilta olen lukenut kyllä toisenlaista.
Mites on ?
Bou:ta en osta ennen kuin saan varmuuden,että se on rikkli.
Merkkikorjaamoon en vie jos maahantuoja ei tule vastaan.Sellainen lapsenomainen luulo.
Uusi osa maksaa jotain 1200 e ja työ päälle noin 300 e.
Jos tuo kyseinen osa on rikki niin ei varoita edeltäkäsin.Vai onko rikki ?
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Olisiko stuttgardin päässä tahoa,joka ottaisi asian vakasti vai onko sielläkin haapasalo vastassa ?
Viimeksi muokannut koyama, 08.1.2015 6:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haapasalo on kyllä asia heppu, mutta ei liene perusta vastailla ihan viimesen päälle jos soittaa ja ilmoittaa että mersut on paskoja . Tekninen tietämys vähän toista luokkaa kuin nettikeskustelujen pohjalta.
Tahtoo nämä kohta rippikoulu ikäiset raadot aina jotaki harrastamista vaatia.....
tänään just tilattiin uus yksikkö tuommoseen
Tahtoo nämä kohta rippikoulu ikäiset raadot aina jotaki harrastamista vaatia.....
tänään just tilattiin uus yksikkö tuommoseen
Re: Onko kellään hajonnut Jarrun käyttöyksikkkö Bou ?
211 en muuta tiijä kun että sbc jarrujen tunnetun kalliin korjausrumban väistämättömänä tarjoajana olen sitä päättänyt vältellä.koyama kirjoitti:Onkos noita oikeasti hajonnut ? ja mikä osa siitä ?
Alkaa pikkasen sylettää W211 SBC jarrujäejestelmä.
Herjat=jarrun käyttöyksikkö,erotusventtiili vasen etu,paineensäädin vasen etu
..Vasen etu jarrumäntä oli juntturassa
Vaihdettu satulat normi korjaamolla.Ilmattu auton sbcetä käyttämällä.
Jarrutesti tehty(raskone) ja herjasi käyt.ykikköä.Epäitiin omatoimista ilmausta ilman staria.J
Jarrunesteet vaihdettu ja ilmattu(raskone) Ei ilmeisesti ollut tehty jarruvoimatestiä,koska liikkeen pihalla testasin ja sain hälyt päälle ja vain etujarrut toimi mekaanisesti ilman tehostajaa.
Eli samoin kuin ennen nesteiden vaihtoa ja satuloiden vaihtoa.
Hälyt lähtee päältä kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Maahantuojan korjaamopäällikkö sanoi näitä älykkäiksi jarruksi. :
Haapakoski tai haapasalo nimeltään.ope:
Varoittavat tällä tavoin,että jarrujärjestemässä on vikaa ja se pitää korjata.
Suhtautuminen ongelmaan oli ns.virkamiesmäistä vaikka kyseessä on erittäin vakava asia.Kyseenalaisti edelliset ,ei merkkikorjaamon jarrunesteen vaihdot.On kuulemma tehty huonosti ja jäänyt ilmaa.Kertoili se toisenkin jutun.Jos jarruputki tai letku menee poikki niin jarrut menee vain kyseisestä renkaasta.Foorumilta olen lukenut kyllä toisenlaista.
Mites on ?
Bou:ta en osta ennen kuin saan varmuuden,että se on rikki.
Merkkikorjaamoon en vie jos maahantuoja ei tule vastaan.Uusi osa maksaa jotain 1200 e ja työ päälle noin 300 e.
Jos tuo kyseinen osa on rikki niin ei varoita edeltäkäsin.Vai onko rikki ?
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Olisiko stuttgardin päässä tahoa,joka ottaisi asian vakasti vai onko sielläkin haapasalo vastassa ?
Tommoisia sais japaniasta n 250eur hintaan+ tulli ja alvi, mahtaisko auttaa?
Käytettyjä japanialaisten hylkäämiä paskojahan nuo...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Kiitos pikaisesta vastauksesta aki p.Aki P kirjoitti:Haapasalo on kyllä asia heppu, mutta ei liene perusta vastailla ihan viimesen päälle jos soittaa ja ilmoittaa että mersut on paskoja . Tekninen tietämys vähän toista luokkaa kuin nettikeskustelujen pohjalta.
Tahtoo nämä kohta rippikoulu ikäiset raadot aina jotaki harrastamista vaatia.....
tänään just tilattiin uus yksikkö tuommoseen
On varmaan asia heppu se haapasalo.En epäilekkään.
Ilmeeisesti en osannut ilmaista asiaani kyllin selvästi.En arvostele,moiti paskaksi jotain tuotetta.puhelimessa varsinkaan ventovieraalle.Olen nöyrä, mutten nöyristele
Mistä päättelit "ihan viimesen päälle jos soittaa ja ilmoittaa että mersut on paskoja" minun tuollaisia jutelleen? Vai oliko vain yleistämistä ?
Onhan nämä jo vanhoja raatoja,mutta olankohautuksella tätä ei kuitata
Viimeksi muokannut koyama, 07.1.2015 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Onko kellään hajonnut Jarrun käyttöyksikkkö Bou ?
ei ihan vielä japaniasta kuiten tilata
Auttaisko tämä doku mitään?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/311 ... ctions.pdf
Näitähän korjataan siten että yksikön sisäinen laskuri nollataan, mutta se ei poista pumpun tai sen venttiileiden kuluneisuutta. Sakemannit kyllä joissakin pajoissaan korjaa näitä oikeastikin.
Ja englantilaiset
http://revtronic.com/?portfolio=w211r230-sbc-repair
https://dl.dropboxusercontent.com/u/311 ... ctions.pdf
Näitähän korjataan siten että yksikön sisäinen laskuri nollataan, mutta se ei poista pumpun tai sen venttiileiden kuluneisuutta. Sakemannit kyllä joissakin pajoissaan korjaa näitä oikeastikin.
Ja englantilaiset
http://revtronic.com/?portfolio=w211r230-sbc-repair
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
juu
Sivun 16 osa on rikki,kaput finito.Sbc antaa odottaa,että korjaan tämän ensin ja hajoaa vasta sitten.Sen jälkeen onkin joku onnellinen tai onneton mersun omistaja,mutta se en ole minäHannuS kirjoitti:Auttaisko tämä doku mitään?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/311 ... ctions.pdf
Näitähän korjataan siten että yksikön sisäinen laskuri nollataan, mutta se ei poista pumpun tai sen venttiileiden kuluneisuutta. Sakemannit kyllä joissakin pajoissaan korjaa näitä oikeastikin.
Ja englantilaiset
http://revtronic.com/?portfolio=w211r230-sbc-repair
Mikähän tuosta osasta kulahtaa ?
varaosanumero
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-W2 ... 2c95362694
Passaakohan 270 cdiihin vm 2002 ?
tuossa on yhden numeron heitto verrattuna omaan ,jossa kolmanneksi viimeinen nro on nelonen
Passaakohan 270 cdiihin vm 2002 ?
tuossa on yhden numeron heitto verrattuna omaan ,jossa kolmanneksi viimeinen nro on nelonen
Jarrun käyttöyksikkö (BOU) vaihdettu ja ilmeisesti jarrut tuli kuntoon.Ilmatessa meni takasatulakin uusiksi,mutta merkkiliike hoiti homman asiallisesti ilman isompia kustannuksia.Uutta osaa en laittanut vaan ruotsista 100 tkm ajetusta vm 2006 olevasta autosta.Sama osa käy ristiin kaikkiin sbc jarrullisiin .Uusi osa 1300 euroa
Hätäjarrutoimintoa kokeilin pihalla muutamaan otteeseen.Poljin ei mennyt kovaksi,painunut pohjaan eikä mittaristo mennyt punaiseksi.
Kannattaa testata hätäjarrutoiminto jos autossa on SBC jarrut.
Vikakoodia ei tule ja jarrujen testiajo staarilla menee läpi vaikka osa on rikki.
Vika tuli ilmi kun tein poron vuoksi paniikkijarrutuksen ja jarrutehostin ei toiminut.Etujarrut toimi mekaanisesti eli todella raskaasti.Entäpä jos tämä sama olisi sattunut suojatien edessä
Karmaiseva ajatus
Hätäjarrutoimintoa kokeilin pihalla muutamaan otteeseen.Poljin ei mennyt kovaksi,painunut pohjaan eikä mittaristo mennyt punaiseksi.
Kannattaa testata hätäjarrutoiminto jos autossa on SBC jarrut.
Vikakoodia ei tule ja jarrujen testiajo staarilla menee läpi vaikka osa on rikki.
Vika tuli ilmi kun tein poron vuoksi paniikkijarrutuksen ja jarrutehostin ei toiminut.Etujarrut toimi mekaanisesti eli todella raskaasti.Entäpä jos tämä sama olisi sattunut suojatien edessä
Karmaiseva ajatus
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Vistottaa lukea tämmöstä. Joskus kun tulee sekin aika että (nykyisin) vanhoja autoja ei enää ole saatavilla ja joutuu sähköhärveleiden vietäväks. En huolisi laittaa paria tonnia siihen että saan johonkin vanhaan romuun jarrut, varsinkaan kun ongelmat alkaa sitä jarrua tosissaan tarvitessa ja vaaratilanne päällä..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 02.11.2012 18:38
- Paikkakunta: Turku