J-P K:n 400 SE myyntiin???
Sillä mielin tuon purin, että visio on olemassa miten tuon teen. Sutta ja sekundaa saattaa tulla siitä huolimatta. En saanut tarvittavia liittimiä Oulusta. Täytyy vielä etsiä ettei tarvis ruveta joka kaapelin kenkää aukomaan. Tätä johtosarjaa tehdään taas tällä menolla ensi joulunakin. 

Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Ja ne minun visiot saa heittää mihin haluaadealer kirjoitti:Reilun kokoinen lastulevy tms. ja siihen johtosarja levälleen / kiinni, sitten liittimet ja johdot yksi kerrallaan vaihtoon.

Nyt on johtosarja tehty uusiksi ja auto lähti jopa käyntiin uudella johtosatsilla

Kuva saastettakin on jonkun verran, mutta kun sitä on kamerassa ja kännykässä ja ties missä ja kamera ei ole edes kotona tällähetkellä niin laitetaan sitten joskus jos ne jotakuta ylipäätään kiinnostaa.
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
- Jari Nysten
- Viestit: 396
- Liittynyt: 27.10.2010 16:19
- Paikkakunta: Valkeakoski
Tadaa! Taas on käyty päästöt mittaamassa ja arvatkaapas miten kävi? No yllätys yllätys, ei mitään vaikutusta vaikka on johtosarja uusittu.
Etanolia on myös tankissa vaan eipä tuo auta sekään.
Tähän mennessä on tehty seuraavaa: Lambda ja katit toisesta autosta ja näillä on ajettu korkeintaan 2000 kilsaa. Tulpat, virranjakajan kannet ja pyörrin vaihdettu viime talvena ja näilläkään ei ole paria tuhatta enempää menty. Lämpöanturi vaihdettu. Moottorin johtosarja kunnostettu. Autocomin testerillä ja starilla yritetty tutkia vaan kummallakaan ei päässyt sisälle.
Mitäs seuraavaksi? Mistä löytyy se guru kuka tämän saa kuriin?

Tähän mennessä on tehty seuraavaa: Lambda ja katit toisesta autosta ja näillä on ajettu korkeintaan 2000 kilsaa. Tulpat, virranjakajan kannet ja pyörrin vaihdettu viime talvena ja näilläkään ei ole paria tuhatta enempää menty. Lämpöanturi vaihdettu. Moottorin johtosarja kunnostettu. Autocomin testerillä ja starilla yritetty tutkia vaan kummallakaan ei päässyt sisälle.
Mitäs seuraavaksi? Mistä löytyy se guru kuka tämän saa kuriin?
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
En tiedä mikä ohjelma kyseessä. Testaaja voi itse kommentoida jos näkee tarpeelliseksi. Nyt on tapio89:n kans tarkoitus saada aikataulut kohtaamaan ja kokeillaan pääsekö hän käsiksi tuonne. Menee todennäköisesti ensi viikon puoliväliin tämä kokeilu.
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Moottorin johtosarjan uusiminen. (paljon kuvia)
Laitetaanpa niitä kuvia johtosarja remontista. Oli muuten melkoinen savotta.

Siinä uusia pinnejä joitka puristelin uusiin piuhoihin ja juottamalla varmistin.

Huono kuva, mutta tuollain kaikki pinnit liitin.

Näille pitäisi jokaiselle oma paikkansa löytää.

Löytyihän se. Toivottavasti vielä oikea paikka.

Lämpöanturin piuhat ja kuvan laatu on mitä mainioin. (puhelimella otettu)

Liitin kasattuna.

Ilmamassamittarin liitin kasattuna.

Liittimet kasasin tällä liimalla.

Tätä silikooniliimaa laitoin ensin liittimen sisään ja sitten liitin liimaukseen tuolla muovihitsaus liimalla.

Siinä se olisi valmiina asennettavaksi. Jännitys tiivistyy, että lähteekö enää edes käyntiin.

Sieltä se paikkansa haki ja auto lähti jopa käyntiin.

Yleiskuva työmaasta. Vaimo ei onneksi ollut kotona.
Johtoa meni vähän vajaa 40 metriä. Pinnejä n. 40 kpl ja tunteja en laskenut, mutta helposti toista työpäivää hissukseen käpistelemällä. Kaikkine tarpeineen tuolle tuli hintaa varmaan 200 euroa. Jouduin tosin ostamaan vähän työkalujakin mikä nostaa tuota hintaa. Mielenkiintoinen projekti vaikkei se mitään auton käytökseen vaikuttanutkaan mutta onpahan pois huolesta. Jossain vaiheessa tuo olisi alkanut vaikuttamaan auton käytökseen ja se olisi kuitenkin pitänyt tehdä.

Siinä uusia pinnejä joitka puristelin uusiin piuhoihin ja juottamalla varmistin.

Huono kuva, mutta tuollain kaikki pinnit liitin.

Näille pitäisi jokaiselle oma paikkansa löytää.

Löytyihän se. Toivottavasti vielä oikea paikka.

Lämpöanturin piuhat ja kuvan laatu on mitä mainioin. (puhelimella otettu)

Liitin kasattuna.

Ilmamassamittarin liitin kasattuna.

Liittimet kasasin tällä liimalla.

Tätä silikooniliimaa laitoin ensin liittimen sisään ja sitten liitin liimaukseen tuolla muovihitsaus liimalla.

Siinä se olisi valmiina asennettavaksi. Jännitys tiivistyy, että lähteekö enää edes käyntiin.

Sieltä se paikkansa haki ja auto lähti jopa käyntiin.

Yleiskuva työmaasta. Vaimo ei onneksi ollut kotona.

Johtoa meni vähän vajaa 40 metriä. Pinnejä n. 40 kpl ja tunteja en laskenut, mutta helposti toista työpäivää hissukseen käpistelemällä. Kaikkine tarpeineen tuolle tuli hintaa varmaan 200 euroa. Jouduin tosin ostamaan vähän työkalujakin mikä nostaa tuota hintaa. Mielenkiintoinen projekti vaikkei se mitään auton käytökseen vaikuttanutkaan mutta onpahan pois huolesta. Jossain vaiheessa tuo olisi alkanut vaikuttamaan auton käytökseen ja se olisi kuitenkin pitänyt tehdä.
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Tämän hetken tilanne on se, että päästöjä ei ole vieläkään saatu kuriin. Tapio89 pääsi viimenkin testerillä käsiksi tuon sielun elämään ja ilmamäärämittari pukkasi vikakoodia. Onneksi on tuo elimen luovuttaja tuossa tallissa niin vaidoin siitä ilmamäärämittarin.
Ensimmäinen havainto oli kun auton laitoin käyntiin, että vastaa kaasuun herkemmin kuin ennen. Suurin toivein taas ottamaan pakokaasu päästöjä. Parannusta oli tapahtunut huomattavastikkin mutta ei tarpeeksi. HC huiteli nyt 100-200 välissä kun se ennen oli yli 400. CO oli nyt 0,3-0,7 kun se ennen oli 7-8 eli oikeaan suuntaan mennään. Kävin vielä tapsan luona ottamassa vikakoodit ja siellä oli herja tuosta ilmamäärämittarista mutta kun se poistettiin, niin ei saatu sitä tulemaan uudestaan.
Kysymys kuulukin, että voiko tuo vikakoodi sotkea vielä nuita päästöjä ja se vaatii kuittaamisen ennen kuin tajuaa, että rikkinäinen osa on vaihdettu ja nyt voisi säätää seokset kohdalleen? Sehän tietenkin selviäisi kun kävisi taas jälleen kerran hakemassa päästölapun mutta olisiko jollain kokemus peräistä tietoa. Alkaa jo hävettää tuo ravaaminen tuolla korjaamolla päästöjä tutkimassa.
Uudempi koppainen sprintteri ei ainakaan älyä, että ilmamäärämittari on vaihdettu, ellei sitä testerillä kerro eli kuittaa vikakoodin muistista pois.
Sellainenkin juttu tuli mieleen, että onkohan nuo alkuperäiset katit rikki ensinkään? Mikäänhän ei muuttunut miksikään nuiden kattien ja lambdan vaihdon jälkeen. Nyt kun siellä on tarvike katit ja jos ne on vähän alimitoitetut niin peli on selvä. Sekin selviäisi kun vaihtaisi alkuperäisen putken paikalleen ja kävisi taas ottamassa päästöt.
Pitäisköhän ostaa itselle pakokaasu analysaattori

Ensimmäinen havainto oli kun auton laitoin käyntiin, että vastaa kaasuun herkemmin kuin ennen. Suurin toivein taas ottamaan pakokaasu päästöjä. Parannusta oli tapahtunut huomattavastikkin mutta ei tarpeeksi. HC huiteli nyt 100-200 välissä kun se ennen oli yli 400. CO oli nyt 0,3-0,7 kun se ennen oli 7-8 eli oikeaan suuntaan mennään. Kävin vielä tapsan luona ottamassa vikakoodit ja siellä oli herja tuosta ilmamäärämittarista mutta kun se poistettiin, niin ei saatu sitä tulemaan uudestaan.
Kysymys kuulukin, että voiko tuo vikakoodi sotkea vielä nuita päästöjä ja se vaatii kuittaamisen ennen kuin tajuaa, että rikkinäinen osa on vaihdettu ja nyt voisi säätää seokset kohdalleen? Sehän tietenkin selviäisi kun kävisi taas jälleen kerran hakemassa päästölapun mutta olisiko jollain kokemus peräistä tietoa. Alkaa jo hävettää tuo ravaaminen tuolla korjaamolla päästöjä tutkimassa.

Sellainenkin juttu tuli mieleen, että onkohan nuo alkuperäiset katit rikki ensinkään? Mikäänhän ei muuttunut miksikään nuiden kattien ja lambdan vaihdon jälkeen. Nyt kun siellä on tarvike katit ja jos ne on vähän alimitoitetut niin peli on selvä. Sekin selviäisi kun vaihtaisi alkuperäisen putken paikalleen ja kävisi taas ottamassa päästöt.



Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Kyllä ne muutamasa paikassa ois ottanut vaikka naapurin korillasta jos olis halunnut. Tais olla nuo tarvike katit alimitoitetut kun loppupeleissä lappu irtosi alkuperäisellä katilla. Vaihdoin ne vielä testi mielessä takaisin ennen kuin aloin hommaamaan isompia ja kannatti näköjään tällä kertaa.Mika.T kirjoitti:Vai naapurin korollasta...
Syyllinen korkeisiin päästöihin oli ilmamäärä mittari. Ennen syyllisen löytymistä tein moottorin johtosarjan uusiksi, vaihdoin lämpöanturin, lambdan ja katit. Jos nuo katit olisivat toimineet, niin tämä savottahan olisi ratkennut jo toista kuukautta sitten.
Nyt olisi pari vähän ajettua kattia johonkin pienempään kinneriin jouten. Saa lunastaa 50 €/ kpl.
Mukavasti sain vielä ajoaikaakin. Seuraava katsastus 9.4.2014 mennessä.

Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Missä tilanteessa nuo sitten irtoaa kahdesta paikasta yhtäaikaa? Oisinhan minä siihen useampaa väriä käyttänyt jos olisi ollut saatavilla. Nyt tähän joku nakkaa sitten linkin, että tuossahan tuota, oisit ostanut.
Minä en osaa kovin isona ongelmana tuota kahden värin käyttöä pitää. 


Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Taitaa olla juur nämä http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... ori-79800/touhottaja kirjoitti:minkä kokosilla putkilla ne katit on
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Webasto ihmettelyä
Tää on sitte pelannu ihan asiallisesti mitä sillä olen ajellu. Pakkasia alkaa pitelemään niin pitäisi tuota esilämmitys puolta alkaa miettiä, että millä se hoidetaan? Tässähän on alkuperäinen webasto, joka heitti pelaamasta viime talvena. Kesällä se irroittelin ja nyt aloin sitä tutkimaan, että mikä vaivaa. Paloilmapuhallin on ainakin kaput ja liekkivahti oli sen näköinen että on mennyt poikki. Menikö sitten sitä irrottaessa
Olisiko kenelläkään joutilaana tällaista webastoa tai nuita kyseisiä osia? Tyyppi on BBW 46S. Täytyy rustata vielä ostoilmoitus tästä.
Jos tuonne laittaa jonkun muun webaston, niin ilmeisesti täytyy sitten uusia kaikki? Piuhat, kello ym.

Olisiko kenelläkään joutilaana tällaista webastoa tai nuita kyseisiä osia? Tyyppi on BBW 46S. Täytyy rustata vielä ostoilmoitus tästä.
Jos tuonne laittaa jonkun muun webaston, niin ilmeisesti täytyy sitten uusia kaikki? Piuhat, kello ym.
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Mitähän tapahtui kun laitoin äsken kuvia tuosta webastosta ja nyt sitä ei ole koko viestiä
No laitetaan uudestaan ja vähän enemmän vielä.





Puhallin moottori palasina, kun tutkin miksi se ei pyöri. Jotakin ihme tervaa oli tuolla tuulettimessa mikä oli jumittanut tuon kiinni. Purin sen sitten siihen kahtoen, että ei muuta kun uutta tilalle.







Puhallin moottori palasina, kun tutkin miksi se ei pyöri. Jotakin ihme tervaa oli tuolla tuulettimessa mikä oli jumittanut tuon kiinni. Purin sen sitten siihen kahtoen, että ei muuta kun uutta tilalle.

Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Ostin sellaisen kasetti adapterin jotta saisi kuunnella mp3 muodossa olevaa tavaraa. Eihän tuo soitin sitä hyväksy. "Tape error" vaan tulee näyttöön kun aikansa ensin raksuttelee. Soitin kyllä toimii ihan tavan kasetilla joten se ei vaan jostain syystä hyväksy tuota adapteria. Täytyy varmaan ruveta puljaamaan nuiden FM lähettimien kans. Ei millään vihtisi vaihtaa tuota soitinta.Wikke kirjoitti: Lisävarustelistan mukaan siinä onkin sound systemSuosittelen pitämään soittimen alkuperäisenä, tuo Beckerin systeemi on sinänsä aika monimutkainen ja aikanaan kallis konstruktio.
Ei tuohon webasto asiaankaan ole vielä sen kummempaa selvyyttä tullut. Täytyy varmaan laittaa ostoilmoituksia muuallekkin kun ei täältä tärppää. Luulisi nuita jostain löytyvän kun tuota mallia on tuolla aikakaudella asenneltu melko yleisesti muihinkin merkkeihin.
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Mulla oli ainakin adapterissa ne rissat yhdistetty muovisilla hammasrattailla, että kun toista pyöritti pyöri toinen kuten sisällä olisi nauha. Tätä ei ainakaan Audin Blaupunkt hyväksynyt vaan piti purkaa ne hammasrattaat pois että rissat jäi vapaakierrolle, silloin toimi hyvin.J-P K kirjoitti:Ostin sellaisen kasetti adapterin jotta saisi kuunnella mp3 muodossa olevaa tavaraa. Eihän tuo soitin sitä hyväksy. "Tape error" vaan tulee näyttöön kun aikansa ensin raksuttelee. Soitin kyllä toimii ihan tavan kasetilla joten se ei vaan jostain syystä hyväksy tuota adapteria. Täytyy varmaan ruveta puljaamaan nuiden FM lähettimien kans. Ei millään vihtisi vaihtaa tuota soitinta.Wikke kirjoitti: Lisävarustelistan mukaan siinä onkin sound systemSuosittelen pitämään soittimen alkuperäisenä, tuo Beckerin systeemi on sinänsä aika monimutkainen ja aikanaan kallis konstruktio.
® Mesen Porkkana-klubi
Päivitetäänpä tätäkin välillä.Tämähän on pelannut ihan kohtuudella.
Sain hommattua tuohon samanlaisen webaston kuin siinä on ollutkin. Oli aika rujon näköinen kampe mutta tökkäsin paikalleen testimielessä, että pelittääkö. Sehän lähti hurisemaan MUTTA. Käyhetken aikaa ja käy sammuksissa. Sitten lähtee uudelleen käyntiin ja kohta taas sammuu.
Epäilys on että kiertovesipumppu ei toimi tai sitten järjestelmässä on ilmaa ja vesi ei kierrä kunnolla. Vaihdoin nimittäin termostaatin samalla. Eihän tuo ole pyörinyt kuin keväästä asti vänkärin jalkatilassa, odottamassa vaihtoa.
Kysymys kuuluu, että missä kiertovesipumppu sijaitsee? Toinen kysymys on että mistä löytäisi kaavion tuosta vesikierrosta? Ja kun kerran kyselyn makuun on päästy niin mikä närhenmuna on tuolla webaston kans samassa pesässä?
Sain hommattua tuohon samanlaisen webaston kuin siinä on ollutkin. Oli aika rujon näköinen kampe mutta tökkäsin paikalleen testimielessä, että pelittääkö. Sehän lähti hurisemaan MUTTA. Käyhetken aikaa ja käy sammuksissa. Sitten lähtee uudelleen käyntiin ja kohta taas sammuu.
Epäilys on että kiertovesipumppu ei toimi tai sitten järjestelmässä on ilmaa ja vesi ei kierrä kunnolla. Vaihdoin nimittäin termostaatin samalla. Eihän tuo ole pyörinyt kuin keväästä asti vänkärin jalkatilassa, odottamassa vaihtoa.
Kysymys kuuluu, että missä kiertovesipumppu sijaitsee? Toinen kysymys on että mistä löytäisi kaavion tuosta vesikierrosta? Ja kun kerran kyselyn makuun on päästy niin mikä närhenmuna on tuolla webaston kans samassa pesässä?
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Webasto toimi viime talven. Nyt kun sitä taas alkaisi tarvitsemaan niin ei syty. Täytyy alkaa tutkimaan, että mikä nyt vaivaa.
Eilissä päivänä vaihtelin öljyt ja suodattimet. Näyttää siltä, että joudun todennäköisesti luopumaan tästä vaikka mieluinen auto onkin. Jos ei myyntiin niin ainakin seisontaan joutuu laittamaan. Kattoo nyt miten käy.
Jos kävisi katsastamassa valmiiksi, niin siinä olisi sitten pitkällä leimalla jollekkin harraste kampe. Jos myymään joudun, niin tuo varaosa kampe saa lähteä kans.
Eilissä päivänä vaihtelin öljyt ja suodattimet. Näyttää siltä, että joudun todennäköisesti luopumaan tästä vaikka mieluinen auto onkin. Jos ei myyntiin niin ainakin seisontaan joutuu laittamaan. Kattoo nyt miten käy.
Jos kävisi katsastamassa valmiiksi, niin siinä olisi sitten pitkällä leimalla jollekkin harraste kampe. Jos myymään joudun, niin tuo varaosa kampe saa lähteä kans.
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
Ja taas webasto toimii. Puhallinmoottori oli mykkänä. Viime talvena hommasin nuita webastoja kaksin kappalein. Toisen laitoin paikoilleen ja toinen jäi reserviin. Otin reserviläisestä puhallinmoottorin ja eka yrityksellä webasto päälle. Annoin sen käydä sen aikaa kun kasasin paikat ja vaihdoin talvirenkaat alle. Onko tuo oletuksena tunnin päällä ja sitten sammuu? Sen verran aikaa se siinä humisi.
Kartaanin kannatinkumi ja laakeri pitäisi vaihtaa. Jos sitten sunnittelisi sitä leimalla käyttämistä.
Kartaanin kannatinkumi ja laakeri pitäisi vaihtaa. Jos sitten sunnittelisi sitä leimalla käyttämistä.
Kyllä se sitä on.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi