Ajovaloja pitäisi saada säädettyä kun osottaa mihin sattuu, mutta tuli tuossa pieni ongelman tynkä esiin kun aloin säätämään. lyhyen ja pitkän korkeussäätö toimii oikein mut sivusäädöstä ei tapahdu mitään vaikka pyörittelee 50 kierrosta kumpaankin suuntaan.
hammasrattaillahan nuo pelaavat niin liekö mahdollista että saisi jotenkin korjattua umpio paikallaan vai suosiolla kokonaan uusi umpio?
vähän tympeä ajella varsinkin pimeällä kun vänkärin valo osoittaa suoraan vastaantulevien kaistalle
E: niin joo ja toisella puolella korkeussäätö on mykkä mutta sivusäädöstä sitten liikkuu ylös/alas
Muistaakseni muutama kk takaperin oli vastaava keskustelu (ei pysty nyt linkittää vauhdissa puhelimella) ja muistaakseni siinäkin oli vain aluksi uskon puutetta ja lopulta säätöruuvi otti "kierteelle" pidemmän pyörityksen jälkeen...
Mutta ensin pakollinen tyhmä kysymys....onhan poltin varmasti oikeinpäin ja oikein lukittuna? Meinaan kun tuntuu nykyään olevan enemän sääntö kuin poikkeus, että vastaantulevissa autoissa toinen poltin viisaa pitkin latvoja kun ei ole kunnolla paikoillaan (kaverilla ihan merkkihuollossakin asennettuna ja kun vei piruuttaan tämän jälkeen valojen säätöön, oli sama asentaja ensin haukkunut lampun vaihtajan kun ei osaa noin helppoa hommaa, mutta veti vakavaksi kun kaveri tuumasi että "ai jaa, juurihan sinä itse sen viimeviikolla asensit" )
heh joo nykyään tulee aika useasti vastaan näitä että on lamppu ylösalasin vängätty paikalleen ja ihmetellään kun ei näy.
tässä ei kuitenkaan kys. ongelma ole, sivusäädön sain jo jotenkin pelaamaan kun vähän kädellä avitin ja samalla pyörittelin. ei vieläkään toimi ilman että antaa vähän vääntöä sinne suuntaan mihin säätää, sain kuitenkin sen verran liikuteltua että nyt pysyy valokeila oikealla kaistalla
varmaan on nuo hammasratassäädöt aika rihkamaa siinä mielessä että jos menee rikki nii helpompi vaan vaihtaa kokonaan uusi umpio kun on sama vaiva irrottaa puskuri että pääsee kunnolla käsiksi