Jees
Täällä sama juttu, kompura leikkas kiinni.
Historia:
Toimi mulla 5 vuotta 2012-2017 S211 V6- mesessä. Hommasin kylmäainetta v 2017 ja tarvittavan puntarin. Päästelin vanhat aineet tietysti mäjelle,
kun ei mistään tiedä paljonko sitä siellä oli. Tämän tein kylläkin vasta 30.6.2018. En lisännyt öljyä,
koska päättelin että sitä on oikea määrä kompurassa koska järjestelmää ei tietääkseni ole koskaan avattu. Ehkä tässä olis se minun virhe en tiedä.
Ja laitoin sitä uutta ainetta oikean määrän sisään 950g.
Lähti heti toimimaan ja toimi 2 viikkoa kunnes 33 asteen helteessä lähdin pihalta niin pääsin 2 km kunnes moniuraremmi katkesi ja akun kuva syttyi.
Ohjaus raskaantui kanssa ja sitten hinaus Hartikaisen kyytillä merssu pihaan ja kompura tilaukseen.
Uudessa kompurassa on kuvan alareunassa näkyvän propun alla oli täynnä öljyä. Vanhasta kompurasta ei tullut propun alta tipan tippaa.
Joku sanoi facebookin palstalla että tämän propun alus tila olisi eri tilaa
kuin kaasupää, mutta sama öljy. Olisko ollut siis syytä käyttää aikanaan tuo pikku ruuvi auki ja tarkistaa öljyn määrä sieltä? Ihan helppo nakki
sen ruuvin aukaiseminen ei V6 moottorissa ole mutta tehtävissä kyllä jos haluaa ja varmaan jollakin peilillä näkee onko öljyä vai ei. Kaasut varmaan tulee pihalle tai sitten ei...
Uuden Denso kompuran ohjeessa sanottiin että kompuraan ei pidä lisätä öljyä vaan lisäöljy laitetaan muualle järjestelmään. Päätin laittaa ASRA:n määräämän 10ml kuivaimeen, jonka siis uusin senkin,.
Vanhassa kuivaimessa oli lusikallinen öljyä myös. Samoin vanhan kompuran kaasupäässä oli kirkkaan vihreää öljyä reilu ruokalusikallinen.
Uusi kompura alkoi heti toimimaan kun laitoin 950g tavaraa sisään, laitoin uudet tiivisteet joka paikkaan jotka käytin auki.
Mikähän on tämän mun remontin ennuste?
Onko kukaan aukonu noita kompuroita? tekis mieli katsoa mikä siellä etupäässä on leikannut kiinni. Vetopyörä ei ainakaan käsivoimin liiku kuin muutaman millin edestakaisin