SRS moduuli APUJA!
SRS moduuli APUJA!
Terve.. Nyt on sellanen vika, että kyseinen moduuli on jumissa. Star sanoo, että SRS moduuli on jo lukittu. Voiko näitä moduuleja avata lukituksesta jotenkin vai pitääkö ostaa suoraan vastaavanlainen?
Auto on w211 270 cdi vm. -02
Auto on w211 270 cdi vm. -02
No eikö se juippi osannu sitte käyttää sitä staria vai mikä tässä nyt mättää.
Vikakoodeja oli 9022 9026 ja AE26
Väitti vielä että penkin tunnistin olisi kunnossa ja sitte on kokeiltu vielä kahta eri kikkulaa jotka ohittaa sen tunnistimen penkissä. Ei vaikutusta.
Sama SRS valo palaa mittaristossa ja siinä digi näytössä.
Voitko tarkentaa kun sanoit, että SRS pitää ollakin lukittu?
Vikakoodeja oli 9022 9026 ja AE26
Väitti vielä että penkin tunnistin olisi kunnossa ja sitte on kokeiltu vielä kahta eri kikkulaa jotka ohittaa sen tunnistimen penkissä. Ei vaikutusta.
Sama SRS valo palaa mittaristossa ja siinä digi näytössä.
Voitko tarkentaa kun sanoit, että SRS pitää ollakin lukittu?
Niin, kun moduliin tehdään tiettyjä muutoksia (ohjelman lukeminen/kirjoitus, käyttöönotto?), pitää se ensin avata. Muutosten jälkeen se taas lukitaan. Jotkut jutut kuten kadonnut VIN koodi tai tunnistinmatonpoisto (W211:ssä) pitäisi mennä ilman lukituksin koskemista. Lukitus/poisto taisi olla juuri siellä käyttöönotto-valikossa... no kyllä se lölytyy kun selailee.
En vielä googletellut noita koodejasi, mutta tunnistinmaton poiskoodauksen yhteydessä pitää yleensä anturin piuhat myös katkaista. Poiskoodattu matto plus matto kiinni pitää koodin päällä.
En vielä googletellut noita koodejasi, mutta tunnistinmaton poiskoodauksen yhteydessä pitää yleensä anturin piuhat myös katkaista. Poiskoodattu matto plus matto kiinni pitää koodin päällä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
No en mie googlettamalla saanu selvää nuista vikakoodeista. Anto se muutaman muunkin koodin vielä jälkeen päin.. Mutta nuo edellämainitut oli ensin.
Muut kuusi koodia oli:
900D 9242 90A4 902C 9024 9024D
Vikakoodeja tutkittiin yhdessä firmassa. Nimeä en viitsi mainita.
Toki osa "asiantuntijoista" kyseisessä firmassa oli lomalla.
Pitää seuraavaksi yrittää starilla avata se boksi jollain konstin ja saada keskustelemaan auton kanssa.
Muut kuusi koodia oli:
900D 9242 90A4 902C 9024 9024D
Vikakoodeja tutkittiin yhdessä firmassa. Nimeä en viitsi mainita.
Toki osa "asiantuntijoista" kyseisessä firmassa oli lomalla.
Pitää seuraavaksi yrittää starilla avata se boksi jollain konstin ja saada keskustelemaan auton kanssa.
No juu ei paljoo pikahaulla löytyny noilla koodeilla, mutta tunnistinmattoonhan nuo alkupään koodit suuntas, miten niin ei ollut viallinen? Oliko kaikki koodit päällä olevia (starissa iso F)? Tuo on hyvin yleinen ongelma usemmissakin mersuissa, paska systeemi kaikenkaikkiaan (just kattelin espanjassa taksitojotan kojetaulua jossa ainakin näytti olevan nappi millä ehkä pystyi muuttamaan etuturvatyynyt asetuksia, neljä eri valoa oli? ja olihan jollain merkillä aikoinaan avaimella deaktivoitava matksutajan airbägi...)
Toki jos koko SRS boksi on mykkä tai liitin/joku muu paikka hapettunut niin tulee kaikenlaista ihmeellistä koodia. Boksin lukituksen poisto voi olla mahdotonta ilman developer-oikeuksia, en tiedä. Ne kuitenkin löytyy lähes joka harraste-starista, eikä niitä pitäis tarvita pelkän tunnistinmaton poiskoodauksessa. Mutta kuten sanoin piuha pitänee myös poikkaista. Ja sen jälkeen nollata koodit ehkä vielä kerran.
Naapurifoorumilla on lista/googlemap kartta foorumilaisten stareista (jossei tänne kukaan huutele auttavansa)...
Toki jos koko SRS boksi on mykkä tai liitin/joku muu paikka hapettunut niin tulee kaikenlaista ihmeellistä koodia. Boksin lukituksen poisto voi olla mahdotonta ilman developer-oikeuksia, en tiedä. Ne kuitenkin löytyy lähes joka harraste-starista, eikä niitä pitäis tarvita pelkän tunnistinmaton poiskoodauksessa. Mutta kuten sanoin piuha pitänee myös poikkaista. Ja sen jälkeen nollata koodit ehkä vielä kerran.
Naapurifoorumilla on lista/googlemap kartta foorumilaisten stareista (jossei tänne kukaan huutele auttavansa)...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ota yhteytä kuusenalle...Henkka_ua kirjoitti:Mielestäni aika vähän ollu juttua tästä aiheesta.. sitä en sitte tiiä miten ulkomaalais sivustoilla on ollu. Sen verran huonosti ymmärrän tuota kookle transleittoria..

kun laitat varuilta numeron niin soitelen sopivasa välissä
E: aiheesta kirjoitelut monille palstoille ulkomaille myös suomeen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jos sen koodaa pois ja maton liittimen avaa, niin katoaako turvavyön tarjoamisvarren toiminto ? Vai onko se oven avauksesta aktivoituva toiminto?Henkka_ua kirjoitti:No en mie googlettamalla saanu selvää nuista vikakoodeista. Anto se muutaman muunkin koodin vielä jälkeen päin.. Mutta nuo edellämainitut oli ensin.
Muut kuusi koodia oli:
900D 9242 90A4 902C 9024 9024D
Vikakoodeja tutkittiin yhdessä firmassa. Nimeä en viitsi mainita.
Toki osa "asiantuntijoista" kyseisessä firmassa oli lomalla.
Pitää seuraavaksi yrittää starilla avata se boksi jollain konstin ja saada keskustelemaan auton kanssa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
211 niin semmoista ole ollutkaanMou kirjoitti:Jos sen koodaa pois ja maton liittimen avaa, niin katoaako turvavyön tarjoamisvarren toiminto ? Vai onko se oven avauksesta aktivoituva toiminto?Henkka_ua kirjoitti:No en mie googlettamalla saanu selvää nuista vikakoodeista. Anto se muutaman muunkin koodin vielä jälkeen päin.. Mutta nuo edellämainitut oli ensin.
Muut kuusi koodia oli:
900D 9242 90A4 902C 9024 9024D
Vikakoodeja tutkittiin yhdessä firmassa. Nimeä en viitsi mainita.
Toki osa "asiantuntijoista" kyseisessä firmassa oli lomalla.
Pitää seuraavaksi yrittää starilla avata se boksi jollain konstin ja saada keskustelemaan auton kanssa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No 209:ssä on.CDI203 kirjoitti:211 niin semmoista ole ollutkaanMou kirjoitti:Jos sen koodaa pois ja maton liittimen avaa, niin katoaako turvavyön tarjoamisvarren toiminto ? Vai onko se oven avauksesta aktivoituva toiminto?Henkka_ua kirjoitti:No en mie googlettamalla saanu selvää nuista vikakoodeista. Anto se muutaman muunkin koodin vielä jälkeen päin.. Mutta nuo edellämainitut oli ensin.
Muut kuusi koodia oli:
900D 9242 90A4 902C 9024 9024D
Vikakoodeja tutkittiin yhdessä firmassa. Nimeä en viitsi mainita.
Toki osa "asiantuntijoista" kyseisessä firmassa oli lomalla.
Pitää seuraavaksi yrittää starilla avata se boksi jollain konstin ja saada keskustelemaan auton kanssa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mitenkäd täämä tuliko kuntoon joHenkka_ua kirjoitti:No sitä ei olla kokeiltu. Mutta laitoin hra ceeteeii203 yv:tä jospa hää osais neuvoa.. Ilimineeraan jos asia ei ala aukeamaan. Kiitoksia sööreille.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Hyvä jos yhteys kuusenalle...Henkka_ua kirjoitti:Joo tuli kuntoon. Se SRS moduuli oli jumissa. Rovaniemeltä löyty asiansa osaava käyttäjä Starille. Se edellinen räpeltäjä joka oli liike ei osannu käyttää staria kunnolla. Kiitos kaikille avusta

Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä