Ostin pari viikkoa sitten 400sellin -93. Sain auton pilkkahintaan koska siinä on yksi vika: moottorin lämmetessä tyhjäkäynti nousee 1200rpm tai alkaa "humpaamaan" 700-1200 välissä. Ajoa vika ei haittaa mitenkään, Auto kulkee hyvin ja syö about 9-11litraa sataselle riippuen ajosta. Vika ilmenee vain vaihteiden ollessa P- tai N-asennossa ja kaasuun koskematta. Käynnin saa kyllä rauhottumaan laittamalla vaihteen silmään ja pitämällä jarrulla paikallaan noin 30sek.
Ja sitten infoa: Autosta on katit "puhkottu" läpi edellisen omistajan toimesta. Tosin mies väitti että vika on ilmennyt jo sitä ennen, vaikkakin epäilen vahvasti. Oon jostain kuullut, että vastaavanlaisia vikoja ilmenee kun vastapaine katoaa putkistosta. Uuet katit on tilattu.
Lisäksi käytin autoa testerissä, joka ilmoitti vikakoodin 08 (Asentoanturin sign. EZK-ohjainl.:lta ei signaalia).
Joten oisko kellään kokemuksia vastaavanlaisesta viasta? Ajattelin kysästä täältä ennen ku vaihdan katit, jos vika saattais olla muuallakin.
kiitos jo etukäteen
400sellin tyhjäkäynti
Eikös noissa ole sähköllä säätyvä kaasuläpän raotus joka hoitelee tyhjäkäynnin. Vika lienee siinä suunnalla, tuo asentoanturi lienee kaasuläpän asentoa haisteleva potikka. Sijaitsee kaasuläpän akselin päässä, sitä en tiedä miten helposti kaasuläpän saa näkösille tuossa M119 koneessa.
Lukaseppa tuo enshättään, käsittelyssä oleva w124 500E:n moottori on hyvin läheistä sukua ässäsi koneelle.
viewtopic.php?t=4052
Lukaseppa tuo enshättään, käsittelyssä oleva w124 500E:n moottori on hyvin läheistä sukua ässäsi koneelle.
viewtopic.php?t=4052
I drive an Opel. What's your excuse?
Mulla oli vanhassa mersussa mennyt kaasua ohjaava boxi rikki. Oireet olivat kuin suoraan autostasi. Auto tosin oli 300 suora kutonen, mutta... Ajaminen ei ollut ongelma, mutta katsastuksessa ei mennyt testeistä läpi. Ennen uuden ostoa, jos vika on siinä, kannattaisi katsoa kylmäliitokset boxin piirilevyltä
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 04.4.2006 14:26
- Paikkakunta: Oulu
400SEL käynti
Morjens!
Onko ässästä löytynyt oireiden aiheuttajaa?
Itselläni on satunnaisesti ollut vastaavaa ongelmaa, erityisesti lämpimällä koneella tyhjäkäynti on epätasaista. Mutta tänä aamuna autosta hävisi sitten arvioilta 200hevoista kesälaitumelle ja ei tunnu välillä käyvän kaikilla sylintereillä.=/ Kierrosten otto todella tuskan takana, Aikaisemmin tutkiessani mahdollisia oireita suuttimille menevä johto sarja on todella heikolla hapella.
-Heikki
Onko ässästä löytynyt oireiden aiheuttajaa?
Itselläni on satunnaisesti ollut vastaavaa ongelmaa, erityisesti lämpimällä koneella tyhjäkäynti on epätasaista. Mutta tänä aamuna autosta hävisi sitten arvioilta 200hevoista kesälaitumelle ja ei tunnu välillä käyvän kaikilla sylintereillä.=/ Kierrosten otto todella tuskan takana, Aikaisemmin tutkiessani mahdollisia oireita suuttimille menevä johto sarja on todella heikolla hapella.
-Heikki
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Re: 400SEL käynti
No sieltä sitä vikaa kannattaa ensikädessä alkaa paikantaa. Vanhemmissa 140-malleissa, olisiko ollut 1995 asti olivat nämä ekologiset itsestäänmaatuvat johtosarjat, joista varsinkin jenkeissä nousi melkoinen kalabaliikki. Siellä voi olla vuotoa ja katkosta jos johonkin suutaan.Hipinretale kirjoitti: Aikaisemmin tutkiessani mahdollisia oireita suuttimille menevä johto sarja on todella heikolla hapella.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Re: 400SEL käynti
Joo kyllä tuossakin johdot melko entiset. Nyt on vaan ongelmana etten saa mistään tilattua uutta johtosarjaa kun varaosanumeroa ei löydy mistään. Onko neuvoja?Kaapo kirjoitti:No sieltä sitä vikaa kannattaa ensikädessä alkaa paikantaa. Vanhemmissa 140-malleissa, olisiko ollut 1995 asti olivat nämä ekologiset itsestäänmaatuvat johtosarjat, joista varsinkin jenkeissä nousi melkoinen kalabaliikki. Siellä voi olla vuotoa ja katkosta jos johonkin suutaan.Hipinretale kirjoitti: Aikaisemmin tutkiessani mahdollisia oireita suuttimille menevä johto sarja on todella heikolla hapella.