Kyseessä - 07 vuosimallin 420 CDI, jolla ei ole ajettu viime marraskuun jälkeen omistajan sairastumisen takia. Ulkonahan tuo on seisonut, kun ei tallipaikkaa ole.
Pari kertaa auto on käytetty lämpimäksi talven aikana. Akkuakin ladattu pariin otteeseen, kun virrat on päässyt vähiin. Kaikki on kuitenkin toiminut, silloin kun autoa on käytetty käynnissä.
Nyt kun sitä pitäisi lähteä katsastamaan, niin yhtäkkiä mittaristo olikin täysin pimeä. Rattinapitkaan eivät toimi. Akku pitäisi olla täydessä latingissa, joten virran puutekaan tuskin vaivaa
Mikähän bitti siellä on nyt poikittain? Vai kenties jokin palanut sulake? Mittaristovikakin lienee mahdollista, mutta siihen en oikein jaksa uskoa...
Onko tuota systeemiä mahdollista jotenkin "resetoida", jolla voisi koittaa saada mittaristo heräämään? Kestääkö akunkenkää ottaa irti vai olisiko kätevämpi käyttää jokin sulake pois?
Jotkut ovat saaneet eloa mittariston irroittamisella, mutta saisiko tuota mittaristoa käytettyä virrattomana jollain muulla tavalla?
Nyt tulisi hyvät neuvot tarpeeseen. Kun ei ole oma pirssi, niin ei viitsis kovin alkaa sitä purkamaan
W211 420 CDI mittariston herättäminen?
W211 420 CDI mittariston herättäminen?
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Tämä nyt toistaiseksi ratkesi itekseen. Laitoin sisälämppärin huutamaan yön yli kabiiniin. Tänään sitten mittaristo heräsi henkiin ihan itsekseen. Moottorin vikavalo paloi. Kuittasin koodit pois. Auto toimi taas kuin ajatus!
Ajelin konttorille ja pitkän seisonnan jälkeenkin se saatiin katsastettua puhtain paperein.
Tulipa todettua, että on nämä ihme värkkejä
Ajelin konttorille ja pitkän seisonnan jälkeenkin se saatiin katsastettua puhtain paperein.
Tulipa todettua, että on nämä ihme värkkejä
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75