Starilla ei saa yhteyttä!!!!!! ---vika löytyi
Starilla ei saa yhteyttä!!!!!! ---vika löytyi
elikkäpä sunnuntaina ku johon nokkaan laitettii tuo rommeli nii staari
sano jotaki ettei yhteyttä ja joku ohjausjännite alhainen jossaki.
Osaan laitteista sai yhteyden.. ainaki esp:hen
sbc eikä turvatyynyhommia ei päässy ihmetteleen.
muistaakseni.
porukkaakin oli nii hemmetisti siinä ihmettelemässä. pihaan tuli sitten yksi 203 johon saatiin yhteys ja toimi hyvin.
Mikähän tuossa rommelissa?
sano jotaki ettei yhteyttä ja joku ohjausjännite alhainen jossaki.
Osaan laitteista sai yhteyden.. ainaki esp:hen
sbc eikä turvatyynyhommia ei päässy ihmetteleen.
muistaakseni.
porukkaakin oli nii hemmetisti siinä ihmettelemässä. pihaan tuli sitten yksi 203 johon saatiin yhteys ja toimi hyvin.
Mikähän tuossa rommelissa?
Viimeksi muokannut skibe, 12.3.2011 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4319
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Vian selvittelyssä auttais jos olisi tiedossa mikä oli se minne ei päässyt, mikä oli ilmoitus minkä antoi
ilmoitus kenties että piiriä 31 tai 15 ei tunistetettu?
(vaikea arvailla ja koitta apuja antaa jos kysyjä ei muista muuta kun että jonnekin ei ehkä päässyt)
Ja mikä rommeli? ikä?
ilmoitus kenties että piiriä 31 tai 15 ei tunistetettu?
(vaikea arvailla ja koitta apuja antaa jos kysyjä ei muista muuta kun että jonnekin ei ehkä päässyt)
Ja mikä rommeli? ikä?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Aluksi olivat kuulemma päässeet pariin paikkaan käsiksi ja kun menin paikalle ja omalla koneella kokeilin niin ei päässyt minnekkään.
Autosta näkee jännitteet yms. tosin sytytysvirta on melkein voltin alhaisempi. Akkujännite oli luokkaa 12.6 ja sytytysvirtajännite 11.8. Ja auto ei ollut laturissa. Välillä auto oli käynnissä ja ei vaikutusta. Välillä näytössä tosin vilahti battery protection tms.
Veikkaisin että vika on ZGW (keskusyhdysväylä) mikä tietääkseni jakaa komennot yms purkkien kesken. Kun testeri ei saa haettua edes runkonumeroa, ja sieltähän se tuntuu sitä tiedustelevan alussa.
Sulakkeita alettiin kattomaan jos siinä paikanpäällä ja kontin sulakkeet jäi kattomatta kun oli niin paljon romua siellä. Joko skibe on kattonut ne?
Mystistä kyllä.
Ja vikailmoitus minkä testeri antoi oli vastaavanlainen kun kokeilee testata laitetta mitä autossa ei ole. Tyyliin varmista jännitteet ja koko ohjainlaitteen olemassaolo.
niinja autohan oli -03 200cdi
Autosta näkee jännitteet yms. tosin sytytysvirta on melkein voltin alhaisempi. Akkujännite oli luokkaa 12.6 ja sytytysvirtajännite 11.8. Ja auto ei ollut laturissa. Välillä auto oli käynnissä ja ei vaikutusta. Välillä näytössä tosin vilahti battery protection tms.
Veikkaisin että vika on ZGW (keskusyhdysväylä) mikä tietääkseni jakaa komennot yms purkkien kesken. Kun testeri ei saa haettua edes runkonumeroa, ja sieltähän se tuntuu sitä tiedustelevan alussa.
Sulakkeita alettiin kattomaan jos siinä paikanpäällä ja kontin sulakkeet jäi kattomatta kun oli niin paljon romua siellä. Joko skibe on kattonut ne?
Mystistä kyllä.

Ja vikailmoitus minkä testeri antoi oli vastaavanlainen kun kokeilee testata laitetta mitä autossa ei ole. Tyyliin varmista jännitteet ja koko ohjainlaitteen olemassaolo.
niinja autohan oli -03 200cdi
Tähdellisen parantola
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4319
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
rommeli ei siis tarkoita panssari hommisa saharassa ollutta...tapio89 kirjoitti:Aluksi olivat kuulemma päässeet pariin paikkaan käsiksi ja kun menin paikalle ja omalla koneella kokeilin niin ei päässyt minnekkään.
Autosta näkee jännitteet yms. tosin sytytysvirta on melkein voltin alhaisempi. Akkujännite oli luokkaa 12.6 ja sytytysvirtajännite 11.8. Ja auto ei ollut laturissa. Välillä auto oli käynnissä ja ei vaikutusta. Välillä näytössä tosin vilahti battery protection tms.
Veikkaisin että vika on ZGW (keskusyhdysväylä) mikä tietääkseni jakaa komennot yms purkkien kesken. Kun testeri ei saa haettua edes runkonumeroa, ja sieltähän se tuntuu sitä tiedustelevan alussa.
Sulakkeita alettiin kattomaan jos siinä paikanpäällä ja kontin sulakkeet jäi kattomatta kun oli niin paljon romua siellä. Joko skibe on kattonut ne?
Mystistä kyllä.
Ja vikailmoitus minkä testeri antoi oli vastaavanlainen kun kokeilee testata laitetta mitä autossa ei ole. Tyyliin varmista jännitteet ja koko ohjainlaitteen olemassaolo.
niinja autohan oli -03 200cdi

"jonkun verran yleensä helpotta jos on selvästi mikä auto on kyseesä"
Siis kahdela eri kalustolla testailtu?
oliko versiot samat?
auton manuallinen tunistus ei auttanut?
joskus tullut vastaan että on "hukkunut" ohjainlaitteita mitkä pitänyt sitten uudestaan "asentaa" useimiten syynä on ollut että virta on joskus käynnyt liian alhaala
onko autoon asennetu jotain poppi vehkeitä?
ollut myös tapauksia missä on väylässä liikunut yllimäräistä mikä sotkee koko systeemin
11.8v on ihan rajoilla
oliko se sama auton käynissä ollessa?
sulakket ja muu virran saantia ohjaileva tarkastella jännite pula on yleisin vika,
jos *:rila ei pääse testiä tekemään ja
toiseen samanlaiseen autoon pääsee
eli odotellan kunnes kaikki sulakket ym virran jakoon on tarkisteltu
muuten oliko autossa joku vika/koodi luettavissa silloin kun sinne pääsi testiä tekemään
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ESP, SBC ja vaihelaatikkoon pääsi alussa. jännitteet oli aikasemmin 12,9 mutta tosiaankin laskenu varmasti tuo mitä tapiolla oli sillon ku paikanpäälle tuli. Eri versiot (oletettavasti) ja SRS-järjestelmäsä vikavalo palo tultaessa. Mystiseksi kyllä vettää että mikä sielä oikeen kanittaa nyt...
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Eihän tänne ite tarvi kirjotella mitään muuta ku alotus.. jätkät näköjää kirjottelee loput
Aika pikapika kattelin niitä sulakkeita nii ehjiä tuntu olevan. Paitsi pellin alta ei tullu kaikkia katottua.
Pitää jatkaa niitä sulakkeiden kattelua sitten kun jaksaa.. joku ihmepaskatauti iski ja palelee ja vituttaa.
Ja ei oo mitää poppivehkeitä

Aika pikapika kattelin niitä sulakkeita nii ehjiä tuntu olevan. Paitsi pellin alta ei tullu kaikkia katottua.
Pitää jatkaa niitä sulakkeiden kattelua sitten kun jaksaa.. joku ihmepaskatauti iski ja palelee ja vituttaa.
Ja ei oo mitää poppivehkeitä
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4319
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Auto kuitenkin toimii?
virran saanti varmistella, jos ei auta niin sen jälkeen koittaa mennä boxsi kohtaisesti sisään,
srs vikaa jahdatessa alkoi moinen temppuilu?
pikatesti jätti muut yksiköt pois listalta?
filteri kuitenkin asennosa kaikki yksiköt?
(Toivotaan että ei ole se mikä yhdessä wm versiossa tuli vastaan "nappulasta" tapahtui ihan eri juttuja mitä sitä olisi pitänyt ja teki ihan omiaan yhden auton kohdalla siitä sitten seurasi kaikenlaista kivaa...)
virran saanti varmistella, jos ei auta niin sen jälkeen koittaa mennä boxsi kohtaisesti sisään,
srs vikaa jahdatessa alkoi moinen temppuilu?
pikatesti jätti muut yksiköt pois listalta?
filteri kuitenkin asennosa kaikki yksiköt?
(Toivotaan että ei ole se mikä yhdessä wm versiossa tuli vastaan "nappulasta" tapahtui ihan eri juttuja mitä sitä olisi pitänyt ja teki ihan omiaan yhden auton kohdalla siitä sitten seurasi kaikenlaista kivaa...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4319
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
siis eikös siihen koitettu 2 eri kalustoa, oliko molemmat samla tavalla rikkiskibe kirjoitti:Multiplekseri oli rikki.
Oliko se ny kiinasta vai japanista.. jos japanista nii veiköhän se tsunami loputkin?


Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Uudemmalla plekserillä toimi.. vanhemmalla ei.. johdoissa ei ollu vikaaCDI203 kirjoitti:siis eikös siihen koitettu 2 eri kalustoa, oliko molemmat samla tavalla rikkiskibe kirjoitti:Multiplekseri oli rikki.
Oliko se ny kiinasta vai japanista.. jos japanista nii veiköhän se tsunami loputkin?
no nehän voi korjata
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4319
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Siis se oli joku kolmas kalusto? (sai käsitykse aiemmasta että kahta koitettu ja kummpikaan ei yhteyttä saannut)skibe kirjoitti:Uudemmalla plekserillä toimi.. vanhemmalla ei.. johdoissa ei ollu vikaaCDI203 kirjoitti:siis eikös siihen koitettu 2 eri kalustoa, oliko molemmat samla tavalla rikkiskibe kirjoitti:Multiplekseri oli rikki.
Oliko se ny kiinasta vai japanista.. jos japanista nii veiköhän se tsunami loputkin?
no nehän voi korjata
Vanhempi/uudempi? C3/C4 ?
Vai miten uudempi?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
aluksi oli sama plekseri mut eri läppärit.. niillä w211 ei toiminu, w203 toimiCDI203 kirjoitti:Siis se oli joku kolmas kalusto? (sai käsitykse aiemmasta että kahta koitettu ja kummpikaan ei yhteyttä saannut)skibe kirjoitti:Uudemmalla plekserillä toimi.. vanhemmalla ei.. johdoissa ei ollu vikaaCDI203 kirjoitti: siis eikös siihen koitettu 2 eri kalustoa, oliko molemmat samla tavalla rikki
no nehän voi korjata
Vanhempi/uudempi? C3/C4 ?
Vai miten uudempi?
sit uus plekseri nii hyvin toimi
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4319
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Vanhempi/uudempi?skibe kirjoitti:aluksi oli sama plekseri mut eri läppärit.. niillä w211 ei toiminu, w203 toimiCDI203 kirjoitti:Siis se oli joku kolmas kalusto? (sai käsitykse aiemmasta että kahta koitettu ja kummpikaan ei yhteyttä saannut)skibe kirjoitti: Uudemmalla plekserillä toimi.. vanhemmalla ei.. johdoissa ei ollu vikaa
Vanhempi/uudempi? C3/C4 ?
Vai miten uudempi?
sit uus plekseri nii hyvin toimi
C3/C4 ?
vai miten uudempi?
versioiso?
No kunhan koitin autella ja selvitellä että mikä
olisi syynä ja miten voisi saada toimimaan...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Viime viikolla oli kanssa tutkittava eräs stari jolla pääsi vanhempiin autoihin kiinni 38pin pistokkeen kautta ja välillä yritti saada yhteyden obd liitännän kautta , mutta ilman auton tunnistetietoja.
Vaihdeltiin johtoja, ohjelmia ja läppäreitä lopuksi syylliseksi jäi multiplekseri..
En tiedä miten laitteen vaihdon kanssa kävi , mut kalliiksihan se tulee noita lähetellä takaisiin myyjälle.. (tämä laite ei ollut edes halvimpia mitä netistä löytyy..)
Pari vuotta sitten yhden plekserin vaihto takuuseen tuli maksamaan noin. 200e lähetyskuluineen
Vaihdeltiin johtoja, ohjelmia ja läppäreitä lopuksi syylliseksi jäi multiplekseri..
En tiedä miten laitteen vaihdon kanssa kävi , mut kalliiksihan se tulee noita lähetellä takaisiin myyjälle.. (tämä laite ei ollut edes halvimpia mitä netistä löytyy..)
Pari vuotta sitten yhden plekserin vaihto takuuseen tuli maksamaan noin. 200e lähetyskuluineen
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
Eli siis tuo vanhempi C3 multiplexer ei ruvennut hakemaan 211 tunnistetietoja ja ei näinollen päästänyt minnekkään ohjailaitteeseen käsiksi. Kun taas sitä kokeiltiin samalla 203 niin haki tunnistetiedot ja kaikki ja pääsi ohjainlaitteisiin. Tultiin sillon siihen tulokseen että autossa vikaa.
No eilen sitten kokeiltiin vielä varulta uudella C3 minkä kusti toi perjantaina kiinasta. Ja sillähän tuo mokoma toimi ja haki tunnistetiedot ja kaikki.
Sitten kokeiltiin vanhaa multiplexeriä omilla ja uusilla kaapeleilla ja ei hae tunnisteita. Eli vika oli siellä.
Ihme juttu kun toimii 203 obdn kautta ja muut vehkeet 38pinnisen kautta yms. Mutta ei sitten tuo 211.
On kokeiltu kahdella eri läppärillä ja oma softa on 11/2010. Johon on tehty kaikki multiplexer fixit yms.
Tuossakin on takuuta vielä, mutta en ala lähettämään takaisin kulujen takia. Mielummin tilaa taas uuden setin.
No eilen sitten kokeiltiin vielä varulta uudella C3 minkä kusti toi perjantaina kiinasta. Ja sillähän tuo mokoma toimi ja haki tunnistetiedot ja kaikki.
Sitten kokeiltiin vanhaa multiplexeriä omilla ja uusilla kaapeleilla ja ei hae tunnisteita. Eli vika oli siellä.

Ihme juttu kun toimii 203 obdn kautta ja muut vehkeet 38pinnisen kautta yms. Mutta ei sitten tuo 211.

On kokeiltu kahdella eri läppärillä ja oma softa on 11/2010. Johon on tehty kaikki multiplexer fixit yms.
Tuossakin on takuuta vielä, mutta en ala lähettämään takaisin kulujen takia. Mielummin tilaa taas uuden setin.
Tähdellisen parantola
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Oisko kuitenkin hyvä käyttää "Starilla"....jne..... 

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1949
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Minä en kyllä ymmärrä edellisen kaltaisten postausten ajatusta. Kuvathan ovat diakom.ru-sivustolta peräisin, kuvista on vaan poistettu webbiosoitteet (miksi, ei kai tässä nyt pelätä venäläisten copy-right rikkomuksia, oikea syy lienee ilmeinen).skibe kirjoitti:jaahah.. tapsan korjausopas
Noita kuvia on paljon helpompi katsoa ehjistä dokkareista paitsi että nuo diakom'inkin kuvat on vähän vaikeasti luettavia, varmaan tarkoituksella. Parempiakin kytkentäkaavioita on ollut jaossa.
Tässä suorat linkit ehjiin ja sensuroimattomiin diakom'in kytkentäkaavioihin:
http://www.diakom.ru/images/pribor/star ... plata1.pdf
http://www.diakom.ru/images/pribor/star ... plata2.pdf
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4319
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kuvat pietarin tavaran toimittaja joskus lähetti ihan tolasina, löytyivättähtikuljettaja kirjoitti:Minä en kyllä ymmärrä edellisen kaltaisten postausten ajatusta. Kuvathan ovat diakom.ru-sivustolta peräisin, kuvista on vaan poistettu webbiosoitteet (miksi, ei kai tässä nyt pelätä venäläisten copy-right rikkomuksia, oikea syy lienee ilmeinen).skibe kirjoitti:jaahah.. tapsan korjausopas
Noita kuvia on paljon helpompi katsoa ehjistä dokkareista paitsi että nuo diakom'inkin kuvat on vähän vaikeasti luettavia, varmaan tarkoituksella. Parempiakin kytkentäkaavioita on ollut jaossa.
Tässä suorat linkit ehjiin ja sensuroimattomiin diakom'in kytkentäkaavioihin:
http://www.diakom.ru/images/pribor/star ... plata1.pdf
http://www.diakom.ru/images/pribor/star ... plata2.pdf
levyltä, paljon helpompi on tosiaan katella jos on kunnon kuvat,
(ajatus oli että edes huonot kuvat on paremat kun ei mitään kuvia
"netistä varmaan löytää vaikka mitä kun vaan on aikaa kaivella ja sitten vielä varmistella että löydetyt tiedot on ok")
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä