Lisävalot ja kytkennät
Lisävalot ja kytkennät
Auto saa lisäpitkätkeulalle xenonina.
Ihmettelyn aiheeksi jäi Mistä heräte?
lampunkannaltahan se on otettava, kun ekana selmivää mikä piuha.
Kolme eri tapaa tulee mieleen can väylän takia.
1. Heräte van toiselta puolella releelle.
2. Heräte kummaltakin puolen samaan releen nastaan.
3. Kummaltakin puolelta otetaan heräte kahdelle releelle. kumpikin rele ohjaa omaa lisävaloa.
vaihtoehto 1 varmaan tuo lamppuvika ilmotuksen?
vaihtoehto 2 vois periaatteessa toimia.
Olisiko foorimin lukijoilla kokemusta/neuvoa/tietoa/arvausta oikeasta tavasta?
Ihmettelyn aiheeksi jäi Mistä heräte?
lampunkannaltahan se on otettava, kun ekana selmivää mikä piuha.
Kolme eri tapaa tulee mieleen can väylän takia.
1. Heräte van toiselta puolella releelle.
2. Heräte kummaltakin puolen samaan releen nastaan.
3. Kummaltakin puolelta otetaan heräte kahdelle releelle. kumpikin rele ohjaa omaa lisävaloa.
vaihtoehto 1 varmaan tuo lamppuvika ilmotuksen?
vaihtoehto 2 vois periaatteessa toimia.
Olisiko foorimin lukijoilla kokemusta/neuvoa/tietoa/arvausta oikeasta tavasta?
Vaihtoehto 1 pitäisi toimia, itselläni on parkkivalolta otettu heräte huomiovaloille eikä siitä ole tullut herjoja.
Vaihtoehto 3 olisi varmankin teoriassa paras, auton kaukovalon palaminen ei sammuttaisi molempia lisävaloja. Auto valvoo eri puolien valoja erikseen joten kahden valon yhdistäminen vaihtoehdon 2 mukaan ei omasta mielestäni tunnu hyvältä idealta.
Jos autosi on valmistettu 2006 tai ennen, kaukovalon polttimonpidike ja sen johdot ovat umpion takana erillään muista johdoista joten sieltä saa herätteen helpoiten. Uudemmissa useampi johto menee saman liittimen kautta valoille.
Vaihtoehto 3 olisi varmankin teoriassa paras, auton kaukovalon palaminen ei sammuttaisi molempia lisävaloja. Auto valvoo eri puolien valoja erikseen joten kahden valon yhdistäminen vaihtoehdon 2 mukaan ei omasta mielestäni tunnu hyvältä idealta.
Jos autosi on valmistettu 2006 tai ennen, kaukovalon polttimonpidike ja sen johdot ovat umpion takana erillään muista johdoista joten sieltä saa herätteen helpoiten. Uudemmissa useampi johto menee saman liittimen kautta valoille.
Toteutin 1 vaihtoehdolla. Ei vielä ole tullut herjoja näkyviin.
ensiviikolla pääsee testailee pimeessä ajossa.
kävin ja miettimään 2 vaihtoehtoo että siintä tulee silmukka ei varmaan fiksu kytkentä.
Juuri näin jl, johot oli erillään muista. helppo oli löytää rosvoliitin paikka.
Hiukan vilkuiltava umpioita jossain vaihees miten kävi ref. luvun kanssa.
vai pitääkö omat pitkät poistaa käytöstä.
tollaset tuli keulalle.
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/x- ... 010120050/
X-vision xenon-lisävalo 170mm on X-vision Dominator (TM-testivoittaja) lisäkaukovalon odotettu pienempi versio.
• 35w
• Käyttöjännite 12V
• Polttimotyyppi D1S (sis. hintaan)
• Parkkipolttimo T10 kannalla (lasikanta)
• Ref. 37.5
• Kirkas kivisuoja
• Sisäänrakennettu sytytinballasti
Jos olis tarkemmin miettinyt ostoa ennakkoon. X-vision Dominator Ref.20 olis ollut parempi veto. ei olisi ref. luku mennyt misään tapauksessa omien valojen kanssa yli rajan. ref luku saa nykyisellä säädöksella olla taas 100
"Lisäkaukovalot
Autossa saa olla yhdet lisäkaukovalot, joiden paikka on sivusuunnassa lähivaloja keskempänä. Kaukovalojen yhteinen referenssiluku saa olla enintään 100. Mikäli alkuperäisten valojen referenssiluku on esim. 2x25, voi lisäkaukovalojen luku olla enintään 2x25. Jos valoissa ei ole merkintää, referenssiluku on 20"
Kumpa noista omista umpioista ei löytyis merkintää
ensiviikolla pääsee testailee pimeessä ajossa.
kävin ja miettimään 2 vaihtoehtoo että siintä tulee silmukka ei varmaan fiksu kytkentä.
Juuri näin jl, johot oli erillään muista. helppo oli löytää rosvoliitin paikka.
Hiukan vilkuiltava umpioita jossain vaihees miten kävi ref. luvun kanssa.
vai pitääkö omat pitkät poistaa käytöstä.
tollaset tuli keulalle.
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/x- ... 010120050/
X-vision xenon-lisävalo 170mm on X-vision Dominator (TM-testivoittaja) lisäkaukovalon odotettu pienempi versio.
• 35w
• Käyttöjännite 12V
• Polttimotyyppi D1S (sis. hintaan)
• Parkkipolttimo T10 kannalla (lasikanta)
• Ref. 37.5
• Kirkas kivisuoja
• Sisäänrakennettu sytytinballasti
Jos olis tarkemmin miettinyt ostoa ennakkoon. X-vision Dominator Ref.20 olis ollut parempi veto. ei olisi ref. luku mennyt misään tapauksessa omien valojen kanssa yli rajan. ref luku saa nykyisellä säädöksella olla taas 100
"Lisäkaukovalot
Autossa saa olla yhdet lisäkaukovalot, joiden paikka on sivusuunnassa lähivaloja keskempänä. Kaukovalojen yhteinen referenssiluku saa olla enintään 100. Mikäli alkuperäisten valojen referenssiluku on esim. 2x25, voi lisäkaukovalojen luku olla enintään 2x25. Jos valoissa ei ole merkintää, referenssiluku on 20"
Kumpa noista omista umpioista ei löytyis merkintää
Kiinitetty ihan rekisterikilven alle tulevalla telineellä. lampun alle oli tarkotettu 2cm korkea metalli holkit. piti poistaa, itseasiassa laitoin mutterian alle tonne alapintaan.
Nyt mahtuu aukeamaan konepelti, eikä osu lamppuihin.
Tukiraudat tuntus olevan vaikea toteuttaa.
Vaikea sanoo kuinka paljon lamppu tärisee ajaessa kun ei ole pimessä vielä koittanut.
Nyt mahtuu aukeamaan konepelti, eikä osu lamppuihin.
Tukiraudat tuntus olevan vaikea toteuttaa.
Vaikea sanoo kuinka paljon lamppu tärisee ajaessa kun ei ole pimessä vielä koittanut.
Jatketaas tätä yhdellä kysymyksellä. tuli laitettua tollanen 2003 w211 220cdi ja lisää valoa haluaisin keulalle. Erillisiä lisävaloja en halua mutta onko tälläiseen autoon turvallista laittaa esim xenon-muutossarja pitkille?
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
Onko autossa nyt halogeenit xenonit vaiko bi-xenon valot tällä hetkellä?
Kannattaa kahtua ne jälkiasennussarjan valot niin, että ne on suunniteltu canbus väylään ja syttymisvirta on rajoitettu. Tämä rajoittaminen kyllä sitten tarkoittaa sitä, että polttimolla kestää hieman kauemmin syttyä.
Xenonin pitkät ja halogeenit lyhyissä valoissa => ajettaessa pitkillä silmät tottuu hyviin valoihin ja kun vaihtaa lyhyet niin tuntuu ettei näe mitään.
Kannattaa kahtua ne jälkiasennussarjan valot niin, että ne on suunniteltu canbus väylään ja syttymisvirta on rajoitettu. Tämä rajoittaminen kyllä sitten tarkoittaa sitä, että polttimolla kestää hieman kauemmin syttyä.
Xenonin pitkät ja halogeenit lyhyissä valoissa => ajettaessa pitkillä silmät tottuu hyviin valoihin ja kun vaihtaa lyhyet niin tuntuu ettei näe mitään.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Halogeenit on nyt. Vanhassa 202 oli xenonit pitkillä ja olin enemmän kuin tyytyväinen. Onkohan sitten bixenonit vallan kallis rasti laittaa? Mun mielestä lyhkäset xenonit ja pitkät halogeenit ei ole vallan hyvä ratkaisu. Eli bixenonit olisi ehkä parasta
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
Muuntosarjat eivät ole kalliita. reilun satasen kun ottaa hyvän. esim. http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/ ... view/10315
Laillisuus on sitten se toinen kysymys. Siihen en ota kummemmin kantaa.
Vaihdoin w210 -97 autooni umpiot ja laitoin muuntosarjan lyhkäsille valoille.
laki vaati pesurit ja korkeuden säädön. umpiossa tulee olla DC, DR, DCR merkintä. kyseiseltä vuodelta ei vaadittu automaattista korkeudensäätöä. eli siihen ei pitännyt puuttuu. saman ikäsestä autosta purkaamolta otin pesurit mitkä itseltä puuttu. tuli sille hintaa mutta oli lailliset.
Koska uusista umpioista puuttu merkintä pitkien osalta tuli ostettua yllä olevat lisäpitkät.
Sattuneista syistä auto lähti kiertoon ja tilalle tuli w211 e320
En viitsinyt antaa lähes uusia lisäpitkiä auton mukana. vaan siirsin nykyiseen.
Ei oo tullut vielä katottua mitä merkintöjä noissa omissa umpioissa on.
Laillisuus on sitten se toinen kysymys. Siihen en ota kummemmin kantaa.
Vaihdoin w210 -97 autooni umpiot ja laitoin muuntosarjan lyhkäsille valoille.
laki vaati pesurit ja korkeuden säädön. umpiossa tulee olla DC, DR, DCR merkintä. kyseiseltä vuodelta ei vaadittu automaattista korkeudensäätöä. eli siihen ei pitännyt puuttuu. saman ikäsestä autosta purkaamolta otin pesurit mitkä itseltä puuttu. tuli sille hintaa mutta oli lailliset.
Koska uusista umpioista puuttu merkintä pitkien osalta tuli ostettua yllä olevat lisäpitkät.
Sattuneista syistä auto lähti kiertoon ja tilalle tuli w211 e320
En viitsinyt antaa lähes uusia lisäpitkiä auton mukana. vaan siirsin nykyiseen.
Ei oo tullut vielä katottua mitä merkintöjä noissa omissa umpioissa on.